Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Plaats reactie
dylanwild94
Donateur

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Bericht door dylanwild94 »

Ja er wordt hier nu een nieuwe stalling gemaakt voor Qbuzz in krimpen aan den Ijssel.
Hoe voller de bus des meer vertraging heeft hij.
jor[D]1

Bericht door jor[D]1 »

ThatPCDude schreef: za 30 nov 2024, 15:59 Wat overigens niet veel meer zal zijn dan een nieuwe, zij het volledige, sticker op het haltebord plakken. Vind het wel wat vroeg eerlijk gezegd, nog ruim twee weken voor de informatie op die halteborden klopt.
't zijn volledig nieuwe panelen, op de bestaande palen. Geen stickers over de groene arriva platen.

Afbeelding
Sleutelstad

Bericht door Sleutelstad »

Voor de nummerliefhebbers, ik zie op busposities.nl dat sowieso de 8101 - 8127 SnelBuzz zijn en de 8150 - 8166 StreekBuzz

En zoals verwacht 8001 - 8015 voor de mini E-Way's.
Lijn 45
Contacteer:

Bericht door Lijn 45 »

Dat zijn niet meer dan educated guesses, het is niet bevestigd. :)
ODRAIL

Bericht door ODRAIL »

jor[D]1 schreef: za 30 nov 2024, 18:17
't zijn volledig nieuwe panelen, op de bestaande palen. Geen stickers over de groene arriva platen.
Het ziet er mooi uit.

Wat doen ze met de oude halteborden (hint: ik heb hier thuis nog weel een plekje aan de muur)?
ThatPCDude
Donateur

Bericht door ThatPCDude »

Precies dat balletje heb ik ook opgegooid, direct via m'n TM, maar die zei toen dus dat de borden alleen overgestickerd worden. Vandaar dat ik wat confused ben nu.
Dagelijks pendelstudent tussen Beverwijk en Delft!

Buschauffeur bij Qbuzz in ZHN, alle berichten zijn op persoonlijke titel.
Hainje

Bericht door Hainje »

Oude Arriva sticker eraf halen en nieuwe Qbuzz sticker erop wellicht?
♪♫ Graai, pak, grijp, jat, naai, pik en bedonder ♪♫
"If you say you love freedom, but you don't believe in freedom for everybody, then the thing you love isn't freedom - it's privilege." ~ Tim Walz.
omaylie

Bericht door omaylie »

Er zijn wel degelijk palen die alleen overgestickerd worden, maar dat is dan het geval bij haltes buiten het concessiegebied die ook met andere niet-ZHN lijnen gedeeld worden. Kijk maar bijvoorbeeld naar de haltepalen bij de bushaltes in Nieuw-Vennep. Die krijgen volgens mij alleen een sticker met lijn 22 erop bij de haltes Westerdreef, Westerkim, Zuiderdreef en Station.
ThatPCDude
Donateur

Daar ben ik van op de hoogte en da's logisch, maar er werd mij dus verteld dat de volledige borden overgestickerd zouden worden. Miss iets met recycling ofz?

EDIT: het haltebord op Boskoop Station is wel degelijk omgestickerd. Ik heb zowel foto's van het Arriva haltebord als het Qbuzz haltebord waarop de rand van het haltebord op dezelfde manier vervuild/gecorrodeerd is.

jor[D]1

Bericht door jor[D]1 »

Mogelijk een partij nieuwe geplaatst om oude vrij te spelen zodat ze kunnen stickeren. Die in Voorhout zien er spiksplinternieuw uit, inclusief de aluminium rand.
Overigens, zelfde rand betekend niet altijd dat er gestickerd is. 2 inbusbouten bovenin los en je schuift een nieuwe plaat in t bestaande frame. Sowieso krijg je de borden nooit allemaal strak over gestickerd zonder zichtbaar groen als je de borden niet uit elkaar pakt. Dan lijkt het toch eerder op een wissel actie. Misschien dat vrijgekomen platen ergens centraal overgestickerd/hergebruikt worden.
omaylie

Bericht door omaylie »

En hoe zit het dan met deze haltepalen, die van de provincie Zuid-Holland zelf zijn (en die ook te vinden zijn buiten Zuid-Holland Noord)?
ovforens

Bericht door ovforens »

ThatPCDude schreef: za 30 nov 2024, 23:31 Daar ben ik van op de hoogte en da's logisch, maar er werd mij dus verteld dat de volledige borden overgestickerd zouden worden. Miss iets met recycling ofz?

EDIT: het haltebord op Boskoop Station is wel degelijk omgestickerd. Ik heb zowel foto's van het Arriva haltebord als het Qbuzz haltebord waarop de rand van het haltebord op dezelfde manier vervuild/gecorrodeerd is.
De metalen zijkanten zitten los van de platen met info. Met bouten wordt het geheel samengehouden. Zo kan de plaat met bedrukking geheel nieuw zijn. Als de platen ter plaatse worden vernieuwd kan het zijn dat je dezelfde zijkanten blijft zien.

In inmiddels spaarzame concesses kom je nog constructies tegen met metalen horizontale balken. Die kan je helemaal modulair opbouwen. Uit een tijd dat er nog geen strakke stickerprinters waren op a2 formaat. RET heeft ze bijvoorbeeld nog, heb het idee dat sommige al 40 jaar oud zijn.
Afbeelding
ThatPCDude
Donateur

Dus eigenlijk moet ik het zien alsof het een metalen kaart is die in dat frame gestoken wordt en vrij uit te wisselen is?

Hier trouwens wat ik bedoel:
Afbeelding
Afbeelding

Tom024
OVNL-beheerder

Bericht door Tom024 »

Die twee bouten die je onderaan het frame ziet zitten kun je los draaien, waarna je het haltebord er zo uit kan halen.

Niet zo gek dat ze daar al mee begonnen zijn, het is best een rotwerk, zeker als je een stuk of 1000(?) haltes langs moet.
jens

Bericht door jens »

Ik zag dat bus 361 in de righting naar station Sassenheim in Sassenheim de bushalte Parklaan gaat overslaan. Weet iemand waarom dit is, want alle overige haltes worden geloof ik nog wel door de 361 aangedaan?
jens

Bericht door jens »

Ik zag dat bus 361 in de richting naar station Sassenheim in Sassenheim de bushalte Parklaan gaat overslaan. Weet iemand waarom dit is, want alle overige haltes worden geloof ik nog wel door de 361 aangedaan?
ThatPCDude
Donateur

Tom024 schreef: zo 01 dec 2024, 11:18 Die twee bouten die je onderaan het frame ziet zitten kun je los draaien, waarna je het haltebord er zo uit kan halen.

Niet zo gek dat ze daar al mee begonnen zijn, het is best een rotwerk, zeker als je een stuk of 1000(?) haltes langs moet.
Jaaa dat begrijp ik, het gaat me meer om de anatomie van het verwijderbare deel.

jor[D]1

Bericht door jor[D]1 »

ThatPCDude schreef: zo 01 dec 2024, 10:23 Dus eigenlijk moet ik het zien alsof het een metalen kaart is die in dat frame gestoken wordt en vrij uit te wisselen is?

Hier trouwens wat ik bedoel:
https://i.ibb.co/r4fQc2H/image.png

https://i.ibb.co/bNG9GVk/image.png
Ja. Onderaan 2 bouten waarmee je het hele frame uitwisseld. En dan boven in t aluminium frame 2 boutjes die de plaat/kaart zelf opsluiten. Geen idee of die plaat zelf nog staal is, vroeger wel.
Vroeger was de plaat zelf opgedeeld in meerdere delen zodat je modulair kon uitwisselen. Zo strak als dat bord kun je overigens op een laddertje in weer en wind niet stickeren. dus uitelkaar is die sowieso geweest.

nog iets interessants op jouw foto voor en na. Halte nummers wijzigen?

Overigens de hele oude borden zijn van een iets lager model, waarin het bovenste blauwe paneel lager is. Die zijn zo goed als allemaal weg voor zover ik weer.

Nogmaals kijkend naar mijn foto uit voorhout, daar lijken de moeren op de bouten te ontbreken. Die staat er dus los ingeschoven. :shock:
Edit: anatomisch overzicht, van oud 5cm lagere model.
Afbeelding
ThatPCDude
Donateur

Ahh, duidelijk. Merci!

Stadsbus

Bericht door Stadsbus »

Via google het linkje gevonden naar de Qbuzz webshop:
https://webshop.zhn.qbuzz.nl/webshop/reisproducten
Hier is o.a. de ''Feezzt korting'' te verkrijgen wat eerder in dit topic al voorbij kwam.

Verder lijken bijna alle Yutong bussen binnen te zijn in Katwijk.
Een stuk eerder dan de deadline van 1 juli 2025 die o.a. hier staat. Erg netjes van Yutong dat ze zo snel kunnen leveren.
Ca. 10 gele driedeurs bussen worden nu blauw/grijs gemaakt, de rest van de loods staat nu vol met Yutong bussen.
Milco
OVNL-beheerder
Contacteer:

Bericht door Milco »

Je moet om de Feezzt-deal te bestellen eerst een reis hebben gemaakt met OVpay om het referentienummer te kunnen gebruiken. Ik ga er vanuit dat die reis ook bij een andere vervoerder gemaakt mag zijn?
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands

Website: http://ov-almere.weebly.com/
Updates:
25-05-2025 NIEUW --> 30 foto's uit Amsterdam!
14-05-2025 --> 167 foto's uit Nederland, België en Duitsland!
Gartlin9

Bericht door Gartlin9 »

Waarschijnlijk wel, zolang je het nummer maar hebt
Ben erg geïnteresseerd in het ov in Nederland
ThatPCDude
Donateur

Inmiddels is er ook op zijn minst één 10,7 meter E-Way bij Schouten in Alblasserdam gespot; nummertje 8005.

Z2N
Donateur

Bericht door Z2N »

Milco schreef: ma 02 dec 2024, 11:51 Je moet om de Feezzt-deal te bestellen eerst een reis hebben gemaakt met OVpay om het referentienummer te kunnen gebruiken. Ik ga er vanuit dat die reis ook bij een andere vervoerder gemaakt mag zijn?
Ik heb de korting al geladen, kan met elk apparaat dat al gebruikt is voor OVpay.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Sleutelstad

Bericht door Sleutelstad »

Valt me op dat in de OV Info app de termen StadsBuzz en StreekBuzz niet gevoerd worden, wat bijvoorbeeld in DMG wel gebeurd.
Plaats reactie