Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
FanVanBussen schreef: ↑do 19 dec 2024, 08:01
Mijn ervaring met Qbuzz tot nu toe is niet heel sprankelend .
Heb voor vanochtend een FlexBuzz besteld van Qbuzz. Die zou je volgens de mevrouw thuis komen ophalen en je naar een OV-knooppunt brengen, en vica versa. Helaas is de FlexBuzz nooit komen opdagen . Voor mij maakte het niks uit, ik kon met de auto naar mijn plek van bestemming, maar het is toch wel jammer.
Ook op Leiden lijken chaffeurs gewoon niet te weten welke route ze rijden. Informatieborden werken niet, en chauffeurs weten niet waar ze naartoe rijden . Ik snap dat er opstartproblemen zijn, en dat is ook meer dan logisch, maar als je de kwaliteit van je bussen (deze citea valt voor mijn gevoel letterlijk uit elkaar) en diensten niet kan garanderen, dan heb je als vervoerder toch een probleem.
Helemaal mee eens met dat laatste.
Voor hobbyisten is het natuurlijk leuk, al die oude zooi op de foto te zetten. Er rijdt zelfs een ex-HTMbus rond met een Euro 3 motor. Terwijl Zero-emissie beloofd was. Qbuzz moet wel heel erg omhoog zitten dat ze al die kleine onderaannemers inhuren om diensten te rijden met bussen bij bijna in een museum thuishoren.
Ik denk dat daarom ook het gratis reizen is geïntroduceerd. Ik vind ook dat je dit begin januari niet meer kunt maken (bussen met houten plaat tegen het raam, touringcars etc.)
Je moet iets om de reizigers nog een beetje in de bus te houden. Op dienstregeling wordt helemaal niet gereden. Sprak net iemand die anderhalf uur heeft staan wachten op metrostation nesselande op een bus.
Er zitten een paar routedelen in die in de spits nogal filegevoelig zijn, zoals rond Leiderdorp Ziekenhuis en rond de A44-afslag Oegstgeest-noord (rond de haltes Akzo en Postbrug). En wellicht hebben deze lijnen nogal korte keertijden op hun eindpunten?
De 56 keert sowieso direct in Roelofarendsveen. Op Sassenheim lijkt ook vrij kort
Het keren op de microrotonde na de halte Vijf Meiplein in Leiden bleek toch niet zo succesvol als verwacht (lees: niet mogelijk zonder te steken); er gaat nu direct vanaf Vijf Meiplein naar de Kennedylaan gereden worden met lijn 4.
Dagelijks pendelstudent tussen Beverwijk en Delft!
Buschauffeur bij Qbuzz in ZHN, alle berichten zijn op persoonlijke titel.
De komende dagen komen er 40 ex-Arriva ZHN citea's binnen in Katwijk om weer ingezet te worden als tijdelijke bussen! Ook verdwijnen de touringcars weer en gaan we meer zelf rijden.
ThatPCDude schreef: ↑do 19 dec 2024, 13:55
Het keren op de microrotonde na de halte Vijf Meiplein in Leiden bleek toch niet zo succesvol als verwacht (lees: niet mogelijk zonder te steken); er gaat nu direct vanaf Vijf Meiplein naar de Kennedylaan gereden worden met lijn 4.
Ik snap dat er hier en daar opstart problemen kunnen zijn
Maar wat ik pas voorbij zag komen een bus met houten plaat waar een raam hoort te zitten echt dat kan toch niet.
Ik weet niet of het aan mij ligt maar vind Qbuzz echt slecht tegenover Connexxion of GVB, Arriva.
Niets werkt, waarom kunnen de lijn en bestemming op de bus nog steeds niet goed werken lijkt mij toch best simpel als sommige bussen al maand of weken stil staan toen Arriva er nog reed of is dat niet zo makkelijk ?
Laatst gewijzigd door Jasper073 op do 19 dec 2024, 16:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Ben op deze site voor de leuke info over het OV in Nederland en om van andere te leren die er langer verstand van hebben dan ik.
Nee, die begonnen met vieze oude RET bussen hier bij ons maar dat was overmacht omdat CXX zich op het laatste moment terug trok.
Maar in 2014 ging het volgens mij best wel goed toen ze met de VDL Citea's kwamen rijden.
Ben op deze site voor de leuke info over het OV in Nederland en om van andere te leren die er langer verstand van hebben dan ik.
ThatPCDude schreef: ↑do 19 dec 2024, 14:28
De komende dagen komen er 40 ex-Arriva ZHN citea's binnen in Katwijk om weer ingezet te worden als tijdelijke bussen! Ook verdwijnen de touringcars weer en gaan we meer zelf rijden.
Het gaat dus nog wel even duren voordat alle Iveco’s er zijn?
Dat zal wel, aangezien ze in eerste instantie 40 bussen te weinig zouden leveren, en dat op het laatste moment ineens 100 bussen te weinig waren. Dan zal er wel duidelijk iets goed stroef lopen daar.
ThatPCDude schreef: ↑do 19 dec 2024, 17:28
Niet inchecken, gewoon doorlopen. De cico's (van de bussen die ze hebben!) staan wel gewoon nog aan en werken.
Maar wel de chauffeur even vriendelijk groeten, hij/zij heeft het al moeilijk genoeg deze dagen
ThatPCDude schreef: ↑do 19 dec 2024, 17:28
Niet inchecken, gewoon doorlopen. De cico's (van de bussen die ze hebben!) staan wel gewoon nog aan en werken.
Maar wel de chauffeur even vriendelijk groeten, hij/zij heeft het al moeilijk genoeg deze dagen
Uiteraard. Als chauffeur waardeer ik dit ook, want de afgelopen dagen zijn echt killing.