Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
Dan zorgen ze er maar voor dat ze dat eerder gedaan hebben
Ik denk dat er altijd wel iets voor te verzinnen is, maar alleen de wil moet er zijn en een autoriteit die eens gaat durven.
Veel gebruik gemaakt van het OV tussen 2006 en 2012, daarna meer bekeken vanaf de zijlijn.
Vanmorgen had ik 2 opties richting drachten de 14 en de extra spits op lijn 84 deze viel uit en de 14 reed met 16 vertragen zodat ik de overstap op de 320 niet kon redden dus dat is wel weer mooi geregeld normaal kon ik dan in deze situatie blijfen zitten in de 14 maarja dan maar een halfuur min telaat op school
TomSteyl schreef: ↑wo 18 dec 2024, 08:24
Dan zorgen ze er maar voor dat ze dat eerder gedaan hebben
Ik denk dat er altijd wel iets voor te verzinnen is, maar alleen de wil moet er zijn en een autoriteit die eens gaat durven.
Het kan een proces van een paar weken zijn om het evenwichtig te doen voor alle vestigingen. Er zal dan een RA of notaris bij moeten zijn om alles in een proces verbaal vast te leggen. Ja ik weet het, het klinkt erg bureaucratisch omdat er anders meteen weer conflicten ontstaan.
Als je een inventarisatie goed wil uitvoeren heb je al gauw een aantal dagen nodig (en dan meten de werkzaamheden in die vestiging stil liggen).
Jawel. Concessiehouderwissels zijn al veel vaker voorgekomen en het is prima mogelijk om in één weekend de overdracht te doen, mits de uitgaande en nieuwe vervoerder een beetje op goede voet met elkaar staan.
Uiteraard is het niet zo dat je pas op zaterdagochtend eens begint met inpakken, maar het is een proces waar maanden planning aan vooraf gaat. Maar zaken als de opkomstcomputer, koffieautomaat, maar ook alle boordapparatuur van bussen uit- en inbouwen (indien overname) gebeurt echt in één weekend.
Sterker nog: ik heb gehoord dat op zaterdag om 16:00 de laatste chauffeur zijn dienst begon en de KPN 5 minuten later het internet afsloot zodat een uur later de opkomstcomputer van de nieuwe vervoerder (en belangrijker: de communicatie met de bussen) werkte.
TomSteyl schreef: ↑wo 18 dec 2024, 07:10
Zou het sowieso niet beter zijn dat de aanbestedende autoriteit, in dit geval de provincie, zowel de voertuigen als de onderkomens in eigendom heeft?
Dat is nou precies wat je ziet gebeuren in in ieder geval 2 provincies. De provincie Friesland neemt nu de stallingen in eigendom en de provincie Noord Brabant is dat ook aan het doen. Stalling Roosendaal en Breda worden gebouwd door de provincie en zijn dus ook eigendom van hun. En recent hebben ze stalling Uden ook gekocht van Arriva en is Arriva nu dus de huurder daarvan.
Dat kan werken als de nieuwe vervoerder geen bussen e.d. mee overneemt.
Gezien het elektrisch vervoer gaat dat toch wat anders worden vrees ik.
In de concessie ZHN werken de vervoerders, voor zo ver mij bekend, wel mee en in Fryslân niet.
Dat het in Fryslân zo loopt heeft een historie, waarover ik niet zal uitweiden.
Zal wat sentiment meespelen. De directeur van de Nederlandse tak van Arriva Anne Hettinga komt zelf ook uit Friesland. Overigens heb ik wel het idee dat het bedrijf zijn 'thuismarkt' wel is gaan versloffen. Veel verberingen waar Qbuzz mee komt had Arriva natuurlijk ook zelf kunnen bedenken.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Vinny schreef: ↑wo 18 dec 2024, 21:22
Overigens heb ik wel het idee dat het bedrijf zijn 'thuismarkt' wel is gaan versloffen.
Veelzeggend in dat opzicht is denk ik wel dat Arriva nu de twijfelachtige eer heeft om als enige vervoerder in Nederland zover ik weet z'n "thuismarkt" (als in de bussen rond het hoofdkantoor) twee keer te verliezen. Of eigenlijk zelfs drie keer, want ze verloren eerst NZWF aan Connexxion, toen ZOF aan Qbuzz, wonnen beide terug en verloren dit jaar weer de hele provincie aan Qbuzz.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Vinny schreef: ↑wo 18 dec 2024, 21:22
Overigens heb ik wel het idee dat het bedrijf zijn 'thuismarkt' wel is gaan versloffen.
Veelzeggend in dat opzicht is denk ik wel dat Arriva nu de twijfelachtige eer heeft om als enige vervoerder in Nederland zover ik weet z'n "thuismarkt" (als in de bussen rond het hoofdkantoor) twee keer te verliezen. Of eigenlijk zelfs drie keer, want ze verloren eerst NZWF aan Connexxion, toen ZOF aan Qbuzz, wonnen beide terug en verloren dit jaar weer de hele provincie aan Qbuzz.
Wat Arriva betreft is de oorspronkelijke thuismarkt Zuid-Limburg en een beetje later Groningen Stad. Alleen dat ze in Zuid-Limburg begonnen zijn, is op het hoofdkantoor al jaren niet meer bekend. Toen Arriva de concessie Limburg overnam van Veolia Transport presenteerden ze zich als Noord-Nederlands bedrijf, wat wrevel veroorzaakte bij die ploeg chauffeurs in het zuiden die aan de wieg stonden van Arriva.
Veel gebruik gemaakt van het OV tussen 2006 en 2012, daarna meer bekeken vanaf de zijlijn.
Het is wel een beetje treurig dat het lot van het OV in ZHN en Friesland nu voor de tweede keer precies tegelijkertijd naar dezelfde nieuwe vervoerder wisselt en het ook allebei flinke opstartproblemen ervaart. Ik heb in recentere jaren toch wel soepelere concessieovergangen gezien.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
De VDL Citea SLFA180 zijn vernummerd naar 1301 - 1306 en rijden allemaal op Terschelling en Ameland.
Voor Vlieland zouden BYD's van Connexxion komen met de nummers 1075 - 1077.
Ook de 7029 - 7032 (ex GD) zijn naar de eilanden toegegaan.
Enige wat nog niet bekend is, zijn de nummers van de BYD's op Schiermonnikoog.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Mijn eerste ervaringen met QBuzz zijn ronduit perfect.
Zowel de reis Heerenveen naar Groningen als de trip terug blijkt het incheckapparaat defect, en dus gratis reizen.
Wel in zo'n ouwe QLink-bus, maar mij hoor je niet meer klagen.
En en-passant ook nog goed nieuws van de hematologe.
Fijne feestdagen allemaal.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
leeuwardenbus schreef: ↑do 19 dec 2024, 14:06
Ik denk dat ze nog wel wat kunnen aanpassen aan Lijn 5 om die met een klein busje langs een grote school aan de Julianalaan te sturen
Meestal stapt hier niet veel in in een keer in meeste tijden daarom gebeurd dit kleinere bussen erop af en toe en ivm de omloop waar de bus op rijdt