Er zijn toch enkele punten aan dit tramnetwerk die ik raar vind.
*de koppeling van lijn 3 en 5. Ik begrijp de reden van de koppeling (want er is niet echt een betere koppeling met een andere tak van het tramnet waar de frequentie matcht), maar deze heeft voor de reiziger geen toevoegde waarde.
*Heemraadsplein is een bestemming waar vrijwel niemand naartoe moet. Ik had liever gezien dat bijvoorbeeld lijn 4 vanaf Heemraadsplein doorreed naar Spangen, en dat lijn 6 vanaf de Eendrachtsplein via de Westzeedijk naar Delfshaven en Heemraadspleinzou rijden. Zo hebben beide lijnen een overlap en een aansluiting op de metro.
*De lijn vanuit Schiebroek alsnog naar zuid sturen om de drukkere lijnen te ondersteunen. Eventueel naar Station Lombardijen. Juist omdat het een ondersteunende lijn is, kan de frequentie lager dan lijn 3 en 5.
*Ik ga ervan uit dat de uitvoering hetzelfde blijft als nu bij de tak naar Holy en Woudhoek (correct me if I'm wrong). In de avonduren geen trams naar Woudhoek, terwijl een lage frequentie naar Holy ook prima kan, waardoor er Woudhoek op alle momenten door de tram bediend blijft.
Ik heb alleen zo uit het hoofd geen idee of dit meer DRU's kost, maar het maakt het tramnet el een stuk aantrekkelijker dan het huidige plan.