Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen (2023-2036)
- Vinny
- Berichten: 13834
- Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07
Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen (2023-2036)
De meeste touringcars hebben wel een toilet aan boord, maar die worden vaak niet ingezet op OV lijnen.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
- Nickipedia
- Berichten: 86
- Lid geworden op: vr 07 okt 2022, 20:35
- Locatie: Apeldoorn
- Contacteer:
Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen (2023-2036)
Edit -> het was nog een onbevestigd gerucht 

Laatst gewijzigd door Nickipedia op zo 03 nov 2024, 00:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Stillstand ist der sicherste Betriebszustand
-
- Berichten: 1997
- Lid geworden op: wo 01 mar 2023, 13:40
Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen (2023-2036)
Is dat nu bevestigd? Ik heb het al veel als gerucht gehoord, maar nog niet uit betrouwbare bron.
-
- Berichten: 8481
- Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
- Locatie: 's-Hertogenbosch
Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen (2023-2036)
In Duitsland komt het ook tot inzet van historisch materieel in chartervervoer.
- Nickipedia
- Berichten: 86
- Lid geworden op: vr 07 okt 2022, 20:35
- Locatie: Apeldoorn
- Contacteer:
Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen (2023-2036)
Dionysusnu schreef: ↑za 02 nov 2024, 22:57 Is dat nu bevestigd? Ik heb het al veel als gerucht gehoord, maar nog niet uit betrouwbare bron.

Misverstand van mijn kant

Laatst gewijzigd door Nickipedia op zo 03 nov 2024, 00:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Stillstand ist der sicherste Betriebszustand
- Meltrain
- Donateur
- Berichten: 22809
- Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
- Locatie: Delft
Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen (2023-2036)
Dat verklaart wel waarom ik op Facebook een foto zag van een Protos die de 904 trok.Nickipedia schreef: ↑za 02 nov 2024, 22:42 Om treinstellen voor revisie vrij te kunnen maken wordt momenteel de 904 van de 2454 Crew gereed gemaakt voor inzet bij Keolis. Gepland is dat deze de komende twee jaar in de ochtendspits tussen Amersfoort Centraal en Barneveld Zuid gaat rijden.

- Spoiler: show
Ik reis ongeveer 3x/week van station Delft naar metrostation Spaklerweg (in Amsterdam) en weer terug.
-
- Berichten: 1997
- Lid geworden op: wo 01 mar 2023, 13:40
-
- Berichten: 1861
- Lid geworden op: za 16 jan 2016, 17:21
Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen (2023-2036)
Zal opvallende keus zijn.Nickipedia schreef: ↑za 02 nov 2024, 23:04Het is intern bevestigdDionysusnu schreef: ↑za 02 nov 2024, 22:57 Is dat nu bevestigd? Ik heb het al veel als gerucht gehoord, maar nog niet uit betrouwbare bron.![]()
- srmeijer95
- Berichten: 18
- Lid geworden op: zo 03 nov 2024, 00:05
- Locatie: Amf
Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen (2023-2036)
Altijd leuk als kantineverhalen als waarheid beschouwd worden. Ik heb die Mat '64 naar Roosendaal gesleept omdat dat perfect in het onderhoudsrooster past. De 5032 moest die dag sowieso naar Roosendaal, dus de Mat '64 aanhaken was puur een handigheidje van één van mijn collega's. Brouwer doet met meer toko's zaken, de 904 is daar naar binnen gezet maar voorlopig is de Protos hoofdzaak begreep ik daar van het personeel. Wat het V'tje daar dus doet, geen flauw idee.
Mcn Keolis Amersfoort
-
- Berichten: 8481
- Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
- Locatie: 's-Hertogenbosch
Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen (2023-2036)
Had het wel geinig gevonden.
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: zo 03 nov 2024, 00:18
Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen (2023-2036)

Laatst gewijzigd door LdL op zo 03 nov 2024, 04:17, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 7257
- Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen (2023-2036)
Volgens die bron binnen Keolis (Hoofdkantoor) dus onderhoud om later in de ochtendspits voor de komende 2 jaar tussen Amersfoort en Barneveld Zuid te gaan rijden, zodat men kan beginnen met het moderniseren en ombouwen van de protossensrmeijer95 schreef: ↑zo 03 nov 2024, 00:09 Altijd leuk als kantineverhalen als waarheid beschouwd worden. Ik heb die Mat '64 naar Roosendaal gesleept omdat dat perfect in het onderhoudsrooster past. De 5032 moest die dag sowieso naar Roosendaal, dus de Mat '64 aanhaken was puur een handigheidje van één van mijn collega's. Brouwer doet met meer toko's zaken, de 904 is daar naar binnen gezet maar voorlopig is de Protos hoofdzaak begreep ik daar van het personeel. Wat het V'tje daar dus doet, geen flauw idee.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
-
- Berichten: 552
- Lid geworden op: za 30 apr 2016, 12:02
Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen (2023-2036)
Naast of er al dan niet een Mat'64 gaat rijden op die lijn (eerst zien, dan geloven), is Keolis sowieso niet verdomde laat met de start van de ombouw van de huidige vloot. Ze rijden er inmiddels bijna 12 maanden, en er is feitelijk nog niets zichtbaars gebeurt. En als ik dan even het PVE er bij pak onder pint 5.3.5 staat:
De Concessiehouder heeft uiterlijk 24 maanden na de start van de Concessie aan al het Materieel alle aanpassingen die noodzakelijk zijn om te voldoen aan de eisen in dit Programma van Eisen geïmplementeerd, zodanig dat de Treindienst vanaf dat moment volledig wordt uitgevoerd met aangepast Materieel.
Dat gaan ze toch nooit meer halen (inclusief het hele aangepaste toelatingscircus van de WC in de Protos was overigens geen eis was in het PVE)?
PS. 5.3.6 en 5.3.7 zijn voor wat betreft die Mat'64 ook nog wel interessant...
Voor wie de PVE niet op het netvlies heeft (middelste link): https://platform.negometrix.com/PublicB ... tion=False
De Concessiehouder heeft uiterlijk 24 maanden na de start van de Concessie aan al het Materieel alle aanpassingen die noodzakelijk zijn om te voldoen aan de eisen in dit Programma van Eisen geïmplementeerd, zodanig dat de Treindienst vanaf dat moment volledig wordt uitgevoerd met aangepast Materieel.
Dat gaan ze toch nooit meer halen (inclusief het hele aangepaste toelatingscircus van de WC in de Protos was overigens geen eis was in het PVE)?
PS. 5.3.6 en 5.3.7 zijn voor wat betreft die Mat'64 ook nog wel interessant...
Voor wie de PVE niet op het netvlies heeft (middelste link): https://platform.negometrix.com/PublicB ... tion=False
Grt. Stefan
- Lijn 45
- Berichten: 5833
- Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
- Contacteer:
Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen (2023-2036)
De toelating van de CREW om zelfstandig op de hoofdbaan te rijden is van de zomer verlopen. Ik zag ook al berichten voorbijkomen die suggereerden dat dat een reden is dat de 904 is gesleept. Daarnaast zit de CREW zelf ook nog in Rsd.srmeijer95 schreef: ↑zo 03 nov 2024, 00:09 Altijd leuk als kantineverhalen als waarheid beschouwd worden. Ik heb die Mat '64 naar Roosendaal gesleept omdat dat perfect in het onderhoudsrooster past. De 5032 moest die dag sowieso naar Roosendaal, dus de Mat '64 aanhaken was puur een handigheidje van één van mijn collega's. Brouwer doet met meer toko's zaken, de 904 is daar naar binnen gezet maar voorlopig is de Protos hoofdzaak begreep ik daar van het personeel. Wat het V'tje daar dus doet, geen flauw idee.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 40637
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen (2023-2036)
@Selivio: Een vervangend treinstel mag dus, maar moet toegankelijk zijn. Echter staat er niet bij dat het zelfstandig toegankelijk moet zijn: is een Plan V samen met een rolstoelbrug niet ook toegankelijk?
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
- srmeijer95
- Berichten: 18
- Lid geworden op: zo 03 nov 2024, 00:05
- Locatie: Amf
Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen (2023-2036)
De toelating is niet zozeer verlopen. De vorige ECM heeft samen met de Crew besloten niet verder te gaan, aldus is het materieel stil komen te staan.
In hoeverre Keolis danwel Brouwer hier als ECM gaan dienen is nog wel onduidelijk. De loods in Rsd heeft 8 sporen, waarvan 2 op lengte voor het onderhoud van Keolis. De oude loods kan niet voor een Flirt gebruikt worden, die past niet. Ruimte zat dus om een spoor - en personeel - te verhuren zou je zeggen.
Mcn Keolis Amersfoort
-
- Berichten: 5399
- Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11
Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen (2023-2036)
Zou wel vet zijn als dat treinstel werkelijk in de reguliere dienst gaat rijden. Maar of het gaat gebeuren is een tweede.
- Meltrain
- Donateur
- Berichten: 22809
- Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
- Locatie: Delft
Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen (2023-2036)
ECM is trouwens Entity in charge of maintenance 

Ik reis ongeveer 3x/week van station Delft naar metrostation Spaklerweg (in Amsterdam) en weer terug.
-
- Berichten: 552
- Lid geworden op: za 30 apr 2016, 12:02
Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen (2023-2036)
Wat de ene toegankelijk vindt, vindt een ander toch een stuk minder toegankelijk. Een 3-treden hoge instap is voor mijn moeder bijvoorbeeld een best wel groot obstakel, maar een rolstoelbrug heeft ze daarentegen eigenlijk in het normale leven niet echt nodig. Het interessante is dus wat de concessieverlener onder toegankelijk gaat verstaan.
Grt. Stefan
- Suus
- Berichten: 52110
- Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
- Locatie: Delfshaven
- Contacteer:
Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen (2023-2036)
Er komt geen Plan V. Alle reizigers moeten op alle stations behalve Barneveld Noord zonder hulp van een ander persoon de trein kunnen betreden. Dat kan niet met een Plan V.
De beste oplossing was een FLIRT van Blauwnet geweest, maar het schijnt dat die in het leasecontract een beperking hebben in de lijnen waar ze ingezet mogen worden. Iets anders vinden is waarschijnlijk erg lastig voor Keolis en komt eigenlijk altijd uit bij een andere vervoerder die vermoedelijk de hoofdprijs wil zien. Het bestek laat de inzet van de Breng GTW toe, de nog niet gebruikte FLIRT’s voor de Maaslijn van Arriva zullen technisch ook niet extreem veel afwijken en zou ik ook logisch vinden, maar logica is in het OV altijd een beetje typisch.
De beste oplossing was een FLIRT van Blauwnet geweest, maar het schijnt dat die in het leasecontract een beperking hebben in de lijnen waar ze ingezet mogen worden. Iets anders vinden is waarschijnlijk erg lastig voor Keolis en komt eigenlijk altijd uit bij een andere vervoerder die vermoedelijk de hoofdprijs wil zien. Het bestek laat de inzet van de Breng GTW toe, de nog niet gebruikte FLIRT’s voor de Maaslijn van Arriva zullen technisch ook niet extreem veel afwijken en zou ik ook logisch vinden, maar logica is in het OV altijd een beetje typisch.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
-
- Berichten: 1997
- Lid geworden op: wo 01 mar 2023, 13:40
Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen (2023-2036)
[Citation needed]
Zie namelijk PvE, paragraaf 5.3.7: Een vervangend treinstel voor tijdens de revisie kan ontheffing krijgen van de materieeleisen, zolang het maar "toegankelijk is". Daarbij staat niet zelfstandig toegankelijk; dat staat wel in de normale toegankelijkheidseis, 5.4.6.
-
- Berichten: 7257
- Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen (2023-2036)
Ik neem aan dat een regiodirecteur van Keolis wel weet waarover hij/zei het heeft voordat die hierover intern een bericht plaatst.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
-
- Berichten: 124
- Lid geworden op: ma 08 jul 2019, 13:58
Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen (2023-2036)
Ik dacht dat Keolis nog 9 linten ergens had staan 

- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 40637
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen (2023-2036)
Staat een heel stel opgesteld in Zwolle inderdaad, geen idee of dat ze alle 9 zijn.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 10202
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen (2023-2036)
Kan een dieseltrein de rijtijden halen op de Kippenlijn?
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands
Website: http://ov-almere.weebly.com/
Updates:
25-05-2025 NIEUW --> 30 foto's uit Amsterdam!
14-05-2025 --> 167 foto's uit Nederland, België en Duitsland!
Website: http://ov-almere.weebly.com/
Updates:
25-05-2025 NIEUW --> 30 foto's uit Amsterdam!
14-05-2025 --> 167 foto's uit Nederland, België en Duitsland!
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 52 gasten