
Korte Wiki vragen
-
- Donateur
- Berichten: 6005
- Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
- Locatie: Maastricht/Berlin
Re: Korte Wiki vragen
Aha, great minds think alike. 

- Meltrain
- Donateur
- Berichten: 22809
- Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
- Locatie: Delft
Re: Korte Wiki vragen
Mooie verbeteringen. 

Ik reis ongeveer 3x/week van station Delft naar metrostation Spaklerweg (in Amsterdam) en weer terug.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 40633
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Korte Wiki vragen
Ik heb net de pagina van SyntusFlex Woerden aangepast i.v.m. het tegenwoordig aan de zuidzijde van het station halteren hiervan. Op de pagina van station Woerden verdwijnt daardoor bij halte Station Noordzijde de link naar het flexnet in de busstation-infobox (dat was de bedoeling), maar op een of andere manier verschijnt hij niet in de halte-infobox van halte Station Zuidzijde.
Ziet iemand waar ik hier nu de mist in ga? Ik zie geen verschillen in hoe de parameters staan met bestaande pagina's namelijk...
Ziet iemand waar ik hier nu de mist in ga? Ik zie geen verschillen in hoe de parameters staan met bestaande pagina's namelijk...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 10202
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Korte Wiki vragen
Op Bravoflex MHDA staat bij de gemeente Altena "Haltelijst volgt spoedig". Wanneer is degene die dat geplaatst heeft van plan de pagina af te maken?
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands
Website: http://ov-almere.weebly.com/
Updates:
25-05-2025 NIEUW --> 30 foto's uit Amsterdam!
14-05-2025 --> 167 foto's uit Nederland, België en Duitsland!
Website: http://ov-almere.weebly.com/
Updates:
25-05-2025 NIEUW --> 30 foto's uit Amsterdam!
14-05-2025 --> 167 foto's uit Nederland, België en Duitsland!
-
- Donateur
- Berichten: 8492
- Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
- Locatie: Gouda
- Contacteer:
Re: Korte Wiki vragen
Volgens de website zullen alle BravoFlex per 1-1-2025 opgaan in één Bravoflex West-Brabant; goed punt om dat ook maar meteen aan te pakken?
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 10202
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Korte Wiki vragen
Lijkt mij een prima plan 

Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands
Website: http://ov-almere.weebly.com/
Updates:
25-05-2025 NIEUW --> 30 foto's uit Amsterdam!
14-05-2025 --> 167 foto's uit Nederland, België en Duitsland!
Website: http://ov-almere.weebly.com/
Updates:
25-05-2025 NIEUW --> 30 foto's uit Amsterdam!
14-05-2025 --> 167 foto's uit Nederland, België en Duitsland!
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 10202
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Korte Wiki vragen
https://wiki.ovinnederland.nl/wiki/Open ... _Amsterdam
Op deze pagina heeft de tabel bij de streekbussen bovenaan een lege dunne regel. Weet iemand hoe dat komt en hoe we dat kunnen aanpassen?
Op deze pagina heeft de tabel bij de streekbussen bovenaan een lege dunne regel. Weet iemand hoe dat komt en hoe we dat kunnen aanpassen?
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands
Website: http://ov-almere.weebly.com/
Updates:
25-05-2025 NIEUW --> 30 foto's uit Amsterdam!
14-05-2025 --> 167 foto's uit Nederland, België en Duitsland!
Website: http://ov-almere.weebly.com/
Updates:
25-05-2025 NIEUW --> 30 foto's uit Amsterdam!
14-05-2025 --> 167 foto's uit Nederland, België en Duitsland!
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 40633
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Korte Wiki vragen
Ik zou denken dat er ergens een lijnpagina met lege infobox is, maarja, waar...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
-
- Donateur
- Berichten: 6005
- Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
- Locatie: Maastricht/Berlin
Re: Korte Wiki vragen
Het probleem zit hem bij Lijn 80 Amsterdam Busstation Elandsgracht - Zandvoort Centrum. Die lijn zou in de tabel moeten staan, maar ontbreekt (en veroorzaakt dus blijkbaar die lege regel). Ik zie alleen het probleem niet, die pagina lijkt gewoon een goede LijnInfo-box te hebben.
(Als ik zoek op het onderstaande, is lijn 80 de enige lijn die verschijnt, die in de tabel ontbreekt.)

(Als ik zoek op het onderstaande, is lijn 80 de enige lijn die verschijnt, die in de tabel ontbreekt.)
Code: Selecteer alles
{{#dpl:
|category = Plaats Amsterdam
|category = Buslijnen
|suppresserrors=yes
|titlematch=L%
|linksto=Streekbus
}}
-
- Donateur
- Berichten: 6005
- Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
- Locatie: Maastricht/Berlin
Re: Korte Wiki vragen
Opgelost: er stond een { (en ontbrak een =) in "|frequentie_zondag_vakantie2-4x/uur {zomer)" in de infobox. 

-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 10202
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Korte Wiki vragen
Ah, kijk... dat was 'm dus. Thanks!
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands
Website: http://ov-almere.weebly.com/
Updates:
25-05-2025 NIEUW --> 30 foto's uit Amsterdam!
14-05-2025 --> 167 foto's uit Nederland, België en Duitsland!
Website: http://ov-almere.weebly.com/
Updates:
25-05-2025 NIEUW --> 30 foto's uit Amsterdam!
14-05-2025 --> 167 foto's uit Nederland, België en Duitsland!
- Meltrain
- Donateur
- Berichten: 22809
- Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
- Locatie: Delft
Re: Korte Wiki vragen

Ik vind overigens dat het opnemen van onderaannemers in deze lijst(en) geen toegevoegde waarde heeft. Jullie wel?
Ik reis ongeveer 3x/week van station Delft naar metrostation Spaklerweg (in Amsterdam) en weer terug.
-
- Donateur
- Berichten: 6005
- Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
- Locatie: Maastricht/Berlin
Re: Korte Wiki vragen
Ik vind het op zich wel nuttig. Met de recente wijziging van het weergeven daarvan in de infobox, is alle informatie over onderaannemers al van de haltepagina's verdwenen. Hier krijg je dan in ieder geval nog een snel overzicht van de lijnen waar je een specifieke onderaannemer op aan kunt treffen in de grote steden.
- Meltrain
- Donateur
- Berichten: 22809
- Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
- Locatie: Delft
Re: Korte Wiki vragen
Maar wie doe je daar een plezier mee? Als je op een lijn klikt, zie je vanzelf wel of er een onderaannemer op rijdt.
Daarnaast is in Amsterdam dat vakje in ruim 90% van de gevallen leeg.
Daarnaast is in Amsterdam dat vakje in ruim 90% van de gevallen leeg.
Ik reis ongeveer 3x/week van station Delft naar metrostation Spaklerweg (in Amsterdam) en weer terug.
-
- Donateur
- Berichten: 6005
- Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
- Locatie: Maastricht/Berlin
Re: Korte Wiki vragen
Een functie van de wiki is ook om overzicht te bieden. Als je dat alleen op lijnniveau doet, is dat mijns inziens niet voldoende. Ik sluit niet uit dat er ook wel een betere oplossing kan zijn om overzicht te bieden.
Bovendien, zoveel mensen, zoveel wensen. Ik vind het interessant om te weten welke onderaannemers waar rijden, omdat het specialistische kennis is waar je anders niet zomaar achterkomt. Een ander kan het minder interessant vinden.
Bovendien, zoveel mensen, zoveel wensen. Ik vind het interessant om te weten welke onderaannemers waar rijden, omdat het specialistische kennis is waar je anders niet zomaar achterkomt. Een ander kan het minder interessant vinden.
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 10202
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Korte Wiki vragen
Ik vind het wel nuttige informatie, zeker op een hobbywebsite zoals OVNL.
Ander dingetje: kom er net achter dat bij de patroontijden de link naar Sprinter verwijst naar de algemene pagina "Sprinter" en niet naar "Sprinter (treinsoort)". Zojuist mijn collega Regenmaker maar even gevraagd of we dit, eventueel na de drgl-wissel, kunnen aanpassen middels wikibotje...
Ander dingetje: kom er net achter dat bij de patroontijden de link naar Sprinter verwijst naar de algemene pagina "Sprinter" en niet naar "Sprinter (treinsoort)". Zojuist mijn collega Regenmaker maar even gevraagd of we dit, eventueel na de drgl-wissel, kunnen aanpassen middels wikibotje...
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands
Website: http://ov-almere.weebly.com/
Updates:
25-05-2025 NIEUW --> 30 foto's uit Amsterdam!
14-05-2025 --> 167 foto's uit Nederland, België en Duitsland!
Website: http://ov-almere.weebly.com/
Updates:
25-05-2025 NIEUW --> 30 foto's uit Amsterdam!
14-05-2025 --> 167 foto's uit Nederland, België en Duitsland!
- Lijn 45
- Berichten: 5832
- Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
- Contacteer:
Re: Korte Wiki vragen
Een ander vraagje over informatie. Ik ben bezig om voor alle voormalige concessies een lijst te maken met materieel dat er heeft gereden. Voor de huidige concessies maak ik daarnaast een tabel met voormalig materieel zodat ik ze bij het aflopen van een concessie direct kan combineren met de huidige lijst. Is het nuttige informatie om deze (uitgewerkte) lijsten onder het huidige materieel op de concessiepagina's te zetten?
Ik heb Fryslân, Amsterdam en ZHN overigens al verder uitgewerkt omdat die concessies al volgende maand aflopen.
Ik heb Fryslân, Amsterdam en ZHN overigens al verder uitgewerkt omdat die concessies al volgende maand aflopen.

-
- Donateur
- Berichten: 6005
- Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
- Locatie: Maastricht/Berlin
Re: Korte Wiki vragen
Goed werk.
Wat mij betreft kan dat er op de concessiepagina’s zeker bij.

- Meltrain
- Donateur
- Berichten: 22809
- Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
- Locatie: Delft
Re: Korte Wiki vragen
Dat vind ik zeker nuttige informatie.
Ik vond het eigenlijk al langere tijd storend dat je bij huidige concessies niet kon zien welk materieel er eerder gereden heeft.

Ik vond het eigenlijk al langere tijd storend dat je bij huidige concessies niet kon zien welk materieel er eerder gereden heeft.
Ik reis ongeveer 3x/week van station Delft naar metrostation Spaklerweg (in Amsterdam) en weer terug.
-
- Berichten: 17
- Lid geworden op: za 04 jul 2009, 17:31
Re: Korte Wiki vragen
Over het al dan niet opnemen van een kolom met onderaannemers: voor mij persoonlijk heeft die kolom niet veel meerwaarde, maar overzichten dienen er in mijn ogen ook toe om snel inzicht te krijgen in wat al op de wiki staat en wat nog niet. Om die reden lijkt het me voor degenen die de moeite nemen om informatie over onderaannemers aan lijnpagina's toe te voegen wenselijk als er ergens een overzicht bestaat met zo'n kolom.
- Lijn 45
- Berichten: 5832
- Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
- Contacteer:
Re: Korte Wiki vragen
Ik ben bezig om voor elke concessie een materieeltabel te maken. Nu vraag ik me alleen af hoe gedetailleerd de informatie moet zijn en in hoeverre het gewenst is dat series samengevoegd worden. Ik heb bijvoorbeeld in Achterhoek-Rivierenland alle 12-meter Citea's bij elkaar op een regel gezet, omdat de gemiddelde reiziger niet het verschil ziet tussen de verschillende varianten en ze allemaal hetzelfde inzetgebied hebben. Voor die reiziger is het IMO ook niet relevant waar de bussen vandaan komen. Als ze meer daarover willen weten staat die informatie ook op de materieelpagina.
Aan de andere kant wordt de wiki ook vaak bezocht door hobbyisten en is het voor hen wel interessant om die informatie op de concessiepagina te zien (en eventueel ook om in dit geval de verschillende series Citea's te scheiden).
Ik heb dan weer het idee dat pagina's van voormalige concessies bijna alleen door hobbyisten worden bezocht en dat daar juist meer informatie in de tabel over de bussen gewenst is.
Hoe denken jullie hierover?
Aan de andere kant wordt de wiki ook vaak bezocht door hobbyisten en is het voor hen wel interessant om die informatie op de concessiepagina te zien (en eventueel ook om in dit geval de verschillende series Citea's te scheiden).
Ik heb dan weer het idee dat pagina's van voormalige concessies bijna alleen door hobbyisten worden bezocht en dat daar juist meer informatie in de tabel over de bussen gewenst is.
Hoe denken jullie hierover?
-
- Donateur
- Berichten: 6005
- Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
- Locatie: Maastricht/Berlin
Re: Korte Wiki vragen
Ik denk dat tabellen over materieel sowieso alleen echt door hobbyisten gelezen worden. Dus in principe eens. En als je de tabel bij huidige concessies alvast iets gedetailleerder wilt maken, hou ik je niet tegen, maar zolang de materieelpagina daar ook al in voorziet is het misschien wel een goed compromis zo.
Ik heb een vraag over treinserienummers. Ten eerste de Arriva Nachttreinen, die per 29 maart 2024 via Amsterdam Centraal zijn gaan rijden in plaats van Zuid. De gebruikte nummers zijn 32701/32702 voor Mt-Shl via Asdz en 32711/32712 voor Mt-Shl via Asd. En die zijn dus vanaf maart 2024 gewijzigd, MAAR, bij een omleiding via Asdz vanwege werkzaamheden worden de oude nummers gebruikt, ook volgend jaar. We hebben nu twee pagina's: Treinserie 32700 (2024), en Treinserie 32710 (2025). Is dat de geprefereerde oplossing? Twee pagina's voor 2024 is ook een optie. Dezelfde vraag voor 32790 (Gn-Shl via Asdz) en 32780 (Gn-Shl via Asd).
En dan wat betreft de serie 20050 (RE13), het kleinst gebruikte treinnummer daarin is 20060. Ik zag dat er ook één rit van de RE19 (20000) is die daar moeilijk komt doen: 20056 op zondagochtend. Houden we desondanks de verdeling 20000 / 20050 aan? (In plaats van 20000 / 20060.) Die serie gaat ook al een hele tijd terug, dus het zo laten heeft mijn voorkeur. Maar wilde het toch even benoemen.
Ik heb een vraag over treinserienummers. Ten eerste de Arriva Nachttreinen, die per 29 maart 2024 via Amsterdam Centraal zijn gaan rijden in plaats van Zuid. De gebruikte nummers zijn 32701/32702 voor Mt-Shl via Asdz en 32711/32712 voor Mt-Shl via Asd. En die zijn dus vanaf maart 2024 gewijzigd, MAAR, bij een omleiding via Asdz vanwege werkzaamheden worden de oude nummers gebruikt, ook volgend jaar. We hebben nu twee pagina's: Treinserie 32700 (2024), en Treinserie 32710 (2025). Is dat de geprefereerde oplossing? Twee pagina's voor 2024 is ook een optie. Dezelfde vraag voor 32790 (Gn-Shl via Asdz) en 32780 (Gn-Shl via Asd).
En dan wat betreft de serie 20050 (RE13), het kleinst gebruikte treinnummer daarin is 20060. Ik zag dat er ook één rit van de RE19 (20000) is die daar moeilijk komt doen: 20056 op zondagochtend. Houden we desondanks de verdeling 20000 / 20050 aan? (In plaats van 20000 / 20060.) Die serie gaat ook al een hele tijd terug, dus het zo laten heeft mijn voorkeur. Maar wilde het toch even benoemen.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 40633
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Korte Wiki vragen
Is het geen idee om die nachttreinen, analoog aan de internationale stoptreinen, in een serie 32700 en 32750 onder te brengen? Dan kunnen beide routevarianten op één pagina.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9516
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Korte Wiki vragen
Wat betreft materieel op de concessiepagina's denk ik dat het vooral door hobbyisten gebruik zal worden. Dus prima als dit uitgebreid wordt opgenomen.
Wat betreft de treinserienummers heb ik geen voorkeur.
Wat betreft de treinserienummers heb ik geen voorkeur.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
-
- Donateur
- Berichten: 6005
- Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
- Locatie: Maastricht/Berlin
Re: Korte Wiki vragen
Nog een vraag over treinseries. Wat te doen met lijnen die over meerdere series verdeeld zijn?
Voor de ICE's Brussel-Frankfurt (nummers in de 10 en 310) heb ik altijd maar 1 pagina aangemaakt: Treinserie 10. Met daarbij de opmerking dat soms gereden wordt als treinserie 310. Die is er inmiddels als overflow omdat de serie 10 volraakt, maar is precies dezelfde serie. Voor Belgische P-treinen trouwens hetzelfde: die hebben 's ochtends een nummer in de 7000 en 's middags in de 8000.
Ik heb nu eenzelfde probleem waarbij enkele ritten van de 32000 op een deel van de route een nummer in de 35000 krijgen. Het lijkt me onzinnig (en verwarrend!) om daar een nieuwe seriepagina voor aan te maken, terwijl een opmerking op de bestaande pagina volstaat.
Voor de series 100/200 (ICE) en 140/240 (ICB) zijn wel altijd twee pagina's aangemaakt, maar die zou ik het liefst ook terugbrengen naar 1 pagina omdat het inherent geen andere treinseries betreft, maar gewoon een nummertechnische overflow. Anderzijds maak ik wel onderscheid tussen treinserie 400 (Nightjet Amsterdam-Zürich) en 420 (Nightjet Amsterdam-Wien/Innsbruck), omdat dat domweg andere treinen betreft.
Vanuit praktisch oogpunt lijkt me dat de meest logische aanpak, maar het zou kunnen dat ik daarmee een zoekprobleem veroorzaak omdat sommige nummers niet meer een pagina hebben. Is dat zo? En valt dat op te lossen? (Bijvoorbeeld met verwijzingen zodat Treinserie 240 automatisch naar Treinserie 140 linkt. Of een tweede, verborgen infobox?) Of heeft iemand hier andere gedachten over?
Voor de ICE's Brussel-Frankfurt (nummers in de 10 en 310) heb ik altijd maar 1 pagina aangemaakt: Treinserie 10. Met daarbij de opmerking dat soms gereden wordt als treinserie 310. Die is er inmiddels als overflow omdat de serie 10 volraakt, maar is precies dezelfde serie. Voor Belgische P-treinen trouwens hetzelfde: die hebben 's ochtends een nummer in de 7000 en 's middags in de 8000.
Ik heb nu eenzelfde probleem waarbij enkele ritten van de 32000 op een deel van de route een nummer in de 35000 krijgen. Het lijkt me onzinnig (en verwarrend!) om daar een nieuwe seriepagina voor aan te maken, terwijl een opmerking op de bestaande pagina volstaat.
Voor de series 100/200 (ICE) en 140/240 (ICB) zijn wel altijd twee pagina's aangemaakt, maar die zou ik het liefst ook terugbrengen naar 1 pagina omdat het inherent geen andere treinseries betreft, maar gewoon een nummertechnische overflow. Anderzijds maak ik wel onderscheid tussen treinserie 400 (Nightjet Amsterdam-Zürich) en 420 (Nightjet Amsterdam-Wien/Innsbruck), omdat dat domweg andere treinen betreft.
Vanuit praktisch oogpunt lijkt me dat de meest logische aanpak, maar het zou kunnen dat ik daarmee een zoekprobleem veroorzaak omdat sommige nummers niet meer een pagina hebben. Is dat zo? En valt dat op te lossen? (Bijvoorbeeld met verwijzingen zodat Treinserie 240 automatisch naar Treinserie 140 linkt. Of een tweede, verborgen infobox?) Of heeft iemand hier andere gedachten over?
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 24 gasten