Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
Uit haar eigen ervaring puttend neem ik aan, toen ze eens met niets meer dan een negligeetje, Havaianas en een tube zonnebrand per abuis naar BIKF in plaats van BIK vloog?
Een colporteur aan de deur. Recentelijk lijkt het de gewoonte te beginnen met (een variant op) de vraag of de hoofdbewoner thuis is, waarop ik standaard met "nee" antwoord. De meesten laten zich daarmee afpoeieren, maar de man van gisteren vroeg door en kreeg uiteindelijk in de gaten dat ik hem aan het lijntje hield.
Wat een hondenbaan lijkt dit me, want naast grappenmakers als bovengetekende zul je ook vast een stuk minder vriendelijke types tegen het lijf lopen.
Ik had ooit een collega die was overgestapt van de horeca naar colportage. "Ja vet makkelijk geld verdienen, goeie werktijden, en ik ben heel sociaal en vlotte babbel dus komt vast goed!"
Binnen drie weken weer gestopt. "Je krijgt zoveel ellende over je heen!" Ja, dat kon ik van te voren ook wel vertellen...
Met de smoes dat je al bij die-en-die energieleverancier zit kom je tegenwoordig ook niet meer weg want ze weten precies bij wie ze moeten zijn.
Zodra ze beginnen over een aanbod wat zogenaamd alleen geldig is als in direct aan de deur beslis is het bij mij altijd afgelopen met het gesprek. Onlangs nog twee van die Odido liegbeesten weggestuurd na zo'n valse claim, prompt kreeg ik een week later hetzelfde eenmalige aanbod in papiervorm in de bus met dit maal een drie keer zo lange bedenktijd.
Website: http://ov-almere.weebly.com/ Updates: 27-07-2025NIEUW --> 379 foto's uit Noord-Duitsland, Padborg en Krusa in Denemarken en Szczecin in Polen!
Als ik geen haast heb:
"U gaat me iets verkopen?"
— "Nee hoor! Blablablabla unieke eenmalige aanbieding"
"Ik koop nooit iets van mensen die tegen me liegen."
Mensen die in het OV wat eten/drinken (in dit geval een krwassantje) en vervolgens de verpakking op de stoel achterlaten in de verwachting dat die vanzelf verdwijnt.
Ik had dat laatst toen ik in Praag in de Railjet naar Berlijn stapte: vierzits, klein prullenbakje volledig vol, deksel open met uitstekende bekers en flessen en nog een paar op het tafeltje ernaast.
Ja, die prullenbakjes zijn klein, maar al vanaf Graz staat aangegeven dat de trein naar Berlijn gaat. Dat laat je dan toch niet zo achter, als je niet op het eindpunt uitstapt?
De aankomend Vice-President JD Vance heeft gezegd dat als Europe X/Twitter gaat reguleren, dat Amerika stopt met militaire steun voor Europa. Voor de Musk-overname van Twitter, kon je ook op Twitter tweets lezen in chronologische volgorde als je geen Twitter-account had, tenzij de Twitteraar de tweets deed afschermen. Later had je nog sites als www.nitter.net waarmee hetzelfde kon. Nu zijn door Musk deze mogelijkheden ontnomen en moet je per sé een Twitter-account hebben om tweets te kunnen lezen. Ik raadpleegde vroeger veel het Twitter-account van Marcus Grahnert (https://x.com/MarcusGrahnert) om de actuele ontwikkelingen van DB Fernverkehr te volgen, maar nu is dat helaas niet mogelijk. Ik hoop dat door de huidige actuele ontwikkelingen van X/Twitter dit soort mensen hun berichtgeving (ook) op een ander kanaal als Mastodon gaan plaatsen. Desnoods LinkedIn ofzo (ben ik ook geen fan van, maar goed).