Het grote computertopic!
- Daantje
- OVNL-bestuurslid
- Contacteer:
Re: Het grote computertopic!
Heeft er iemand hier tips voor de aanschaf van een toetsenbordje voor een tablet (Lenovo, Android)? Waar moet je op letten en wat zijn aan en afraders?
- ODRAIL
Heeft iemand hier tip voor de aanschaf van een nieuwe al-in-one printer?
De mijne (Brother) heeft het naar bijna twee jaar begeven. Tips zijn welkom.
De mijne (Brother) heeft het naar bijna twee jaar begeven. Tips zijn welkom.
- Suus
- Contacteer:
Brother. Geen ander merk kopen, je wordt opgelicht waar je bij staat.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
- ODRAIL
Ja ... leuk ... de Brother printers die ik tot nu toe gehad heb gingen het kortste mee van alle printers die ik in de loop der jaren gehad hebt
.

- Suus
- Contacteer:
Een consumentenprinter van HP werkt alleen als je een abonnement neemt, en als je dat opzegt stopt de printer meteen met werken, zelfs als er nog inkt in zit.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
- ODRAIL
Er zijn ook nog printers van HP te koop zonder abbonnement hoor.
Heeft iemand nog tips?
Heeft iemand nog tips?
-
- Donateur
Zo te lezen kom je er prima zelf uit
.

- Daantje
- OVNL-bestuurslid
- Contacteer:
Ik heb nu een Canon al bijna twee jaar en dat is de enige printer waarbij ik nog niet de neiging gehad heb om hem uit het raam te gooien.
-
- Donateur
Ik dacht dat men in Rotterdam alleen maar pannen bami door het raam gooit.
-
- Donateur
En een t derachterant.
Maar in alle oprechtheid: behalve voor een sniklaasgedicht of een formulier voor een instantie die nog onder de bezetting leeft, gebruik ik eigenlijk nooit een printer. En ik zie op kantoor iedere ochtend nog wel een grijzende manager zijn hele inbox staan uitprinten, maar dat lijkt ook een uitstervende soort te zijn.
Wat printen mensen dan nog?
Maar in alle oprechtheid: behalve voor een sniklaasgedicht of een formulier voor een instantie die nog onder de bezetting leeft, gebruik ik eigenlijk nooit een printer. En ik zie op kantoor iedere ochtend nog wel een grijzende manager zijn hele inbox staan uitprinten, maar dat lijkt ook een uitstervende soort te zijn.
-
Ik print nauwelijks iets en heb om die reden een (HP) laserjet printer zodat de inkt niet uitdroogt, heb deze inmiddels al meer dan 5 jaar en elke keer dat ik de stroom er weer eens op zet na een paar maanden doet ie het gelijk weer 

-
Ligt eraan: hoe vaak print je (en met welk doel)? Heb je printen in kleur nodig of is zwart-wit (eigenlijk grijstinten) afdoende?
De enige printer die ik heb gehad en waar ik nooit klachten over heb gehad (en dus degene is die ik nu nog heb) is een Brother. Ik heb ook nog niet echt eerder klachten over Brother gehoord. Wat voor problemen heb jij dan met Brother gehad?
- Daantje
- OVNL-bestuurslid
- Contacteer:
Verzendlabels voor pakketjes, lotingen voor roeiwedstrijden waar ik jurylid ben, papierwerk voor uwv (dat valt wel onder vooroorlogsTffpaA schreef: ↑di 10 dec 2024, 18:54 En een t derachterant.

- ODRAIL
Mag ik vragen welk soort / type je heb?
Tot twee keer toe lekkage van de inkt toevoer (niet in de inktpatronen zelf).iamthedutchdude schreef: ↑di 10 dec 2024, 18:58De enige printer die ik heb gehad en waar ik nooit klachten over heb gehad (en dus degene is die ik nu nog heb) is een Brother. Ik heb ook nog niet echt eerder klachten over Brother gehoord. Wat voor problemen heb jij dan met Brother gehad?
- Daantje
- OVNL-bestuurslid
- Contacteer:
Canon Pixma TS3350
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Contacteer:
Hier een Canon Pixma MG5650, die bevalt ook prima. En de inkt gaat tijden mee zonder uit te drogen.
Print ook niet echt heel veel meer, zeker sinds ik meer met de tablet doe in plaats van dingen op papier mee te nemen. Maar er zijn nog steeds dingen die nou eenmaal op papier moeten
Of waarbij het papier een tussenstap is... afgelopen jaar bij het aanvragen van een hypotheek was het hele dossier weliswaar digitaal, maar als je iets fysiek moet ondertekenen dan kom je er nog niet onderuit het eerst te printen en dan weer te scannen. Digitale handtekeningen in een PDF-formulier worden nog lang niet overal geaccepteerd.
(En op het werk print ik al helemaal veel, maar dat is meer gezien een blaadje mee het lab op nemen handiger is dan de hele laptop. Maakt ook wat minder uit als het vies wordt...)
Print ook niet echt heel veel meer, zeker sinds ik meer met de tablet doe in plaats van dingen op papier mee te nemen. Maar er zijn nog steeds dingen die nou eenmaal op papier moeten
Of waarbij het papier een tussenstap is... afgelopen jaar bij het aanvragen van een hypotheek was het hele dossier weliswaar digitaal, maar als je iets fysiek moet ondertekenen dan kom je er nog niet onderuit het eerst te printen en dan weer te scannen. Digitale handtekeningen in een PDF-formulier worden nog lang niet overal geaccepteerd.
(En op het werk print ik al helemaal veel, maar dat is meer gezien een blaadje mee het lab op nemen handiger is dan de hele laptop. Maakt ook wat minder uit als het vies wordt...)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
-
- Contacteer:
Geen issues hier met HP, zonder abonnement oid. Buiten de kafkaëske toestand dat ik geen zwart/wit mag printen als de kleurencartridge leeg is, maar daar heeft volgens mij ieder merk last van...
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Contacteer:
Heb ik met Canon geen last van, maar die van mij heeft aparte cartridges per kleur dus wellicht maakt dat verschil.
Ooit had ik een HP, maar die ging precies een week na het verlopen van de garantie stuk ofzo.
Ooit had ik een HP, maar die ging precies een week na het verlopen van de garantie stuk ofzo.
Schapekop in de Keistad
-
Mijn Canon PIXMA gaat al een jaar of 6 mee en print prima zwart-wit als de kleurencartridge leeg is.
Ik heb al 4 jaar geen kleurencartridge er in... no problemo.
Als je in het buitenland woont en zaken in NL wilt regelen kan dat vaak niet online (bijv. allerlei papierwinkel rond pensioenen) en moet er worden geprint en opgestuurd.
En ik woon in 20-jaar-achterlopen-land dus ik moet nog regelmatig formularia printen en per snail-mail opsturen.
Mijn huidige CANON was de opvolger van een andere CANON die 8 of 9 jaar is meegegaan.
En t ding kostte geen drol. Iets van omgerekend 50 euro toen in 2018.
Ik heb al 4 jaar geen kleurencartridge er in... no problemo.
Als je in het buitenland woont en zaken in NL wilt regelen kan dat vaak niet online (bijv. allerlei papierwinkel rond pensioenen) en moet er worden geprint en opgestuurd.
En ik woon in 20-jaar-achterlopen-land dus ik moet nog regelmatig formularia printen en per snail-mail opsturen.
Mijn huidige CANON was de opvolger van een andere CANON die 8 of 9 jaar is meegegaan.
En t ding kostte geen drol. Iets van omgerekend 50 euro toen in 2018.
-
- OVNL-beheerder
Ik print ook niet veel meer, maar het is toch wel makkelijk om een printer in huis te hebben. Voor verzendlabels, internationale treinkaartjes heb ik ook graag op papier bij. Maar een pak papier gaat bij mij ook jaren mee.
Ik heb een Brother HL-2250DN die al zeker 14 jaar meegaat en altijd prima werkt als ik 'm nodig heb. Toen ik 'm kocht printte ik veel meer (zakelijk en voor vrijwilligerswerk), vandaar destijds de keuze voor een laserprinter.
-
Ik heb ook nog een printer, die het prima doet. Wel een keer de toner vervangen.
- Suus
- Contacteer:
PostNL weet tegenwoordig dat mensen geen printer meer hebben, dus als je de barcode laat scannen op het pakketpunt printen ze een label voor je. En je betaalt nog altijd het online tarief dan 

- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Contacteer:
Maar dat werkt alleen bij een pakketpunt waar je het bij eens mens afgeeft. Nu steeds meer supermarkten ermee stoppen zijn er niet zo veel meer 's avonds open.
En om bij een pakketautomaat te verzenden moet er toch echt al een label op het pakket zitten.
En om bij een pakketautomaat te verzenden moet er toch echt al een label op het pakket zitten.
Schapekop in de Keistad
-
- Donateur
Het is, kortom, wachten op het eerste onmenselijke pakketpunt dat het label voor je print.
Ik weet het: een bijna natuurkundig onmogelijke vereiste. Toch heb ik er hoge verwachtingen van.
Ik weet het: een bijna natuurkundig onmogelijke vereiste. Toch heb ik er hoge verwachtingen van.
- Suus
- Contacteer:
De pakketautomaat in de Service Store op Rotterdam Centraal heeft een printer?Daniel schreef:Maar dat werkt alleen bij een pakketpunt waar je het bij eens mens afgeeft. Nu steeds meer supermarkten ermee stoppen zijn er niet zo veel meer 's avonds open.