Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen
- trolly
Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Jij hebt vast geen tram thuis. Een schoteltje melk. Hoe kom je erbij?
Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
- Suus
- Contacteer:
Ik geef ze graag een bakje zand om op te snacken.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
-
Hoe ben jij dan lief voor je tram?
Beul van de blindegeleidelijn
- trolly
Nou ja, dat hangt natuurlijk een beetje van de tram af. Wat Suus zegt. Als je kleintjes hebt die heel erg piepen een beetje extra smeren, en als ze wat stilletjes zijn doet een beetje prik soms ook wonderen. En foezelen uiteraard. Zonder foezelen wordt het sowieso niks.
Je zou toch denken dat demense op zo'n forum wel zouden weten wat zo'n tram fijn vindt.
Je zou toch denken dat demense op zo'n forum wel zouden weten wat zo'n tram fijn vindt.
Non oltrepassare la linea gialla
Het gaat weer over koetjes en kalfjes, trolly en Suus! Om terug te komen op OV onderwerpen, weet iemand iets over een weergave van een lijn 345 in de reisplanner van het GVB? Deze stond enkele weken nog daarin maar dat is nu verdwenen. Echter staat er op de nieuwe lijnennetkaart van 2025 wel een lijn 360 tussen IJburg en Station Bijlmer ingetekend. Volgens gesprekken in de wandelgangen is er een zeker wel een lijn 345 ingepland naar Amstelveen en dat het lijnnummer in lijn moet staan met lijn 45 in Amsterdam-Zuidoost.
-
- OVNL-beheerder
- Contacteer:
Een lijn 345 naar Amstelveen ken ik niet. Wel was dat volgens mij het geplande lijnnummer voor de R-netlijn naar IJburg die uiteindelijk dus 360 gaat heten.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands
Website: http://ov-almere.weebly.com/
Updates:
25-05-2025 NIEUW --> 30 foto's uit Amsterdam!
14-05-2025 --> 167 foto's uit Nederland, België en Duitsland!
Updates:
https://rar.vervoerregio.nl/document/28 ... 7fe6015a25 Daar las ik iets over een lijn 345.
-
404 - Pagina niet gevonden
Lijn 345 zou inderdaad het lijnnummer van de nieuwe sneldienst tussen Centrumeiland en Bijlmer Arena worden, maar zoals Milco aangeeft krijgt die uiteindelijk lijnnummer 360 mee.
Lijn 345 zou inderdaad het lijnnummer van de nieuwe sneldienst tussen Centrumeiland en Bijlmer Arena worden, maar zoals Milco aangeeft krijgt die uiteindelijk lijnnummer 360 mee.
Laatst gewijzigd door n-evo op ma 02 dec 2024, 21:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Het is uiteindelijk allemaal goed dus we zullen zien!
-
- Donateur
-
- Contacteer:
Andere inhoudelijke vraag zowaar, ik kom niet heel vaak in de Bijlmer Zuidoost, maar sinds wanneer wordt de eindbestemming van lijn 44 weergegeven als Tureluurweg ipv Diemen-Noord?
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
-
- Donateur
- Contacteer:
Sinds er langdurige werkzaamheden zijn op de Fregatweg en daardoor de keerlus in Diemen Noord niet bereikbaar is. Zou vanaf 8 december weer de normale route moeten zijn.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
-
De R-net lijnnumer serie 340-359 zijn gereserveerd voor Amstelland Meerlanden, 360-369 zijn gereserveerd voor Amsterdam stadsvervoer. Vandaar dat men 360 als lijnnummer heeft gekozen.
https://wiki.ovinnederland.nl/wiki/Rand ... 0Flevoland.
-
Overigens lees ik op Feesboek (dus wat het waard is) dat de halte voor lijn 360 bij Gaasperplas richting Bijlmer ArenA nog niet op tijd klaar zal zijn en men dus niet halteert op Gaasperplas (ipv het busstation even op te draaien).
Zelf ben ik er zondag langsgewandeld. De halte ri IJburg is zo goed als klaar: abri's en al. Ri Bijlmer ArenA is er een stuk grond afgegraven maar dat is het dan: nog geen stoepranden, men is begonnen met de voetgangersoversteekplaats (stoepbanden omlaag gebracht) maar nog lang niet klaar (geen VRI-palen). Ik weet dat als men de sokken er in zet dit vrij snel gedaan kan zijn, maar om het over 2 weken af te hebben is wel krap. Sowieso is het raar dat er niet wat voorbereidend werk is gedaan toen de hele weg hier heraangelegd is, nog geen 4 jaar geleden.
Zelf ben ik er zondag langsgewandeld. De halte ri IJburg is zo goed als klaar: abri's en al. Ri Bijlmer ArenA is er een stuk grond afgegraven maar dat is het dan: nog geen stoepranden, men is begonnen met de voetgangersoversteekplaats (stoepbanden omlaag gebracht) maar nog lang niet klaar (geen VRI-palen). Ik weet dat als men de sokken er in zet dit vrij snel gedaan kan zijn, maar om het over 2 weken af te hebben is wel krap. Sowieso is het raar dat er niet wat voorbereidend werk is gedaan toen de hele weg hier heraangelegd is, nog geen 4 jaar geleden.
Inderdaad n-evo,
Die beschrijving op Wikipedia komt mij bekend voor. Dan had het GVB dit in November fout ingevoerd op de website. Er stond daadwerkelijk een lijn 345 in het systeem, de reisplanner. Dit is dan nu blijkbaar ook aangepast naar lijn 360. Ik ben overigens benieuwd of er ook een koppeling op lijn 300 komt want in de wandelgangen hoor ik nog vaak over dit soort plannen. Verder is het inderdaad vreemd dat de infrastructuur bij Gaasperplas, vier jaar geleden al niet is voorbereid want het was toen al al de bedoeling om deze lijn in te voeren.
Die beschrijving op Wikipedia komt mij bekend voor. Dan had het GVB dit in November fout ingevoerd op de website. Er stond daadwerkelijk een lijn 345 in het systeem, de reisplanner. Dit is dan nu blijkbaar ook aangepast naar lijn 360. Ik ben overigens benieuwd of er ook een koppeling op lijn 300 komt want in de wandelgangen hoor ik nog vaak over dit soort plannen. Verder is het inderdaad vreemd dat de infrastructuur bij Gaasperplas, vier jaar geleden al niet is voorbereid want het was toen al al de bedoeling om deze lijn in te voeren.
Weet iemand inmiddels iets over welk materieel er op lijn 360 gaat rijden?
-
- OVNL-beheerder
- Contacteer:
Regulier GVB-materieel bij nu nog gebrek aan R-netmaterieel.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands
Updates:
Updates:
Een lijn 60 met blauw-wit geleed materieel had al voelde genoeg te zijn geweest.
-
Nee, want dat is natuurlijk niet “HOV”…
O ja, Oeps! Stel je voor dat de bussen niet rood-grijs zijn, want dan kunnen ze niet sneller rijden 

-
Nee. Andere concessies, andere opdrachtnemer. Er moet nog heel veel water door het Spaarne vloeien voor dat gaat gebeuren, en ik verwacht ook niet dat lijn 360 ineens 10x per uur een gelede bus nodig heeft.
Ik zie ook niet enorm veel vervoervraag over Bijlmer heen bij deze routevoering. Misschien als IJburg een zakendistrict krijgt.
-
Is Bijlmer Arena überhaupt zo’n populair overstappunt onder IJburgers?
Voor de opletters: Op de nieuwe lijnennetkaart staat lijn 369R weergegeven maar bij lijn 360 staat geen R als letter achter. Ach ja, het ergste niet dus misschien een mooi A4je achter de ramen of een oude chocoladeletter? Verder inderdaad zien of lijn 360R ook baat heeft bij IJburgers en Zuidoosters. Het materieel zal wel weer van afgeschaalde lijnen komen, helaas want personeel is er nog steeds te kort en rood/grijze bussen zijn er nog niet. Bovendien hebben de haltes maar een karig bordje R-Net dus dan is de status officieel.
-
Met name voor Zuid en Utrecht was via Bijlmer ArenA interessant voor IJburg, maar sinds de Noord-Zuidlijn / dubbele trams zijn reizen via CS veel gemoedelijker en aangenamer geworden.
Reistijd Vennepluimstraat-Utrecht CS zijn nu beiden ongeveer even lang via A'dam CS als Bijlmer ArenA. Met de snelbus ben je 8 minuten sneller dan de 66 op vergelijkbare afstand, dus ook 8 minuten sneller dan via CS over het algemeen.
Als bus 360 Gaasperplas over had geslagen had je wel 11-12 minuten sneller kunnen zijn, dan was de verbinding nóg aantrekkelijker geweest...
Is er al iets bekend of het GVB het OV mag blijven uitvoeren, ook na 14 december? Lijkt mij wel want dat is immers volgende week al. Uiteraard bedoel ik meer de verdere toekomst!