Kort Nederlands nieuws
-
- Berichten: 451
- Lid geworden op: wo 03 mar 2021, 14:27
Re: Kort Nederlands nieuws
https://omroepvenlo.nl/nieuws/artikel/o ... dusseldorf
Gaat dit over een nieuwe verbinding bovenop de stoptrein die wordt verlengd naar Eindhoven over een paar jaar? Ik kan hier verder niks over vinden.
Gaat dit over een nieuwe verbinding bovenop de stoptrein die wordt verlengd naar Eindhoven over een paar jaar? Ik kan hier verder niks over vinden.
-
- Berichten: 670
- Lid geworden op: ma 12 okt 2015, 23:54
- Locatie: Tilburg
-
- Berichten: 4159
- Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
- Locatie: DTC
Re: Kort Nederlands nieuws
Rijdt de RE13 tussen Eindhoven en Venlo straks bovenop de 3500 en de 4400 of wordt er één 3500 vervangen door de RE13 en een doorgetrokken 4400?
-
- Z2N
- Donateur
- Berichten: 13790
- Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
- Locatie: Zeist
Re: Kort Nederlands nieuws
Doel is 1x/uur 3500, 1x/uur de RE13, en daarnaast de 4400 tot Deurne. Meer past niet, om ruimte te houden voor het goederenvervoer.
-
- Berichten: 958
- Lid geworden op: di 08 apr 2014, 21:31
Re: Kort Nederlands nieuws
Daarmee voldoet de NS toch niet aan de bedieningseisen voor Deurne, Horst-Sevenum en Blerick? Of gaat de 4400 een keer per uur doorrijden naar Venlo?
Hoeveel goederenverkeer blijft er eigenlijk nog over op de Brabantroute nadat het derde spoor tussen Emmerich en Oberhausen in gebruik genomen is en er dus meer treinen via de Betuweroute kunnen rijden?
Hoeveel goederenverkeer blijft er eigenlijk nog over op de Brabantroute nadat het derde spoor tussen Emmerich en Oberhausen in gebruik genomen is en er dus meer treinen via de Betuweroute kunnen rijden?
- Suus
- Berichten: 52110
- Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
- Locatie: Delfshaven
- Contacteer:
Re: Kort Nederlands nieuws
Volgens mij ging de 4400 1x/uur naar Venlo rijden, en 1x/uur keren in Deurne.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
-
- Berichten: 8294
- Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02
Re: Kort Nederlands nieuws
Lekker overzichtelijk voor de reizigers. 

Tja, ik snap niet waarom Rover dit wel kan aankondigen, maar het werkzaamhedenoverzicht van NS nog niet.Dionysusnu schreef: ↑di 03 dec 2024, 14:21 Rover heeft een overzicht van grote werkzaamheden in 2025 gepubliceerd.
Beul van de blindegeleidelijn
-
- Berichten: 28
- Lid geworden op: za 10 feb 2024, 19:39
Re: Kort Nederlands nieuws
zover ik weet wordt er een goederenpad gebruikt voor de RE13 en wordt er dus geen 3500 vervangen. Het doortrekken van de RE13 is wel afhankelijk van project Maaslijn en aanpassingen aan emplacement Venlo, dus mogelijk krijgt dat nog een paar jaar vertraging
-
- Berichten: 1997
- Lid geworden op: wo 01 mar 2023, 13:40
Re: Kort Nederlands nieuws
Het gelinkte artikel vertelt dat ProRail nu kijkt of die maatregelen strikt nodig zijn en/of vervroegd kunnen worden.
-
- Berichten: 6954
- Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45
-
- Berichten: 958
- Lid geworden op: di 08 apr 2014, 21:31
Re: Kort Nederlands nieuws
Achter de 3500 aan laten hobbelen is vanuit reizigersperspectief een slecht idee, omdat iedereen die verder moet dan Eindhoven alsnog in Venlo op de 3500 moet overstappen om de knoop in Eindhoven te halen. Als de RE13 voor de 3500 uit zou worden gestuurd kan je mooi de krappe overstap op de 1100 verlengen, en daarmee de verbinding Breda - Düsseldorf een stuk betrouwbaarder maken.
-
- Berichten: 8481
- Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
- Locatie: 's-Hertogenbosch
Re: Kort Nederlands nieuws
Het is mede een wens van Eindhoven om de RE13 te verlengen in Nederland. Dat doel is bereikt.
-
- Berichten: 4089
- Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14
Re: Kort Nederlands nieuws
Achter de 3500 aan is naar Venlo toe, niet naar Ehv.verfmeer schreef: ↑do 05 dec 2024, 18:57 Achter de 3500 aan laten hobbelen is vanuit reizigersperspectief een slecht idee, omdat iedereen die verder moet dan Eindhoven alsnog in Venlo op de 3500 moet overstappen om de knoop in Eindhoven te halen. Als de RE13 voor de 3500 uit zou worden gestuurd kan je mooi de krappe overstap op de 1100 verlengen, en daarmee de verbinding Breda - Düsseldorf een stuk betrouwbaarder maken.
-
- Berichten: 958
- Lid geworden op: di 08 apr 2014, 21:31
Re: Kort Nederlands nieuws
Zooo, ik ben blind. Ik had dat dus helemaal gemist. Hij wordt dus in Venlo al voor de 3500 uit gestuurd. Als richting Duitsland de aankomst- en vertrektijden hetzelfde blijven is het voor iedereen winst.
-
- Berichten: 856
- Lid geworden op: za 30 okt 2010, 01:19
Re: Kort Nederlands nieuws
Maar richting Venlo is er dus geen snelle trein elk half uur meer? Dat lijkt me toch wel een vrij groot verlies.
Verder ben ik van mening dat lijn 4 niet op Albert Cuypstraat moet stoppen en lijn 3 wel op Amsteldijk.
- ArrivaBas
- Berichten: 9518
- Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
- Locatie: Dordrecht
- Contacteer:
Re: Kort Nederlands nieuws
Het is de bedoeling dat de RE13 hetzelfde stoppatroon krijgt als de 3500 tussen Eindhoven Centraal en Venlo, alleen is de verbinding die er nu elk half uur is 1x/uur geknipt.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
-
- Berichten: 28
- Lid geworden op: za 10 feb 2024, 19:39
Re: Kort Nederlands nieuws
dan klopt de informatie van Start (de vervoerder) dus niet meer? Die hebben het over enkel een stop in Helmond en Eindhoven
Laatst gewijzigd door Sebbo op vr 06 dec 2024, 08:31, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 1131
- Lid geworden op: ma 14 nov 2016, 22:31
Re: Kort Nederlands nieuws
^^ en Helmond.
Als hij hetzelfde stoppatroon als de 3500 krijgt en als die op 5 minuten afstand van elkaar rijden (zoals hier gezegd wordt) heb je in de praktijk dus ook nog maar één snelle verbinding van Venlo richting het westen. Want die 5 minuten zorgen er niet voor dat je een andere trein haalt in Eindhoven.
En als de RE13 een IC wordt en vervangen wordt door een 4400, dan krijg je dus een snellere verbinding met Eindhoven (RE13), een onbruikbare snelle (naar huidige maatstaven) verbinding met Eindhoven (3500) en een langzame verbinding met Eindhoven (4400).
Nogalwat onduidelijkheid dus. Niet alleen voor het stoppatroon maar ook wat de binnenlandse treinen gaan doen.
Maar eerder werd gezegd dat hij alleen in Hlm stopt.
Als hij hetzelfde stoppatroon als de 3500 krijgt en als die op 5 minuten afstand van elkaar rijden (zoals hier gezegd wordt) heb je in de praktijk dus ook nog maar één snelle verbinding van Venlo richting het westen. Want die 5 minuten zorgen er niet voor dat je een andere trein haalt in Eindhoven.
En als de RE13 een IC wordt en vervangen wordt door een 4400, dan krijg je dus een snellere verbinding met Eindhoven (RE13), een onbruikbare snelle (naar huidige maatstaven) verbinding met Eindhoven (3500) en een langzame verbinding met Eindhoven (4400).
Nogalwat onduidelijkheid dus. Niet alleen voor het stoppatroon maar ook wat de binnenlandse treinen gaan doen.
- Suus
- Berichten: 52110
- Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
- Locatie: Delfshaven
- Contacteer:
Re: Kort Nederlands nieuws
Nee, dat is sowieso niet de bedoeling. De Duitse trein moet tussen Eindhoven en Venlo alleen gaan stoppen in Helmond.ArrivaBas schreef:Het is de bedoeling dat de RE13 hetzelfde stoppatroon krijgt als de 3500 tussen Eindhoven Centraal en Venlo, alleen is de verbinding die er nu elk half uur is 1x/uur geknipt.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
-
- Berichten: 5399
- Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11
Re: Kort Nederlands nieuws
Wellicht weet Arrivabas iets wat wij nog niet weten?
- ArrivaBas
- Berichten: 9518
- Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
- Locatie: Dordrecht
- Contacteer:
Re: Kort Nederlands nieuws
Deze hele pagina staat vol met informatie die elkaar tegenspreekt, maar ik zie grofweg de volgende scenario's voorbij komen:
- De RE13 rijdt bovenop de bestaande dienstregeling en heeft alleen een stop in Helmond.
- De inpassing van de RE13 vraagt om het aanpassen van de dienstregeling, waardoor de 3500 1x/uur stops moet overslaan en de 4400 dat overneemt.
- De RE13 vervangt één van de twee intercity's per uur tussen Eindhoven en Venlo. Alleen lijkt het mij dan wel logisch dat die vaker moet stoppen dan de plannen in 2022 waren, om ervoor te zorgen dat stations als Deurne, Horst-Sevenum en Blerick er qua bediening niet op achteruit gaan. Alternatief voor de twee laatstgenoemden is om de 4400 ook in dit scenario elk uur naar Venlo te laten rijden.
- De RE13 rijdt bovenop de bestaande dienstregeling en heeft alleen een stop in Helmond.
- De inpassing van de RE13 vraagt om het aanpassen van de dienstregeling, waardoor de 3500 1x/uur stops moet overslaan en de 4400 dat overneemt.
- De RE13 vervangt één van de twee intercity's per uur tussen Eindhoven en Venlo. Alleen lijkt het mij dan wel logisch dat die vaker moet stoppen dan de plannen in 2022 waren, om ervoor te zorgen dat stations als Deurne, Horst-Sevenum en Blerick er qua bediening niet op achteruit gaan. Alternatief voor de twee laatstgenoemden is om de 4400 ook in dit scenario elk uur naar Venlo te laten rijden.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
-
- Berichten: 1131
- Lid geworden op: ma 14 nov 2016, 22:31
Re: Kort Nederlands nieuws
Dat een 3500 stops zou overslaan is nu weer nieuw voor mij. Volgens mij maak jij het alleen nog maar verwarrender door dingen te verzinnen.De inpassing van de RE13 vraagt om het aanpassen van de dienstregeling, waardoor de 3500 1x/uur stops moet overslaan en de 4400 dat overneemt.
-
- Berichten: 12082
- Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
- Locatie: Oosterhout
- Contacteer:
Re: Kort Nederlands nieuws
Het bezwaar dat Arriva bij de ACM had ingediend omdat Prorail maar een beperkt aantal treinpaden heeft toegewezen voor hun treinen tussen Groningen/Leeuwarden en zwolle is deels gegrond verklaard:
https://www.acm.nl/nl/publicaties/beslu ... rland-2025
https://www.acm.nl/nl/publicaties/beslu ... rland-2025
-
- Berichten: 8294
- Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02
Re: Kort Nederlands nieuws
Dus ProRail moet zijn huiswerk opnieuw gaan doen. Maar wat gaat er op korte termijn veranderen?
Beul van de blindegeleidelijn
-
- Berichten: 1997
- Lid geworden op: wo 01 mar 2023, 13:40
Re: Kort Nederlands nieuws
Ik verwacht dat ProRail hun huiswerk opnieuw doet om tot dezelfde conclusie te komen met een transparantere redenering.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 39 gasten