Eurocity Direct

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Plaats reactie
cassie127
Berichten: 7257
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22

Re: Eurocity Direct

Bericht door cassie127 »

Het logo van Eurocity komt overigens wel erg in de buurt van dat van wat de Italianen recentelijk gepresenteerd hebben.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Natorious
Berichten: 479
Lid geworden op: di 17 jun 2014, 14:27
Locatie: Groningen

Re: Eurocity Direct

Bericht door Natorious »

De EuroCityDirect stopt toch ook in Duivendrecht?
TffpaA schreef: di 26 nov 2024, 09:06 Ik vind het een complimentje waard dat de marketingafdeling van NS ook parkinsonpatiënten een kans biedt kaartmateriaal te maken :pos:
:')
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 10202
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Eurocity Direct

Bericht door Milco »

Natorious schreef: di 26 nov 2024, 13:43 De EuroCityDirect stopt toch ook in Duivendrecht?
Nee, voorlopig gaat de s9500 - in tegenstelling tot de 2400 - Duivendrecht overslaan. Schijnt vooralsnog tijdelijk te zijn omdat er mogelijk niet voldoende ICNG is en het met TRAXX+ICR niet inpasbaar is daar te stoppen of zo...
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands

Website: http://ov-almere.weebly.com/
Updates:
25-05-2025 NIEUW --> 30 foto's uit Amsterdam!
14-05-2025 --> 167 foto's uit Nederland, België en Duitsland!
Gydo
Berichten: 114
Lid geworden op: vr 26 apr 2024, 11:28
Locatie: Lievelde
Contacteer:

Re: Eurocity Direct

Bericht door Gydo »

Zal 186+ICRmh dan nog regelmatig te zien zijn op de ECd 9500 serie?
Dionysusnu
Berichten: 1997
Lid geworden op: wo 01 mar 2023, 13:40

Re: Eurocity Direct

Bericht door Dionysusnu »

Als terugvalscenario mogelijk wel; Het is (of was) nog onduidelijk of er genoeg ICNGs zijn om alle voorziene series daarmee te rijden. De terugval is dan dat de ICNG-Bs (33xx) binnenlands ingezet worden vanwege de 200km/h, en dan valt ICR in op de s9500. De 9500 is daarom ingelegd met maximaal 160km/h, en dat kost 1 á 2 minuten rijtijd op de HSL. Dat wordt dus gecompenseerd met het overslaan van Dvd, want de tijden in Rtd en Alm liggen vast.
Bemined
Berichten: 6954
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Eurocity Direct

Bericht door Bemined »

3 van de 7 diensten in de 9500 zijn per december met TRAXX+ICR gepland, overige ICNGB rijdt in de 2400. Ik vermoed omdat de binnenlande machinisten geen materieelkennis hebben om TRAXX te mogen rijden in de 1800 en 2400 series, anders had de prestigetrein wel het nieuwste materieel gekregen lijkt mij.
ITF
Berichten: 1147
Lid geworden op: do 11 jan 2018, 13:46
Locatie: Amsterdam / Bilthoven

Re: Eurocity Direct

Bericht door ITF »

Uit deze 2 berichten kan ik concluderen dat de ICNG-B volledig afgeleverd en in dienst is? En de binnenlandse serie nog niet compleet is?
Dit onderschrift is komen te vervallen wegens een noodzakelijke aanpassing in de dienstregeling, gelieve gebruik te maken van het eerst volgende onderschrift.
Dionysusnu
Berichten: 1997
Lid geworden op: wo 01 mar 2023, 13:40

Re: Eurocity Direct

Bericht door Dionysusnu »

Volgens mij niet. Ze zijn alleen harder nodig in de binnenlandse inzet dan de Belgische.
Edit: Zo te zien zijn er pas 8 van de 21 ingezet in de testtreinen tot nu toe.
MetroRET
Berichten: 4089
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: Eurocity Direct

Bericht door MetroRET »

Bemined schreef: di 26 nov 2024, 15:40 3 van de 7 diensten in de 9500 zijn per december met TRAXX+ICR gepland, overige ICNGB rijdt in de 2400. Ik vermoed omdat de binnenlande machinisten geen materieelkennis hebben om TRAXX te mogen rijden in de 1800 en 2400 series, anders had de prestigetrein wel het nieuwste materieel gekregen lijkt mij.
Dacht dat de s9500 8 omlopen nodig had?
Welke omlopen zullen met TRAXX gereden gaan worden?
tjoektjoek
Berichten: 451
Lid geworden op: wo 03 mar 2021, 14:27

Re: Eurocity Direct

Bericht door tjoektjoek »

https://bsky.app/profile/eliasvandeun.b ... dt757s3222

Wat mij opviel, is dat de ICNG ook het NMBS-logo heeft. Al is dat niet zo opvallend als het grote NS logo.
Jultar
Berichten: 663
Lid geworden op: za 12 mar 2011, 11:34

Re: Eurocity Direct

Bericht door Jultar »

Ooit was het plan om het NMBS logo net zo groot op de bakken te hebben staan als het grote NS logo (dus het grote logo dat 'in' de 'flow' staat. Grappig om te zien dat men het op één treinstel in hele kleine vorm toch nog terug heeft laten komen voor de perspresentatie.
VIRM
Berichten: 8294
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Eurocity Direct

Bericht door VIRM »

en-es schreef: zo 24 nov 2024, 18:59
TomSteyl schreef: zo 24 nov 2024, 18:05 Ik vraag me sinds die herintroductie wat af... wie controleert er eigenlijk of die nieuwe verbinding wel EC-waardig is? Is er een instantie die dat controleert?
In de eerste jaren na de invoering gebeurde dat wel dacht ik. Personeel in die treinen moesten bijvoorbeeld minstens twee talen spreken en speciale Eurocity naamplaatjes dragen met daarop naam en de talen die ze spraken.
De verR-Netificiering van de Ec?
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 52110
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Eurocity Direct

Bericht door Suus »

Jultar schreef:Ooit was het plan om het NMBS logo net zo groot op de bakken te hebben staan als het grote NS logo (dus het grote logo dat 'in' de 'flow' staat. Grappig om te zien dat men het op één treinstel in hele kleine vorm toch nog terug heeft laten komen voor de perspresentatie.
Alle stellen gaan die twee kleine logo’s krijgen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Matt
Berichten: 408
Lid geworden op: ma 18 sep 2017, 00:06
Locatie: Randstad

Re: Eurocity Direct

Bericht door Matt »

Wat mij opviel was dat het display op de voorkant van de trein in meerdere talen werd weergegeven. Afwisselend zag ik Brussel Zuid Midi, Brussel Zuid, Brussels South en zelfs Brüssel Süd. Is het Duits nu echt nodig? :')
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 52110
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Eurocity Direct

Bericht door Suus »

Waarschijnlijk om aan de Belgische taalwetgeving te voldoen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Matt
Berichten: 408
Lid geworden op: ma 18 sep 2017, 00:06
Locatie: Randstad

Re: Eurocity Direct

Bericht door Matt »

Daar ging ik ook vanuit. Toch best vreemd, aangezien de trein niet binnen België mag worden gebruikt. Zou je dit ook hebben met de displays op bijvoorbeeld de TGV en ICE naar Brussel?
umbusko
Donateur
Berichten: 6005
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Eurocity Direct

Bericht door umbusko »

Brussel Zuid Midi? Dat zou dan toch Bruxelles-Midi moeten zijn?

En ja, voor je Engels mag weergeven moet je ook Duits weergeven. Althans, zo was het altijd voor de omroepen. Al vermoed ik dat alleen Nederlands en Frans ook oké is. Of moet je, als je alleen Nederlands en Frans doet, slechts één van de twee weergeven aan de hand van je geografische positie?
Matt
Berichten: 408
Lid geworden op: ma 18 sep 2017, 00:06
Locatie: Randstad

Re: Eurocity Direct

Bericht door Matt »

Ik heb het gecheckt op mijn foto's en er stond inderdaad "Brussel-Zuid Midi".
rvdborgt
Berichten: 448
Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 00:00

Re: Eurocity Direct

Bericht door rvdborgt »

De taal of talen van de regio moeten worden gebruikt. Voor de EC/ECD zijn dat dus Nederlands in Vlaanderen en Nederlands en Frans in Brussel. Andere talen mogen worden gebruikt, maar voordat je een niet-nationale taal (zoals Engels) gebruikt, moeten eerst de nationale talen aan de beurt komen. Dus alleen NL/FR/EN kan niet. NL/FR/DE kan wel, en daarna mag je talen naar hartelust toevoegen (ES en IT heb ik in de Benelux ook al meermaals gehoord). In Vlaanderen kan alleen NL+FR niet. Als je daar meer dan alleen NL wilt gebruiken, dan moet je minimaal NL/FR/DE gebruiken, want je mag de ene nationale taal niet achterstellen bij de andere.
Tot zover wat ik van de regels begrijp. Waarschijnlijk is het nog ingewikkelder en heeft de NMBS ook nog interne regels/richtlijnen.
DovaModaal
Berichten: 109
Lid geworden op: ma 30 okt 2023, 14:38

Re: Eurocity Direct

Bericht door DovaModaal »

Matt schreef: ma 16 dec 2024, 13:12 ...Toch best vreemd, aangezien de trein niet binnen België mag worden gebruikt.
De trein rijdt door België, stopt in Antwerpen en Brussel (enkel toegankelijk voor trajecten van en naar Nederland), en de informatie is zichtbaar en bruikbaar voor de reizigers. Waarom zou een Belgische taalwet niet gelden op deze trein?
cassie127
Berichten: 7257
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22

Re: Eurocity Direct

Bericht door cassie127 »

Volgens mij is die viertaligheid alleen van belang als je van/naar/via Brussels Airport Zaventem rijdt. Die treinen worden op de stations ook viertalig aangekondigd
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
rvdborgt
Berichten: 448
Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 00:00

Re: Eurocity Direct

Bericht door rvdborgt »

De reden dat in Brussels Airport alles viertalig is, is omdat de luchthaven in Vlaanderen ligt. Om dus Engels te mogen gebruiken, moeten eerst de 3 nationale talen aan de beurt komen.
DovaModaal
Berichten: 109
Lid geworden op: ma 30 okt 2023, 14:38

Re: Eurocity Direct

Bericht door DovaModaal »

Is de reden dat het daar viertalig is, niet omdat men net de luchthaven en de treinen ernaar goed wil aanduiden/aankondigen voor de vele internationale reizigers, dus in het Engels?
En inderdaad: Engels betekent meteen dat de nationale talen er ook alle drie volledig bij moeten.
waldo79
Berichten: 8481
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Eurocity Direct

Bericht door waldo79 »

Je mag er niet vanuit gaan dat gebruikers uit Nederland de Belgische taalwetgeving begrijpen @DovaModaal :o
IIVQ
Berichten: 1903
Lid geworden op: vr 01 apr 2022, 20:26

Re: Eurocity Direct

Bericht door IIVQ »

Vroeger (en wellicht nu nog, maar ik maak die reis niet vaak) was er een IC Luik-Leuven-Brussel waar in Luik alles alléén in het Frans, in Leuven alléén in het Nederlands en in Brussel alles tweetalig was: omroepen, maar ook de displays in de scherm met alle volgende bestemmingen.
Dus in Luik ging de trein naar Bruxelles-Midi, en in Leuven naar Brussel-Zuid.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 45 gasten