Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
Tsja, wie kaatst kan de bal verwachten... je doet zelf niet veel anders...
SteveJobs schreef: ↑za 26 okt 2024, 17:42
Een chauffeur die de verkeerde bus meeneemt? WT*! Hoe moeilijk is dat. Doe je werk gewoon goed, ...
SteveJobs schreef: ↑di 29 okt 2024, 17:49... dat chauffeurs zich kennelijk onvoldoende voorbereiden op hun uit te voeren werkzaamheden. Dat begint bij de juiste bus meenemen.
huibf schreef: ↑ma 28 okt 2024, 18:16
Gaat lekker die nieuwe dienstregeling.
Beste wel wat +15 tot +25 of meer wat uiteindelijk opgaat in Rijdt Niet.
Een gevolg van de afsluiting van de Vrijstaat. Dat is te verwachten als je 1 van de aders afsluit die direct naar het station leidt. Nu moeten deze pak m beet 60-70 bussen per uur een andere route zoeken, waar ook heel veel auto's rijden.
Alternatieve routes zijn er eigenlijk niet.
Weet iemand hier eigenlijk hoe Bravoflex nu precies werkt? Ik heb recentelijk voor het eerst de avondvariant in actie mogen zien, die werd uitgevoerd met een taxi en tevens gecombineerd met een rit van de regiotaxi. Is de dienst nu volledig geïntegreerd met het regiotaxivervoer in Helmond of worden er ook nog ritten door Hermes/CTS/een andere onderaannemer zelf uitgevoerd met het materieel dat ook op de reguliere stadsbus rijdt zoals bij Bravoflex tussen 2018 en 2020 gebeurde?
En niet onbelangrijk: hoe gaan we hiermee om op de wiki?
Wellicht dat het mensen al wel eens is opgevallen dat de bestemmingsfilm van de citea LF122 nog wel eens moeite hebben met het aanpassen naar de volgende lijn, en hierbij de bestemming eerder al overspringt maar het soms wel duurt tot na het begin van de haltering van de vertrekperrons voor dat de lijn verandert. Zo heb ik bijvoorbeeld al wel eens een 6 naar Acht of 12 naar Nuenen Oost gezien.
Vandaag zag ik echter de 2171 als lijn 58 naar Vlissingen NS Veerhaven op perron B staan.
Via busposities zag ik dat ie vlak daarna als 401 vertrokken is, maar met die lijn aanduiden was ie wel erg van slag
Overigens viel het me van de week op dat toen ik 's avonds de korte rit van 322 nam dat de bestemmingsfilm nu Gemert Groenesteeg aangaf, waar dat voorheen heelvaak Gemert via Gemert was. Het heeft er dus van weg dat Connexxion dit euvel na jaren onder de knie heeft weten te krijgen?
Liefhebber OV per Bus in Duitsland & Oostenrijk ~ Student Buschauffeur in opleiding
teun schreef: ↑vr 29 nov 2024, 11:28
Weet iemand hier eigenlijk hoe Bravoflex nu precies werkt? Ik heb recentelijk voor het eerst de avondvariant in actie mogen zien, die werd uitgevoerd met een taxi en tevens gecombineerd met een rit van de regiotaxi. Is de dienst nu volledig geïntegreerd met het regiotaxivervoer in Helmond of worden er ook nog ritten door Hermes/CTS/een andere onderaannemer zelf uitgevoerd met het materieel dat ook op de reguliere stadsbus rijdt zoals bij Bravoflex tussen 2018 en 2020 gebeurde?
En niet onbelangrijk: hoe gaan we hiermee om op de wiki?
Bravoflex Helmond is geen onderdeel vd concessie. Hermes heeft hier niets meer mee van doen. Dat geldt voor meerdere Bravoflexen (maar nog niet allemaal.
Zou ook een opknapper zijn van de omgeving als ik de impressietekening zo zie. Nu is de situatie bij het MMC verre van ideaal aangezien de 119 regelmatig andere bussen in de weg staat vanwege gebrek aan een haltekom. Ook zijn de haltes best verspreid als je bijvoorbeeld van de 319 op de 7 wil overstappen.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Volgens busposities is het sinds vandaag de 9550, sinds gister de 9545 en eerder al de 9543, inderdaad. Wat me wel leek op te vallen is dat ze vooral ‘‘s ochtends starten op de kortere omlopen, is het bekend of dat een bewuste keuze is?
Ze keren dan bijvoorbeeld later op de dag niet terug op een volgende korte omloop, tot nu toe
Liefhebber OV per Bus in Duitsland & Oostenrijk ~ Student Buschauffeur in opleiding
De Noorse wagens hebben eigen omlopen, zodat ze tijdig binnen komen om weer te laden. Dit ivm de beperkte accu capaciteit. In principe zijn diverse van die omlopen gepland om een groot deel van de dag te rijden. Soms wel met langere tussenpozen op de stalling.
Geen idee waarom ze later op de dag op de stalling blijven. Ik zit de laatste tijd veel op kantoor voor diverse klussen en de dagen dat ik heb gereden de laatste weken had ik een leerling bij mij. Dan minder tijd om te zien/na te gaan waarom iets wel/niet gebeurd.
Het verhaal van kortere omlopen om tijdig op te kunnen laden is mij bekend inderdaad. Ik hoop met de Noorse wagens snel eens een ritje te kunnen maken. Ik zag er van de week wel eentje van dichtbij en zag dat er mooie Kiel hoge rugleuningstoelen inzitten, dus dat is een mooi comfortaanbod.
Die stoelen zijn ook vergelijkbaar met wat er in de 'oudere elektrische geleden zit'. Het enige verschil dat ik wel zo van buiten af zag is dat de stoelen die op de wielkasten 'gemonteerd vast' zitten, in de oude wagens een verhoogd stuk er boven op hebben, en Noorse wagens dit verhoogde stuk niet hebben.
Persoonlijk mijd ik die stoelen op een wielkast sowieso altijd omdat ik ze minder lekker vind zitten (harder gestoffeerd) dan de normale stoelen, maar dat is weer een persoonlijke voorkeur
Liefhebber OV per Bus in Duitsland & Oostenrijk ~ Student Buschauffeur in opleiding
Ik ben het even kwijt, maar is het de bedoeling dat de Noorse wagens dezelfde lijnen gaan rijden als de huidige gelede Citea's of gaat een van beide series op termijn juist bijvoorbeeld op de streeklijnen rijden en de andere serie op de "huidige lijnen"?
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands
Website: http://ov-almere.weebly.com/ Updates: 25-05-2025NIEUW --> 30 foto's uit Amsterdam! 14-05-2025 --> 167 foto's uit Nederland, België en Duitsland!
Op de korte termijn gaan de Noorse wagens meerijden op de lijnen van de stadsdienst die nu geleed rijden (40x serie 2, 4, en 119), de rest van deze lijnen blijven met de oudere geledes rijden.14 HOV-streekomlopen gaan met de geledes rijden die Hermes zelf al had. Gezien het feit dat de Noordse wagens schijnbaar dus een iets luxere uitvoering hebben en ze uiteindelijk dezelfde verbeterde batterijpakketen ingebouwd krijgen als de oudere Hermes wagens lijkt het me niet onwaarschijnlijk dat die uiteindelijk naar de streek gaan, maar dan zullen we sowieso wel weer een jaartje verder zijn.
Ik weet niet of je met de opmerking over het comfort van de bussen doelde op mijn redenatie van de stoelen, maar ik vind ze qua comfort persoonlijk volledig gelijkwaardig. (ik heb in de Noorse wagens nog niet gezeten, maar weet wel van andere bussen hoe die exact stoelen zitten). Zoals gezegd de stoelen op de wielkasten mijd ik altijd en de 'normale', meest voorkomende stoelen vind ik van allebei de wagens, hoewel ze een net iets ander model hebben, van gelijkwaardig comfort.
Ik vermoed op het moment dat de Noorse wagens dezelfde nieuwe accupakketten hebben als dat de oudere wagens recent hebben gekregen, ze technisch vergelijkbaar zullen zijn als de oudere wagens en wellicht gewoon helemaal door elkaar heen kunnen worden gebruikt zodat beide zowel op de nu gelede stadslijnen, en directstreeklijnen te zien zullen zijn. Verder heb ik los van de bekende info over de accupakketten geen technische kennis erover, en duurt het sowieso nog een tijd voor dat 1 alle Noorse wagens inzetbaar zijn denk ik, en 2 ze een nieuw accupakket hebben. Dus het is nog puur speculeren
Liefhebber OV per Bus in Duitsland & Oostenrijk ~ Student Buschauffeur in opleiding
Hans schreef: ↑wo 18 dec 2024, 21:07
De Noorse wagens hebben eigen omlopen, zodat ze tijdig binnen komen om weer te laden. Dit ivm de beperkte accu capaciteit. In principe zijn diverse van die omlopen gepland om een groot deel van de dag te rijden. Soms wel met langere tussenpozen op de stalling.
Geen idee waarom ze later op de dag op de stalling blijven. Ik zit de laatste tijd veel op kantoor voor diverse klussen en de dagen dat ik heb gereden de laatste weken had ik een leerling bij mij. Dan minder tijd om te zien/na te gaan waarom iets wel/niet gebeurd.
Vandaag zijn de 9545 en 9550 ook later op de dag de dienst op geweest, waarschijnlijk zal er dan niet echt een reden zijn geweest, of het is zo dat ze nu voor het eerst de keuze hebben gemaakt om na een ochtendomloop dezelfde dag nog een keer een omloop op te sturen, dat is natuurlijk ook nog een mogelijkheid
Liefhebber OV per Bus in Duitsland & Oostenrijk ~ Student Buschauffeur in opleiding
Terwijl ik over de Deurneseweg fietste zag ik bij Hermes in Helmond een gelede Citaro in vreemde kleuren staan. Is dat een lesbus? Kon vanaf die afstand helaas geen details zien.