In Roosendaal kan Arriva er weinig aan doen omdat de provincie daar verantwoordelijk is voor de stallingMeltrain schreef: ↑do 12 dec 2024, 07:13Op de stallingen die wel een stroomaansluiting hebben, zou je die elektrische bussen kunnen laden en dan heb je inderdaad meer MAT-ritten.buschauffeurDH schreef: ↑wo 11 dec 2024, 22:03Natuurlijk niet. Stel je voor dat al die elektrische bussen op tijd binnen waren, waar zouden ze al die dingen op gaan laden?Meltrain schreef: ↑wo 11 dec 2024, 21:54Die MAT-ritten komen gewoon voor rekening van Qbuzz. Dus zonder het faillissement van Van Hool en de onverklaarbare vertraging van Iveco had Qbuzz gewoon aan de eis voldaan.buschauffeurDH schreef: ↑wo 11 dec 2024, 20:49 Met het risico weer voor anti-Qbuzz te worden uitgemaakt moet het me van het hart dat Qbuzz er werkelijk een zooitje van maakt met de instroom van elektrische bussen. De eis waaraan ze zouden voldoen wordt bij lange na niet gehaald en dat ligt niet alleen aan het failliet gaan van Van Hool. Verschillende stallingen waar laadfaciliteiten zouden moeten staan zijn nog helemaal niet klaar. Dat leidt bovendien inmiddels tot absurde situaties met lege MAT-ritten.
De Provincie overwoog al een boete. Die kan mij niet hoog genoeg zijn. Qbuzz heeft gewoon blufpoker gespeeld en de concessie binnengesleept.
Niet alle stallingen zijn er klaar voor zondag.
Maar aan de andere kant: is het de schuld van Qbuzz dat die stroomaansluiting er nog niet is? Arriva heeft straks in Roosendaal hetzelfde probleem, maar daar hoor ik je niet over.
Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)
-
- Berichten: 12082
- Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
- Locatie: Oosterhout
- Contacteer:
Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)
-
- Berichten: 1792
- Lid geworden op: di 06 dec 2016, 19:58
- Locatie: Emmen (DR)
Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)
Nee, goedbeschouwd moet er gewoon 13 jaar gegeven worden omdat de Provincie hun eis verkeerd gedefinieerd heeft. Qbuzz heeft 100% ZE geboden en dat was ook de eis van de provincie.buschauffeurDH schreef: ↑wo 11 dec 2024, 22:05Het gaat er om dat de concessieduur nu 13 jaar is terwijl goedbeschouwd 8 jaar gegeven had moeten worden.Stan_Bronstring schreef: ↑wo 11 dec 2024, 22:02...iamthedutchdude schreef: ↑wo 11 dec 2024, 21:25Leuk verhaal (en wat mij betreft zijn boetes op hun plaats aangezien Qbuzz niet aan hun eigen bieding voldoet), maar dit is wel door de Provincie gecreëerd door de bijzondere eis dat een bieding met 100% ZE voldoende was om de concessieduur met 5 jaar te verlengen. Dus niet een langere concessieduur als de vervoerder iets realiseert, maar als deze iets durft te bieden wat niet te realiseren is en waarvan de Provincie al kon weten dat dit niet te realiseren was (want netcongestie). Daarmee vraag je er als Provincie wel een beetje om.buschauffeurDH schreef: ↑wo 11 dec 2024, 20:49 Met het risico weer voor anti-Qbuzz te worden uitgemaakt moet het me van het hart dat Qbuzz er werkelijk een zooitje van maakt met de instroom van elektrische bussen. De eis waaraan ze zouden voldoen wordt bij lange na niet gehaald en dat ligt niet alleen aan het failliet gaan van Van Hool. Verschillende stallingen waar laadfaciliteiten zouden moeten staan zijn nog helemaal niet klaar. Dat leidt bovendien inmiddels tot absurde situaties met lege MAT-ritten.
De Provincie overwoog al een boete. Die kan mij niet hoog genoeg zijn. Qbuzz heeft gewoon blufpoker gespeeld en de concessie binnengesleept.

-
- Berichten: 26
- Lid geworden op: vr 24 nov 2023, 08:58
Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)
Nieuws vanuit Qbuzz omtrent de bussensituatie:
Gouda start met een aangepast pakket omdat er niet voldoende bussen zijn aanstaande maandag. Deze diensten worden deels door Pouw gereden met een ov-bus. Dit duurt in ieder geval tot 20 december.
In Krimpen wordt alles gereden door Pouw, mede omdat Katwijk en Noordwijk heel laag in de bezetting zit. Gevraagd wordt aan chauffeurs uit Krimpen of ze daar tijdelijke willen rijden.
In Alphen wordt er met een noodpakket gereden, waarbij Jan de Wit sommige ritten op de 470 zal rijden. Het is niet bekend wat dit noodpakket inhoudt.
Zo te zien worden het spannende tijden vanaf volgende week!
Gouda start met een aangepast pakket omdat er niet voldoende bussen zijn aanstaande maandag. Deze diensten worden deels door Pouw gereden met een ov-bus. Dit duurt in ieder geval tot 20 december.
In Krimpen wordt alles gereden door Pouw, mede omdat Katwijk en Noordwijk heel laag in de bezetting zit. Gevraagd wordt aan chauffeurs uit Krimpen of ze daar tijdelijke willen rijden.
In Alphen wordt er met een noodpakket gereden, waarbij Jan de Wit sommige ritten op de 470 zal rijden. Het is niet bekend wat dit noodpakket inhoudt.
Zo te zien worden het spannende tijden vanaf volgende week!
Laatst gewijzigd door Buschauffeur ZHN op do 12 dec 2024, 12:46, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 616
- Lid geworden op: do 16 jun 2011, 14:09
Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)
Het moge duidelijk zijn dat Qbuzz iets heeft aangeboden dat ze niet kunnen waarmaken.
-
- Berichten: 162
- Lid geworden op: wo 23 okt 2024, 18:34
Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)
Opmerkelijk dat op de reizigerspagina van ZHN niks over aangepaste dienstregeling van Alphen staat terwijl dit wel zo is op site van Zuid-Holland.
Klinkt wel alsof Gouda en Krimpen het minst bedeeld zijn, mede door het schuiven van personeel naar de Bollenstreek.
Klinkt wel alsof Gouda en Krimpen het minst bedeeld zijn, mede door het schuiven van personeel naar de Bollenstreek.
-
- Berichten: 209
- Lid geworden op: za 14 mar 2020, 13:38
Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)
Nee, niet geboden maar toegezegd. Dat is iets heel anders.iamthedutchdude schreef: ↑do 12 dec 2024, 11:34Nee, goedbeschouwd moet er gewoon 13 jaar gegeven worden omdat de Provincie hun eis verkeerd gedefinieerd heeft. Qbuzz heeft 100% ZE geboden en dat was ook de eis van de provincie.buschauffeurDH schreef: ↑wo 11 dec 2024, 22:05Het gaat er om dat de concessieduur nu 13 jaar is terwijl goedbeschouwd 8 jaar gegeven had moeten worden.Stan_Bronstring schreef: ↑wo 11 dec 2024, 22:02...iamthedutchdude schreef: ↑wo 11 dec 2024, 21:25Leuk verhaal (en wat mij betreft zijn boetes op hun plaats aangezien Qbuzz niet aan hun eigen bieding voldoet), maar dit is wel door de Provincie gecreëerd door de bijzondere eis dat een bieding met 100% ZE voldoende was om de concessieduur met 5 jaar te verlengen. Dus niet een langere concessieduur als de vervoerder iets realiseert, maar als deze iets durft te bieden wat niet te realiseren is en waarvan de Provincie al kon weten dat dit niet te realiseren was (want netcongestie). Daarmee vraag je er als Provincie wel een beetje om.buschauffeurDH schreef: ↑wo 11 dec 2024, 20:49 Met het risico weer voor anti-Qbuzz te worden uitgemaakt moet het me van het hart dat Qbuzz er werkelijk een zooitje van maakt met de instroom van elektrische bussen. De eis waaraan ze zouden voldoen wordt bij lange na niet gehaald en dat ligt niet alleen aan het failliet gaan van Van Hool. Verschillende stallingen waar laadfaciliteiten zouden moeten staan zijn nog helemaal niet klaar. Dat leidt bovendien inmiddels tot absurde situaties met lege MAT-ritten.
De Provincie overwoog al een boete. Die kan mij niet hoog genoeg zijn. Qbuzz heeft gewoon blufpoker gespeeld en de concessie binnengesleept.Dat Qbuzz dat niet realiseren kan doet daar niets aan af (hoe krom dan ook).
-
- Berichten: 209
- Lid geworden op: za 14 mar 2020, 13:38
Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)
Chauffeurs is gevraagd over te werken. De nood is hoog bij Qbuzz.Sleutelstad schreef: ↑do 12 dec 2024, 12:43 Opmerkelijk dat op de reizigerspagina van ZHN niks over aangepaste dienstregeling van Alphen staat terwijl dit wel zo is op site van Zuid-Holland.
Klinkt wel alsof Gouda en Krimpen het minst bedeeld zijn, mede door het schuiven van personeel naar de Bollenstreek.
-
- Berichten: 1792
- Lid geworden op: di 06 dec 2016, 19:58
- Locatie: Emmen (DR)
Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)
Maar verandert niets aan het argumentbuschauffeurDH schreef: ↑do 12 dec 2024, 12:46Nee, niet geboden maar toegezegd. Dat is iets heel anders.iamthedutchdude schreef: ↑do 12 dec 2024, 11:34Nee, goedbeschouwd moet er gewoon 13 jaar gegeven worden omdat de Provincie hun eis verkeerd gedefinieerd heeft. Qbuzz heeft 100% ZE geboden en dat was ook de eis van de provincie.buschauffeurDH schreef: ↑wo 11 dec 2024, 22:05Het gaat er om dat de concessieduur nu 13 jaar is terwijl goedbeschouwd 8 jaar gegeven had moeten worden.Stan_Bronstring schreef: ↑wo 11 dec 2024, 22:02...iamthedutchdude schreef: ↑wo 11 dec 2024, 21:25Leuk verhaal (en wat mij betreft zijn boetes op hun plaats aangezien Qbuzz niet aan hun eigen bieding voldoet), maar dit is wel door de Provincie gecreëerd door de bijzondere eis dat een bieding met 100% ZE voldoende was om de concessieduur met 5 jaar te verlengen. Dus niet een langere concessieduur als de vervoerder iets realiseert, maar als deze iets durft te bieden wat niet te realiseren is en waarvan de Provincie al kon weten dat dit niet te realiseren was (want netcongestie). Daarmee vraag je er als Provincie wel een beetje om.buschauffeurDH schreef: ↑wo 11 dec 2024, 20:49 Met het risico weer voor anti-Qbuzz te worden uitgemaakt moet het me van het hart dat Qbuzz er werkelijk een zooitje van maakt met de instroom van elektrische bussen. De eis waaraan ze zouden voldoen wordt bij lange na niet gehaald en dat ligt niet alleen aan het failliet gaan van Van Hool. Verschillende stallingen waar laadfaciliteiten zouden moeten staan zijn nog helemaal niet klaar. Dat leidt bovendien inmiddels tot absurde situaties met lege MAT-ritten.
De Provincie overwoog al een boete. Die kan mij niet hoog genoeg zijn. Qbuzz heeft gewoon blufpoker gespeeld en de concessie binnengesleept.Dat Qbuzz dat niet realiseren kan doet daar niets aan af (hoe krom dan ook).

- ThatPCDude
- Donateur
- Berichten: 1239
- Lid geworden op: vr 12 nov 2021, 14:04
- Locatie: Beverwijk/Delft
Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)
Die EBS Scania 4097 waar laatst over gesproken is staat nu binnen in Katwijk en lijkt van Qbuzz telematica te zijn voorzien. Hij ziet er overigens wel erg slecht uit zeg...
Dagelijks pendelstudent tussen Beverwijk en Delft!
Buschauffeur bij Qbuzz in ZHN, alle berichten zijn op persoonlijke titel.
Buschauffeur bij Qbuzz in ZHN, alle berichten zijn op persoonlijke titel.
-
- Berichten: 228
- Lid geworden op: do 11 sep 2014, 18:28
Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)
Zoals eerder gezegd. Alphen rijden vakantie diensten.Buschauffeur ZHN schreef: ↑do 12 dec 2024, 12:22 Nieuws vanuit Qbuzz omtrent de bussensituatie:
Gouda start met een aangepast pakket omdat er niet voldoende bussen zijn aanstaande maandag. Deze diensten worden deels door Pouw gereden met een ov-bus. Dit duurt in ieder geval tot 20 december.
In Krimpen wordt alles gereden door Pouw, mede omdat Katwijk en Noordwijk heel laag in de bezetting zit. Gevraagd wordt aan chauffeurs uit Krimpen of ze daar tijdelijke willen rijden.
In Alphen wordt er met een noodpakket gereden, waarbij Jan de Wit sommige ritten op de 470 zal rijden. Het is niet bekend wat dit noodpakket inhoudt.
Zo te zien worden het spannende tijden vanaf volgende week!
-
- Berichten: 1306
- Lid geworden op: wo 02 apr 2014, 19:42
Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)
In Katwijk staan nu ook de ex Arriva Leeuwarden stadsbussen die eerst in Utrecht stonden.
-
- Berichten: 12082
- Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
- Locatie: Oosterhout
- Contacteer:
Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)
Om welke stadsbussen gaat het?
-
- Berichten: 1306
- Lid geworden op: wo 02 apr 2014, 19:42
Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)
De CNG irisbusjes. Er stonden ca 3-4 stuks in Utrecht.
Gaat om deze: https://busposities.nl/foto/210734
Gaat om deze: https://busposities.nl/foto/210734
-
- Berichten: 162
- Lid geworden op: wo 23 okt 2024, 18:34
Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)
Zag ergens een foto langskomen van een Noorse Volvo. Die is nu ook groen/grijs. Er zouden 11 op kenteken zijn gezet.
Al die bussen die nu benoemd worden zijn toch al een tijdje eerder ook gesignaleerd. Dat zijn dan sowieso geen vervangers van de (extra) ontbrekende Iveco's.
Al die bussen die nu benoemd worden zijn toch al een tijdje eerder ook gesignaleerd. Dat zijn dan sowieso geen vervangers van de (extra) ontbrekende Iveco's.
- Lijn 45
- Berichten: 5832
- Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
- Contacteer:
Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)
Het zijn er minstens 7 volgens deze foto. Dan is de vraag vanuit welke stallingen ze gaan rijden, je kan immers niet overal CNG tanken.Stadsbus schreef: ↑do 12 dec 2024, 15:33 De CNG irisbusjes. Er stonden ca 3-4 stuks in Utrecht.
Gaat om deze: https://busposities.nl/foto/210734
-
- Berichten: 162
- Lid geworden op: wo 23 okt 2024, 18:34
Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)
Dit worden al zulke dure weken voor QBuzz. Paar matritten kunnen er ook wel bij.
Serieuzer, weet niet of alle 10m E-Way's er zijn. Anders lijken me het qua capaciteit goede vervangers?
Serieuzer, weet niet of alle 10m E-Way's er zijn. Anders lijken me het qua capaciteit goede vervangers?
-
- Berichten: 15
- Lid geworden op: ma 09 nov 2020, 23:54
Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)
Het betreffen er 10. De ex Arriva 6607-6613, en de 6472, 6473, 6475. Nog niet allemaal op naam gezet en verzekerd: 4 12 meters die als eerst gingen en de 10 meters zijn wel verzekerd. Mij lijkt logisch dat deze bussen in afwachting op de 10 meter eWays zijn, maar dat is natuurlijk maar een gokje.Lijn 45 schreef: ↑do 12 dec 2024, 15:53Het zijn er minstens 7 volgens deze foto. Dan is de vraag vanuit welke stallingen ze gaan rijden, je kan immers niet overal CNG tanken.Stadsbus schreef: ↑do 12 dec 2024, 15:33 De CNG irisbusjes. Er stonden ca 3-4 stuks in Utrecht.
Gaat om deze: https://busposities.nl/foto/210734
-
- Berichten: 817
- Lid geworden op: wo 07 feb 2018, 15:46
Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)
In ander nieuws: de reisinformatieposters in de bushokjes zijn in ieder geval in Nieuw-Vennep vervangen. Daarmee kan ik ook meteen vertellen dat Qbuzz in ZHN als in Fryslân dezelfde lay-out gaan gebruiken.
-
- Donateur
- Berichten: 70
- Lid geworden op: vr 27 mei 2022, 15:17
- Locatie: Voorhout
Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)
In Voorhout zijn ze ook al bezig geweest, en helaas ook met de nog fout-volle lijnennetkaarten. Ik vraag me af of ze deze later nog gaan vervangen met een bijgewerkte versie of dat dit nu de definitieve versie is (voor in de bushokjes dan).
-
- Berichten: 87
- Lid geworden op: do 30 nov 2023, 06:28
Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)
Hier in Leiden ook al vervangen in de bushokjes.
Zag het vanmorgen toen ik naar mijn werk ging.
Zag het vanmorgen toen ik naar mijn werk ging.
-
- Berichten: 6079
- Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
- Locatie: Rhenen
Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)
Ik heb ff pagina 1 van dit draadje gelezen. Anderhalf jaar geleden geuite verwachtingen / vrezen komen (helaas) nu toch uit?
~~~~
CNG als brandstof is tegenwoordig ook niet meer schappelijk geprijsd, in relatie tot het milieu doel , zeg maar. Dus een matritje extra per dag kan er dan ook nog wel bij?
~~~~
CNG als brandstof is tegenwoordig ook niet meer schappelijk geprijsd, in relatie tot het milieu doel , zeg maar. Dus een matritje extra per dag kan er dan ook nog wel bij?
-
- Berichten: 162
- Lid geworden op: wo 23 okt 2024, 18:34
Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)
Gezien alle beichten overal zou QBuzz zondag toch al over bijna 200 bussen moeten beschikken:
Citea's in diverse kleuren: 58 (Edit: 59, GVB Citea gezien)
Yutong: 50
Nieuwe Iveco's: 46
Arriva Volvo's: 23
Noorse Volvo: 11
Iris bussen van Arriva: 10
Scania: 1
Mocht dit niet kloppen, vul/pas het vooral aan
Dan is natuurlijk wel de vraag welke al ingezet kunnen worden.
Citea's in diverse kleuren: 58 (Edit: 59, GVB Citea gezien)
Yutong: 50
Nieuwe Iveco's: 46
Arriva Volvo's: 23
Noorse Volvo: 11
Iris bussen van Arriva: 10
Scania: 1
Mocht dit niet kloppen, vul/pas het vooral aan
Dan is natuurlijk wel de vraag welke al ingezet kunnen worden.
Laatst gewijzigd door Sleutelstad op do 12 dec 2024, 20:03, 3 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 8
- Lid geworden op: ma 28 okt 2024, 11:37
Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)
Zouden ze gezien het bussen tekort de elektrische Volvo's 7900 alleen maar voorzien van een ander nummer en arriva logo weg halen in plaats van een paar dagen binnen voor een nieuwe livery enzo
Het zelfde heeft Arriva gedaan met de Van Hool hybride bussen die ze van Connexxion over moesten nemen.
Het zelfde heeft Arriva gedaan met de Van Hool hybride bussen die ze van Connexxion over moesten nemen.
-
- Berichten: 15
- Lid geworden op: ma 09 nov 2020, 23:54
Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)
Lijkt me wel, is pas logisch dat als ze eenmaal genoeg materieel hebben dat ze bussen naar de garage gaan sturen voor ombouw. In het geval dat de stroomvoorziening wel overal op orde is, in elk geval genoeg voor alle elektrische bussen in het begin.Bestereiziger98 schreef: ↑do 12 dec 2024, 18:33 Zouden ze gezien het bussen tekort de elektrische Volvo's 7900 alleen maar voorzien van een ander nummer en arriva logo weg halen in plaats van een paar dagen binnen voor een nieuwe livery enzo
Het zelfde heeft Arriva gedaan met de Van Hool hybride bussen die ze van Connexxion over moesten nemen.
Deden ze in Leeuwarden ook, maar goed dat zal wel onderdeel geweest zijn ja dat ze einde concessie niet hebben gehaald.
-
- Berichten: 104
- Lid geworden op: ma 05 sep 2022, 12:20
- Locatie: Velserbroek
Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)
Nou het goede nieuws is in elk geval dat je je als OV-liefhebber lekker kan vermaken met dit diverse materieel. Vooral die Irisbussen vind ik wel gaaf, ik had daar nog graag een keer in willen zitten maar als deze inderdaad de eerste week of weken ingezet gaan worden kan dat misschien alsnogSleutelstad schreef: ↑do 12 dec 2024, 18:32 Gezien alle beichten overal zou QBuzz zondag toch al over bijna 200 bussen moeten beschikken:
Citea's in diverse kleuren: 58
Yutong: 50
Nieuwe Iveco's: 46
Arriva Volvo's: 23
Noorse Volvo: 11
Iris bussen van Arriva: 10
Scania: 1
Mocht dit niet kloppen, vul/pas het vooral aan
Dan is natuurlijk wel de vraag welke al ingezet kunnen worden.
Frequent reiziger in Haarlem IJmond.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 115 gasten