Concessie Fryslân (2025-2034)
-
- Berichten: 616
- Lid geworden op: do 16 jun 2011, 14:09
Re: Concessie Fryslân (2025-2034)
Met de auto 37 min.
Denk dat een 100km bus dit wel in 3 kwartier kan redden (evt nog met een stop direct aan de route.
Denk dat een 100km bus dit wel in 3 kwartier kan redden (evt nog met een stop direct aan de route.
-
- Berichten: 16
- Lid geworden op: vr 28 jun 2024, 22:54
Re: Concessie Fryslân (2025-2034)
Deze gaan het niet wordenThatPCDude schreef: ↑ma 11 nov 2024, 06:36Bij deze! (Alle haltenamen, -nummers en lijnen zijn fictief)

Gele borden gaan we in de provincie zien. Zag vandaag dat bij lijn 23 alle borden zijn vervangen door gele exemplaren.
Laatst gewijzigd door Tom024 op di 26 nov 2024, 07:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Foto uit quote gehaald
Reden: Foto uit quote gehaald
- ThatPCDude
- Donateur
- Berichten: 1241
- Lid geworden op: vr 12 nov 2021, 14:04
- Locatie: Beverwijk/Delft
Re: Concessie Fryslân (2025-2034)
Lekker consequent weer!
Dagelijks pendelstudent tussen Beverwijk en Delft!
Buschauffeur bij Qbuzz in ZHN, alle berichten zijn op persoonlijke titel.
Buschauffeur bij Qbuzz in ZHN, alle berichten zijn op persoonlijke titel.
-
- Berichten: 4089
- Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14
Re: Concessie Fryslân (2025-2034)
Zijn dit niet simpelweg de exemplaren voor ZHN?
-
- Berichten: 368
- Lid geworden op: wo 29 nov 2023, 22:52
- Locatie: Omgeving Hardenberg
Re: Concessie Fryslân (2025-2034)
Gd achtig iets?dmotion schreef: ↑ma 25 nov 2024, 19:33Deze gaan het niet wordenThatPCDude schreef: ↑ma 11 nov 2024, 06:36Bij deze! (Alle haltenamen, -nummers en lijnen zijn fictief)
![]()
![]()
Gele borden gaan we in de provincie zien. Zag vandaag dat bij lijn 23 alle borden zijn vervangen door gele exemplaren.
Dit onderschrift heeft 5 minuten vertraging.
-
- Berichten: 16
- Lid geworden op: vr 28 jun 2024, 22:54
Re: Concessie Fryslân (2025-2034)
Vergelijkbaar met GD, geel is iets donkerder. Maar dat komt misschien door dat ze nog nieuw zijn.
Door verkeersdrukte geen tijd om even een foto te maken. Maar ze zullen de komende dagen vast op meer plekken opduiken, aangezien de tijd begint te dringen. Wellicht dat een reiziger/chauffeur morgen even tijd heeft om een plaatje te schieten. Op lijn 23 zijn ze in ieder geval geplaatst (kernen Drachten en Heerenveen nog niet aangepast - Maar op die borden staan meerdere lijnen, komt vast later...)

Door verkeersdrukte geen tijd om even een foto te maken. Maar ze zullen de komende dagen vast op meer plekken opduiken, aangezien de tijd begint te dringen. Wellicht dat een reiziger/chauffeur morgen even tijd heeft om een plaatje te schieten. Op lijn 23 zijn ze in ieder geval geplaatst (kernen Drachten en Heerenveen nog niet aangepast - Maar op die borden staan meerdere lijnen, komt vast later...)
-
- Berichten: 16
- Lid geworden op: vr 28 jun 2024, 22:54
Re: Concessie Fryslân (2025-2034)
Op zich wel jammer dat ze qua haltes GD overnemen. Schept bij onwetende reizigers mogelijk een bepaalde verwachting.
Bijvoorbeeld een dagkaart GD <--> Fryslan zijn niet in beide concessies te gebruiken. Naast de bus kleur, zou een visueel ander halte bord het verschil gemakkelijker kunnen maken.
Maar we gaan het zien hoe het allemaal uitpakt. Wellicht dat hier in de toekomst nog wat mee wordt gedaan..
Bijvoorbeeld een dagkaart GD <--> Fryslan zijn niet in beide concessies te gebruiken. Naast de bus kleur, zou een visueel ander halte bord het verschil gemakkelijker kunnen maken.
Maar we gaan het zien hoe het allemaal uitpakt. Wellicht dat hier in de toekomst nog wat mee wordt gedaan..
-
- Berichten: 18
- Lid geworden op: vr 21 jun 2024, 08:25
-
- Berichten: 33
- Lid geworden op: wo 14 aug 2024, 10:12
- Locatie: Leeuwarden
Re: Concessie Fryslân (2025-2034)
Ziet er gewoon netjes uit 

-
- Berichten: 616
- Lid geworden op: do 16 jun 2011, 14:09
-
- Berichten: 255
- Lid geworden op: wo 10 jul 2019, 00:18
- Locatie: Groningen
Re: Concessie Fryslân (2025-2034)
Halte bord geel vind ik juist goed, zo hoort het imo. Maar jeetje wat lelijk voor de rest, veel te veel zwart. Had liever een gehad die juist veel dichter op gd was gebaseerd. Maar ga het vandaag zelf zien, misschien is het beter in het echt.
Ben erg geïnteresseerd in het ov in Nederland
-
- Berichten: 1793
- Lid geworden op: di 06 dec 2016, 19:58
- Locatie: Emmen (DR)
Re: Concessie Fryslân (2025-2034)
Ik vind het vooral bijzonder dat de kleurencombinaties van verschillende zaken niet op elkaar afgestemd worden: geel/blauwe bussen, geel/zwarte halteborden, oranje/donkergroene site, etc.
En die letter E in zo'n groot vlak is op deze manier nogal overbodig inderdaad. Niet bij alle busstations staat er echter zo'n los bordje boven met de halteletter (bij Mooie Paal en Kop Afsluitdijk bijvoorbeeld niet), waardoor het wel duidelijk is als je de halteletter ook op het haltebord plaatst. Nu weet je tenminste zeker dat er altijd netjes een halteletter te vinden is.
En die letter E in zo'n groot vlak is op deze manier nogal overbodig inderdaad. Niet bij alle busstations staat er echter zo'n los bordje boven met de halteletter (bij Mooie Paal en Kop Afsluitdijk bijvoorbeeld niet), waardoor het wel duidelijk is als je de halteletter ook op het haltebord plaatst. Nu weet je tenminste zeker dat er altijd netjes een halteletter te vinden is.
- ThatPCDude
- Donateur
- Berichten: 1241
- Lid geworden op: vr 12 nov 2021, 14:04
- Locatie: Beverwijk/Delft
Re: Concessie Fryslân (2025-2034)
Ontwerpje is hetzelfde als wat ik stuurde, alleen de kleurtjes niet

Dagelijks pendelstudent tussen Beverwijk en Delft!
Buschauffeur bij Qbuzz in ZHN, alle berichten zijn op persoonlijke titel.
Buschauffeur bij Qbuzz in ZHN, alle berichten zijn op persoonlijke titel.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 40637
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Concessie Fryslân (2025-2034)
Als ik kijk hoe Qbuzz het in Utrecht doet: overal de halte letter op het bord en niet meer zo'n klein bordje er bovenop. En die letters ook bij meer haltes die klassiek niet die letterbordjes hadden (bv. bij haltes waar buslijnen elkaar kruisen met haltes in meerdere straten). Al met al draagt dat positief bij aan de duidelijkheid welke halte je moet hebben omdat die perrons dan ook in reisplanners gebruikt kunnen worden.iamthedutchdude schreef: ↑di 26 nov 2024, 09:28 En die letter E in zo'n groot vlak is op deze manier nogal overbodig inderdaad. Niet bij alle busstations staat er echter zo'n los bordje boven met de halteletter (bij Mooie Paal en Kop Afsluitdijk bijvoorbeeld niet),
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
-
- Berichten: 54
- Lid geworden op: ma 28 okt 2024, 19:52
Re: Concessie Fryslân (2025-2034)
Op welke lijnen staan nu de nieuwe halte boorden ik heb ze namelijk nog niet gezien
-
- Berichten: 33
- Lid geworden op: wo 14 aug 2024, 10:12
- Locatie: Leeuwarden
Re: Concessie Fryslân (2025-2034)
In de omgeving Leeuwarden staan ze er helaas in ieder geval nog niet.
-
- Berichten: 59
- Lid geworden op: za 26 okt 2024, 13:35
Re: Concessie Fryslân (2025-2034)
In Heerenveen stonden al een aantal op de route van lijn 23, en ook in Feanwâlden staan er een paar bij De Swette en het busstation. Op het station van Feanwâlden hebben ze de halteborden bij perron A en F vervangen, maar bij C, D en E niet. Lekker efficiënt... En dan moeten ze in december nóg een keer bij alle haltes langs voor de vertrekstaten.
In ander nieuws, de stalling Heerenveen is niet op tijd klaar vanwege vergunningen. Er komt eerst een tijdelijke stalling bij het voormalige Lidl distributiecentrum bij Jupiter.
In ander nieuws, de stalling Heerenveen is niet op tijd klaar vanwege vergunningen. Er komt eerst een tijdelijke stalling bij het voormalige Lidl distributiecentrum bij Jupiter.
-
- Berichten: 4581
- Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10
Re: Concessie Fryslân (2025-2034)
Stel je voor hoeveel chaos vermeden was als Arriva vriendelijk de huidige stallingen liet gebruiken.
-
- Berichten: 59
- Lid geworden op: za 26 okt 2024, 13:35
Re: Concessie Fryslân (2025-2034)
Arriva wilde zelfs niet meewerken aan het tijdelijk verhuren van de stalling Heerenveen. Alleen de stalling Drachten wordt overgenomen, want die is niet van Arriva zelf. Ook in de huidige stalling in Harlingen zullen we de eerste tijd blijven omdat de nieuwe stalling niet op tijd klaar is. Bij de stalling Dokkum is ook nog weinig gebeurd, alleen van Leeuwarden en Oosterwolde lijkt zeker te zijn dat die op tijd klaar zijn. Hoe het er in Bolsward en Lemmer voor staat weet ik niet.
-
- Berichten: 625
- Lid geworden op: vr 14 sep 2012, 18:24
Re: Concessie Fryslân (2025-2034)
Het was toch de bedoeling dat de provincie voor stallingen zou zorgen, juist om het inschrijven op deze concessie aantrekkelijker te maken?
-
- Berichten: 255
- Lid geworden op: wo 10 jul 2019, 00:18
- Locatie: Groningen
Re: Concessie Fryslân (2025-2034)
De provincie neemt over een paar jaar de stalling over om zooi als dit te gaan voorkomen de volgende keer
Ben erg geïnteresseerd in het ov in Nederland
-
- Berichten: 2443
- Lid geworden op: wo 11 jul 2012, 10:53
Re: Concessie Fryslân (2025-2034)
Komt er geen regulier OV voor de Heerenveense wijk Skoatterwâld (de nieuwbouw ten oosten van de A32)? Volgens Wikipedia wonen daar inmiddels meer dan 4.500 mensen.
-
- Berichten: 54
- Lid geworden op: ma 28 okt 2024, 19:52
Re: Concessie Fryslân (2025-2034)
Staan er ook al nieuwe halte borden in zuid Oost frysland ik heb ze namelijk nog niet gezien
-
- Berichten: 1306
- Lid geworden op: di 02 nov 2010, 10:36
- Locatie: Zwolle e.o.
-
- Berichten: 2443
- Lid geworden op: wo 11 jul 2012, 10:53
Re: Concessie Fryslân (2025-2034)
Je zou bijv. een lus kunnen rijden: Station - Domela Nieuwenhuisweg - Kienhout - Stadhouderlaan - Oranje Nassaulaan - A32 - Station. Waarbij je in de spitsrichting goed aansluit op de treinen.
Het verbaast me dat zo'n grote woonwijk geen OV heeft, terwijl er voor veel kleinere Friese dorpjes wel OV geëist wordt.
Zelfs lijn 20 heeft geen bushalte bij de fiets/wandelroutes naar deze nieuwbouw (bijv. t.h.v. de Yme Kuiperweg).
Het verbaast me dat zo'n grote woonwijk geen OV heeft, terwijl er voor veel kleinere Friese dorpjes wel OV geëist wordt.
Zelfs lijn 20 heeft geen bushalte bij de fiets/wandelroutes naar deze nieuwbouw (bijv. t.h.v. de Yme Kuiperweg).
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 22 gasten