Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)
-
- Berichten: 73
- Lid geworden op: wo 11 jan 2017, 19:05
Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)
Hoeveel bussen uit de serie 8151-8180 hebben nu uiteindelijk stoelen uit een Amba gekregen? Dit zijn neem ik aan dan ook de tijdelijke bussen die het langste blijven?
-
- Berichten: 162
- Lid geworden op: wo 23 okt 2024, 18:34
Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)
Zijn die Citelis busjes niet zo hard nodig?
Zie er vandaag geen enkele op dienst geweest
Zie er vandaag geen enkele op dienst geweest
-
- Berichten: 18
- Lid geworden op: di 13 feb 2018, 15:58
Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)
Die dingen zijn enorm storingsgevoelig…
- ThatPCDude
- Donateur
- Berichten: 1235
- Lid geworden op: vr 12 nov 2021, 14:04
- Locatie: Beverwijk/Delft
Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)
Als het net zoals gisteren gaat zijn ze vooral reserve.Sleutelstad schreef: ↑wo 18 dec 2024, 12:06 Zijn die Citelis busjes niet zo hard nodig?
Zie er vandaag geen enkele op dienst geweest
Dagelijks pendelstudent tussen Beverwijk en Delft!
Buschauffeur bij Qbuzz in ZHN, alle berichten zijn op persoonlijke titel.
Buschauffeur bij Qbuzz in ZHN, alle berichten zijn op persoonlijke titel.
-
- Berichten: 162
- Lid geworden op: wo 23 okt 2024, 18:34
Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)
Mooi dat er nog reserves zijn bij deze tekorten.
In Alblasserdam zendt de 8003 trouwens een signaal uit.
In Alblasserdam zendt de 8003 trouwens een signaal uit.
-
- Berichten: 228
- Lid geworden op: do 11 sep 2014, 18:28
Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)
Wennen, maar als we met z'n allen onze schouders onder zetten komt het goed. Al het begin is lastig. Vele concessies ervaren problemen in het begin. We doen ons uiterste best.Sleutelstad schreef: ↑wo 18 dec 2024, 08:49 Hoe is het trouwens voor de chauffeurs onder ons deze eerste dagen?
-
- Berichten: 15
- Lid geworden op: ma 09 nov 2020, 23:54
Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)
Er zijn wel enkele in dienst geweest. In elk geval de 6607, 6609 en 6611. Momenteel lijkt er inderdaad niks te rijden, heb ze alle 3 als matrit gezien op het laatst.Sleutelstad schreef: ↑wo 18 dec 2024, 12:06 Zijn die Citelis busjes niet zo hard nodig?
Zie er vandaag geen enkele op dienst geweest
Van de Qbuzz systeemnummers kun je helaas niks op aan, behalve dat je weet dat het tijdelijk materieel is, of een oude arriva Volvo, die hebben soms ook 4400 nummers. Misschien als moderators van busposities dit lezen alle tijdelijke bussen weer terugzetten naar hun kenteken?
Zo'n lijstje was heel leuk voor een eerste dag, maar al snel blijkt dat ze soms met die tablets wisselen. Een echte logica zie ik daar ook nog niet in, want sommige rijden de hele tijd wel onder hetzelfde nummer.
-
- Berichten: 14
- Lid geworden op: do 12 dec 2024, 18:13
- Contacteer:
Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)
Vandaag als 4417 de gelede Citaro 3509 en als 4425 de gelede Citaro 0287, beide op een slag van lijn 22.
Ook gespot de 8126. de enige ex-IJslandse Citea die groen/grijs is.
Ook gespot de 8126. de enige ex-IJslandse Citea die groen/grijs is.
-
- Berichten: 72
- Lid geworden op: vr 08 nov 2019, 10:17
Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)
Voor lijn 194 zie ik ook veel geleden bussen, past dat wel op de dijk?
-
- Berichten: 102
- Lid geworden op: za 14 dec 2024, 16:37
Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)
Hoe bevallen de Yutongs? Wij hier in PU zijn erg nieuwsgierig naar jullie ervaringen!Sleutelstad schreef: ↑wo 18 dec 2024, 08:49 Hoe is het trouwens voor de chauffeurs onder ons deze eerste dagen?
Chauffeur Syntus Utrecht.
- ThatPCDude
- Donateur
- Berichten: 1235
- Lid geworden op: vr 12 nov 2021, 14:04
- Locatie: Beverwijk/Delft
Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)
Gisteren mijn eerste meters op mogen maken en het zijn echt hele fijne bussen. Alleen hebben ze wel echt 10.000 verschillende bliepjes en piepjes (waarvan het grootste deel overigens wel gewoon uit kan). Het stuur is alleen niet zo heel lekker in te stellen als je het vergelijkt met bijv. de volvo's waar we eerst mee reden.
Dagelijks pendelstudent tussen Beverwijk en Delft!
Buschauffeur bij Qbuzz in ZHN, alle berichten zijn op persoonlijke titel.
Buschauffeur bij Qbuzz in ZHN, alle berichten zijn op persoonlijke titel.
-
- Berichten: 271
- Lid geworden op: za 27 jan 2018, 17:48
Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)
Weten jullie hoe lang de tijdelijke bussen zullen blijven? Ik heb nog geen kans gemaakt om ze te kunnen spotten en ik ben bang dat ze in een paar weken al weg zijn.
- Lijn 45
- Berichten: 5832
- Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
- Contacteer:
Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)
Ik denk niet dat ze heel snel weg zijn, anders had Qbuzz geen moeite genomen om er apparatuur in te stoppen. Komende weken zullen er wat minder rijden vanwege de vakantie, maar ik verwacht dat ze daarna nog bijna allemaal weer actief worden.
De Citea's blijven sowieso nog langer. De tweede batch Yutongs komt op zijn vroegst pas in de zomer als ik het goed begreep.
De Citea's blijven sowieso nog langer. De tweede batch Yutongs komt op zijn vroegst pas in de zomer als ik het goed begreep.
-
- Berichten: 584
- Lid geworden op: wo 19 mar 2008, 20:40
Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)
nog een VDL Citea met foutief kenteken:
De 8173 rijdt met kenteken 88-BZS-8. Dit kenteken is afgegeven voor een Volvo 7900!
De 8173 rijdt met kenteken 88-BZS-8. Dit kenteken is afgegeven voor een Volvo 7900!
-
- Berichten: 87
- Lid geworden op: do 30 nov 2023, 06:28
Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)
Zijn die al besteld dan.Lijn 45 schreef: ↑wo 18 dec 2024, 16:55 Ik denk niet dat ze heel snel weg zijn, anders had Qbuzz geen moeite genomen om er apparatuur in te stoppen. Komende weken zullen er wat minder rijden vanwege de vakantie, maar ik verwacht dat ze daarna nog bijna allemaal weer actief worden.
De Citea's blijven sowieso nog langer. De tweede batch Yutongs komt op zijn vroegst pas in de zomer als ik het goed begreep.
-
- Berichten: 5
- Lid geworden op: ma 16 dec 2024, 11:57
Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)
Vandaag is mij wel duidelijk geworden dat de nummers per voertuig kunnen wisselen. Bijvoorbeeld vandaag was de 3449 ineens UOV Citaro 3504 terwijl dat het eerder de Scania van Bak was.JacobTrainsNL schreef: ↑ma 16 dec 2024, 19:58 Systeemnummers bussen update 16-12
(4406 Oostenrijk Witte Conecto 605)
4407 Drenthe Tours SLFA 143
(4408 Arriva Irisbus 6612)
(4411 Arriva Irisbus 6610)
4414 Qbuzz C1LE 3158
4417 Arriva Citaro G 0287
(4421 ex GVB SLF 1115)
4423 Arriva Irisbus 6607
4429 Qbuzz C1G 3509
4432 Qbuzz C1LE 3133
4433 Oostenrijk C1G, ex GVB 354
(4436 Arriva Irisbus 6611)
(4437 Oostenrijk Rood/Gele Conecto 604)
4440 Bak Van Hool Hybrid 139
(4446 Arriva Irisbus 6473)
4449 Bak OmniLink 138
4451 Arriva Irisbus 6608
Zonder haakjes zelf gezien, met haakjes door berichten hier in het forum (hier geen garantie van mij op!).
Missende voertuigen: in elk geval de 4401, 4425, 4431, 4442, 4452, 4455
Lijnbussen bij Qbuzz nog niet in bovenstaand lijstje: Qbuzz 3504, Irisbus 6472, 6613, Oostenrijk 601, 602
Verder nog zonder systemen aanwezig:
Peer & Co Diplomat "George"
Verhoef/Arriva Ambassador 8860
Ray Line met enkele van hun bussen
Jan de Wit met GVB Crossway(s)
HTS C1LE 57
Abbas en Pronk 8900 1525
Pouw Vervoer met: 355, 356, 1201, 1204, 1650, 1652, 1653, 1654, 1724, 2106, 2108 en de 2109.
Lekker Geel Busje met diverse bussen
TCR Amba 572, Intouro 804 en Setra 566
Groene Hart Vervoer met Citaros 3001 grijs en 3003 GVB
Meerdere touringcars.
Bedankt voor de aanvullingen allen!
Lijstje nog steeds incompleet, daarom nog steeds graag aanvullen!![]()
-
- Berichten: 162
- Lid geworden op: wo 23 okt 2024, 18:34
Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)
Blijven de hybride Volvo's trouwens wel enkele maanden nu ze ook een StreekBuzz livrei hebben?
-
- Berichten: 255
- Lid geworden op: wo 10 jul 2019, 00:18
- Locatie: Groningen
Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)
Ik denk dat die er zijn gekomen voor de periode van de ombouw van de ex arriva volvo’s origineel, en dat het nu een handig stukje wagenpark is
Ben erg geïnteresseerd in het ov in Nederland
-
- Berichten: 162
- Lid geworden op: wo 23 okt 2024, 18:34
Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)
Als ik trouwens naar actuele vertrektijden kijk, zie ik al meerdere dagen vaak grote vertragingen op de lijnen 55 en 56. Is daar een specifieke reden voor op deze lijnen?
- Meltrain
- Donateur
- Berichten: 22807
- Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
- Locatie: Delft
Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)
Ook op de lijnen 400 en 401 zie ik regelmatig vertragingen, oplopend tot een kwartier.
Ik reis ongeveer 3x/week van station Delft naar metrostation Spaklerweg (in Amsterdam) en weer terug.
- ThatPCDude
- Donateur
- Berichten: 1235
- Lid geworden op: vr 12 nov 2021, 14:04
- Locatie: Beverwijk/Delft
Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)
Ik denk dat het vooral te maken heeft met het aflossen. Bij Arriva was het simpel: je rijdt je ritten altijd van/naar Leiden Centraal, gooit je bus op het buffer en gaat pauzeren. Bij Qbuzz is het juist vaak zo dat middenin een lijn afgelost wordt. Zo ook op de 55, 56, 400 en 401 waar op Leiden Centraal vaak afgelost wordt. Er is nog veel onduidelijkheid over waar dat nou moet gebeuren (op de halte of op het buffer) en daarnaast hebben we maar al te vaak gezien dat er wél een aflosser is maar geen bus en vice versa.
De enige lijnen waarop afgelost werd waren de stadslijnen. Dat gebeurde altijd op het 'lange' buffer langs de Jumbo of op het 'korte' buffer voor halte A. Van Qbuzz uit moeten de doorgaande lijnen nu 'in de box' afgelost worden, terwijl eindigende lijnen nog wel 'gewoon' op het buffer afgelost worden. Ook dit wil nog eens fout gaan (een 410 die afgelost wordt op de halte terwijl een 401 afgelost wordt op het buffer).
De enige lijnen waarop afgelost werd waren de stadslijnen. Dat gebeurde altijd op het 'lange' buffer langs de Jumbo of op het 'korte' buffer voor halte A. Van Qbuzz uit moeten de doorgaande lijnen nu 'in de box' afgelost worden, terwijl eindigende lijnen nog wel 'gewoon' op het buffer afgelost worden. Ook dit wil nog eens fout gaan (een 410 die afgelost wordt op de halte terwijl een 401 afgelost wordt op het buffer).
Dagelijks pendelstudent tussen Beverwijk en Delft!
Buschauffeur bij Qbuzz in ZHN, alle berichten zijn op persoonlijke titel.
Buschauffeur bij Qbuzz in ZHN, alle berichten zijn op persoonlijke titel.
-
- Berichten: 162
- Lid geworden op: wo 23 okt 2024, 18:34
Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)
Maar brengen problemen over aflossen zulke vertragingen met zich mee die nog wel eens boven de 30 minuten uitkomen?
-
- Berichten: 228
- Lid geworden op: do 11 sep 2014, 18:28
Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)
Even een kleine uitleg over de constant gewijzigde wagen nummers. De (tijdelijke) 'tijdelijke' wagens, ofwel de geledes, of de Bak alkmaar bussen, hebben een IVU in tablet vorm. Een volledig werkende IVU, maar in een wat uitgekledere vorm. Deze tablets, moeten opgeladen worden. Echter is dit niet ik elke bus mogelijk. Daardoor worden de meeste savonds/snachts opgeladen. Hierdoor kan het voorkomen dat een tablet niet op de juiste plek terrecht komt, en dus, de dag erna met een ander nummer rond rijd.
-
- Berichten: 8
- Lid geworden op: ma 16 dec 2024, 19:53
Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)
Mijn ervaring met Qbuzz tot nu toe is niet heel sprankelend
.
Heb voor vanochtend een FlexBuzz besteld van Qbuzz. Die zou je volgens de mevrouw thuis komen ophalen en je naar een OV-knooppunt brengen, en vica versa. Helaas is de FlexBuzz nooit komen opdagen
. Voor mij maakte het niks uit, ik kon met de auto naar mijn plek van bestemming, maar het is toch wel jammer.
Ook op Leiden lijken chaffeurs gewoon niet te weten welke route ze rijden. Informatieborden werken niet, en chauffeurs weten niet waar ze naartoe rijden
. Ik snap dat er opstartproblemen zijn, en dat is ook meer dan logisch, maar als je de kwaliteit van je bussen (deze citea valt voor mijn gevoel letterlijk uit elkaar) en diensten niet kan garanderen, dan heb je als vervoerder toch een probleem.

Heb voor vanochtend een FlexBuzz besteld van Qbuzz. Die zou je volgens de mevrouw thuis komen ophalen en je naar een OV-knooppunt brengen, en vica versa. Helaas is de FlexBuzz nooit komen opdagen

Ook op Leiden lijken chaffeurs gewoon niet te weten welke route ze rijden. Informatieborden werken niet, en chauffeurs weten niet waar ze naartoe rijden
-
- Berichten: 2443
- Lid geworden op: wo 11 jul 2012, 10:53
Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)
Er zitten een paar routedelen in die in de spits nogal filegevoelig zijn, zoals rond Leiderdorp Ziekenhuis en rond de A44-afslag Oegstgeest-noord (rond de haltes Akzo en Postbrug). En wellicht hebben deze lijnen nogal korte keertijden op hun eindpunten?Sleutelstad schreef: ↑wo 18 dec 2024, 20:47 Als ik trouwens naar actuele vertrektijden kijk, zie ik al meerdere dagen vaak grote vertragingen op de lijnen 55 en 56. Is daar een specifieke reden voor op deze lijnen?
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 90 gasten