Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Roeland

Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Roeland »

Daniel schreef: ma 16 dec 2024, 12:28 (Overigens jammer dat Syntus een half uur later, wanneer er kort achter elkaar een 3000 en 3200 naar Arnhem op De Klomp stopt, heeft gekozen om al naar het op de 3200 aansluitende patroon te gaan. Had die nog op de 3000 aangesloten dan had ik 20 minuten langer in bed kunnen blijven liggen en op dezelfde tijd thuis geweest i.p.v. 10 minuten korter en een half uur eerder thuis)
Zit die bus die om 7.47 uur aankomt dan niet erg vol, met (in de ochtendspits) een gat van 38 minuten tussen de ritten?
Daniel
OVNL-bestuurslid
Contacteer:

Bericht door Daniel »

Geen idee, ik heb alleen ervaring met de aankomst om 7.09. En die is goed bezet met diverse reizigers die ik herken uit de bus van 10 minuten later in de vorige dienstregeling.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
erwinraasveld
OVNL-beheerder

Bericht door erwinraasveld »

Daniel schreef: ma 16 dec 2024, 20:54 Gaat 'm niet worden... Omloop 50121 rijdt vanaf 17.12 uur al op lijn 87 heen en weer en dat worden cabriobussen als er iets anders dan een Citea op zit :mrgreen:
Wellicht kan er tussentijds wat gewisseld worden in de stalling.....gebeurd wel vaker.
Overigens schijnt die Citea ook leeg te rijden vanaf De Klomp naar Rhenen dacht ik te zien dus kan ie mooi ff langs de vestiging in Ede ;)

EDIT: schijnt gisteravond om 21:15 uur op de Klomp ook gebeurd te zijn voor de 1079 :o
Durashift

Bericht door Durashift »

^^ Het is altijd maar even
Daniel
OVNL-bestuurslid
Contacteer:

Bericht door Daniel »

Wat een MAT-ritten deze dienstregeling trouwens... had vandaag de bus van 'n uurtje later en dat was er dus eentje die na de ochtendspits in Utrecht uitloopt en voor de middagspits weer leeg naar De Klomp komt (vanuit Bunnik vermoed ik dan).
Schapekop in de Keistad

erwinraasveld
OVNL-beheerder

Sinds 13 december rijdt lijn 87 weer de normale route in de wijk Petenbos in Veenendaal,
Echter is iemand de oranje zakken bij de bushaltes vergeten weg te halen, bij alle haltes hangen die nog steeds.
(Overigens zijn wel afgelopen weekend de vertrekstaten vervangen bij de haltes).
Niwa ter Els

Bericht door Niwa ter Els »

Dat liep niet gisteren helemaal zonder slag of stoot. Het busssluisje werd bezet gehouden door een aannemer die wel beloofde opzij te gaan, maar toch stoïcijns doorging. Heeft me op de heenweg 10 minuten gekost (wachten, stuk achteruit, omrijden). Terug ben ik maar gewoon omgereden.
Chauffeur Syntus Utrecht.
erwinraasveld
OVNL-beheerder

Ja dat bedrijf dat de werkzaamheden heeft uitgevoerd is inderdaad niet erg vriendelijk tegen weggebruikers.
Zo woon ik in Petenbos en zat ik in oktober nog in lijn 87 (die er de eerste weken nog doorheen reed tijdens de werkzaamheden...want de afsluiting werd pas later ingevoerd) en verzocht de aannemer de buschauffeur "om op te zouten met die ***bus" want ze waren aan het werk.
Toen heb ik de chauffeur maar even geholpen en hebben we de aannemer vriendelijk verzocht om op te zouten. :lol:
Station Luchtbal

Bericht door Station Luchtbal »

De nieuwe buslijn 81 (Vianen Lekbrug-Meerkerk A27) zendt niet het juiste signaal uit, maar vertoont digitaal het nummer 44, de lijn waar hij aan is gekoppeld. De ritten van de 81 worden bij busposities.nl dan ook niet geregistreerd.
Daniel
OVNL-bestuurslid
Contacteer:

Bericht door Daniel »

Huh, in OVinfo staan de ritten gewoon als lijn 81 en hebben ze realtime. Dat zou niet moeten werken als ze 44 uitzenden.
Schapekop in de Keistad

Lijn 45
Contacteer:

Bericht door Lijn 45 »

De andere U-OV lijnen zijn in Busposities ook niet goed geupdate.
Station Luchtbal

Bericht door Station Luchtbal »

OVzoeker.nl gaf ook aan dat lijn 44 op die bewuste route reed. Inmiddels verschijnt daar het juiste busnummer.
Niwa ter Els

Vandaag een Amersfoorts stadsdienstje met de elektrieker 1908. Voor zover ik weet de eerste dienstregeling waarbij die wagens op de Eemgaarde komen.
Moet toegeven dat het prima rijden is met zo'n ding, zolang je maar op de stad blijft
Durashift

Bericht door Durashift »

erwinraasveld schreef: do 19 dec 2024, 12:38 Sinds 13 december rijdt lijn 87 weer de normale route in de wijk Petenbos in Veenendaal,
Echter is iemand de oranje zakken bij de bushaltes vergeten weg te halen, bij alle haltes hangen die nog steeds (..)
Weg is ook nog niet helemaal klaar . bovenste laag asfalt moet er nog een keer op, zag ik afgelopen donderdag. Vermoedelijk ook.nog een drempeltje maken want er ligt middenin wél een deklaag je, lijkt het.

Na de kerstvakantie beginnen ze met de Smalle Zijde, zag ik.
Daniel
OVNL-bestuurslid
Contacteer:

Bericht door Daniel »

Niwa ter Els schreef: za 21 dec 2024, 12:24 Vandaag een Amersfoorts stadsdienstje met de elektrieker 1908. Voor zover ik weet de eerste dienstregeling waarbij die wagens op de Eemgaarde komen.
Niet de eerste, ik heb nog een foto van zo'n ding gestrand op het Laurens Costerplein. Overigens vond ik ze als reiziger ook prima rijden op de streek (zitten planmatig ook op 80 nu), alleen zitten ze wat minder.
Schapekop in de Keistad

Niwa ter Els

In de vorige diensten zat ie doordeweeks in ieder geval één rit op de 80. En daarna naar Driebergen en Bunnik als leeg mat. Of naar buspartners als sleep 😂
ovforens

Bericht door ovforens »

Bus 4157 was kennelijk verkeerd gereden en heefr zichzelf klemgereden in de Archimedeslaan.

https://maps.app.goo.gl/APTgVejLbx3QHFoKA?g_st=ac

Is het fietspad opgereden en cervolgens klem komen te zitten de brug (verbogen handrail) en de VRIkast.

Busje staat er nu al een uurtje of 2, ben benieuwd of deze nog eens weggehaald gaat worden.
Daniel
OVNL-bestuurslid
Contacteer:

Bericht door Daniel »

Ik stapte net bij Hoef en Haag Noord in Vianen in een 74 met +10 gezien de chauffeur de routewijziging gemist had en nog de oude route door Vianen gereden had. Op de gekoppelde 64 moest ik 'm vervolgens aan de hand van de kaart in OVinfo de weg wijzen, maargoed, scheelt weer wachten op de 202 bij de Lekbrug :p
Schapekop in de Keistad

UtrechtOV

Bericht door UtrechtOV »

Volgens Busposities nu kleine E-Waytjes op de lijnen 7 en 8 in Utrecht
Daniel
OVNL-bestuurslid
Contacteer:

Bericht door Daniel »

Vanmiddag op De Klomp... Bus 80 komt aan op de halte rond 15.45 uur, maar met reizigers dus ik dacht al hier klopt iets niet. Iedereen stapt ook in, behalve ik want bij navraag bevestigd de chauffeur dat het inderdaad de bus van 16.12 was. En hij riep ook nog even door de bus dat er mogelijk een andere eerder kwam.
10 minuten later en daar kwam hij inderdaad met +13. Kon nog mooi op het perron ernaast instappen en met een privébus huiswaarts.

Lekker gepland wel, de gemiddelde punctualiteit van die rit is iets van 0% nu.
Schapekop in de Keistad

Niwa ter Els

Syntus 1096 gaat nu ook door het leven als Van Kooten 209.
Daniel
OVNL-bestuurslid
Contacteer:

Bericht door Daniel »

Al een tijdje hoor, die heb ik vorig jaar al eens langs zien komen. Van Kooten rijdt best veel rond Amersfoort nu, maar of het nou echt meer dan voorheen is (of ik ze alleen maar vaker zie) weet ik zo ook niet.
Schapekop in de Keistad

Daniel
OVNL-bestuurslid
Contacteer:

Bericht door Daniel »

Deze is wel heel bizar... Is de 80 van 15.42 uur een keer op tijd (+0 bij Schalm/De Hof in OVinfo), slaat hij de beginhalte gewoon over :twisted:
Schapekop in de Keistad

BasGeluk

Bericht door BasGeluk »

Op de bushokjes van de nieuwe Amersfoortse halte Hoefkwartier/ De Hoef staat aan de ene zijde Hoefkwartier (W) en aan de andere zijde Hoefkwartier (O). Net een andere benaming dus.
Gr BasG
Daniel
OVNL-bestuurslid
Contacteer:

Bericht door Daniel »

Viel me ook al op ja. Beter dan Curiestraat en Hagenhof wat er eerst nog op stond overigens ;)
Schapekop in de Keistad

Plaats reactie