
Edit Daantje: Berichten zijn afgesplitst uit het topic NS is een geldverslindend staatsbedrijf
@Vinny: "Geen last meer van" is niet bepaald de manier waarop ik het zou omschrijven, ik ben heus niet blij dat we die lijn straks kwijt zijn hoor. Het is de invulling van de diensten en dat je de hele dag op zo'n lijn rondjes rijdt, wat het niet leuk meer maakt. (Dat gebeurt overigens met zowat alle lijnen die in de aanbesteding komen, het lijkt wel alsof de diensten met opzet zodanig worden samengesteld dat je bijna wel een hekel aan zo'n lijn moet krijgen.)Vinny schreef:De Hoekse Lijn, daar heb je als NS personeel geen last meer van. Dat wordt RR na 2013
Is een keertje een dagje naar Maassluis gaan, lijkt mij nou niet echt representatief om te ervaren hoe het er op "de lijn" regelmatig aan toe gaat.iljitsch schreef:Waarom is die hoekse lijn zo berucht? Ik was in september in Maassluis en dat zag eruit als een heel aardig stadje, niet het idee dat daar meer tuig woont dan elders...
De Hoekse Lijn wordt gewoon RR ze noemen het alleen niet zo. De Hofpleinlijn wordt ook onderdeel van het RET-metronet, en er rijden (afgezien van de kleurstelling) precies dezelfde voertuigen die ook op de Hoekse Lijn gaan rijden.Dexter schreef:Overigens wordt de Hoekse Lijn geen RR, maar een onderdeel van het RET-metronet. Naar RR-model, dat wel.
1,2 miljard gulden = 544,5 miljoen + 400 miljoen = €944,5 miljoen. Helaas, nog geen miljard voor RandstadRail vanuit het ministerie.Vinny schreef:Randstadrail is een concept. Ik dacht dat het vooral een smoesje was om miljarden belastinggeld over de balk te smijten voor het ombouwen van treinsporen tot metro- en sneltramlijnen.
plus het feit dat er vanuit Hoek van Holland, Maassluis, en Vlaardingen na een overgang naar RR geen directe verbinding meer is met Rotterdam CS.Dexter schreef:Droog bekeken is het voor de reizigers een verbetering, door hogere frequenties en directe verbindingen met de stadscentra van Rotterdam en Den Haag. Dat zou het voor de mensen langs de Hoekse Lijn ook moeten zijn.
Maar vandaag hoorde ik weer een verhaal dat de ombouw van de Hoekse Lijn weer op losse schroeven staat, omdat de betrokken gemeenten zich niet kunnen vinden in de geplande 9 maanden durende buitendienststelling.
Voorlopig heeft die pijpenboer nog steeds een contract!Geert schreef:Er is inmiddels vast ook niet al een oplossing gevonden voor de goederentreinen over deze lijn?
Jezus, het houdt ook nooit op. Er stoppen al vier sneltreinen per uur op Schiedam, is het echt nodig de mensen die bijvoorbeeld van Den Haag naar Eindhoven reizen lastig te vallen met een stop in dit gehucht?Dexter schreef:omdat Sdm in 2012 de IC-status moet hebben
Voor Utrecht moet je dus in Alexander overstappen of én in Schiedam én in Rotterdam. Dat laatste is waarschijnlijk sneller. Vroeger had je int. treinen Hoek van Holland - Schiedam - Utrecht. Dat waren nog eens tijden...(en ja, ik weet dat je ook op Sdm kan overstappen)
Dan mag je alsnog armoedig verder met RandstadRail vanaf Den Haag Leyenburgiljitsch schreef:Ik moet zeggen dat het straks wel aardig armoedig wordt als je met de boot aankomt in Hoek van Holland en dan met de metro verder moet.
Maar ik kwam er onlangs achter dat er ook een bus van Hoek van Holland Haven naar Den Haag rijdt dus waarschijnlijk blijft dit lot me bespaard. :-)
Schiedam Centrum - Rotterdam Alexander duurt met deVinny schreef:Voor Utrecht moet je dus in Alexander overstappen of én in Schiedam én in Rotterdam. Dat laatste is(en ja, ik weet dat je ook op Sdm kan overstappen)waarschijnlijksneller.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten