Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Suus
Contacteer:

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Suus »

Er zijn ook mensen die van pindakaas houden, daar begrijp ik dan waar helemaal niets van.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Chrysa

Bericht door Chrysa »

Zonder pindakaas geen satésaus. -0-
VIRM

Bericht door VIRM »

TomSteyl schreef: di 10 dec 2024, 07:05 Ze vechten nog allemaal veel te weinig tegen de fabrikanten. De laatste weken stijgen de prijzen weer gigantisch in de Nederlandse winkels. Wat ben ik blij dat ik in de nabijheid van de grenzen woon.
Scheelt het daadwerkelijk zoveel, bijvoorbeeld voor producten die niet regelmatig in de aanbieding zijn in Nederlandse supermarkten? En hoe zit het met producten waarvan de grondstofprijzen de afgelopen tijd de pan zijn uitgerezen, zoals koffie en cacao?
trolly schreef: di 10 dec 2024, 08:00 Wel leuk dat iemand de perceptie heeft dat supermarkten vechten met leveranciers om de prijzen voor de consument laag te houden. Niet dat ze niet vechten, maar dat zullen ze toch vooral voor hun eigen winstmarge doen. En om de gunst van de consument, maar gezien TomSteyls waarneming is dat laatste meer een noodzakelijk kwaad. Als je als supermarkt de prijs niet omhoog doet als de concurrent dat doet, besteel je jezelf.
Die winstmarges vans supermarkten zijn niet ontzettend hoog (niet om prijsstijgingen goed te praten ofzo). Uit dit artikel blijkt dat die het afgelopen decennium tussen de 3% en 5% lag.
Beul van de blindegeleidelijn
DDietzen

Bericht door DDietzen »

Suus schreef: di 10 dec 2024, 11:40 Er zijn ook mensen die van pindakaas houden, daar begrijp ik dan waar helemaal niets van.
Daar heb je geen pindakaas van gegeten.

*rent hard weg*
Ardan
Oud-beheerder OVNL

Bericht door Ardan »

Suus schreef: di 10 dec 2024, 11:40 Er zijn ook mensen die van pindakaas houden, daar begrijp ik dan waar helemaal niets van.
Eindelijk, een gelijkgestemde *O* Ik ga alleen van de geur al over mijn nek.
Gediplomeerd ongeluksmagneet
Daantje
OVNL-bestuurslid
Contacteer:

Bericht door Daantje »

Dan moeten jullie met me mee naar het astma centrum. Daar is alles met pinda of noten verboden.
Daniel
OVNL-bestuurslid
Contacteer:

Bericht door Daniel »

Ik ga ook over m'n nek van de geur van pindakaas, maar dat is aannemelijk vanwege m'n pinda- en notenallergie ;)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Bemined

Bericht door Bemined »

Al heel erg lang niet gegeten. Op zich lekker, maar voor af en toe, niet genoeg om een hele pot te kopen die dan na een jaar pas leeg is.
TomSteyl

Bericht door TomSteyl »

VIRM schreef: di 10 dec 2024, 11:54Scheelt het daadwerkelijk zoveel, bijvoorbeeld voor producten die niet regelmatig in de aanbieding zijn in Nederlandse supermarkten? En hoe zit het met producten waarvan de grondstofprijzen de afgelopen tijd de pan zijn uitgerezen, zoals koffie en cacao?
Het scheelt echt enorm en tip van mij: ga niet direct in de eerste rand van de grens naar de supermarkt, met name in Duitsland houden ze soms iets hogere prijzen aan dan 10km dieper Duitsland in.

Mijn ouders komen al vanaf midden jaren '80 in Duitsland, waar toen al van alles stukken goedkoper was. In die jaren o.a. de pampers en vlees. En ik heb die koopervaring van ze overgenomen en het wordt al maar vaker. Recentelijk hebben ze de Lidl in Kaldenkirchen enorm vergroot en de dialecten worden ook steeds westelijker. Waren het eerst de mensen uit de Peelstreek, toen uit de Kempen, nu komen ze al uit Rotterdam en Den Haag. Er worden daguitjes georganiseerd zelfs, met touringcars.

Verder zie je met name bij drogisterijen dat we hier in Nederland vaak bij de neus worden genomen met nepkorting. Als ik bijvoorbeeld bij de Kruidvat wc-blokken in de aanbieding kan kopen, die in Duitsland bij DM standaardprijs nog goedkoper zijn, dan betalen we voor de normale weken hier echt veel te veel.
Veel gebruik gemaakt van het OV tussen 2006 en 2012, daarna meer bekeken vanaf de zijlijn.
ArrivaBas
Contacteer:

Bericht door ArrivaBas »

Ik heb een paar keer nieuwsartikelen gelezen dat aanbiedingen in Duitsland zeker voor alledaagse producten als levensmiddelen een stuk zeldzamer zijn dan in Nederland, en dat de prijs daardoor ook lager uitvalt, naast dat het prijspeil in Duitsland sowieso iets lager dan in Nederland ligt.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Daantje
OVNL-bestuurslid
Contacteer:

Bericht door Daantje »

Ik ben ook wel eens vanuit Rotterdam naar Duitsland gegaan om boodschappen te doen. Niet alleen omdat het goedkoper is maar vooral omdat ik het heerlijk vind om in een buitenlandse supermarkt te snuffelen naar dingen die we hier niet hebben. DM drogist is wel echt een prijzen walhalla.
Suus
Contacteer:

Bericht door Suus »

Mijn Jumbo heeft nieuwe kassa's gekregen, met contantautomaten en de pin helemaal aan het einde van de kassaband. De nooit gebruikte snelkassa's zijn verwijderd en de servicebalie is logischerwijs flink verkleind, waardoor er ook nog wat extra schapruimte in de winkel is gecreëerd. Nog steeds heeft de winkel geen zelfscan, daar gelooft de winkelmanager volledig terecht niet in :)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
TffpaA
Donateur

Bericht door TffpaA »

Heb jij een soort contract ofzo met de plaatselijke Jumbo dat je ze hier zo de hemel in prijst? Opvallend is het wel...
Suus
Contacteer:

Bericht door Suus »

Nee. Maar geel is best een mooie kleur!
Bemined

Bericht door Bemined »

De plaatselijke Jumbo hier heeft het zelfscanplein juist uitgebreid met een extra rij omdat er regelmatig mensen in de rij stonden om hun eigen boodschappen te scannen. Geen idee of dit ten koste van een reguliere kassa gegaan is maar ik vermoed van wel.
TffpaA
Donateur

Bericht door TffpaA »

Ik vind het concept zelfscan ook vooruitgang - wel merk ik dat we nog tot een algemeen geaccepteerde etiquette moeten komen voor als alle kassa's bezet zijn.
Daniel
OVNL-bestuurslid
Contacteer:

Bericht door Daniel »

De inrichting van de winkels helpt daar ook niet altijd echt bij. Bij mijn Jumbo is de ruimte wat krap en komen meerdere gangpaden uit op het zelfscanplein, dat wordt een zooitje als de rij het ene gangpad in loopt maar je zelf net uit het andere komt.

De servicebalie verwijderen levert daardoor ook niet echt extra ruimte op want die zit in een verloren hoekje aan de andere kant van de ingang. In plaats daarvan hebben ze nu een assortiment cadeaupakketten in de kasten staan waar voorheen de tabakswaren stonden.
Schapekop in de Keistad

Bemined

Bericht door Bemined »

De blauwe hamstermarkt hier heeft twee zelfscanpleinen naast elkaar dus daar vormen zich vaak ook meerdere rijen bij drukte (zoals rond lunchtijd als alle kantoorpoppetjes hun lunch komen halen).
AppleMoose

Bericht door AppleMoose »

Zelfscan is alleen handig bij een klein aantal boodschappen. Bij een volle mand of boodschappenkar is het vooral tijdrovend gehannes. En ja, er is hier nog een gewone kassa, maar daar staat dus altijd een lange rij :')

Ook zo fijn dat je hier in AH bij de zelfscankassa's waar je alleen kunt pinnen, nog extra op de pintoets moet drukken op het scherm, voor je daadwerkelijk kunt betalen :')

Ik baal dat de Plus hier onlangs is weggekocht door de AH: deze winkel was al druk en vrij krap, maar is nu nog drukker en het is altijd slalommen tussen de karren en dozen van de vakkenvullers -0-
En blandning av sött och salt.
Daniel
OVNL-bestuurslid
Contacteer:

Bericht door Daniel »

AppleMoose schreef: za 14 dec 2024, 19:30 Zelfscan is alleen handig bij een klein aantal boodschappen. Bij een volle mand of boodschappenkar is het vooral tijdrovend gehannes.
Bij een volle kar is het juist handig, maar dan wel met een handscanner. Niet met alles bij de kassa pas scannen inderdaad, maar dat doet geen hond.
Schapekop in de Keistad

tsov
Contacteer:

Bericht door tsov »

Niet met een handscanner, maar gewoon met de telefoon ;)
Alles meteen in de tas en aan het einde even pinnen dan die twee tassen uit de kar en hup naar de auto/fietstas.
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
en-es

Bericht door en-es »

Ik vind de zelfscankassa's heel handig. Ook in het buitenland maak ik er gebruik van. Maakt niet uit hoeveel boodschappen ik heb.
Daantje
OVNL-bestuurslid
Contacteer:

Bericht door Daantje »

Ik laat de bulk bezorgen en haal alleen een paar vergeten dingen of goede aanbiedingen en daarvoor is zelfscan echt top.
en-es

Bericht door en-es »

Ik heb weleens laten bezorgen door Appie tijdens Corona. Dagenlang wachten, miniumbedrag wat besteed moet worden en ik heb heel wat kratten die ze niet terug willen nemen. Dus laten bezorgen doe ik niet meer.
Daantje
OVNL-bestuurslid
Contacteer:

Bericht door Daantje »

Daarom bestel ik bij Picnic.
Plaats reactie