20 kilometer lopen door Heële, Lankgraaf en Kirchroa (12 foto’s)

Dit is het forumdeel voor jouw mooie foto's. Plaats dus al je reisverslagen hier. Ook overige foto's zijn welkom, mits ze voorzien zijn van een omschrijving waarom je die foto graag wil laten zien.
Plaats reactie
Milco
OVNL-beheerder
Contacteer:

20 kilometer lopen door Heële, Lankgraaf en Kirchroa (12 foto’s)

Bericht door Milco »

Vanwege de hoge temperaturen die we gisteren hadden voor de tijd van het jaar en het feit dat er in delen van Nederland best veel zon werd voorspeld, besloot ik gisteren een dagje langs de busroutes te gaan lopen in de regio Parkstad. Met de trein ging het met een aantal keer overstappen uiteindelijk naar Heële alwaar de wandeling begon.

Direct bij aankomst zag ik dat lijn 7 richting Ubach over Worms bijna moest vertrekken, dus liep ik nog even stevig door alwaar ik op de Spoorsingel een van de vier ex-Maastrichtse stadswagens in deze regio op de foto te kunnen zetten:
Afbeelding

Hierna besloot ik richting Lankgraaf te lopen. Op de Heerlenseweg in Lankgraaf kon ik dan weer een elektrische VDL op de foto zetten die hier juist onderweg is als lijn 6 naar Kirckroa:
Afbeelding

De ex-Maastrichtse 9303 was inmiddels weer aan zijn terugrit begonnen en kon ik, letterlijk, op dezelfde rotonde op de foto zetten:
Afbeelding

Hierna besloot ik verder te lopen langs de route van lijn 5, die immers ook op zondag ieder halfuur rijdt. Nadat ik een leuke locatie met zon had gevonden, dat is soms best wel lastig in deze periode, was het wachten geblazen waarna ik de bus op de Hoofdstraat op de foto kon zetten:
Afbeelding

De route van lijn 5 voert overigens door allerlei smalle straatjes en dat vind ik toch altijd wel leuk voor foto’s. Al lopend ging ik dus telkens op zoek naar een volgende fotolocatie, alhoewel ik er een aantal al van tevoren had uitgezocht. Op de Honigmannstraat in Lankgraaf kon ik lijn 5 naar Heële dan ook mooi op de foto zetten:
Afbeelding

Al lopend ging het hierna zuidwaarts de busroute volgend. Ook op de Schaesbergerstraat had ik weer een leuke locatie gevonden, hoewel het nog even moeilijk was voor de zon. Toch lukte het mij om er een leuk plaatje van te maken, de bus had ik overigens een halfuurtje eerder al gefotografeerd:
Afbeelding

Al lopend volgde ik lijn 5 om in de wijk Gracht in Kirchroa uit te komen. Ook op de Calbertsweg had ik weer een leuke locatie met voldoende zon gevonden. Nadat de bus in de verte al enkele minuten te vroeg bij de halte kwam aanrijden, bleef hij daar nog enkele minuten zijn tijd en de tegenbus afwachten zodat hij die in elk geval niet zou tegenkomen in de smalle straatjes. Nadat de bus naar Heële was gepasseerd, kon ik de bus naar het Parkstad Stadion in Kirchroa op de foto zetten:
[Afbeeldingmafiawya

Via allerlei smalle paadjes, ik dacht even de tuin van een bewoner in te lopen, liep ik vervolgens naar de grens met Duitsland. Ook daar was ik mooi op tijd voor de eens per uur rijdende lijn 44 die ik op de Horbacher Straße net over de grens dan ook mooi op de foto kon zetten:
Afbeelding

Hierna liep ik weer noordwaarts. Op de straat die Locht heet, net voor het Parkstad Stadion, was ik weer mooi op tijd om lijn 5 naar Heële op de foto te zetten:
Afbeelding

Hierna passeerde ik het busstation bij het stadion om via de route van lijn 4 terug te lopen naar Heële. In die plaats was ik sneller dan gedacht aangezien de grens tussen Kirchroa en Heële zich bij het busstation bevindt. Op de Peter Schunckstraat, alwaar lijn 4 niet de enige lijn is, kon ik voor de verandering dus lijn 2 op de foto zetten:
Afbeelding

Hierna werd het al snel halverwege de middag en voor de zon al snel tijd om onder te gaan. Omdat ik nog een locatie van tevoren had uitgezocht die ik absoluut niet wilde missen, de beste foto’s bewaar je toch voor het laatst?, besloot ik daar linea recta naartoe te lopen. Die locatie bevond zich langs de Pegasuslaan alwaar ik vanaf een heuveltje en in de nog aanwezige zonnestralen een bus op lijn 4 naar Kirchroa op de foto kon zetten:
Afbeelding

En na nog een halfuurtje wachten kon ik vanaf een iets ander standpunt dan echt de laatste foto maken van wederom lijn 4:
Afbeelding

Hierna was het over en uit met fotograferen en liep ik terug naar station Heële om daar wat te eten en daarna huiswaarts te keren, om er thuis achter te komen dat ik in totaal 21,5 kilometer had gelopen. 8)
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands

Website: http://ov-almere.weebly.com/
Updates:
25-05-2025 NIEUW --> 30 foto's uit Amsterdam!
14-05-2025 --> 167 foto's uit Nederland, België en Duitsland!
TomSteyl

Re: 20 kilometer lopen door Heële, Lankgraaf en Kirchroa (12 foto’s)

Bericht door TomSteyl »

Leuke reportage Milco!!
Veel gebruik gemaakt van het OV tussen 2006 en 2012, daarna meer bekeken vanaf de zijlijn.
Daniel
OVNL-bestuurslid
Contacteer:

Bericht door Daniel »

Leuke plaatjes hoor :pos:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
umbusko
Donateur

Bericht door umbusko »

Leuk verslag! :) Zo met al die zonnestralen, lijkt Parkstad toch nog wat. (A)
Plaats reactie