Ja, dergelijke misleiding is een recept voor een zaak bij de Geschillencommissie OV of de rechter...Dionysusnu schreef: ↑wo 06 nov 2024, 21:10 Maar er wordt de indruk gewekt dat altijd vrij juist níét geldig is in de ECD:(dus een beetje misleidend dat de webshop dat aanbiedt bij trajectselectie naar Hazeldonk)Voor Eurocity Direct is NS-korting (40 of 100%) niet geldig tussen Rotterdam Centraal en Hazeldonk grens.
Eurocity Direct
-
- Berichten: 447
- Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 00:00
Re: Eurocity Direct
-
- Berichten: 404
- Lid geworden op: ma 18 sep 2017, 00:06
- Locatie: Randstad
Re: EuroCity Direct
Nog even ter aanvulling:IIVQ schreef: ↑do 10 okt 2024, 21:29Gamma is gebruikelijk Vlaams voor (vrij vertaald) "het hele aanbod". Je hoort regelmatig reclames met zinnen als "Bekijk het hele aanbod bij uw Skoda-verdeler" (Kijk het gehele aanbod bij uw Skoda-dealer)
De Gamma-bouwmarkten heten zo omdat ze "het hele gamma" aan DHZ-gereedschap en materialen hebben.
In de wereld van treintickets is een gamma ook een verzameling van een bepaald type treintickets. Dit is een code die wordt gebruikt in boekingssystemen. Zo krijgen de EuoCity en de EuroCity Direct respectievelijk de gamma's ECC en ECD. Vroeger was dit het gamma NRN (No integrated Reservation Ticket Nederland), wat nu alleen nog gebruikt gaat worden voor tickets van binnenlandse reizen die aansluiten op een internationale reis. Elk gamma kan dan weer verschillende soorten tarieven hebben.
-
- Berichten: 449
- Lid geworden op: wo 03 mar 2021, 14:27
Re: Eurocity Direct
Is Interrail geldig op de Eurocity Direct of moet je daarvoor een toeslag betalen? Ik kan het niet zo snel vinden op de website.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 40633
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Eurocity Direct
Ik heb ooit ergens iemand een linkje zien posten waarin staat dat Interrail er geldig is, maar kan het zelf zo gauw ook niet vinden.
rvdborgt schreef:lokquote
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
-
- Berichten: 404
- Lid geworden op: ma 18 sep 2017, 00:06
- Locatie: Randstad
Re: Eurocity Direct
Je hoeft met Interrail geen toeslag te betalen voor de Intercity Direct, dus ook niet straks met de EuroCity Direct.
-
- Berichten: 7256
- Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Re: Eurocity Direct
Zie hier Het Pass Tarief staat voor Interrail
https://public-pf.b-europe.com/nl/Produ ... fad7922580
https://public-pf.b-europe.com/nl/Produ ... fad7922580
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
-
- Berichten: 447
- Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 00:00
Re: Eurocity Direct
Correct. Overigens ook niet voor binnenlandse reizen in Nederland. In België wil de NMBS geen binnenlandse reizigers en is de dienstregeling ondertussen zodanig aangepast dat er in Antwerpen in zuidelijke richting alleen uitgestapt mag worden en in noordelijke richting alleen ingestapt.
-
- Berichten: 7256
- Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Re: Eurocity Direct
Hou er wel rekening mee dat je met Interrail altijd een inbound of outbound reis moet gebruiken bij reizen met Eurocity Direct. Een combinatie met gratis reizen met je NS abonnement tot de grens en Interrail op het Belgische deel van het traject zit er helaas niet in.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
-
- Berichten: 404
- Lid geworden op: ma 18 sep 2017, 00:06
- Locatie: Randstad
Re: Eurocity Direct
Officieel is dat met geen enkele trein zo. Als je de inbound en outbound journey al hebt gebruikt, dan heb je een apart ticket nodig tot het eerste station na de grens. Je kan je Interrailpas namelijk alleen gebruiken van station naar station en dus niet van of naar een grenspunt. Als je met de huidige IC Brussel wil reizen en je hebt je inbound en outbound journey al gebruikt, dan heb je dus nog een ticket nodig van Nederland tot Noorderkempen. Maar goed, dan gaan we in details en dus off-topic.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 40633
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Eurocity Direct
Nee, want de interrail globalpass is alleen niet in je eigen land geldig maar is daarbuiten gewoon een netkaart en dus geldig tot aan de grens. In de app kan je ook probleemloos een grenspunt aangeven (moet je wel handmatig invoeren) en nooit problemen gehad met de combi.
De beperking is 'm (bij de IC Brussel en straks de EC) dat je geen kaartje naar een grenspunt kunt kopen. Maar een kaartje Breda - Noorderkempen met 100% korting in België gaat prima en heeft precies hetzelfde effect. Werd probleemloos geaccepteerd bij controle op notabene precies dat grenstraject.
Waar je op moet letten is het land dat je kiest bij het grenspunt. Dus bij het handmatig invoeren Hazeldonk Grens in België kiezen en niet in Nederland want die laatste kan niet als je in/outbound al op is.
De beperking is 'm (bij de IC Brussel en straks de EC) dat je geen kaartje naar een grenspunt kunt kopen. Maar een kaartje Breda - Noorderkempen met 100% korting in België gaat prima en heeft precies hetzelfde effect. Werd probleemloos geaccepteerd bij controle op notabene precies dat grenstraject.
Waar je op moet letten is het land dat je kiest bij het grenspunt. Dus bij het handmatig invoeren Hazeldonk Grens in België kiezen en niet in Nederland want die laatste kan niet als je in/outbound al op is.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
-
- Berichten: 447
- Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 00:00
Re: Eurocity Direct
Ik ben benieuwd waar je dat gevonden hebt, want dat klopt niet.
Het echte probleem bij de ECD straks is precies dat: een kaartje tot het grenspunt. Want ook met 100% korting in België betaal je dan online nog steeds het stuk van de grens tot Antwerpen. Misschien kan dat dan telefonisch?Daniel schreef: ↑zo 24 nov 2024, 17:50 De beperking is 'm (bij de IC Brussel en straks de EC) dat je geen kaartje naar een grenspunt kunt kopen. Maar een kaartje Breda - Noorderkempen met 100% korting in België gaat prima en heeft precies hetzelfde effect. Werd probleemloos geaccepteerd bij controle op notabene precies dat grenstraject.
-
- Berichten: 673
- Lid geworden op: ma 25 mei 2009, 14:33
Re: Eurocity Direct
Ik vraag me sinds die herintroductie wat af... wie controleert er eigenlijk of die nieuwe verbinding wel EC-waardig is? Is er een instantie die dat controleert?
Veel gebruik gemaakt van het OV tussen 2006 en 2012, daarna meer bekeken vanaf de zijlijn.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 40633
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Eurocity Direct
Binnenlandse Belgische vervoerbewijzen waren toch überhaupt niet geldig in die trein, net als dat Nederlandse abonnementen niet geldig zijn ten zuiden van Rotterdam? Je hebt dus eigenlijk dezelfde situatie als met alle andere treinen met globalpreis: je kunt niet op de grens splitsen. Dat gaat met treinen als de Eurostar en Nightjet ook niet immers.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
-
- Berichten: 404
- Lid geworden op: ma 18 sep 2017, 00:06
- Locatie: Randstad
Re: Eurocity Direct
Voor zover ik weet is het een merknaam dat nergens wordt gecontroleerd. Het is altijd meer een richtlijn geweest en geen regel. Helaas zien we de laatste jaren steeds vaker dat Eurocity-verbindingen niet aan de richtlijnen voldoen. Zo heeft de EuroCity Direct bijvoorbeeld geen restauratierijtuig.
-
- Berichten: 673
- Lid geworden op: ma 25 mei 2009, 14:33
Re: Eurocity Direct
Bijzonder dat ze dan wel het merk gaan voeren, maar de richtlijnen met voeten treden. Ik denk dat ie meer likeable was geweest als ze niet zo gek met de tarieven en regels hadden gedaan. Daarom vraag ik me oprecht af of dit een succes gaat worden.
Veel gebruik gemaakt van het OV tussen 2006 en 2012, daarna meer bekeken vanaf de zijlijn.
-
- Berichten: 404
- Lid geworden op: ma 18 sep 2017, 00:06
- Locatie: Randstad
Re: Eurocity Direct
De prijs is denk ik nog niet eens het grootste probleem. Het grootste probleem zit 'm denk ik in dat tickets van de EuroCity niet geldig zijn in de EuroCity Direct. Ik vrees dat er regelmatig discussies met de conducteur zullen ontstaan omdat mensen in de verkeerde trein stappen.
-
- Berichten: 5397
- Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11
Re: Eurocity Direct
In de eerste jaren na de invoering gebeurde dat wel dacht ik. Personeel in die treinen moesten bijvoorbeeld minstens twee talen spreken en speciale Eurocity naamplaatjes dragen met daarop naam en de talen die ze spraken.
-
- Berichten: 449
- Lid geworden op: wo 03 mar 2021, 14:27
Re: Eurocity Direct
Ik denk dat de introductie van de naam Eurocity niet zozeer te maken heeft met de kwaliteitseisen, maar eerder met het benadrukken van internationale treinreizen is in Europa. Dit gecombineerd met de introductie van een nieuwe lijnvoering. Dat het niet zomaar een intercity is, maar een intercitytrein die over landsgrenzen heengaat.
-
- Berichten: 4159
- Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
- Locatie: DTC
Re: Eurocity Direct
Tegenwoordig heeft de Eurocity weinig waarde meer, aangezien er een treincategorie erboven is gekomen (ICE, TGV, RailJet) en buiten Zwitserland en Midden-Europa zijn Eurocities nauwelijks meer aanwezig en ook in Midden-Europa wordt de Eurocity steeds meer verdrongen door de RailJet en ComfortJet. Overigens hebben de Eurocities tussen Budapest en Kosice ook geen eet- en drinkgelegenheid aan boord en er zijn vast meer Eurocities due geen eet- en drinkgelegenheid aan boord hebben.
-
-
- Berichten: 7256
- Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Re: Eurocity Direct
Voor Eurocity is de voorwaarde dat er eten en drinken aanboord verkrijgbaar is, dat is ook heel simpel op te lossen door iemand door de trein te laten lopen met een karretje en vereist dus niet standaard een restauratiewagen. Zelfs met een snoep- en koffieautomaat in de trein kun je aan die voorwaarde voldoen.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
-
- Berichten: 673
- Lid geworden op: ma 25 mei 2009, 14:33
Re: Eurocity Direct
Of een herintroductie van de "koffierugzakken" 
Zal trouwens ook het oude EC-logo weer gebruikt gaan worden?

Zal trouwens ook het oude EC-logo weer gebruikt gaan worden?
Veel gebruik gemaakt van het OV tussen 2006 en 2012, daarna meer bekeken vanaf de zijlijn.
-
- Berichten: 449
- Lid geworden op: wo 03 mar 2021, 14:27
Re: Eurocity Direct
Nee, dit worden de logo's. Eurocity Direct heeft hetzelfde logo als ICD. NMBS heeft gekozen voor een wat speelser logo voor de Eurocity.


-
- Berichten: 1131
- Lid geworden op: ma 14 nov 2016, 22:31
Re: Eurocity Direct
Daar heeft een marketingbedrijf weer goede zaken gedaan.
Is de ECD niet frequent? En de EC niet comfortabel?

-
- Berichten: 1900
- Lid geworden op: vr 01 apr 2022, 20:26
Re: Eurocity Direct
De ECD is duurder, dus con*fortabeler!
* De trein rijdt naar Franstalig gebied, dus confort. Kijk vooral naar de afbeelding in die link.
* De trein rijdt naar Franstalig gebied, dus confort. Kijk vooral naar de afbeelding in die link.
-
- Donateur
- Berichten: 5053
- Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37
Re: Eurocity Direct
Ik vind het een complimentje waard dat de marketingafdeling van NS ook parkinsonpatiënten een kans biedt kaartmateriaal te maken 

Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 61 gasten