Reizigersonderzoeken
-
- Berichten: 24
- Lid geworden op: di 15 feb 2022, 22:33
Re: Dienstregeling 2025
Waarbij Arriva enquêtes hield in de treinen van NS, in NS kleding/hesjes volgens horen zeggen van collega die ze had betrapt vrij recent.
Met schonere treinen en tickets voor helft van de prijs wilt arriva de concurrentie aan gaan met ns
Met schonere treinen en tickets voor helft van de prijs wilt arriva de concurrentie aan gaan met ns
-
- Berichten: 673
- Lid geworden op: ma 25 mei 2009, 14:33
Re: Dienstregeling 2025
Oei, dat is wel een pittige uitspraak die hier gedaan wordt. Kan iemand dit bevestigen?Captian_Sparkle schreef: ↑di 03 dec 2024, 02:21 Waarbij Arriva enquêtes hield in de treinen van NS, in NS kleding/hesjes volgens horen zeggen van collega die ze had betrapt vrij recent.
Met schonere treinen en tickets voor helft van de prijs wilt arriva de concurrentie aan gaan met ns
Veel gebruik gemaakt van het OV tussen 2006 en 2012, daarna meer bekeken vanaf de zijlijn.
-
- Berichten: 24
- Lid geworden op: di 15 feb 2022, 22:33
Re: Dienstregeling 2025
Oke misschien verwoordt ik het verkeerd. Enqueteurs hielden iov Arriva enquêtes in NS treinen in NS kleding/hesjes. Collega betrapte ze en bracht management op de hoogte.TomSteyl schreef: ↑di 03 dec 2024, 09:06Oei, dat is wel een pittige uitspraak die hier gedaan wordt. Kan iemand dit bevestigen?Captian_Sparkle schreef: ↑di 03 dec 2024, 02:21 Waarbij Arriva enquêtes hield in de treinen van NS, in NS kleding/hesjes volgens horen zeggen van collega die ze had betrapt vrij recent.
Met schonere treinen en tickets voor helft van de prijs wilt arriva de concurrentie aan gaan met ns
Volgens horen zeggen van collega.
-
- Berichten: 8292
- Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02
Re: Dienstregeling 2025
Nu weet ik dat Arriva heel graag lijnen en ritten van NS wil overnemen. Maar Arriva-personeel in NS-hesjes in NS-treinen die vragenlijsten afnemen over Arriva-treinen? Klinkt een tikkeltje ongeloofwaardig...
Beul van de blindegeleidelijn
-
- Berichten: 5398
- Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11
Re: Dienstregeling 2025
Lijkt mij ook. Maar er gebeuren op spoorgebied wel meer vreemde dingen.
-
- Berichten: 329
- Lid geworden op: wo 05 jun 2024, 20:53
Re: Dienstregeling 2025
In het verleden zijn er wel vaker onderzoeken naar vervoersbewijzen gedaan in treinen van NS. Dan werd alleen gezegd "vervoersbewijs aub" en geen enkele uitleg dat je mee deed aan een onderzoek, laat staan de mogelijkheid bieden om geen deel te nemen aan dat onderzoek. Dat heeft NS altijd ondanks klachten zo laten bestaan.
Gr BasG
-
- Donateur
- Berichten: 6005
- Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
- Locatie: Maastricht/Berlin
Re: Dienstregeling 2025
Nou, ik kan me toch ook een hoop omroepberichten herinneren in de trant van “vandaag reizen er enquêtemedewerkers mee, uw medewerking wordt gewaardeerd”, en die waren ook altijd heel goed aan hun IPSOS-jasjes herkenbaar. Wat jij beschrijft was in mijn beleving toch meer de uitzondering.
-
- Berichten: 8292
- Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02
Re: Dienstregeling 2025
En dergelijke onderzoeken waren in opdracht van NS. Ik denk niet dat NS zou toelaten dat Arriva onderzoek zou gaan doen in treinen van NS...
Beul van de blindegeleidelijn
-
- Berichten: 8480
- Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
- Locatie: 's-Hertogenbosch
Re: Dienstregeling 2025
Ik herken het beeld wat BasGeluk probeert neer te zetten in het geheel niet.
-
- Berichten: 139
- Lid geworden op: di 18 apr 2023, 19:46
Re: Dienstregeling 2025
Ik ook niet, mij staat ook bij dat de mensen in de Rode Ipsos jasjes ook in alle gevallen dat ik ze meemaakte duidelijk zelf kenbaar maakten dat het op geheel vrijwillige basis was, bovenop een eventueel omroepbericht.
Liefhebber OV per Bus in Duitsland & Oostenrijk ~ Student Buschauffeur in opleiding
-
- Berichten: 1514
- Lid geworden op: wo 09 aug 2017, 12:58
Re: Dienstregeling 2025
Ik absoluut wel. Enkele keren per jaar trof mij een rode Ipsos-jas met de aankondiging "goedemorgen, uw vervoersbewijzen aub" als waren ze een conducteur. Op één keer na altijd zonder enige melding dat het een enquête betrof en deelname vrijwillig was.
Eén keer heb ik geweigerd uit principe en keek de halve coupé me heel verbaasd aan dat ik zomaar een kaartcontrole weigerde.
Eén keer heb ik geweigerd uit principe en keek de halve coupé me heel verbaasd aan dat ik zomaar een kaartcontrole weigerde.
-
- Donateur
- Berichten: 5053
- Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37
-
- Berichten: 561
- Lid geworden op: do 27 mei 2021, 18:37
Re: Dienstregeling 2025
Dit is heel herkenbaar voor mij. Toen ik doorkreeg dat je kon weigeren heb ik dat altijd gedaan. Dat leverde meestal vreemde blikken op inderdaad.DDietzen schreef: ↑wo 04 dec 2024, 14:15 Ik absoluut wel. Enkele keren per jaar trof mij een rode Ipsos-jas met de aankondiging "goedemorgen, uw vervoersbewijzen aub" als waren ze een conducteur. Op één keer na altijd zonder enige melding dat het een enquête betrof en deelname vrijwillig was.
Eén keer heb ik geweigerd uit principe en keek de halve coupé me heel verbaasd aan dat ik zomaar een kaartcontrole weigerde.
-
- Berichten: 24
- Lid geworden op: di 15 feb 2022, 22:33
Re: Dienstregeling 2025
Daarom heeft diegene het ook aan management op standplaats doorgegeven. Wat die er mee deden geen idee.
Verder waren enquêtes zoals reizigersonderzoek, of stationsbeleving altijd iov NS uitgevoerd door derden zoals Ipsos.
Dit specifieke geval dus niet, zonder toestemming ga ik gemakshalve van uit. Als management op standplaats verrast was door dit gebeuren.
-
- Berichten: 208
- Lid geworden op: di 23 mei 2023, 20:41
Re: Dienstregeling 2025
Ik heb dit jaar één keer in de trein gehad dat er enquêtes werden gegeven. Volgens mij kondigden de mensen dat eerst zelf aan waarna ze een formulier gaven die we konden invullen als we dat wilden.DDietzen schreef: ↑wo 04 dec 2024, 14:15 Ik absoluut wel. Enkele keren per jaar trof mij een rode Ipsos-jas met de aankondiging "goedemorgen, uw vervoersbewijzen aub" als waren ze een conducteur. Op één keer na altijd zonder enige melding dat het een enquête betrof en deelname vrijwillig was.
Eén keer heb ik geweigerd uit principe en keek de halve coupé me heel verbaasd aan dat ik zomaar een kaartcontrole weigerde.
-
- Berichten: 1900
- Lid geworden op: vr 01 apr 2022, 20:26
Re: Dienstregeling 2025
Ik heb ook eens geweigerd aan onderzoek mee te doen. Degene die het onderzoek deed heeft de HC erbij gehaald, die heb ik keurig mijn kaart laten zien. Toen wou de onderzoeker die ook zien en heb ik de pas snel weer teruggepakt, en uitgelegd dat ik er niet aan meewerkte. De HC zei iets in de trant van "Ik vind het vreemd, maar als meneer niet wil meewerken aan dat onderzoek is het zijn recht".
Was overigens jaren geleden. Ik weet niet meer wat mijn redenen waren om niet mee te doen.
Was overigens jaren geleden. Ik weet niet meer wat mijn redenen waren om niet mee te doen.
-
- Berichten: 4283
- Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00
Re: Dienstregeling 2025
Waarom zou je er niet aan meewerken?
-
- Berichten: 1131
- Lid geworden op: ma 14 nov 2016, 22:31
Re: Dienstregeling 2025
Waarom zou een conducteur moeten zeggen dat hij het vreemd vindt? Als iemand je op straat aanspreekt voor een of andere enquete, ben je dan ook verplicht om mee te werken? Als iemand aan de deur komt om te collecteren, ben je dan ook verplicht om mee te werken?
Bij sommige mensen of organisaties lijkt toch wel een idee te heersen dat je verplicht zou zijn hier aan mee te werken. Waarom?
Bij sommige mensen of organisaties lijkt toch wel een idee te heersen dat je verplicht zou zijn hier aan mee te werken. Waarom?
-
- Donateur
- Berichten: 5053
- Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37
Re: Dienstregeling 2025
Je bent niet verplicht, nee. Evenwel is het in dit geval een heel kleine moeite even je vervoersbewijs te tonen - meer wordt er ook niet van je gevraagd.
Je verliest er dan ook weinig aan mee te werken, en andersom schiet je er weinig mee op te weigeren. 'Uit principe' weigeren mee te werken vind ik in dit geval vooral een beetje kinderachtig.
Je verliest er dan ook weinig aan mee te werken, en andersom schiet je er weinig mee op te weigeren. 'Uit principe' weigeren mee te werken vind ik in dit geval vooral een beetje kinderachtig.
-
- Berichten: 7256
- Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Re: Dienstregeling 2025
Kan kinderachtig zijn, maar het gaat hier wel om dataverzamelen, en als je dat niet wil (om wat voor een reden dan ook) dan mag je dat weigeren in het kader van de privacyregelingen.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
-
- Donateur
- Berichten: 5053
- Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37
Re: Dienstregeling 2025
Nu moet ik toegeven dat het alweer enige tijd geleden is dat ik in een trein op een onderzoeker stuitte, maar daar staat mij van bij dat dat 'dataverzamelen' heel cursory was, en ook niet herleidbaar tot mijn persoontje.
Nu heb ik ook een mening over de grote dataverzamelaars die in ruil daarvoor hun diensten 'gratis' aanbieden, maar dat vind ik hier niet echt een vergelijk.
Nu heb ik ook een mening over de grote dataverzamelaars die in ruil daarvoor hun diensten 'gratis' aanbieden, maar dat vind ik hier niet echt een vergelijk.
-
- Berichten: 7256
- Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Re: Dienstregeling 2025
Het zit hem er vooral in dat je een overeenkomst hebt met NS maar de data door een externe derde partij verwerkt wordt en daarmee heb jij geen overeenkomst afgesloten. De data die NS verzamelt kaartcontroles door het eigen personeel die ook binnen het bedrijf blijven vallen onder de vervoersovereenkomst die je met NS afsluit zodra je incheckt.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
-
- Donateur
- Berichten: 5053
- Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37
Re: Dienstregeling 2025
Je probeerde je argumentatie eerder nog te stutten met 'privacyregelingen', maar daar nu geen woord meer over, gek genoeg...
Je privacy is hier dan ook niet in het geding - Ipsos verzamelt immers geen privacygevoelige data.
Je privacy is hier dan ook niet in het geding - Ipsos verzamelt immers geen privacygevoelige data.
-
- Berichten: 7256
- Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Re: Dienstregeling 2025
Toch heb ik het nog steeds over Privacy, NS mag jouw gegevens, ook als ze anoniem gemaakt zijn niet zomaar met derden delen. Daarbij heb is er een ook alleen een vervoersovereenkomst tussen jou en NS en niet tussen jou en Ipsos en daarop mag je de medewerking aan Ipsos weigeren (vanwege o.a. je Privacy dus).
Je data wordt wel anoniem gemaakt maar je, transacties, reisroute en reisproduct blijven wel zichtbaar.
Je data wordt wel anoniem gemaakt maar je, transacties, reisroute en reisproduct blijven wel zichtbaar.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
-
- Donateur
- Berichten: 5053
- Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37
Re: Dienstregeling 2025
Je privacy is niet in het geding bij dit onderzoek, want er worden geen gegevens verzameld die tot een persoon te herleiden zijn. Jezelf beroepen op 'privacy' en nog wat juridisch gehaarkloof is dan ook niet relevant. Even los van dat je gewoon mag weigeren aan het onderzoek mee te werken.
Maar ik denk dan ook niet dat 'privacy' hier de 'principes' zijn waarop meewerking werd geweigerd. Eerder lijkt het het gevoel een overwinninkje te kunnen behalen te zijn in een maatschappij waarin men gevoelsmatig niets in te brengen heeft.
Maar ik denk dan ook niet dat 'privacy' hier de 'principes' zijn waarop meewerking werd geweigerd. Eerder lijkt het het gevoel een overwinninkje te kunnen behalen te zijn in een maatschappij waarin men gevoelsmatig niets in te brengen heeft.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 39 gasten