Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
Sleutelstad schreef: ↑wo 11 dec 2024, 11:20
Het gaat steeds minder met de Iveco's. Er komen bij start maar circa 40! En er worden tijdelijk touringcars ingezet
"Recentelijk ben ik echter door u geïnformeerd dat niet circa 100, maar slechts circa 40 van deze bussen tijdig instromen voor de start van de concessie. Dat is een beduidend lager aantal; Qbuzz wil het tekort aan materieel dat hierdoor ontstaat, opvangen door de inzet van tijdelijke dieselbussen en voor een deel door touringcars, die niet of slechts gedeeltelijk zijn voorzien van telematica."
Dat wordt denk ik gratis reizen als ze touringcars in zetten op de StreekBuzz of StadsBuzz?
In DMG waren de ritten toendertijd wel gratis met touringcars inderdaad
Overigens was het hele incheck systeem zo wiebelig dat er bij heel veel ritten niet ingechecked kon worden
Of het klopt weet ik niet, maar volgens Busposities worden de eVolvo's afkomstig van Arriva genummerd als 8101-8122. Blijkbaar neemt Qbuzz er 22 over en geen 23?
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands
Website: http://ov-almere.weebly.com/ Updates: 25-05-2025NIEUW --> 30 foto's uit Amsterdam! 14-05-2025 --> 167 foto's uit Nederland, België en Duitsland!
Dit alles moet mij een beetje denken aan de periode dat Arriva ZHN en Friesland kreeg. Bijna alle bussen van VDL, die toen ook niet optijd konden leveren.
Toen had Arriva nog een groot aantal reserve bussen achter de hand (Wright).
Nu heeft Qbuzz recent nog een groot deel van zijn citaro’s (Facelift LE & G en C2 G) verkocht. Niet slim achteraf.
Sleutelstad schreef: ↑wo 11 dec 2024, 11:20
Het gaat steeds minder met de Iveco's. Er komen bij start maar circa 40! En er worden tijdelijk touringcars ingezet
"Recentelijk ben ik echter door u geïnformeerd dat niet circa 100, maar slechts circa 40 van deze bussen tijdig instromen voor de start van de concessie. Dat is een beduidend lager aantal; Qbuzz wil het tekort aan materieel dat hierdoor ontstaat, opvangen door de inzet van tijdelijke dieselbussen en voor een deel door touringcars, die niet of slechts gedeeltelijk zijn voorzien van telematica."
In de vorige concessie reden er ook tijdelijk zeven touringcars van AMZ mee omdat de Qliner Volvo's nog niet allemaal in dienst waren. Die touringcars waren voor eind december al weer weg bij Arriva. Ik denk dat Qbuzz er nog meer nodig heeft met deze aantallen bussen die vervangen moeten worden.
Milco schreef: ↑wo 11 dec 2024, 12:35
Of het klopt weet ik niet, maar volgens Busposities worden de eVolvo's afkomstig van Arriva genummerd als 8101-8122. Blijkbaar neemt Qbuzz er 22 over en geen 23?
Mogelijk een foutje?
Overigens wel benieuwd hoe snel Iveco de rest levert
Het kan ook 8101-8123 zijn, alleen is het nummer 8123 al op de radar te zien geweest, terwijl de andere nog 'uit staan'. 8123 zou misschien wel de 4821 of 4804 kunnen zijn, omdat die al een langere tijd niet onder hun Arrivanummer op de radar te zien zijn geweest.
De link in de tweet erboven bevat ook interessante info:
Qbuzz heeft maatregelen genomen om de gevolgen voor reizigers te verkleinen en hen zo goed mogelijk op de plaats van bestemming te brengen:
Qbuzz zet verschillende bussen op verschillende lijnen in. De bussen van de productformules R-net, snelBuzz en streekBuzz rijden niet altijd op hun eigen lijn.
Qbuzz heeft de hulp ingeschakeld van touringcarbedrijven. Dit betekent ook dat niet alle bussen zijn voorzien van reisinformatieschermen.
Krimpen en Gouda: een deel van de lijnen wordt gereden door bussen en chauffeurs van Pouw vervoer.
Alphen aan den Rijn: er wordt een aangepaste dienstregeling gereden.
Duin- en Bollenstreek, Noordwijk-Leiden-Schiphol: verschillende lijnen worden uitgevoerd met touringcarbussen.
Stadsbus schreef: ↑wo 11 dec 2024, 12:37
Dit alles moet mij een beetje denken aan de periode dat Arriva ZHN en Friesland kreeg. Bijna alle bussen van VDL, die toen ook niet optijd konden leveren.
Toen had Arriva nog een groot aantal reserve bussen achter de hand (Wright).
Nu heeft Qbuzz recent nog een groot deel van zijn citaro’s (Facelift LE & G en C2 G) verkocht. Niet slim achteraf.
De situatie in Friesland was in samenspraak met VDL ontstaan om meer continuïteit in de productie van de vestiging Heerenveen te kunnen garanderen.
Er gaan ook bussen komen die er niet uit zien als Qbuzz bussen maar wel voorzien zijn van boordcomputers e.d. Wat dit zou zijn geen idee. Er staan wel nog een kleine 100 Ambassadors in verschillende lots bij Womy, misschien die wel
Dagelijks pendelstudent tussen Beverwijk en Delft!
Buschauffeur bij Qbuzz in ZHN, alle berichten zijn op persoonlijke titel.
Alle 23 12m stadsBuzzen zijn op kenteken gezet, dus het zit hem in de Crossways. Qbuzz is zélf pas heel laat ingelicht en eigenlijk een beetje genaaid door iveco.
Dagelijks pendelstudent tussen Beverwijk en Delft!
Buschauffeur bij Qbuzz in ZHN, alle berichten zijn op persoonlijke titel.
Daniel schreef: ↑wo 11 dec 2024, 18:01
De link in de tweet erboven bevat ook interessante info:
Qbuzz heeft maatregelen genomen om de gevolgen voor reizigers te verkleinen en hen zo goed mogelijk op de plaats van bestemming te brengen:
Qbuzz zet verschillende bussen op verschillende lijnen in. De bussen van de productformules R-net, snelBuzz en streekBuzz rijden niet altijd op hun eigen lijn.
Qbuzz heeft de hulp ingeschakeld van touringcarbedrijven. Dit betekent ook dat niet alle bussen zijn voorzien van reisinformatieschermen.
Krimpen en Gouda: een deel van de lijnen wordt gereden door bussen en chauffeurs van Pouw vervoer.
Alphen aan den Rijn: er wordt een aangepaste dienstregeling gereden.
Duin- en Bollenstreek, Noordwijk-Leiden-Schiphol: verschillende lijnen worden uitgevoerd met touringcarbussen.
Pouw zou zijn diensten nog wel eens volledig met lijnbussen kunnen gaan rijden, ze hebben natuurlijk nog wat Citaro's en Integro's in hun eigen huisstijl die vziw niet structureel gebruikt worden. Daarnaast hebben ze nu een reserve in de Utrechtse concessies, ik weet alleen niet in hoeverre die er volgende week nog zal zijn. En als andere optie hebben ze nog BusiNext met een hoop lijnbussen.
De touringcars voor het westelijk deel van de concessie zijn vermoedelijk van Brouwer, Beuk en/of Jonker. Ze hebben elk een paar lijnbussen, maar ik denk niet genoeg om alle diensten mee te rijden.
ThatPCDude schreef: ↑wo 11 dec 2024, 18:12
Er gaan ook bussen komen die er niet uit zien als Qbuzz bussen maar wel voorzien zijn van boordcomputers e.d. Wat dit zou zijn geen idee. Er staan wel nog een kleine 100 Ambassadors in verschillende lots bij Womy, misschien die wel
Ik denk dat dat de Noorse hybride Volvo's zijn. Op de foto's die ik daarvan heb gezien zijn ze nog Noors geel, maar hebben ze wel NL chipkaartlezers.