Buurtsupergeneuzel en dergelijke
- AppleMoose
Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke
Vandaag nog crompouce zien liggen bij de plaatselijke AH, ze worden dus nog wel gegeten.
De dubai-oliebol was al een tijdje verkrijgbaar bij diverse kramen op de kermissen in het land.
De dubai-oliebol was al een tijdje verkrijgbaar bij diverse kramen op de kermissen in het land.
En blandning av sött och salt.
-
- Donateur
- Contacteer:
Waarvan ik niet de minste intentie heb om dat te proberen.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
-
Heeft Luxemburg wel eigen supermarktketens? In de stad heb ik alleen de bekende ketens uit België en Frankrijk gezien. In het winkelcentrum Cloche d'or zit een enorm grote filiaal van Auchan.
-
- Contacteer:
Cactus is toch een Luxemburgse keten?
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
- Suus
- Contacteer:
Yup, Cactus is een Luxemburgse keten. Het heeft wel een inkoopsamenwerking met Rewe, want ze hebben er ook het Ja! merk.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
-
Die verkoopt de Auchan in Luxemburg ook.
-
- OVNL-beheerder
-
- Donateur
- Hainje
Echt?
♪♫ Graai, pak, grijp, jat, naai, pik en bedonder ♪♫
"If you say you love freedom, but you don't believe in freedom for everybody, then the thing you love isn't freedom - it's privilege." ~ Tim Walz.
"If you say you love freedom, but you don't believe in freedom for everybody, then the thing you love isn't freedom - it's privilege." ~ Tim Walz.
-
- Donateur
-
Je kunt hem ook de Gordonbol noemen. Of de Alibol. Of de Ridouanbol...
Of welke BN'er is nog meer naar Dubai gevlucht?
Beul van de blindegeleidelijn
- Suus
- Contacteer:
Interessant, dat zou wel inhouden dat Auchan in een inkoopsamenwerking zit met AholdDelhaize, dat was mij nog niet opgevallen. Rewe, E.Leclerc en AholdDelhaize vormen namelijk samen Eurelec. Jumbo zit dan weer samen met Edeka en Migros in Everest voor de inkoop.Chrysa schreef:Die verkoopt de Auchan in Luxemburg ook.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
-
Het zijn maar een paar dingen, want Auchan heeft ook een eigen huismerk natuurlijk. Maar ik vond het ook al zo raar dat ze in de Auchan in Kirchberg Ja bonen verkochten.
- ArrivaBas
- Contacteer:
Aha, dat verklaart dus waarom ik thuis elke keer Duitse zakken chips in de voorraadkast aantref.

"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
-
- Donateur
Onderduikers?
- Suus
- Contacteer:
Everest is vrij agressief in de onderhandelingen met leveranciers, en daardoor heeft Jumbo bijvoorbeeld maandenlang geen Pringles verkocht. Ik heb gemerkt dat Jumbo dat heeft opgevuld met allerlei andere producten, en toevallig hebben ze twee weken geleden een groot deel van het chipsschap vrijgemaakt voor de chips van Bret’s, zodat er überhaupt nog amper ruimte is voor Pringles.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Contacteer:
Je ziet bij Jumbo inderdaad wel opvallend vaak assortiment plots wijzigen... van de grasboter van Campina hebben ze blijkbaar ergens een Belgische partij op de kop getikt, want heb al een tijdje tweetalige Frans/Nederlandse verpakkingen in huis
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
- Suus
- Contacteer:
Soms is dat best lastig inderdaad, maar voor mij als vaste klant ook prettig om te merken dat er tenminste nog een supermarktketen is die keihard terugvecht tegen de aanhoudende graaiflatie van de fabrikanten.
-
Ze vechten nog allemaal veel te weinig tegen de fabrikanten. De laatste weken stijgen de prijzen weer gigantisch in de Nederlandse winkels. Wat ben ik blij dat ik in de nabijheid van de grenzen woon.
Veel gebruik gemaakt van het OV tussen 2006 en 2012, daarna meer bekeken vanaf de zijlijn.
-
Die keuze om in Duitsland of België boodschappen te doen heb ik niet. Inflatie in Nederland schijnt stukken hoger te zijn dan om ons heen.
- Suus
- Contacteer:
Een deel van de hoge inflatie in Nederland komt ook omdat een niet nader te noemen regering die ging vechten voor de burger tegelijkertijd besloten heeft dat de huren dit jaar en volgend jaar keihard mogen stijgen. Huurders worden nog steeds achtergesteld in het beleid, zeker nu de hypotheekrenteaftrek voor bepaalde groepen volgend jaar voor het eerst in decennia omhoog gaat.
Van juli tot oktober waren de prijzen van boodschappen licht dalend, nu gaat het inderdaad weer omhoog, vooral bij populaire voedingsmiddelen als koffie en chocolade is het pijn lijden.
Van juli tot oktober waren de prijzen van boodschappen licht dalend, nu gaat het inderdaad weer omhoog, vooral bij populaire voedingsmiddelen als koffie en chocolade is het pijn lijden.
- trolly
Wel leuk dat iemand de perceptie heeft dat supermarkten vechten met leveranciers om de prijzen voor de consument laag te houden. Niet dat ze niet vechten, maar dat zullen ze toch vooral voor hun eigen winstmarge doen. En om de gunst van de consument, maar gezien TomSteyls waarneming is dat laatste meer een noodzakelijk kwaad. Als je als supermarkt de prijs niet omhoog doet als de concurrent dat doet, besteel je jezelf.
Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
-
Dat vond ik een erg welkome verrassing, ik haalde het altijd speciaal in België.
- Suus
- Contacteer:
Ja, maar toch zijn de Coca Cola, de Skyr en de Pickwick al bijna een half jaar goedkoper bij Jumbo dan bij Albert Heijn, dus blijkbaar is er toch meer mogelijk dan Albert Heijn 37% van de bevolking voor wijs houdt.trolly schreef: ↑di 10 dec 2024, 08:00 Wel leuk dat iemand de perceptie heeft dat supermarkten vechten met leveranciers om de prijzen voor de consument laag te houden. Niet dat ze niet vechten, maar dat zullen ze toch vooral voor hun eigen winstmarge doen. En om de gunst van de consument, maar gezien TomSteyls waarneming is dat laatste meer een noodzakelijk kwaad. Als je als supermarkt de prijs niet omhoog doet als de concurrent dat doet, besteel je jezelf.
-
- Donateur
Dat zijn sowieso ook producten die niet voor consumptie geschikt zijn.
Maar goed, als Jumbo hiermee voor sommigen het Asterixdorp in Heel Gallië is...
Maar goed, als Jumbo hiermee voor sommigen het Asterixdorp in Heel Gallië is...