Groningen-Drenthe: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Groningen, Friesland en Drenthe.
nielsie600
Berichten: 248
Lid geworden op: ma 11 nov 2013, 19:51

Re: Groningen-Drenthe: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door nielsie600 »

Nee, daar zijn 10 bussen echt te weinig voor.
Lange_Dre
Berichten: 668
Lid geworden op: zo 28 feb 2010, 14:44
Locatie: Groningen-Den Haag

Re: Groningen-Drenthe: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Lange_Dre »

Deels zou het natuurlijk wel kunnen, aangevuld met de bussen die er nu al rijden.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 10190
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Groningen-Drenthe: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Milco »

Dat bedoelde ik dus ook.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands

Website: http://ov-almere.weebly.com/
Updates:
25-05-2025 NIEUW --> 30 foto's uit Amsterdam!
14-05-2025 --> 167 foto's uit Nederland, België en Duitsland!
nielsie600
Berichten: 248
Lid geworden op: ma 11 nov 2013, 19:51

Re: Groningen-Drenthe: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door nielsie600 »

Dan heb je weer laadpalen onderweg nodig, die er nu niet staan. Daarom had Qbuzz ook voor de 3.0 gekozen.
ZipperZapper
Berichten: 171
Lid geworden op: wo 11 mar 2015, 16:58

Re: Groningen-Drenthe: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door ZipperZapper »

Oude tijden herleven met de werkzaamheden aan de Turfsingel/Schuitendiep _O- Buschauffeurs verdwalen in de stad
marcel.nl
Berichten: 709
Lid geworden op: do 06 feb 2014, 13:59

Re: Groningen-Drenthe: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door marcel.nl »

Milco schreef: ma 04 nov 2024, 09:58 Zou het zo kunnen zijn dat de Q-link CapaCity's terug komen op lijn 15 en dat daarmee de (of: een aantal) eCitaro's van Q-link doorschuiven naar lijn 6 om de Ebusco's te vervangen die daar eigenlijk zouden gaan rijden?
Eens, dat dacht ik ook toen ik gisteren verschillende Capacity's op de 6 zag. Zet die dingen dan in op 15 en gewoon geleed op de 6.
Of regel je shit gewoon en zorg voor meer capaciteit door dan toch maar langere bussen aan te schaffen (er is immers weer ruimte voor bestellen gezien het afblazen van Ebuscos)
Ik voelde op voorhand al aan dat het niet goed zou komen toen er opeens gewone geleden op de 15 kwamen; die Capacity's reden er immers niet voor niets al bijna 15 jaar...
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 10190
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Groningen-Drenthe: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Milco »

Maakt die twee meter dan zoveel verschil?
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands

Website: http://ov-almere.weebly.com/
Updates:
25-05-2025 NIEUW --> 30 foto's uit Amsterdam!
14-05-2025 --> 167 foto's uit Nederland, België en Duitsland!
JeroenSpock
Berichten: 590
Lid geworden op: zo 16 nov 2014, 17:22
Locatie: Veendam

Re: Groningen-Drenthe: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door JeroenSpock »

Vooral de indeling zoals al genoemd. En die extra 1m60 zal toch wel wat doen, scheelt blijkbaar toch 25 man.
Verschil tussen een CapaCity en CapaCity L is minder groot dacht ik.
marcel.nl schreef: di 05 nov 2024, 07:33Ik voelde op voorhand al aan dat het niet goed zou komen toen er opeens gewone geleden op de 15 kwamen; die Capacity's reden er immers niet voor niets al bijna 15 jaar...
Die bussen zijn nu 11 jaar oud, december 2013 hebben we ze opgehaald.
https://www.youtube.com/watch?v=CfxyAm9Jk0s
Nicketick
Berichten: 768
Lid geworden op: do 23 jan 2014, 19:22

Re: Groningen-Drenthe: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Nicketick »

Volgens de RDW mogen er in een CapaCity (182) 48 mensen meer mee dan in de Q-link eCitaro G (134)
Nicketick
Berichten: 768
Lid geworden op: do 23 jan 2014, 19:22

Re: Groningen-Drenthe: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Nicketick »

Milco schreef: vr 01 nov 2024, 20:14 In de OVinfo-app zie ik vanaf 11 november een nieuwe of tijdelijke buslijn 110 tussen station Groningen en De Wijert, met beperkt ritten naar Assen. Wat is hier de bedoeling van?
De echte bedoeling blijkt scholieren/studenten 15 minuten langer in bed te kunnen laten liggen, aldus het OV-Bureau in de media ;)
Roeland
Berichten: 2443
Lid geworden op: wo 11 jul 2012, 10:53

Re: Groningen-Drenthe: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Roeland »

Of om die scholieren uit andere lijnen (of knooppunten) te halen, zodat de scholierenpiek op die lijnen minder wordt?
TomSteyl
Berichten: 669
Lid geworden op: ma 25 mei 2009, 14:33

Re: Groningen-Drenthe: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door TomSteyl »

Ik lees net in het draadje over de Lelylijn dat ook het onderzoek naar de Nedersaksenlijn in de diepvries geplaatst is. Serieus een gemiste kans. Zou een verlenging (van de toekomstig geactiveerde lijn Veendam-Stadskanaal) naar Musselkanaal niet een optie kunnen zijn?
Veel gebruik gemaakt van het OV tussen 2006 en 2012, daarna meer bekeken vanaf de zijlijn.
Harry0512
Berichten: 8
Lid geworden op: di 09 okt 2018, 04:56

Re: Groningen-Drenthe: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Harry0512 »

ov'tje schreef: zo 03 nov 2024, 11:48 Je kunt op die manier wel zo goed als de LE's uit 2009 uitfaseren
Dat laat nog wel even op zich wachten, want dan heb je weer een tekort. Elektrisch rijden is vragen om problemen wanneer je te weinig bussen besteld. En daarnaast ook nog eens bij zoveel verschillende merken. Ik hou mijn hart vast wat er in de plaats van Ebusco komt, ik hoop het niet maar vrees dat dit ook de meuk uit China gaat worden...
iamthedutchdude
Berichten: 1789
Lid geworden op: di 06 dec 2016, 19:58
Locatie: Emmen (DR)

Re: Groningen-Drenthe: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door iamthedutchdude »

Harry0512 schreef: do 07 nov 2024, 10:54 En daarnaast ook nog eens bij zoveel verschillende merken.
Zou je dit kunnen toelichten? Volgens mij is risicospreiding namelijk totaal niet negatief.

Je ziet bijvoorbeeld bij EBS Zaanstreek-Waterland wat het risico van een grote order bij één fabrikant is. Bij leveringsproblemen moet je dan meteen een hele vloot vervangen.

Daarnaast moet je maar afwachten of er na faillissement nog reserveonderdelen te krijgen zijn (dat zie je zelfs zonder faillissement al bij Ebusco). Dan zou ik liever een kleine vloot bussen kwijt zijn aangezien ik geen onderdelen kan krijgen, dan dat direct de hele vloot niet onderhouden kan worden.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 10190
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Groningen-Drenthe: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Milco »

Inmiddels is voor deze concessie de dienstregeling die vanaf december geldt te vinden in de ovinfo-app.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands

Website: http://ov-almere.weebly.com/
Updates:
25-05-2025 NIEUW --> 30 foto's uit Amsterdam!
14-05-2025 --> 167 foto's uit Nederland, België en Duitsland!
iamthedutchdude
Berichten: 1789
Lid geworden op: di 06 dec 2016, 19:58
Locatie: Emmen (DR)

Re: Groningen-Drenthe: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door iamthedutchdude »

Waarbij mij direct opvalt dat alle chauffeurs blijkbaar op 15 december een vrije dag hebben, dan rijdt er namelijk geen enkele bus ;)

Lijkt erop dat in de NeTeX een verkeerde ingangsdatum is ingesteld -0-
Nicketick
Berichten: 768
Lid geworden op: do 23 jan 2014, 19:22

Re: Groningen-Drenthe: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Nicketick »

Volgens Busposities hebben de CapaCity 3400 en 3401 alweer ritten gereden
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 10190
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Groningen-Drenthe: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Milco »

En vanaf morgen komen de MAN Lion's City L LE's die uit Zweden komen geleidelijk in dienst op de Qlinerdiensten.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands

Website: http://ov-almere.weebly.com/
Updates:
25-05-2025 NIEUW --> 30 foto's uit Amsterdam!
14-05-2025 --> 167 foto's uit Nederland, België en Duitsland!
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5829
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Groningen-Drenthe: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Lijn 45 »

Gaan die (en de Zweedse Volvo's) op vaste lijnen/omlopen rijden?
JeroenSpock
Berichten: 590
Lid geworden op: zo 16 nov 2014, 17:22
Locatie: Veendam

Re: Groningen-Drenthe: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door JeroenSpock »

iamthedutchdude schreef: do 07 nov 2024, 20:19Waarbij mij direct opvalt dat alle chauffeurs blijkbaar op 15 december een vrije dag hebben, dan rijdt er namelijk geen enkele bus ;)
Ja klopt, dan hebben we allemaal prestatieverlof.

De MAN in Assen heeft nog gewoon die meter lange buitenspiegel. Schijnt ook eentje rond te rijden met een OV spiegel, die zouden ze allemaal krijgen. Zet maar vast een doos spiegels op de buffer :D
Of ze vaste omlopen gaan rijden weet ik niet. Moet niet zoveel uitmaken want de Qliner omlopen op alle lijnen in GD, met uitzondering van lijn 310 want die wisselt eigenlijk niet.
gkw1969
Berichten: 2349
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:40
Locatie: Arnhem

Re: Groningen-Drenthe: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door gkw1969 »

Lange_Dre schreef: za 26 okt 2024, 17:06 Ik ben heel benieuwd waar dat calimero bedrijf het personeel en materieel vandaan gaan halen. Dat laatste zal ongetwijfeld wel redelijk makkelijk te regelen zijn.aar dat eerste, personeel vind ik erg interessant aangezien Arriva nog steeds personeel te kort komt voor hun concessies waar de Nederlandse Spoorwegen niet meer mogen komen. Lijkt mij dat dat bedrijf dat eerst op orde moet brengen. Van mij mag Arriva deze nieuwe verbinding snel weer kwijt raken, maar dat staat los van de twee genoemde punten aan het begin van mijn post.
Je kunt van Arriva veel zeggen, maar een Calimero bedrijf is het geenszins. Arriva heeft 4 regionale spoorconcessies in handen: noordelijke nevenlijnen, Vechtdallijnen, Achterhoek Rivierenland en Limburg. Daarnaast rijden ze vanuit Groningen en Maastricht nachttreinen naar Schiphol. Na de NS zijn zij dus het grootste spoorbedrijf in Nederland.
Speed doesn't kill you, suddenly becoming stationary is what gets you
robert1955
Berichten: 288
Lid geworden op: do 25 jun 2020, 18:05

Re: Groningen-Drenthe: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door robert1955 »

De calimero quote is toch zij zijn groot en ik ben klein en dat is niet eerlijk. Die permanente verongelijktheid is er wel
Lange_Dre
Berichten: 668
Lid geworden op: zo 28 feb 2010, 14:44
Locatie: Groningen-Den Haag

Re: Groningen-Drenthe: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Lange_Dre »

Exact dit. :)
Laatst gewijzigd door Zugführer op do 14 nov 2024, 07:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote verwijderd, vorige bericht hoef je niet te quoten
Nicketick
Berichten: 768
Lid geworden op: do 23 jan 2014, 19:22

Re: Groningen-Drenthe: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Nicketick »

De hernieuwde inzet van de CapaCitys op lijn 15 gaat nog niet zonder slag of stoot: de 3400 staat met de derde as op blokken de boel te blokkeren op halte C op Hoofdstation.
gebruiker77
Berichten: 916
Lid geworden op: wo 18 dec 2013, 14:24

Re: Groningen-Drenthe: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door gebruiker77 »

Milco schreef: do 07 nov 2024, 20:00 Inmiddels is voor deze concessie de dienstregeling die vanaf december geldt te vinden in de ovinfo-app.
Interessant. Erg benieuwd hoe de strekking van lijn 9 in Eelde gaat uitpakken. Hier is jaren over gesproken, maar uiteindelijk blijkt de route enkel versneld te worden. Er komt nog geen Q-link en geen verhoging van de spitsfrequentie. Zou het niet logischer zijn als men een Q-link via P+R Haren wil invoeren om dit tegelijkertijd te doen? Met de huidige manier zal het aantal reizigers waarschijnlijk vooral afnemen.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 25 gasten