Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
hauptbahnhof

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door hauptbahnhof »

Ik denk dat het probleem hier is dat perron B en C gebruikt worden door lijn 3 en 5 die er hun eindpunt hebben. Welliswaar gaan ze in elkaar over maar ik ga ervan uit dat die een kleine buffer in de dienstregeling gaan krijgen en daardoor de rest van de tramlijnen naar perron A en D moeten.
Dat begrijp ik allemaal wel. Alleen lijkt het me behoorlijk lastig om de rest van de trams over 1 spoor af te handelen, zeker omdat de trams vrijwel altijd met vertraging rijden.
Bemined

Bericht door Bemined »

Op metrolijn A rijden vandaag weer eens een paar tweewagentreinen SG2/1 rond.
Etienne
Donateur
Contacteer:

Bericht door Etienne »

En ik daarom vanochtend dus op mijn vaste rit een duo RSG3 had?
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
MarkNL

Bericht door MarkNL »

Bemined schreef: wo 13 nov 2024, 17:21 Op metrolijn A rijden vandaag weer eens een paar tweewagentreinen SG2/1 rond.
De C van 7.47 uit De Akkers was ook korter dan normaal.
Chollo

Bericht door Chollo »

Als ik naar het huidige en toekomstige tramlijnennet kijk, heb ik me altijd al afgevraagd waarom de tak in Spangen alleen verbonden is richting Delfshaven (lijn 8 ) en niet richting Kruisplein (oude lijn 7). Je zou zeggen dat in die richting veel meer vervoersvraag is, maar ik kom zelf nooit aan die kant. Zijn er zoveel mensen die gebruik maken van de verbinding Spangen - Marconiplein/Delfshaven/Schiemond ?
Let op: links uitstappen!
Suus
Contacteer:

Bericht door Suus »

Ja, daar zijn wel reizigers voor, zowel vanuit Spangen als Schiemond. Bijvoorbeeld voor de markt op het Visserijplein op donderdag en zaterdag, of de supermarkten en andere winkels op de Schiedamseweg. Het winkelaanbod is matig in beide wijken.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
jesse-cruzu

Bericht door jesse-cruzu »

Vind ook dat men lijn 7 beter naar Spangen had laten gaan i.p.v. Marconiplein. Dan heeft beneden Spangen tenminste een rechtstreekse verbinding met de Middelandstraat en West Kruiskade. Nu moeten mensen (soms best wel een stuk) lopen waar 3 tramlijnen over dezelfde route rijden. Beetje overkill vind ik. Ga je straks ook krijgen met lijnen 4 en 6 die grotendeels een samenloop hebben terwijl lijn 6 makkelijk door de Zaagmolenstraat had kunnen rijden en dat deel en Crooswijk verbinding behoud met station Noord -0-
MetroRET

Bericht door MetroRET »

Lijnen 4 en 6 hebben inprincipe hetzelfde concept als lijnen 1 en 11 (21/24 nu).
Dionysusnu

Bericht door Dionysusnu »

In welke zin hetzelfde concept? Ze krijgen toch vergelijkbare bedieningstijden en frequenties? Waar dat bij 1/11 juist niet is.
010rdamm

Bericht door 010rdamm »

jesse-cruzu schreef: vr 15 nov 2024, 18:53 Vind ook dat men lijn 7 beter naar Spangen had laten gaan i.p.v. Marconiplein. Dan heeft beneden Spangen tenminste een rechtstreekse verbinding met de Middelandstraat en West Kruiskade. Nu moeten mensen (soms best wel een stuk) lopen waar 3 tramlijnen over dezelfde route rijden. Beetje overkill vind ik. Ga je straks ook krijgen met lijnen 4 en 6 die grotendeels een samenloop hebben terwijl lijn 6 makkelijk door de Zaagmolenstraat had kunnen rijden en dat deel en Crooswijk verbinding behoud met station Noord -0-
Die 3 lijnen op de Kruiskade en Middelandstraat rijden daar niets voor niets. Is een drukke route. Maar idealiter had lijn 7 naar Spangen gereden inderdaad. Er rijdt dan nog steeds met regelmaat trams naar Marconiplein.
Chollo

Bericht door Chollo »

MetroRET schreef: vr 15 nov 2024, 18:58 Lijnen 4 en 6 hebben inprincipe hetzelfde concept als lijnen 1 en 11 (21/24 nu).
Over lijn 6 gesproken, die mag van mij echt wel naar de Melanchtonweg gaan rijden. Met zon sterk ankerpunt als eindpunt heb je veel meer vervoerswaarde als naar de Kleiweg, reizigers vanuit Noord zijn zo veel sneller in Den Haag/Pijnacker etc. Het is maar een klein stukje spoor wat mist over de Uitweg, Ringdijk en Melanchtonweg. Als er zoveel stukken verlaten worden mag er best wat nieuws voor terugkomen.
Let op: links uitstappen!
jesse-cruzu

Bericht door jesse-cruzu »

^^Grotendeels ben ik het met je eens. Er stond ook in het PTT een variant in dat lijn 8 (straks lijn 6) naar het Meijersplein zou doorgetrokken zou worden en andere kleine uitbreidingen. Persoonlijk vind ik dat zelfs een betere optie dan Melanchtonweg i.v.m. de aansluiting op de metro en bus 33 naar de luchthaven. En ook de ruimte is er opzich wel als men een lus over Meijersplein-Noord en Zuid zouden aanleggen zoals in Spangen het geval is.
Suus
Contacteer:

Bericht door Suus »

010rdamm schreef:
jesse-cruzu schreef: vr 15 nov 2024, 18:53 Vind ook dat men lijn 7 beter naar Spangen had laten gaan i.p.v. Marconiplein. Dan heeft beneden Spangen tenminste een rechtstreekse verbinding met de Middelandstraat en West Kruiskade. Nu moeten mensen (soms best wel een stuk) lopen waar 3 tramlijnen over dezelfde route rijden. Beetje overkill vind ik. Ga je straks ook krijgen met lijnen 4 en 6 die grotendeels een samenloop hebben terwijl lijn 6 makkelijk door de Zaagmolenstraat had kunnen rijden en dat deel en Crooswijk verbinding behoud met station Noord -0-
Die 3 lijnen op de Kruiskade en Middelandstraat rijden daar niets voor niets. Is een drukke route. Maar idealiter had lijn 7 naar Spangen gereden inderdaad. Er rijdt dan nog steeds met regelmaat trams naar Marconiplein.
Ik ben het beide niet met jullie eens dat lijn 7 naar Spangen had moeten gaan rijden. Wat voegt dat nu toe? Als je vanuit Spangen naar het station wil kan je al tram 1/11 nemen op de dijk of bus 38 die ook op twee plekken naast de wijk stopt. Juist een lijn die naar andere voorzieningen rijdt is dan van toegevoegde waarde.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Bemined

Bericht door Bemined »

Hoeveel reizigers heeft lijn 23 eigenlijk op het laatste stuk naar Marconiplein? In feite is dit een versterking van lijn 21/24, maar is die versterking helemaal tot Marconiplein noodzakelijk of vooral voor het stuk tussen Centraal en de Mathenesserbrug? Want in dat laatste geval zou je lijn 7 prima naar Spangen kunnen sturen terwijl ook lijn 8 daar blijft rijden zoals vroeger ook het geval was.

Voor de toekomst, mocht het gewenste sprinterstation bij de Van Nellefabriek aangelegd gaan worden, zou je dan kunnen overwegen lijnen 7 en 8 een paar honderd meter te verlengen tot het spoor.
Busseninportland
Contacteer:

Bericht door Busseninportland »

Ook van en naar Marconiplein is het druk op lijn 23 tot Centraal Station, maar dat kwam vooral doordat deze voor lijn 21/24 zat op de heen en terugweg
Meltrain
Donateur

Bericht door Meltrain »

Suus schreef: za 16 nov 2024, 14:44
010rdamm schreef:
Ik ben het beide niet met jullie eens dat lijn 7 naar Spangen had moeten gaan rijden. Wat voegt dat nu toe? Als je vanuit Spangen naar het station wil kan je al tram 1/11 nemen op de dijk of bus 38 die ook op twee plekken naast de wijk stopt. Juist een lijn die naar andere voorzieningen rijdt is dan van toegevoegde waarde.
Je spreekt jezelf een beetje tegen. Je kunt je namelijk ook afvragen wat de toegevoegde waarde van lijn 7 is naast lijn 1 en 11 op het traject naar Marconiplein.
Tevens worst nergens geschreven dat lijn 7 naar Spangen ten koste van lijn 8 zou moeten gaan.
Als lijn 7 naar Spangen gaat, heeft Spangen twee lijnen die beide naar andere voorzieningen rijden (en dat heeft dus juist toegevoegde waarde).
Ik reis ongeveer 3x/week van station Delft naar metrostation Spaklerweg (in Amsterdam) en weer terug.
Bemined

Bericht door Bemined »

Gladde sporen ken ik wel, maar zo glad dat men een omleiding instelt zie je niet vaak:
RET verstoring schreef:Door gladde sporen rijdt lijn 7 in beide richtingen een gewijzigde route en heeft vervallen haltes. De volgende haltes zijn vervallen: Pompenburg en Meent.

Route via Coolsingel Blaak Oostplein Gousdesingel.
Is het zo glad dat trams de 'bult' van de spoortunnel niet meer overheen komen?
atroffa010

Bericht door atroffa010 »

Vandaag hadden de tramlijnen 2, 23 en 25 ook behoorlijk veel vertragingen en uitgevallen ritten :N
ODRAIL

Bericht door ODRAIL »

Bemined schreef: za 16 nov 2024, 18:51 Gladde sporen ken ik wel, maar zo glad dat men een omleiding instelt zie je niet vaak:
RET verstoring schreef:Door gladde sporen rijdt lijn 7 in beide richtingen een gewijzigde route en heeft vervallen haltes. De volgende haltes zijn vervallen: Pompenburg en Meent.

Dit kwam voor het Citadis tijdperk regelmatig voor.
010rdamm

Bericht door 010rdamm »

Bemined schreef: za 16 nov 2024, 18:51 Gladde sporen ken ik wel, maar zo glad dat men een omleiding instelt zie je niet vaak:

Blijkbaar. Wordt er wel voldoende aan gedaan aan het bestrijden van gladde sporen? Vind het nogal wat om een traject buiten dienst te stellen. Ben wel benieuwd hoe dat in steden als Stuttgart gaat met echte heuvels :')
hauptbahnhof

Bericht door hauptbahnhof »

Zelfde als hoe kennelijk treinen in Zwitserland nergens last van hebben bij winterweer...
Het zal er allemaal voor gebouwd zijn.
dylanwild94
Donateur

Bericht door dylanwild94 »

Per 21 November (morgen) komen de lijnen 84 en 283 niet meer op station barendrecht.
Dit omdat er op de Binnenlandse baan nu drempels liggen die niet voldoen aan de CROW-normen en de gemeente barendrecht die drempels niet wil aanpassen.

jammer dat dat programma van Astrid joosten niet meer bestaat. :lol:
Hoe voller de bus des meer vertraging heeft hij.
BusFreakRotterdam

Bericht door BusFreakRotterdam »

Er is een brief van de gemeente Barendrecht dat dit tijdelijk is en dat de volledige kruising 1e kwartaal 2025 wordt aangepast. RET had het dus kunnen weten ;)
Meltrain
Donateur

Bericht door Meltrain »

Ik vind de omleidingsroute van lijn 84 wel erg verwarrend:
Bestaande route tot Binnelandse Baan voor de Lindehoevelaan _ Lindehoevelaan- Buitenlandse Baan- eigen route.
Moet dan niet zijn: "Bestaande route tot Buitenlandse Baan voor de Lindehoevelaan - Lindehoevelaan - Binnelandse Baan - Buitenlandse Baan - eigen route"? Dan kan de bus (in één richting) nog de haltes De Driesprong en Park Buitenoord bedienen.
Ik reis ongeveer 3x/week van station Delft naar metrostation Spaklerweg (in Amsterdam) en weer terug.
Plaats reactie