Een achtervolging in Rivierenland... (12 foto’s)

Dit is het forumdeel voor jouw mooie foto's. Plaats dus al je reisverslagen hier. Ook overige foto's zijn welkom, mits ze voorzien zijn van een omschrijving waarom je die foto graag wil laten zien.
Plaats reactie
Milco
OVNL-beheerder
Contacteer:

Een achtervolging in Rivierenland... (12 foto’s)

Bericht door Milco »

Afgelopen zondag reisde ik weer eens door de provincie Gelderland en ditmaal was het concessiedeel Rivierenland aan de beurt. Met de bus ging het eerst hier naar het station om vervolgens per trein naar Driebergen-Zeist te reizen. Daarna ging het met een NS-bus naar Rhenen. Eenmaal daar aangekomen was het even zoeken naar de zon, maar op de Grebbeweg kon ik in een klein beetje zon de ex-Limburgse Arriva 9152 op de foto zetten; een bus die mij nog de hele dag zou achtervolgen:
Afbeelding

Hierna besloot ik naar Kesteren te gaan lopen, liever bewegen dan ruim een kwartier wachten tot de bus terug zou zijn vanuit Wageningen voor een ritje van hooguit vijf minuten. Op de Hoofdstraat net voor Kesteren kon ik de bus wederom op de foto zetten. De Arriva 9152 dus:
Afbeelding

Na nog even doorlopen kwam ik uit bij bushalte De Leede om daar mijn volgende bus af te wachten, die ik onderweg naar Kesteren nog mooi op de foto kon zetten op de Betuwestraatweg:
Afbeelding

Nadat deze bus heen en weer naar het station was gereden stapte ik in om een dagkaart te kopen en door te reizen naar het dorp Ingen. Daar stapte ik uit en had ik een halfuurtje de tijd voordat de tegenbus zou komen. Een leuke locatie had ik al vrij snel gevonden dus werd het wachten, wat in de zon en uit de wind helemaal niet zo erg was. Uiteindelijk kon ik lijn 44 naar Kesteren op de op De Brei op de foto zetten, uitgevoerd met wederom de Arriva 9152:
Afbeelding

Hierna liep ik rustig terug naar de bushalte van het dorp om daarna met wederom de Arriva 9152 naar Tiel te reizen. Nadat ik aan de noordzijde van het station was uitgestapt liep ik alsnog binnendoor naar de andere kant van het spoor. Er waren ook enkele Setra’s van Juijn actief op deze zondag en zodoende kon ik de Juijn 5047 op de foto zetten op de Voor de Kijkuit in Tiel:
Afbeelding

Ook op lijn 44 die op zondag tot Kesteren rijdt was Juijn actief met een Setra en de 5046 kon ik op de Doctor Schaepmanstraat mooi op de foto zetten:
Afbeelding

Hierna liep ik naar het station om verder te reizen. Met de Arriva 9152 en dezelfde chauffeur reisde ik verder en wel naar Beneden-Leeuwen. Nadat ik daar na wat zoeken een leuke fotolocatie had gevonden kon ik zonder in de weg rijdend tegenverkeer de Hermes 5431 op de foto zetten op de Van Heemstraweg:
Afbeelding

Even verderop op dezelfde weg trof ik niet veel later de Juijn 5042 die als een fors vertraagde lijn 165 onderweg is naar Den Bosch:
Afbeelding

Hierna ging de reis verder en dat ging voor de verandering eens met een Setra van Juijn. Die Arriva 9152 dacht ik wel te hebben gezien :') Eenmaal uitgestapt bij de halte Kerkstraat op de grens van Puiflijk en Druten wachtte ik de bus weer af op zijn terugweg. Terwijl ik zelf in Puiflijk stond zette ik de Juijn 5041 op de foto die hier nog net in Druten rijdt:
Afbeelding

Hierna liep ik terug naar het busstation van Druten om verder te reizen. Met de Arriva 9152 en weer dezelfde chauffeur, en mijn eigen stoel in de bus :mrgreen: , ging het ditmaal naar Winssen. Nadat ik mijn vaste bus had verlaten en ik nog even intussen naar de Jumbo liep voor wat drinken, kon ik de Hermes 5391 op de foto zetten op de Van Heemstraweg:
Afbeelding

Nadat ik het hier wel weer had gezien reisde ik verder. Ditmaal ging de reis verder met Hermes en reisde ik naar Weurt. Langs de route van lijn 85 staan diverse bushokjes in allerlei verschillende kleuren. Nadat ik de Arriva 9152 richting Druten maar liet passeren, on ik op de Van Heemstraweg de Hermes 5304 op de foto zetten naast zo’n bushokje, terwijl de bus als lijn 5 onderweg is naar Beuningen:
Afbeelding

En net voordat de zon achter de gebouwen zakte kon ik een halfuur later nog net de Hermes 5328 op de foto zetten die wederom onderweg is naar Beuningen:
Afbeelding

Hierna was het over en uit met fotograferen en besloot ik door te lopen naar het centrum van Nijmegen om te gaan eten. Daarna reisde ik per bus via Arnhem naar Barneveld om daarvandaan per trein huiswaarts te keren na een leuke dag reizen en bijna 21 kilometer te hebben gelopen! 8)
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands

Website: http://ov-almere.weebly.com/
Updates:
02-07-2025 NIEUW --> 25 foto's uit Zandvoort, Haarlem en IJmuiden!
22-06-2025 --> 116 foto's uit de provincies Noord-Brabant, Utrecht en Gelderland!
waldo79

Re: Een achtervolging in Rivierenland... (12 foto’s)

Bericht door waldo79 »

Zeer zonnige platen.
Daniel
OVNL-bestuurslid
Contacteer:

Bericht door Daniel »

Fraaie plaatjes weer ja *bus*
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
WSM

Bericht door WSM »

Mooie fotoserie.
§ 6. Het passeren van rode seinen

Artikel 33

1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.
Plaats reactie