Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Treintje1989

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Treintje1989 »

Per toeval zag ik dat de 1183 zonet even met +628 (!) minuten op de actuele vertrektijden van Gvc stond. _O-

Uiteraard een storing in de reisinfo, maar had wel een leuke geweest voor de punctualiteit cijfertjes.

Inmiddels heeft iemand de juiste knoppen gevonden en staat hij er weer normaal in.

Edit: is alsnog opgeheven *O*
Meltrain
Donateur

Bericht door Meltrain »

Voor de derde dag op rij kwam de 3727 te laat aan op Amsterdam Zuid, waardoor ik de overstap op metrolijn 51 miste.
Ten opzichte van gisteren was de lengte van de trein iets korter, maar nog wel acceptabel.
Ik reis ongeveer 3x/week van station Delft naar metrostation Spaklerweg (in Amsterdam) en weer terug.
gpvos

Bericht door gpvos »

De testtrein naar Brussel, vandaag om 7.08 en via Woerden, heeft +40 op Asd. De op het perron wachtende conducteurs, die eerst vakkundig het handjevol wachtenden naar de ICBA van 7.23 hadden verwezen, zeggen rond 7.15 alsnog dat-'ie elk moment kan komen, het wordt +20 en een naar nieuwe trein ruikende 3316 arriveert waar ik als nagenoeg enige in zit. Maar om 7.22 wordt in de trein omgeroepen dat-'ie toch niet rijdt maar dat men de ICBA van 7.23 nog kan halen. Ik sprint naar spoor 13a en de deuren sluiten voor mijn neus, maar de conducteur laat me er nog net in. Later blijkt dat de testtrein toch met +20 vertrokken is. Op Rtd staan er aardig wat mensen te wachten op het perron waar die met +15 op de schermen staat. Zowel ICBA als testtrein worden trouwens via Rsd omgeleid wegens een wisselstoring (omroep in de trein) of defecte trein (treinposities). Misschien stap ik op Antwerpen nog over op de andere trein.
Verder ben ik van mening dat lijn 4 niet op Albert Cuypstraat moet stoppen en lijn 3 wel op Amsteldijk.
MetroRET

Bericht door MetroRET »

ICBA? :s
Gydo
Contacteer:

Bericht door Gydo »

Mss IC BrusselAmsterdam?
gpvos

Bericht door gpvos »

Ja, zo wordt-'ie in elk geval genoemd in de naam van de kaartjes die je online bij NS Internationaal kan kopen.
Verder ben ik van mening dat lijn 4 niet op Albert Cuypstraat moet stoppen en lijn 3 wel op Amsteldijk.
Meltrain
Donateur

Bericht door Meltrain »

De 2981 stopt vandaag blijkbaar ook in Susteren (al klonk het via de omroep meer als Zutphen).
Erg leuk, maar staan daar überhaupt wel paaltjes van NS, zodat reizigers kunnen uitchecken?
Ik reis ongeveer 3x/week van station Delft naar metrostation Spaklerweg (in Amsterdam) en weer terug.
maurits-07

Bericht door maurits-07 »

Het in Eindhoven 2-uurlijk combineren/splitsen van de 2900/3900 is voor de Limburgers uiteraard een prima zaak, echter levert het (waarschijnlijk vooral bij trein 2926 van 8.34 uit Eindhoven, vanwege de spits) interessante dingen op.

Het deel van de 3900 was vandaag een virm 4 en deze staat door de tijdligging het langst in Eindhoven. Grotendeels van iedereen die in Eindhoven het perron op komt zit die dus staan en stapt daar in, zonder op te borden te kijken. Voor een normale passagier logisch eigenlijk, maar toch: Slechts een aantal mensen dat op 2 handen te tellen is kijkt op het bord en ziet dat er nog een deel aankomt (zo mooi geanimeerd op de borden), en stapt niet in het reeds gereedstaande deel.

Helemaal als de sprinter (of veewagen?) uit Deurne aankomt stormt men daaruit blind op de 4 bak af. Met de 2900 uit Maastricht komt nog een virm 6 aan en deze zit na Eindhoven totaal niet vol (getuige ondergetekende, hele coupe met 2 man, ach ja, ik klaag niet).

Echter kwam het deel uit Maastricht ligt vertraagd binnen, ging volgens de HC het koppelen ‘niet helemaal oké’ en werd vertrokken met +6. Wel interessant om het koppelen te kunnen bekijken, dat gebeurt toch nagenoeg niet meer in de dienstregeling op stations in Nederland, los van bijzetten en aftrappen?
Liefhebber OV per Bus in Duitsland & Oostenrijk ~ Student Buschauffeur in opleiding
Michael
Contacteer:

Bericht door Michael »

Meltrain schreef: do 21 nov 2024, 22:08 De 2981 stopt vandaag blijkbaar ook in Susteren (al klonk het via de omroep meer als Zutphen).
Erg leuk, maar staan daar überhaupt wel paaltjes van NS, zodat reizigers kunnen uitchecken?
Heb even op Google streetview gekeken en daar zijn alleen Arriva paaltjes te zien. Maar ik vermoed dat de 2981 in Susteren heeft gestopt omdat de 32483 niet heeft gereden tussen Roermond en Sittard vanwege een defecte bovenleiding. Maar aangezien daar normaal alleen Arriva treinen stoppen lijkt mij dat treinreizigers die bij Arriva ingechecked waren gewoon met de 2981 mee mochten. Dat er dan geen NS paaltjes staan zou niet uit moeten maken in dat geval.
Meltrain
Donateur

Bericht door Meltrain »

Maar reizigers die (bijvoorbeeld) al in Utrecht ingestapt zijn, komen natuurlijk geen paaltjes van Arriva tegen bij het inchecken.

Verder heb ik vandaag de 3731 en ook die heeft vertraging. -0- Het is geen van de treinen waar ik deze week op de heenreis in zat gelukt om op tijd aan te komen op Amsterdam Zuid.
De meeste treinen hadden de vertraging al vóór Schiphol, dus de werkzaamheden aldaar kunnen ook niet de oorzaak zijn. Ik vraag me af waar die vertragingen dan wel door veroorzaakt worden, want in andere weken valt het veel minder op.
sneltram

Bericht door sneltram »

Zowel rond Ddr als bij Hm is de infra een puinbak deze week.
teun

Bericht door teun »

Ik kan inderdaad bevestigen dat het een zooitje is op de lijn Eindhoven - Venlo momenteel. :Y
Suus
Contacteer:

Bericht door Suus »

Het Brabantse Goederentreinfestival is weer deze maand en op zulke momenten heeft de infrastructuur altijd de neiging om en masse de geest te geven. De spoorstaafbreuk ergens tussen Eindhoven en Helmond is deze week nog wel het meest in het oog springende voorbeeld, er zal vast ook nog wel ergens een bovenleiding naar beneden komen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
cassie127

Bericht door cassie127 »

Daarnaast lopen de werkzaamheden over Emmerich uit en rijden in ieder geval maandag alle treinen over Venlo.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
IIVQ

Bericht door IIVQ »

De Mcn of Hc van 7467 begon na Dvd te zingen"
Wilhelmus van Nassauwe
Ben ik (en u ook) van Duitschen Bloed.
Raar eigenlijk he, Duitschen bloed, waarom is dat? De reden dat ik dit zing is dat een week geleden hier het Nederlands Elftal speelde! Maar alle gekheid op een stokkie, we komen zo aan op station Bijlemer Arena en als u haast heeft heb ik vervelend nieuws: we blijven hier 6 minuutjes staan!
Ik ben uitgestapt maar langs de trein lopend hoorde ik dat het verhaal nog een heel eind verder ging.

Waar dient die 9 mn stilstand te Asb (we hadden al +3) voor? Het lijkt vandaag de hele.dag maar.maandag en volgende vrijdag slechts 3mn.
Etienne
Donateur
Contacteer:

Bericht door Etienne »

Ook rondom Gouda was de middagspits een zooi met meerdere grote vertragingen; ik had vanmiddag nog even de hoop dat de 4060 op Rotterdam Noord Goederen aan de kant werd genomen, zodat we met de 2863 voorlangs konden. Maar helaas, we mochten daar tot Gouda achter blijven en mijn aankomst was aldaar met +20, met de 563 in zijn kielzog.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
AppleMoose

Bericht door AppleMoose »

Geen klachten over NS van mijn kant vandaag. Vanwege de verkeerschaos rondom Arnhem besloot ik vanmorgen om eerst thuis te werken en later met de trein naar het werk te gaan. Ik had toch pas in de middag mijn eerste les gepland staan. Vanwege het weer en drukte wat eerder dan normaal naar het station gereden en ik kwam een kwartier voor vertrektijd aan op station Dieren. Vanwege de wisselstoring tussen Zutphen en Dieren keerde de ic naar Zwolle in Dieren om terug naar Roosendaal te gaan, dus in plaats van op een koud perron te wachten, kon ik al plaatsnemen in een warme trein. Stipt op tijd vertrokken en aangekomen in Arnhem. In plaats van twee uur in de file staan, deed ik er slechts een uur over van deur tot deur *O* Terugweg verliep ook prima en als bonus was er ook nog controle. En zowel op de heen- als terugweg voldoende zitplaats :pos: Ik zou bijna vaker de trein naar het werk nemen :mrgreen:
En blandning av sött och salt.
Meltrain
Donateur

Bericht door Meltrain »

Waarom doe je dat dan niet?
trolly

Bericht door trolly »

trolly waardeert die vraag
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
AppleMoose

Meltrain schreef: vr 22 nov 2024, 23:38 Waarom doe je dat dan niet?
Normaal ben ik er met de auto sneller, ook in de spits. Vaak ben ik er in een half uur, soms bij grotere drukte doe ik er maximaal driekwartier over. Op de meeste dagen moet ik in de spits reizen, en dan is er niet of nauwelijks een zitplaats te vinden in de trein en bij regen en zo heb ik geen zin om een kwartier te lopen van centraal naar mijn werk en terug. De bussen zitten rond die tijden ook propvol, rijden te laat of helemaal niet.
IIVQ

Bericht door IIVQ »

Het is grappig hoe mensen andere waarden hebben. Als ik zou moeten kiezen tussen een half uur auto en een uur in het OV kies ik dat laatste, want dat is een half uur extra waarin ik ontspannen ben en niet op hoef te letten.
TffpaA
Donateur

Bericht door TffpaA »

Auto, want: van de baas, voor de eigen deur, parkeren onder het kantoor, kan zelf afstand houden, lekker warm, geen andere mensen. Daar zit ik liever 2 uur in dan 35 minuten in de trein (exclusief voor- en natransport).

Evenwel ging ik afgelopen weekend weer eens met de trein op pad naar Utrecht. Heerlijke voor- en nawandeling door de Arnhemse uiterwaarden gemaakt en zo gedropt in hartje stad. En eerste klas 8-)
jelmerrr

Bericht door jelmerrr »

Bij vergelijkbare reistijd: trein. Maar deur tot deur scheelt me een uur. 6u s ochtends weg vind ik wat aan vroege kant.
VIRM

Bericht door VIRM »

Gisteren van Zwolle naar Breda gereisd. Door de wisselstoring tussen Dieren en Zutphen maar over Rotterdam. De 536 vertrok met +10 uit Zwolle. Door het personeel op de trein werd er ook heel goed gecommuniceerd naar reizigers toe: over de oorzaak (mensen langs het spoor tussen Groningen en Amersfoort), de treinenopstopping bij Amersfoort en dat wij tussen Amersfoort en Utrecht een stukje achter een sprinter zaten. Ondanks de vertraging was de overstap op de 9236 ook prima te halen.
Beul van de blindegeleidelijn
AppleMoose

IIVQ schreef: za 23 nov 2024, 10:00 Het is grappig hoe mensen andere waarden hebben. Als ik zou moeten kiezen tussen een half uur auto en een uur in het OV kies ik dat laatste, want dat is een half uur extra waarin ik ontspannen ben en niet op hoef te letten.
Juist dat stukje in de auto vind ik vrij ontspannen, in plaats van gelijk de drukte in geduwd te worden waar ik de hele dag op het werk al in zit :Y En ik kom ook geen studenten tegen die al gelijk van alles van mij willen *O*
Plaats reactie