Wat eten we vandaag?
-
- Donateur
Re: Wat eten we vandaag?
Ook ik had nog nooit gehoord van een patat flip, en ook niet van een friet flip. Het enige dat een belletje deed rinkelen was de vlaflip, al moest ik wel even googlen om erachter te komen wat dat nou in godsnaam ook alweer was.
- trolly
Dat ken ik ook. Is ook onsmakelijk, maar dat effect wordt langs een heel andere weg bereikt.
Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
-
Ook net onder de Moerdijk nog nooit van friet/patat flip gehoord inderdaad.
- Suus
- Contacteer:
Ik lees wat jullie schrijven, maar vind het toch merkwaardig. Het is toch niet dat ik een garnituurvariant zelfstandig bedacht heb 

Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
-
- OVNL-beheerder
Maar wat precies is een friet geroosterde aardappelstaafjes flip dan? Zowel in West- als in Oost-Brabant nog nooit gehoord.
En eens dat de vlaflip nou niet bepaald het beste is wat de Nederlandse eetcultuur heeft voortgebracht.
En eens dat de vlaflip nou niet bepaald het beste is wat de Nederlandse eetcultuur heeft voortgebracht.
- Suus
- Contacteer:
Flip is pindasaus-mayonaise zonder uitjes, en oorlog is pindasaus-mayonaise met uitjes.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
- Daantje
- OVNL-bestuurslid
- Contacteer:
Ik heb ook nog nooit gehoord van flip met patat. Ik eet altijd speciaal zonder ui (mayo en curry)
-
- Donateur
Suus woont in Rotterdam.
Rotterdammers begrijp ik sowieso niet.
Rotterdammers begrijp ik sowieso niet.
- ThatPCDude
- Donateur
Ook in de IJmond nog nooit van gehoord

Dagelijks pendelstudent tussen Beverwijk en Delft!
Buschauffeur bij Qbuzz in ZHN, alle berichten zijn op persoonlijke titel.
Buschauffeur bij Qbuzz in ZHN, alle berichten zijn op persoonlijke titel.
- Meltrain
- Donateur
Gisteren heb ik erwtensoep gemaakt, dus vandaag heb ik snert. Helaas is ze iets te dun, want mijn lepel blijft niet rechtop staan.
kende kon patat flip ook niet.

Ik ben geboren en getogen in Rotterdam en ik

- Spoiler: show
Ik reis ongeveer 3x/week van station Delft naar metrostation Spaklerweg (in Amsterdam) en weer terug.
- Daantje
- OVNL-bestuurslid
- Contacteer:
Als je erwtensoep laat afkoelen dikt het in.
Ik at vandaag mijn lievelingseten, stamppot rauwe andijvie met spekjes en een gehaktbal
Ik at vandaag mijn lievelingseten, stamppot rauwe andijvie met spekjes en een gehaktbal
- Suus
- Contacteer:
Mijn vader heeft vandaag bij Jamin een zakje chocolade-eitjes met curieuze smaakjes gehaald. De komende week hebben we elke dag één bijzondere smaak.
Vandaag was het eitje witte chocolade met limoncellovulling. De alcohol was duidelijk aanwezig, de citroensmaak helaas niet heel erg. Niet heel bijzonder.
Binnenkort meer.
Vandaag was het eitje witte chocolade met limoncellovulling. De alcohol was duidelijk aanwezig, de citroensmaak helaas niet heel erg. Niet heel bijzonder.
Binnenkort meer.
-
Vandaag eten wij voornamelijk zaken uit eigen tuin
- kouse(n?)band uit eigen tuin
- sopropo uit eigen tuin met gezouten vis (bakkeljauw)
- salade met daarin tomaten en komkommer uit eigen tuin
- baigan choka = soort pittige moes van geroosterde aubergine (ook uit eigen tuin)
- dhal puri = roti met vulling van gemalen spliterwten
Yummyyyyy.
- kouse(n?)band uit eigen tuin
- sopropo uit eigen tuin met gezouten vis (bakkeljauw)
- salade met daarin tomaten en komkommer uit eigen tuin
- baigan choka = soort pittige moes van geroosterde aubergine (ook uit eigen tuin)
- dhal puri = roti met vulling van gemalen spliterwten
Yummyyyyy.
- trolly
Oh, jullie hebben een bakkeljauwboom! Daar droom ik ook van, maar ze schijnen niet wintervast te zijn 

-
Ik lees nergens dat de bakkeljauw ook uit eigen tuin komt.
Aangezien trolly zelden ernaast zit met observeringen heb ik voor de zekerheid gekeken of het echt niet in onzichtbare inkt of in nanolettertjes in mijn bericht stond, maar nee. Ook nog op de achterkant gekeken: negatief.
En ik heb ook geen rotistruikje ergens staan.
Aangezien trolly zelden ernaast zit met observeringen heb ik voor de zekerheid gekeken of het echt niet in onzichtbare inkt of in nanolettertjes in mijn bericht stond, maar nee. Ook nog op de achterkant gekeken: negatief.
En ik heb ook geen rotistruikje ergens staan.
- trolly
Oh, dat scheelt alweer. Hoef ik toch niet te emigreren.
-
- Contacteer:
Boboti stond hier vandaag op het menu.
- Hainje
Komt misschien omdat jullie geen Surinaamse voorouders hebben. Bij mij staat er namelijk gewoon een rotistruikje in een plantenbak op het balkon.
♪♫ Graai, pak, grijp, jat, naai, pik en bedonder ♪♫
"If you say you love freedom, but you don't believe in freedom for everybody, then the thing you love isn't freedom - it's privilege." ~ Tim Walz.
"If you say you love freedom, but you don't believe in freedom for everybody, then the thing you love isn't freedom - it's privilege." ~ Tim Walz.
-
nice!
stuur me even een stekje via PB alsjeblieft
stuur me even een stekje via PB alsjeblieft

-
nog niks ontvangen 
Ondertussen de eerste BANAAN UIT EIGEN TUIN onder mijn neus door geduwd

Ondertussen de eerste BANAAN UIT EIGEN TUIN onder mijn neus door geduwd

-
vandaag ga ik een rode koolschotel maken met de ingrediënten van een prei- kerrieschotel. Dat wordt dan een rode kool- kerrieschotel. (en even op zoek naar goed koffiezetapparaat want deze is bagger en vrijdag krijg ik bezoek)
Speed doesn't kill you, suddenly becoming stationary is what gets you
-
Had even moeite met de plotselinge "and now for something C O M P L E T E L Y different" omschakeling naar koffiezetters.
Is prei niet een van de ingrediënten van een prei-kerrieschotel? En wordt het dus een Rode kool-prei-kerrie schotel?
Of vervang je de prei door rode kool en laat je de rest intact?
De chef in mij MOET dat weten
Is prei niet een van de ingrediënten van een prei-kerrieschotel? En wordt het dus een Rode kool-prei-kerrie schotel?
Of vervang je de prei door rode kool en laat je de rest intact?
De chef in mij MOET dat weten

- Suus
- Contacteer:
Eergisteren eitje nummer twee gezeten. Wit met baklavavulling. Helaas zorgde de zoete chocolade en zoete baklava vooral voor veel zoet, en weinig duidelijke smaakjes.
Gisteren eitje nummer drie gegeten. Dit was melkchocolade met bakbanaan. Zoet, maar wel een zeer duidelijke banaansmaak en dat is altijd een goede combinatie met chocolade
Gisteren eitje nummer drie gegeten. Dit was melkchocolade met bakbanaan. Zoet, maar wel een zeer duidelijke banaansmaak en dat is altijd een goede combinatie met chocolade

-
Ik vind die met nasi gorengsmaak verrassend prima. 

-
- Donateur
Ik kan me voorstellen dat dat een plakkerige ervaring is.

Zo zie je maar weer, een paar dagen geleden werd ik nog verketterd door tante Trolly, maar nu bespeur ik toch wat steun van tante Suus.