Concessie Zaanstreek-Waterland (2024-2033)
-
- Berichten: 816
- Lid geworden op: wo 07 feb 2018, 15:46
Re: Concessie Zaanstreek-Waterland (2024-2033)
Niet dat ik het een bijpassende naam vind, maar stel dat de VRA een en dezelfde huisstijl wilt hanteren voor het streekvervoer. Dan is de kans dat ze hiervoor kiezen iets groter.
Re: Concessie Zaanstreek-Waterland (2024-2033)
Gewoon, Connexxion, Arriva, Transdev, GVB, Keolis, Synyus, QBuzz en in het geval Zaanstreek-Waterland EBS. Inmiddels in de loop der jaren is een uniforme uitstraling van een vervoerder meer een uitzondering. Het is duidelijk dat het flopt al die verschillende stijlen want het loopt qua inzet allemaal door elkaar heen.
- The Greyhound
- Berichten: 891
- Lid geworden op: vr 17 okt 2014, 21:48
Re: Concessie Zaanstreek-Waterland (2024-2033)
Laat iedere vervoerder het gewoon zelf uitzoeken. Rivierenland Achterhoek is een prima voorbeeld met bussen in een frisse blauwe kleur die iedereen herkend. De verschillende RRRReis formules met hun wanstaltige huisstijl zullen de toekomstige klanten echt een worst wezen.
Re: Concessie Zaanstreek-Waterland (2024-2033)
Zo is dat, Greyhound! De frisse blauwe huisstijl in de Achterhoek-Rivierenland is een nieuw van Arriva zelf dus een goede keuze. Dat RRReis zal inderdaad de reizigers een worst wezen dus lekker terug naar de uniforme huisstijl van de vervoerder maar die hebben daar helaas geen zeggenschap over. Na mijn weten gaat dat in die regio ook over in dat achterlijke RRReis. In Arnhem bijvoorbeeld is de trotse inwoner behoorlijk geschokt over dat de trouwe trolleybus niet meer blauw mag zijn. Maar laten we het maar houden op het draadje over deze regio!
-
- Berichten: 144
- Lid geworden op: do 21 mar 2024, 16:32
Re: Concessie Zaanstreek-Waterland (2024-2033)
Ik vind het persoonlijk wel leuk de verschillende kleuren door elkaar. Vroeger was streekvervoer bijna altijd standaard geel.
-
- Berichten: 1861
- Lid geworden op: za 16 jan 2016, 17:21
Re: Concessie Zaanstreek-Waterland (2024-2033)
En zo kwam er in Twente klachten dat Arriva geen kleine Twentse leeuw erop wilde zetten en dat een grote niet meer mocht.
Re: Concessie Zaanstreek-Waterland (2024-2033)
Ik ook maar dan moeten DIE verschillende kleuren door elkaar heen wel kloppen met de inzet waar het moet. De opdrachtgevers geven namelijk boetes uit aan de vervoerders als die bedrijven zich daar niet aan houden. Meestal is dat onterecht want de vervoerders kunnen niet anders als er bijvoorbeeld een bus kapot is. Zo een huisstijl is opgelegd door de opdrachtgevers. Het geld aan boetes moet uiteindelijk ergens anders vandaan komen, de consument dus die al klaagt dat alles maar duurder en duurder wordt. Vandaar dat het gewoon goed geregeld moet zijn. Maar goed, de reizigers mogen al blij zijn dat er een vervoermiddel komt opdagen in een tijd van veel uitval dus zak het inderdaad een worst wezen wat er voor kleur en letters op staat hahaha!
-
- Berichten: 8292
- Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02
Re: Concessie Zaanstreek-Waterland (2024-2033)
Wij kunnen op dit forum vast iets leukers verzinnen!
Beul van de blindegeleidelijn
- ThatPCDude
- Donateur
- Berichten: 1235
- Lid geworden op: vr 12 nov 2021, 14:04
- Locatie: Beverwijk/Delft
Re: Concessie Zaanstreek-Waterland (2024-2033)
Heel simpel; geen formules en de vervoerder verplichten zijn eigen huisstijl te gebruiken 

Dagelijks pendelstudent tussen Beverwijk en Delft!
Buschauffeur bij Qbuzz in ZHN, alle berichten zijn op persoonlijke titel.
Buschauffeur bij Qbuzz in ZHN, alle berichten zijn op persoonlijke titel.
-
- Berichten: 8292
- Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02
Re: Concessie Zaanstreek-Waterland (2024-2033)
Niet iets van Bestuursregio Amsterdam Vervoert Ons, afgekort Bravo? 

Beul van de blindegeleidelijn
Re: Concessie Zaanstreek-Waterland (2024-2033)
Er zijn genoeg bussen in Noord-Brabant die volgend jaar over zijn dus wat let de VRA om die over te nemen? De huisstijl is er al 

-
- Berichten: 816
- Lid geworden op: wo 07 feb 2018, 15:46
Re: Concessie Zaanstreek-Waterland (2024-2033)
Het lijkt erop dat alle bussen zijn voorzien van een kenteken (of in ieder geval staan ingeschreven). En alleen deze week al zijn er 12 bussen van 13.5 meter en een bus van 12 meter in reizigersdienst gekomen. Oftewel: het gaat heel hard met de instroom.EWilsonAdam schreef: ↑za 30 nov 2024, 09:22 Hoe staat het met de levering en het in dienst nemen van de nieuwe bussen nu er oplaad problemen bij bus garage zijn in purmerend en Zaandam
- Meltrain
- Donateur
- Berichten: 22807
- Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
- Locatie: Delft
Re: Concessie Zaanstreek-Waterland (2024-2033)
Wat betreft MeerPlus ben ik het met je eens, maar ik vind M-Net (Metropoolnet) wel een mooie tegenhanger van R-Net.
Ik reis ongeveer 3x/week van station Delft naar metrostation Spaklerweg (in Amsterdam) en weer terug.
-
- Berichten: 8292
- Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02
Re: Concessie Zaanstreek-Waterland (2024-2033)
Hoeveel mensen weten dat M-Net dan eigenlijk een afkorting is?
Beul van de blindegeleidelijn
-
- Berichten: 67
- Lid geworden op: di 27 mar 2018, 22:40
Re: Concessie Zaanstreek-Waterland (2024-2033)
Ik meen me te herinneren dat de "M" in M-Net überhaupt geen betekenis had. Iedereen mocht dat voor zichzelf invullen
-
- Berichten: 3773
- Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
- Locatie: Amsterdam
Re: Concessie Zaanstreek-Waterland (2024-2033)
Oei, hebben ze een stagiair op de huisstijl gezet?
Ik heb geen onderschrift
-
- Berichten: 816
- Lid geworden op: wo 07 feb 2018, 15:46
Re: Concessie Zaanstreek-Waterland (2024-2033)
Die stagiair heeft zich in elk geval heel erg laten inspireren door de snelBuzz huisstijl. 

-
- Berichten: 144
- Lid geworden op: do 21 mar 2024, 16:32
Re: Concessie Zaanstreek-Waterland (2024-2033)
Artikel voor de liefhebbers. Ik merk ook minder rituitval. Alleen sommige reizigers zeuren als de bus 2 minuten te laat is. Kan daar ook niks mee. Meerdere factoren zijn er mogelijk dat een bus te laat is.
https://regiopurmerend.nl/2024/12/12/eb ... k-gedaald/
https://regiopurmerend.nl/2024/12/12/eb ... k-gedaald/
Laatst gewijzigd door EWilsonAdam op za 14 dec 2024, 10:25, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 37
- Lid geworden op: vr 12 mei 2023, 11:08
- Locatie: Wormer
Re: Concessie Zaanstreek-Waterland (2024-2033)
"Meerdere factoren zijn er mogelijk dat een bus y]te laat is."
Dat laatste is zeker waar, maar, de factor rijtijd is in de loop der jaren wel steeds bepalender geworden.
Ik ben in 1970 bij het GVB begonnen, daar bepaalde toen het rijdend personeel mede de rijtijden.
Was het te krap, kwam er tijd bij, indien nodig een wagen meer op een lijn.
Dat laatste is zeker waar, maar, de factor rijtijd is in de loop der jaren wel steeds bepalender geworden.
Ik ben in 1970 bij het GVB begonnen, daar bepaalde toen het rijdend personeel mede de rijtijden.
Was het te krap, kwam er tijd bij, indien nodig een wagen meer op een lijn.
-
- Berichten: 144
- Lid geworden op: do 21 mar 2024, 16:32
Re: Concessie Zaanstreek-Waterland (2024-2033)
Vier nieuwe bussen erbij. Als ik artikel moet geloven dan is het einde van de tunnel in zicht. Zou fijn zijn voor zowel de passagiers als de buschauffeurs.
https://zaanstad.nieuws.nl/bedrijvighei ... en-bij-ebs
https://zaanstad.nieuws.nl/bedrijvighei ... en-bij-ebs
-
- Berichten: 816
- Lid geworden op: wo 07 feb 2018, 15:46
Re: Concessie Zaanstreek-Waterland (2024-2033)
EBS houdt de mogelijke aanschaf van die vier extra bussen wel angstvallig achter. Ik heb nergens van hun zelf enige berichtgeving gevonden hierover (zelfde verhaal voor Haaglanden Streek, maar dat terzijde).
En als ze daadwerkelijk worden aangeschaft, worden het dan weer Citea's? En als het dan Citea's worden, worden ze dan 12 meter of 13.5 meter? En wordt het dan M.net of R-net?
Ja ik stel wel veel vragen, maar ja, het is EBS he? Die maken wel vaker dit soort moves.
En als ze daadwerkelijk worden aangeschaft, worden het dan weer Citea's? En als het dan Citea's worden, worden ze dan 12 meter of 13.5 meter? En wordt het dan M.net of R-net?
Ja ik stel wel veel vragen, maar ja, het is EBS he? Die maken wel vaker dit soort moves.
- Lijn 45
- Berichten: 5832
- Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
- Contacteer:
Re: Concessie Zaanstreek-Waterland (2024-2033)
Zijn het niet korte (ex-Connexxion) BYD's?
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 10199
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Concessie Zaanstreek-Waterland (2024-2033)
Lijkt mij niet: "Er zijn vier bussen besteld, deze worden in mei 2025 geleverd". Het lijkt mij dus dat het gaat om een vervolgbestelling van de huidige VDL's. Hoe, wat en waarom weet ik ook niet, ik zou gewoon een halfjaartje wachten.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands
Website: http://ov-almere.weebly.com/
Updates:
25-05-2025 NIEUW --> 30 foto's uit Amsterdam!
14-05-2025 --> 167 foto's uit Nederland, België en Duitsland!
Website: http://ov-almere.weebly.com/
Updates:
25-05-2025 NIEUW --> 30 foto's uit Amsterdam!
14-05-2025 --> 167 foto's uit Nederland, België en Duitsland!
-
- Berichten: 816
- Lid geworden op: wo 07 feb 2018, 15:46
Re: Concessie Zaanstreek-Waterland (2024-2033)
Met de 4407 die vandaag in dienst is gekomen is de 44xx serie in ieder geval compleet.
-
- Berichten: 5
- Lid geworden op: wo 04 dec 2024, 19:15
Re: Concessie Zaanstreek-Waterland (2024-2033)
4x 13,5meter citea zijn er extra aangeschaft.omaylie schreef: ↑wo 18 dec 2024, 23:05 EBS houdt de mogelijke aanschaf van die vier extra bussen wel angstvallig achter. Ik heb nergens van hun zelf enige berichtgeving gevonden hierover (zelfde verhaal voor Haaglanden Streek, maar dat terzijde).
En als ze daadwerkelijk worden aangeschaft, worden het dan weer Citea's? En als het dan Citea's worden, worden ze dan 12 meter of 13.5 meter? En wordt het dan M.net of R-net?
Ja ik stel wel veel vragen, maar ja, het is EBS he? Die maken wel vaker dit soort moves.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 80 gasten