Treindiensten Nordrhein Westfalen

Voor ontwikkelingen in het openbaar vervoer in het buitenland.
Plaats reactie
Nitein-Repart
Berichten: 4154
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Bericht door Nitein-Repart »

Volgens mij wordt er toch iets meer geschrapt dan enkel de RB36 en RE44.

Dit wordt geschrapt:

RE6 Köln Hbf-Köln/Bonn Flughafen
RE11 Düsseldorf-Hamm
RE42 korttrajectdiensten Essen-Münster (RE42 Mönchengladbach-Münster blijft wel rijden)
RE47 Düsseldorf-Lennep
RE49 Wuppertal-Essen-Wesel
S68 Langenfeld-Wuppertal
S28 Mettmann Stadtwald-Wuppertal
S3 uursdienst Oberhausen-Essen-Hattingen

Bron: https://www.drehscheibe-online.de/foren ... 2,10982344
-
waldo79
Berichten: 8475
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Bericht door waldo79 »

Alleen de RE6 en RE42 zijn nieuw. Op de rest van de aangegeven series werd ook in 2024 al geschrapt.
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 3399
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Bericht door ICE11 »

En dat is lang nog niet alles, want bij voorbeeld de versterkingsritten op de RE4 in de spits tussen Düsseldorf en Aachen blijven ook geschrapt.
en-es
Berichten: 5393
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Bericht door en-es »

Business as usual bij onze oosterburen dus.
Gebruikersavatar
ThatPCDude
Donateur
Berichten: 1232
Lid geworden op: vr 12 nov 2021, 14:04
Locatie: Beverwijk/Delft

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Bericht door ThatPCDude »

Mooi ruk weer, tot zo ver mijn snelste (ICE-)verbinding met Dorsten...
Dagelijks pendelstudent tussen Beverwijk en Delft!

Buschauffeur bij Qbuzz in ZHN, alle berichten zijn op persoonlijke titel.
Nitein-Repart
Berichten: 4154
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Bericht door Nitein-Repart »

Nitein-Repart schreef: wo 04 dec 2024, 08:21 Volgens mij wordt er toch iets meer geschrapt dan enkel de RB36 en RE44.

Dit wordt geschrapt:

RE6 Köln Hbf-Köln/Bonn Flughafen
RE11 Düsseldorf-Hamm
RE42 korttrajectdiensten Essen-Münster (RE42 Mönchengladbach-Münster blijft wel rijden)
RE47 Düsseldorf-Lennep
RE49 Wuppertal-Essen-Wesel
S68 Langenfeld-Wuppertal
S28 Mettmann Stadtwald-Wuppertal
S3 uursdienst Oberhausen-Essen-Hattingen

Bron: https://www.drehscheibe-online.de/foren ... 2,10982344
Inmiddels is ook bekend dat de RE13 tussen Venlo en Hamm slechts iedere twee uur rijdt en tussen Venlo en Mönchengladbach komt er aanvullend treinvervangend vervoer. De S3 tussen Oberhausen en Hattingen rijdt op werkdagen wel ieder half uur (in het weekend ieder uur). Zie hier: https://www.drehscheibe-online.de/foren ... 2,10988693
Laatst gewijzigd door Nitein-Repart op di 10 dec 2024, 22:09, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13788
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Bericht door Z2N »

Dat is niet wat in je bron staat, daar wordt over de hele lengte van de RE13 een tweeuursdienst genoemd met daarnaast extra bussen tussen Venlo en Mönchengladbach.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
MaartenD
Berichten: 1129
Lid geworden op: ma 14 nov 2016, 22:31

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Bericht door MaartenD »

Ik vertaal de inzet van RE13 als "meestal slechts elke 2 uur en tussen Mönchengladbach en Venlo extra bussen".
Dus het kan zijn dat er wel eens een uurdienst is.

Je zou bijna treinmachinist worden als je dit zo leest.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13788
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Bericht door Z2N »

In Nederland is er ook nog steeds een tekort, dus je bent daar van harte welkom. :Y

Overigens is het voor de reizigers van de RE13 sowieso afzien volgend jaar, door de 80-weekse tussen Emmerich en Oberhausen rijdt die trein wekenlang niet de grens over.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9509
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Bericht door regenmaker »

Is die SB42 tussen Venlo en Aldekerk zo gek nog niet. :mrgreen:
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
TomSteyl
Berichten: 669
Lid geworden op: ma 25 mei 2009, 14:33

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Bericht door TomSteyl »

Ik zag hem toevallig zondag voorbijtuffen vlak voor het station in Venlo en hij zat redelijk vol. Ook bij Arriva verwijzen ze door naar de SB42 in de halve uren.
Veel gebruik gemaakt van het OV tussen 2006 en 2012, daarna meer bekeken vanaf de zijlijn.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 22807
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Bericht door Meltrain »

Z2N schreef: di 10 dec 2024, 21:57 Overigens is het voor de reizigers van de RE13 sowieso afzien volgend jaar, door de 80-weekse tussen Emmerich en Oberhausen rijdt die trein wekenlang niet de grens over.
Kunnen reizigers tussen Venlo en Mönchengladbach dan met de ICE reizen of worden er vervangende bussen ingezet?
Ik reis ongeveer 3x/week van station Delft naar metrostation Spaklerweg (in Amsterdam) en weer terug.
TomSteyl
Berichten: 669
Lid geworden op: ma 25 mei 2009, 14:33

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Bericht door TomSteyl »

Vervangende bussen, zowel stop- als snelbussen. De ICE stopt meestal niet langs een perron. Maar die vervangbussen zijn niet aan te raden, die zitten meestal afgeladen vol en Eurobahn weigert een hogere capaciteit.
Veel gebruik gemaakt van het OV tussen 2006 en 2012, daarna meer bekeken vanaf de zijlijn.
MaartenD
Berichten: 1129
Lid geworden op: ma 14 nov 2016, 22:31

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Bericht door MaartenD »

En die ICE heeft ook niet de capaciteit om de lokale reizigers mee te nemen. Die zal vooral in de zomer al goed vol zitten met de reguliere reizigers.
umbusko
Donateur
Berichten: 6004
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Bericht door umbusko »

Naar Düsseldorf Hbf duurt het 1:24 met de SB42 en RE10 tegenover 1:04 met de directe RE13. Dat is dan inderdaad niet zo’n gek alternatief als de boel verbust wordt.
en-es
Berichten: 5393
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Bericht door en-es »

Stel je maar niet veel voor van het SEV in Duitsland.
cassie127
Berichten: 7241
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Bericht door cassie127 »

Meltrain schreef: wo 11 dec 2024, 08:44
Z2N schreef: di 10 dec 2024, 21:57 Overigens is het voor de reizigers van de RE13 sowieso afzien volgend jaar, door de 80-weekse tussen Emmerich en Oberhausen rijdt die trein wekenlang niet de grens over.
Kunnen reizigers tussen Venlo en Mönchengladbach dan met de ICE reizen of worden er vervangende bussen ingezet?
In de nieuwe dienstregeling heeft de ICE bij omleidingen in één richting een stop langs het perron. DB Verkoopt ook sparpreisen voor deze treinen.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
TomSteyl
Berichten: 669
Lid geworden op: ma 25 mei 2009, 14:33

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Bericht door TomSteyl »

Je kunt wel in/uit, maar nooit terug? :mrgreen:
Veel gebruik gemaakt van het OV tussen 2006 en 2012, daarna meer bekeken vanaf de zijlijn.
Matt
Berichten: 395
Lid geworden op: ma 18 sep 2017, 00:06
Locatie: Randstad

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Bericht door Matt »

De gelukkigen zullen voor altijd in Mönchengladbach moeten blijven. :p
Stefan
Berichten: 4405
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Bericht door Stefan »

Of je daar echt gelukkig van gaat worden durf ik te betwijfelen :')
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
en-es
Berichten: 5393
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Bericht door en-es »

Hoezo, mooie stad toch.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 9512
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Bericht door ArrivaBas »

Het mooiste aan die stad is de bijna volledige ring aan Autobahnen. Ik ben graag snel weg daar. :Y
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 3399
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Bericht door ICE11 »

Uit een onderzoek in opdracht van de NWL is gebleken dat het reactiveren van de spoorlijn Bocholt-Borken niet haalbaar is. Alleen voor een reactivering van Borken naar Coesfeld (en dan een doorgaande trein van Borken naar Münster) is de kosten-baten-analyse positief:

https://madeinbocholt.de/unwirtschaftli ... re-absage/
verfmeer
Berichten: 957
Lid geworden op: di 08 apr 2014, 21:31

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Bericht door verfmeer »

Dat verbaast me niet. Borken en Bocholt hebben beide enkel treinen richting het zuiden, waardoor er maar een beperkt aantal reizen is waarbij dit voordelig zou zijn. Coesfeld heeft treinen richting het noorden, oosten en zuiden, waardoor een verbinding van Borken naar Coesfeld naar veel meer bestemmingen reistijdwinst oplevert.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13278
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Bericht door Ardan »

Het is niet dat er geen vervoersvraag is tussen Bocholt en Borken, een spoorlijn zou 7000 reizigers per dag trekken. Ik las ook ergens dat er in nieuwe spoorlijnen geen spoorwegovergangen mogen worden ingebouwd. Dat maakt de aanleg vreselijk duur.
Gediplomeerd ongeluksmagneet
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 16 gasten