Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
- Hainje
- Berichten: 13643
- Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
- Locatie: Tilburg
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Zolang je te Schiphol gewoon in de trein blijft zitten is er niet zoveel aan de hand denk ik.
♪♫ Graai, pak, grijp, jat, naai, pik en bedonder ♪♫
"If you say you love freedom, but you don't believe in freedom for everybody, then the thing you love isn't freedom - it's privilege." ~ Tim Walz.
"If you say you love freedom, but you don't believe in freedom for everybody, then the thing you love isn't freedom - it's privilege." ~ Tim Walz.
-
- Berichten: 501
- Lid geworden op: di 21 apr 2020, 10:42
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Dit weekend rijdt tussen Arnhem-Nijmegen vv een stoomtrein(Christmas Express). Leuk om te zien.. trekt vrij veel bekijks.. zag 'm vanochtend langs station Arnhem-Zuid rijden 

-
- Donateur
- Berichten: 4361
- Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
- Locatie: Eindhoven
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Zojuist halteerde de ICE (weet niet waarheen er stond iig Frankfurt in het rijtje) om 8.01 in Eindhoven. De achterkant vd trein stond halweg spoor 2.
En er stopte zowaar wat reizigers uit. Stuk of 10 zag ik staant in het rijtuig voorbijkomen.
Na krap 2 minuten vertrok deze weer.
Geen reguliere stop lijkt me.
En er stopte zowaar wat reizigers uit. Stuk of 10 zag ik staant in het rijtuig voorbijkomen.
Na krap 2 minuten vertrok deze weer.
Geen reguliere stop lijkt me.
-
- Berichten: 1132
- Lid geworden op: ma 14 nov 2016, 22:31
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
In de omleiding wel regulier.
-
- Donateur
- Berichten: 6005
- Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
- Locatie: Maastricht/Berlin
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Maar alleen in de spontane omleiding dan, toch? Van wat ik kon vinden geldt voor de geplande omleiding (waarbij de nummers veranderen van serie 120 en 220 in 150 en 250) richting Duitsland een stop in Venlo en Mönchengladbach (trein naar München zonder stops tussen Utrecht en Köln) en richting Nederland een stop in Mönchengladbach en ‘s-Hertogenbosch.
De Nightjet van/naar Zürich stopt overigens wel planmatig in Eindhoven sinds de nieuwe dienstregeling (en niet in Den Bosch of Venlo, en ook niet meer in Arnhem).
De Nightjet van/naar Zürich stopt overigens wel planmatig in Eindhoven sinds de nieuwe dienstregeling (en niet in Den Bosch of Venlo, en ook niet meer in Arnhem).
-
- Berichten: 493
- Lid geworden op: di 28 jun 2016, 23:07
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Bij ongeplande omleidingen via Venlo komen er stops te Ehv en Vl in te staan die in principe niet voor reizigers zijn, maar dat komt er meestal niet goed in te staan.
De 225 rijdt ook de omleiding en gaat zelfs non-stop van Ht naar Köln. In eerste instantie zouden we ook in Mönchengladbach Hbf stoppen, maar die is nu ook geschrapt. Volgens mij is iemand er achter gekomen dat het perron daarvoor te kort is.
De 225 rijdt ook de omleiding en gaat zelfs non-stop van Ht naar Köln. In eerste instantie zouden we ook in Mönchengladbach Hbf stoppen, maar die is nu ook geschrapt. Volgens mij is iemand er achter gekomen dat het perron daarvoor te kort is.
-
- Berichten: 1903
- Lid geworden op: vr 01 apr 2022, 20:26
-
- Berichten: 7257
- Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
De stop in Venlo is in de huidige dienstregeling richting Frankfurt een stop waar in- en uitgestapt kan worden. Richting Amsterdam wordt er niet langs het perron gestopt.DingeZ schreef: ↑ma 16 dec 2024, 09:27 Bij ongeplande omleidingen via Venlo komen er stops te Ehv en Vl in te staan die in principe niet voor reizigers zijn, maar dat komt er meestal niet goed in te staan.
De 225 rijdt ook de omleiding en gaat zelfs non-stop van Ht naar Köln. In eerste instantie zouden we ook in Mönchengladbach Hbf stoppen, maar die is nu ook geschrapt. Volgens mij is iemand er achter gekomen dat het perron daarvoor te kort is.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
-
- Berichten: 2444
- Lid geworden op: wo 11 jul 2012, 10:53
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Vandaag reden er tussen 17.30 en 19.30 uur geen treinen tussen Utrecht en Ede vanwege een defecte trein.
Waar stond die, en wat was er precies aan de hand?
En waarom moest de hele treindienst 2 uur eruit? Kom er niet over het andere spoor worden gereden?
Waar stond die, en wat was er precies aan de hand?
En waarom moest de hele treindienst 2 uur eruit? Kom er niet over het andere spoor worden gereden?
-
- Berichten: 8295
- Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
De wisseling van de machinist in de 500/600 op Utrecht Centraal omdat de trein daar kopmaakt lijkt razendsnel te gaan. Binnen een mum van tijd na het stoppen hoor ik de geluiden die volgens mij de remproef aangeven. 

Beul van de blindegeleidelijn
-
- Berichten: 673
- Lid geworden op: ma 25 mei 2009, 14:33
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Gisteravond was ik onderweg van Zottegem, via Brussel, Luik, Maastricht en Roermond naar mijn eigen woonplaats. Tot Luik ging het meer dan gesmeerd, maar vanaf Luik begon het gedonder. Vlak van tevoren viel ineens de stoptrein naar Maastricht uit (v. 19.08 uur). Uurtje extra wachten in dat heerlijke Luik, ik ken leukere plekken.
Toen ik een uur later alsnog mijn reis kon vervolgen, zag ik dat mijn aansluitende bus in Roermond ineens niet meer reed, dat bleek zelfs de laatste reisgelegenheid van de dag te zijn geweest. Dan begint het: niemand die je vertellen kan hoe je dan kan thuiskomen. In de trein van Luik naar Maastricht niet, niemand op station Maastricht beschikbaar, conducteur in de IC naar Roermond niet en tenslotte zelfs het Arriva-personeel in Roermond kon me niet helpen ("wij zijn hier onbekend, we weten het ook niet").
Enkel door hulp van familie kon ik alsnog thuiskomen. Er zijn iig drie claims onderweg naar zowel Arriva als NMBS.
Toen ik een uur later alsnog mijn reis kon vervolgen, zag ik dat mijn aansluitende bus in Roermond ineens niet meer reed, dat bleek zelfs de laatste reisgelegenheid van de dag te zijn geweest. Dan begint het: niemand die je vertellen kan hoe je dan kan thuiskomen. In de trein van Luik naar Maastricht niet, niemand op station Maastricht beschikbaar, conducteur in de IC naar Roermond niet en tenslotte zelfs het Arriva-personeel in Roermond kon me niet helpen ("wij zijn hier onbekend, we weten het ook niet").
Enkel door hulp van familie kon ik alsnog thuiskomen. Er zijn iig drie claims onderweg naar zowel Arriva als NMBS.
Veel gebruik gemaakt van het OV tussen 2006 en 2012, daarna meer bekeken vanaf de zijlijn.
-
- Berichten: 449
- Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 00:00
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
De NS-klantenservice is altijd open, zowel telefonisch als via de praatpaal op het station, juist voor dit soort gevallen.TomSteyl schreef: ↑di 17 dec 2024, 20:46 Toen ik een uur later alsnog mijn reis kon vervolgen, zag ik dat mijn aansluitende bus in Roermond ineens niet meer reed, dat bleek zelfs de laatste reisgelegenheid van de dag te zijn geweest. Dan begint het: niemand die je vertellen kan hoe je dan kan thuiskomen. In de trein van Luik naar Maastricht niet, niemand op station Maastricht beschikbaar, conducteur in de IC naar Roermond niet en tenslotte zelfs het Arriva-personeel in Roermond kon me niet helpen ("wij zijn hier onbekend, we weten het ook niet").
Enkel door hulp van familie kon ik alsnog thuiskomen. Er zijn iig drie claims onderweg naar zowel Arriva als NMBS.
-
- Berichten: 673
- Lid geworden op: ma 25 mei 2009, 14:33
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Als ik in Roermond naar de praatpaal had moeten gaan, dan was sowieso mijn uitweg naar thuis helemaal verkeken geweest (de trein richting Venlo iig). Ik verwacht eigenlijk als je hulp vraagt aan personeel, dat ze ook moeten helpen.
Veel gebruik gemaakt van het OV tussen 2006 en 2012, daarna meer bekeken vanaf de zijlijn.
-
- Berichten: 449
- Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 00:00
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Dat laatste zeker. Het personeel moet je kunnen vertellen wat je moet doen of met wie je contact moet opnemen. In jouw geval zou ik denk ik NS gebeld hebben zodra ik in Nederland was en het personeel afwezig dan wel onbehulpzaam zou blijken.
-
- Berichten: 6954
- Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45
-
- Berichten: 442
- Lid geworden op: zo 06 jul 2014, 15:44
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
De IC 09:56 van Amersfoort naar Utrecht vertrok in de seconde dat de IC uit Deventer aan de andere kant van het perron stil kwam te staan. Dag aansluiting.
-
- Berichten: 132
- Lid geworden op: do 12 nov 2015, 23:31
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Grappig is dat de shuttles in Hoofddorp van zowel spoor 3 normale richting als spoor 2 (eigenlijk spoor naar Leiden) vertrekken. Is even opletten of je op het goede perron staat.
En wat nu pas opviel. De cameras die zijn aangebracht om te monitoren of de deuren gesloten kunnen worden door de machinist.
- Suus
- Berichten: 52111
- Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
- Locatie: Delfshaven
- Contacteer:
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
De treinafhandeling in West-Brabant is echt legendarisch slecht op het moment. In Zevenbergen kwam de t1155 naar Eindhoven voorbij?!, en in plaats van de s5900 doorgaand Roosendaal - Dordrecht te laten rijden, rijdt die tussen Roosendaal en Lage Zwaluwe, en de s6600 tussen Lage Zwaluwe en Dordrecht (en niet tussen Lage Zwaluwe en Breda). De overstap tussen die twee is 25 minuten.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
-
- Berichten: 1147
- Lid geworden op: do 11 jan 2018, 13:46
- Locatie: Amsterdam / Bilthoven
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Het liep (loopt dus nog steeds) niet lekker in de regio Breda deze middag inderdaad, door een defecte trein op de HSL rondom Lage Zwaluwe in zuidelijke richting. Mijn oorspronkelijke plan was om de ICD van 15:14 richting Amersfoort te nemen, maar die werd geannuleerd. Aangezien ik al om 15:00 op station Breda was, nam ik de 6649 naar Dordrecht, de 3561 naar Rotterdam en de 2453 naar Schiphol en daarna alsnog de 1861 naar Amersfoort.
Dit onderschrift is komen te vervallen wegens een noodzakelijke aanpassing in de dienstregeling, gelieve gebruik te maken van het eerst volgende onderschrift.
-
- Berichten: 670
- Lid geworden op: ma 12 okt 2015, 23:54
- Locatie: Tilburg
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Als ik zo kijk,is de 1155 inderdaad omgeleidt via Zevenbergen en uiteindelijk in Tilburg opgeheven,met een plus van ongeveer 50 minuten.Suus schreef: ↑do 19 dec 2024, 16:26 De treinafhandeling in West-Brabant is echt legendarisch slecht op het moment. In Zevenbergen kwam de 1155 naar Eindhoven voorbij?!, en in plaats van de 5900 doorgaand Roosendaal - Dordrecht te laten rijden, rijdt die tussen Roosendaal en Lage Zwaluwe, en de 6600 tussen Lage Zwaluwe en Dordrecht (en niet tussen Lage Zwaluwe en Breda). De overstap tussen die twee is 25 minuten.
Daarna weer retour Den Haag als 1158
- Ivan
- Berichten: 323
- Lid geworden op: di 26 nov 2024, 23:48
- Locatie: Tilburg
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Ach, wel leuk, ICNG in Roosendaal. Daar zal het op omleidingen vanuit België na normaal niet veel komen denk ik zo.
-
- Berichten: 34
- Lid geworden op: wo 21 jun 2023, 14:55
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Gisteren voor het eerst met de ICD vanaf Hilversum gereisd. Wat een verbetering, maar die tussendeuren zijn wel echt een drama zeg. Drie deuren die ik in het zicht had deden het allemaal niet, mensen moesten ze openpeuteren om door te lopen. Aan het einde van de rit had 1 deur zichzelf gereset. Hadden ze niet al aan een oplossing gewerkt?
-
- Berichten: 1903
- Lid geworden op: vr 01 apr 2022, 20:26
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Ik zit nu ook in een ICNG (Oranje zone), en op het balkon staat een mevrouw te bellen. Het valt me op dat de glazen tussendeur, ondanks de rubber afdichting, nauwelijks geluid dempt. En nu ik goed kijk zie ik waarom: De 5cm aan de buitenkant zit geen glas, en dus gaat het geluid door de hele trein. Als ik zo snel kijk lijkt dat bij alle tussendeuren behalve die op de bakovergangen zo te zijn, al heb ik geen zicht op paars en de deur die daarnaartoe leidt is ... aan de mevrouw die de hele trein door kwam rennen om uit te stappen te zien ... in storing.
Als de deuren toch geen geluid dempen en zo veel storingen hebben dan kunnen ze ze beter open zetten.
Edit: Er loopt nu een man vanuit de oranje zone naar het balkon om te bellen en probeert verwoerd de deur achter hem te sluiten... zonder resultaat.
Als de deuren toch geen geluid dempen en zo veel storingen hebben dan kunnen ze ze beter open zetten.
Edit: Er loopt nu een man vanuit de oranje zone naar het balkon om te bellen en probeert verwoerd de deur achter hem te sluiten... zonder resultaat.
-
- Berichten: 208
- Lid geworden op: di 23 mei 2023, 20:41
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Heb de laatste tijd zelf meerdere malen in een ICNG gezeten waarbij tussen de oranje (kletscoupé) en de blauwe (werkcoupé) zone de deuren helemaal weg waren. Heb ook regelmatig in de stiltecoupé gezeten waar ik naar mijn idee niks hoorde vanuit de andere coupés. (Alleen af en toe mensen die niet wisten dat het een stiltecoupé was)
-
- Berichten: 135
- Lid geworden op: ma 20 jun 2022, 13:14
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Een 1e klas bak van ICR stam 16472 is toegankelijk voor 2e klas reizigers. Op elk raam zit de mededeling 'Tijdelijk 2e klas / Temporary 2nd class'
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 38 gasten