Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen
-
Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Volgens mij ben je in de war met de EBS Citea’s; die hebben inderdaad geen pantograaf. De GVB Citea’s, ook de nieuwste die nog moeten komen, hebben in tegenstelling tot die van EBS wel een pantograaf. Waarom zouden er anders ook zes van die laadpalen zijn op station Holendrecht?
-
Lijn 53 stopt momenteel op Diemen Zuid in beide richtingen op het noordelijke spoor. Op het moment dat omgeroepen werd dat de eerstvolgende metro naar GPP ging, kwam er een metro vanuit de HWR richting Venserpolder rijden.
-
Het is ook heel raar want soms worden buiten dienst metro's wel getoond en soms weer niet.
- Meltrain
- Donateur
HWR = Hoofd Werkplaats Railvoertuigen?
Ik reis ongeveer 3x/week van station Delft naar metrostation Spaklerweg (in Amsterdam) en weer terug.
-
Ja (zonder voertuigen), de werkplaats te Diemen.
-
- OVNL-beheerder
- Contacteer:
Even googelen op "HWR Diemen" levert gelijk je antwoord op... 

Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands
Website: http://ov-almere.weebly.com/
Updates:
25-05-2025 NIEUW --> 30 foto's uit Amsterdam!
14-05-2025 --> 167 foto's uit Nederland, België en Duitsland!
Updates:
-
Als je weet dat “HWR” in Diemen zit hoef je waarschijnlijk ook niet meer te Googlen wat het is… 

-
- Donateur
We zijn alweer bijna twee maandjes verder, en sinds dit paniekerige gekraai in de media is het rond dit onderwerp dood- en doodstil gebleven. Is het dan wat ik al vermoedde: een storm in een glas water om wat procedureel geneuzel die vooral door de hijgerige media is gecreëerd? Of neemt men bij de VRA nu gewoon eventjes uitgebreid de tijd om tot een oordeel te komen en laat men GVB 'hangen'?regenmaker schreef: ↑ma 16 sep 2024, 22:37 Gunning Amsterdamse concessie aan GVB onzeker: ‘Bod onvoldoende’
https://www.mobiliteit.nl/ov/2024/09/16 ... voldoende/
Laten we hopen dat we een keer gaan aanbesteden.
Helaas ziet de VRA dit nog niet zitten...
-
Kun je niet tegen cliffhangers?
Beul van de blindegeleidelijn
-
- Donateur
Dat gaat op een gegeven moment wel pijn doen aan de handjes, ja.
-
Volgens de VRA is een andere vervoerder niet aan de orde, dus dan heb je het antwoord op je vraag/vragen eigenlijk al.TffpaA schreef: ↑do 07 nov 2024, 12:58We zijn alweer bijna twee maandjes verder, en sinds dit paniekerige gekraai in de media is het rond dit onderwerp dood- en doodstil gebleven. Is het dan wat ik al vermoedde: een storm in een glas water om wat procedureel geneuzel die vooral door de hijgerige media is gecreëerd? Of neemt men bij de VRA nu gewoon eventjes uitgebreid de tijd om tot een oordeel te komen en laat men GVB 'hangen'?
-
- OVNL-beheerder
- Contacteer:
Inmiddels is voor het GVB de dienstregeling die vanaf december geldt te vinden in de ovinfo-app.
Updates:
Updates:
-
Rellen op plein 40-45 te A'dam, brand in tram.

https://www.at5.nl/artikelen/229485/me- ... m-in-brand

https://www.at5.nl/artikelen/229485/me- ... m-in-brand
-
- OVNL-beheerder
- Contacteer:
Tuig 

Updates:
Updates:
-
Op het moment vindt het spoeddebat plaats in het Stadhuis omtrent de rellen van afgelopen week.
Daarom stoppen de metro's niet op Waterlooplein en rijdt tram 14 om en dus niet langs het Waterlooplein, aldus de website van GVB.
Kan me niet herinneren wanneer voor het laatst dit soort maatregelen getroffen zijn...
Daarom stoppen de metro's niet op Waterlooplein en rijdt tram 14 om en dus niet langs het Waterlooplein, aldus de website van GVB.
Kan me niet herinneren wanneer voor het laatst dit soort maatregelen getroffen zijn...
-
Vanaf 17.00 uur rijden in Nieuw-West geen trams en bussen meer in verband met de te verwachten onrust vanavond.
Tramlijnen 1, 7, 13 en 17 rijden vanaf de stad ingekort tot Surinameplein (1,17) c.q. Postjesweg/Hoofdweg (7,13)
Buslijnen 61 en 63 rijden helemaal niet en lijn 21 wordt ingekort tot Bos en Lommerplein. Lijn 369 rijdt om via de A10.
De metro’s (50,51) rijden normaal in West.
Tramlijnen 1, 7, 13 en 17 rijden vanaf de stad ingekort tot Surinameplein (1,17) c.q. Postjesweg/Hoofdweg (7,13)
Buslijnen 61 en 63 rijden helemaal niet en lijn 21 wordt ingekort tot Bos en Lommerplein. Lijn 369 rijdt om via de A10.
De metro’s (50,51) rijden normaal in West.
-
Te zot voor woorden, dat dit nodig is.....
-
Ik lees op Amstelveenz.nl dat de VRA overweegt lijn 51 op te heffen bij een eventuele ontvlechting van het metronet.
Ik meen in het verleden gelezen te hebben, dat juist lijn 51 zou blijven als het GVB tot ontvlechting zou overgaan.
https://www.amstelveenz.nl/nieuws/grote ... -dupe.html
Ik meen in het verleden gelezen te hebben, dat juist lijn 51 zou blijven als het GVB tot ontvlechting zou overgaan.
https://www.amstelveenz.nl/nieuws/grote ... -dupe.html
-
- Donateur
Zal ook niet gaan gebeuren. Een ontvlechting zonder lijn 51 komt neer op een volledige ontvlechting, zoals ooit geopperd in de Metronetstudie uit (alweer) 2007. Dat zou tot forse overbediening op de Gaasperplastak cq onderbediening op de ringlijn leiden.
Het meest waarschijnlijke scenario is toch de semi-ontvlechting met een aan elkaar gekoppelde 50 en 53. Daarvoor zal de politiek dan wel over haar eigen schaduw heen moeten stappen, en de muitende Gaasperplassers moeten uitleggen dat ze er gewoon een metro met een comfortabele overstap op Van der Madeweg richting centrum mee blijven houden, én er hogere frequenties voor terugkrijgen bovendien.
Maar de politiek acteert liever op sentimenten dan naar de feiten te kijken.
Het meest waarschijnlijke scenario is toch de semi-ontvlechting met een aan elkaar gekoppelde 50 en 53. Daarvoor zal de politiek dan wel over haar eigen schaduw heen moeten stappen, en de muitende Gaasperplassers moeten uitleggen dat ze er gewoon een metro met een comfortabele overstap op Van der Madeweg richting centrum mee blijven houden, én er hogere frequenties voor terugkrijgen bovendien.
Maar de politiek acteert liever op sentimenten dan naar de feiten te kijken.
-
De mogelijkheid waarbij metro 51 verdwijnt en waarbij de rest hetzelfde blijft stond als het goed is ook in de laatste documenten. Dus geen metro 51 en geen volledige ontvlechting. Uiteindelijk komen al die varianten vooral langs voor de show heb ik het idee. Laten zien dat ze echt alles onderzocht hebben, maar uiteindelijk gaat toch gewoon metro 53 eruit. Die optie komt keer op keer als voorkeur terug, dus we weten wel dat het gaat gebeuren.
- Meltrain
- Donateur
Dat zou wel echt de allerslechtste optie zijn. Je verbetert er namelijk niets mee en tegelijkertijd verdwijnt wel de verbinding Overamstel - Spaklerweg.
Als je al (vrijwel) volledig wilt ontvlechten, zou ik lijn 51 inkorten tot Spaklerweg (in combinatie met een verbouwing van dat station).
Ik reis ongeveer 3x/week van station Delft naar metrostation Spaklerweg (in Amsterdam) en weer terug.
-
De enige Amstel-Zuid verbinding opheffen is ook niet echt een goed idee lijkt me.
- Spoiler: show
"Tuduu tuduu" van CBTC is mijn favoriete nummer.
- Meltrain
- Donateur
Ik pleit er ook zeker niet voor, maar het is beter dan lijn 51 volledig opheffen. Op Spaklerweg zou je dan immers nog kunnen overstappen op lijn 51.
-
De 51 zou ik dan verlengen tot Amstel, dat is namelijk een knooppunt met aansluitingen, bij de Spaklerweg is er eigenlijk net niks. Er zijn daar überhaupt geen aansluitingen op andere bus- en tramlijnen.Meltrain schreef: ↑do 14 nov 2024, 18:40Dat zou wel echt de allerslechtste optie zijn. Je verbetert er namelijk niets mee en tegelijkertijd verdwijnt wel de verbinding Overamstel - Spaklerweg.
Als je al (vrijwel) volledig wilt ontvlechten, zou ik lijn 51 inkorten tot Spaklerweg (in combinatie met een verbouwing van dat station).
Dit onderschrift is komen te vervallen wegens een noodzakelijke aanpassing in de dienstregeling, gelieve gebruik te maken van het eerst volgende onderschrift.
-
- Donateur
En we zijn weer op de fantasietrein gestapt, zie ik. Het meest recente idee is om de 51 en 54 te laten zoals ze zijn, en de 50 en de 53 aan elkaar te koppelen bij Van der Madeweg, zodat een lijn Isolatorweg-Gaasperplas ontstaat. Alles met maximumfrequenties van 10x per uur.
Vooral de Westtak gaat er dan op vooruit, maar ook op de Gaasperplastak kan men dan vaker de metro nemen. In de Oostbuis gaat de frequentie iets, en op de Geintak een stuk, omlaag. Maar kennelijk is dat allemaal doorgerekend en geen probleem.
Vooral de Westtak gaat er dan op vooruit, maar ook op de Gaasperplastak kan men dan vaker de metro nemen. In de Oostbuis gaat de frequentie iets, en op de Geintak een stuk, omlaag. Maar kennelijk is dat allemaal doorgerekend en geen probleem.