Ja,dat wel.Tuurlijk hoeft Helmond het niet slecht te hebben,maar stations als Tilburg Universiteit,Hoogeveen,Zoetermeer,Harderwijk en bv Zandvoort hebben eigenlijk wel behoefte aan meer treinen per uurDionysusnu schreef: ↑wo 18 dec 2024, 17:55Welke dan? En dat zij het "slecht" hebben, betekent niet dat Helmond dat ook zou moeten.
Ik zou het vergelijken met Wijchen-Arnhem, daar rijden de 6600 en 7600 4x/u met vergelijkbare reizigersaantallen. En er zit natuurlijk ook een factor induced demand in.
Eindhoven Centraal
-
Re: Eindhoven Centraal
-
- Donateur
Het gaat niet over de huidige tijd, maar ver in de toekomt.
Of fe behoefte is in de andere regio's weet ik niet. Cijfertjes zeggen niet alles, ook andere infrastructuren zeggen iets of iets nodig is.
Als de huidige groei in ZOB voorzet is er meer capaciteit nodig. De (economische) groei is in ZOB stukken hoger dan gemiddeld en dat verschil lijkt alleen maar toe te nemen.
Ik denk dat we in ZOB op een tikkende (financiële) tijdbom leven wat betreft ASML. De heke regio hangt vast aan ASML, tot aan de kinderopvang toe.
Maar geen actie ondernemen als een nieuwe busstation, Treinstation Airport en meer treinen en bussen is ook niet gewenst.
Of fe behoefte is in de andere regio's weet ik niet. Cijfertjes zeggen niet alles, ook andere infrastructuren zeggen iets of iets nodig is.
Als de huidige groei in ZOB voorzet is er meer capaciteit nodig. De (economische) groei is in ZOB stukken hoger dan gemiddeld en dat verschil lijkt alleen maar toe te nemen.
Ik denk dat we in ZOB op een tikkende (financiële) tijdbom leven wat betreft ASML. De heke regio hangt vast aan ASML, tot aan de kinderopvang toe.
Maar geen actie ondernemen als een nieuwe busstation, Treinstation Airport en meer treinen en bussen is ook niet gewenst.
-
Voor mensen die meer willen lezen over de ontwikkelingen rondom Eindhoven Centraal. Op de website van Prorail staan diverse documenten over kansrijke oplossingen.
https://www.prorail.nl/OV-knoop-eindhov ... plossingen
https://www.prorail.nl/OV-knoop-eindhov ... plossingen