Korte vragen

Hier kun je terecht met al je vragen over het openbaar vervoer, ook als je (nog) geen account op OVNL hebt. Bedenk je wel dat wij een forum met hobbyisten zijn en we geen banden hebben met OV bedrijven.
Plaats reactie
diederickx

Re: Korte vragen

Bericht door diederickx »

Bij mijn weten zal dat niet gebeuren. Mogelijk is de plattegrond ter plekke verouderd.
umbusko
Donateur

Bericht door umbusko »

Ik vond deze lijst van Belgische treinen terug in mijn downloads, van begin 2023. Nu is mijn vraag: heeft iemand een idee wie deze lijst gemaakt heeft of waar ik hem vandaan heb ( :') ) en of er ook een actuele versie is? Hij is op zich nuttig om de laatste paar ontbrekende lijnnummers op de wiki aan te vullen zoals Athus-Luxembourg, mits betrouwbaar, maar een paar dingen matchen niet helemaal: zo heet de L-trein Mol-Hasselt hier L-37 en bij ons op de wiki (en op Wikipedia) L-05, de 4600 heet hier IC-16 maar bij ons IC-34; de 2800 heet hier IC-23 maar bij ons IC-23a (idem voor IC-06a), en zo zal er vast nog wel wat zijn.

(Ik vroeg me o.a. af of de EC Direct een lijnnummer heeft, mogelijk niet; dat voor de EC lijkt IC-35 gebleven te zijn getuige de lijnfiches.)
Afbeelding
____

Bericht door ____ »

Dankjulliewel allemaal!

Gkw1969, ik ben niet echt geïntereseerd in techniek, maar bedankt!
Etienne
Donateur
Contacteer:

Bericht door Etienne »

@Umbusko
Kan je met deze post bij onze Belgische vrienden iets?
https://hgbtf.net/viewtopic.php?p=289715#p289715
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
umbusko
Donateur

Bericht door umbusko »

Ah ja, dat zijn altijd fijne kaarten. :D Qua lijnnummers zie ik het liefst een bron vanuit de NMBS/Infrabel zelf, maar is ook dit kaartje zeker nuttig.
gpvos

Bericht door gpvos »

trolly schreef: zo 15 dec 2024, 09:24Als ik het goed begrijp zit het verschil 'm dus niet zozeer in de ICNG zelf (want allemaal geschikt voor 25 kV) maar in de inzet: ICNG komt nooit op de HSL en kan dus in geval van nood uitgewisseld worden met wat er ook maar in de tuin te vinden is, terwijl ICNG25 uitsluitend door ICNG vervangen mag worden. Zoiets?
Dank, dit was het punt dat me maar niet duidelijk wilde worden.
Verder ben ik van mening dat lijn 4 niet op Albert Cuypstraat moet stoppen en lijn 3 wel op Amsteldijk.
Matt

Bericht door Matt »

Weet iemand of er de komende maanden weer eens een trein over de verbindingsboog van Amsterdam Bijlmer ArenA naar Diemen Zuid rijdt? Toen er een aantal weken geleden werkzaamheden waren wilde ik de intercity van Utrecht Centraal naar Almere Centrum via deze verbindingsboog nemen. Vanwege een verstoring vielen deze treinen helaas uit. Ik hoop dat er in de toekomst nog een mogelijkheid komt om dit kleine stukje spoor van mijn lijstje af te strepen.

En wordt de verbindingsboog tussen Diemen Zuid en Amsterdam Science Park wel eens gebruikt voor reizigerstreinen? Als de ICE een keer wordt omgeleid dan gebeurt dat meestal via Hilversum, volgens mij.
Dionysusnu

Bericht door Dionysusnu »

Die laatste boog komt uit op opstelterrein Watergraafsmeer, en op dit moment is dat ook nog eens NCBG (niet centraal bediend gebied; Er staan geen seinen, machinisten moeten wissels zelf bedienen en verbaal toestemming krijgen van een treindienstleider). Daar mag je niet zomaar met passagiers overheen.
gpvos

Bericht door gpvos »

In een ver verleden is dat wel eens een paar keer gebeurd met een Thalys meen ik, toen men om de een of andere reden niet via de Westtak naar Amsterdam CS kon. (Misschien was Watergraafsmeer toen geen NCBG?)
Verder ben ik van mening dat lijn 4 niet op Albert Cuypstraat moet stoppen en lijn 3 wel op Amsteldijk.
Matt

Bericht door Matt »

Ah, dat is logisch als ik de spoorkaart zo bekijk. Bedankt!

En enig idee over of de verbindingsboog van Amsterdam Bijlmer ArenA naar Diemen Zuid binnenkort weer eens zal worden gebruikt voor reizigerstreinen?
Suus
Contacteer:

Bericht door Suus »

Mijn vermoeden is dat het in de tweede helft van januari 2025 weer zal voorkomen, aangezien er dan weer twee weken werkzaamheden rondom Amsterdam Zuid zijn.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Matt

Bericht door Matt »

Dan ga ik de reisplanner in de gaten houden! Hopelijk dat het dit keer wel lukt om over dit spoor te reizen :)
Hainje

Bericht door Hainje »

Wordt de EuroCityClassic nu inmiddels integraal met Belgisch materieel gereden of zit er nog ICR doorheen?
♪♫ Graai, pak, grijp, jat, naai, pik en bedonder ♪♫
"If you say you love freedom, but you don't believe in freedom for everybody, then the thing you love isn't freedom - it's privilege." ~ Tim Walz.
Dionysusnu

Bericht door Dionysusnu »

De planning voor morgen is 2 stammen I11, en nog 3 stammen ICR.
Treintje1989

Bericht door Treintje1989 »

9260 en 9263 zie ik met ICR op treinposities.
Suus
Contacteer:

Bericht door Suus »

De Belgen zijn nog niet helemaal klaar met de materieelomschakeling op de intercity's tussen Oostende en Eupen en tussen Brussel en Luxemburg, die laatste ook met wat rare effecten zoals treinen waar een HLE13 met M7-stuurrijtuig samenwerken. Vandaar dat I11 nog niet volledig inzetbaar is.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Hainje

Bericht door Hainje »

Ah oke, dan wacht ik nog even met het rondje EuroCity(Classic).
"If you say you love freedom, but you don't believe in freedom for everybody, then the thing you love isn't freedom - it's privilege." ~ Tim Walz.
umbusko
Donateur

Bericht door umbusko »

In de data van DB staat nu de trein van Aken naar Luik (via Verviers) als S41 weergegeven. Betekent dat dat we afscheid hebben genomen van het lijnnummer RE29?
cassie127

Bericht door cassie127 »

Op de lijnennetkaart van NRW voor 2025 staat nog altijd RE 29.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Nitein-Repart

Bericht door Nitein-Repart »

Ik heb een nieuwe OV-Chipkaart aangevraagd, omdat mijn huidige OV-Chipkaart op 19 januari 2025 verloopt. Op deze OV-Chipkaart zit een Arriva-abonnement. Wordt dit abonnement vanzelf overgezet op de nieuwe OV-Chipkaart?
-
Daniel
OVNL-bestuurslid
Contacteer:

Bericht door Daniel »

Als je een kaartvernieuwing hebt aangevraagd wel, als je gewoon los een kaart besteld hebt niet.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
hauptbahnhof

Bericht door hauptbahnhof »

En vaak kan het abonnement ook niet overgezet worden. Je zult dus echt een vervangende kaart moeten aanvragen om het oude abonnement over te zetten.
Hainje

Bericht door Hainje »

Wat is eigenlijk de stationsafkorting van Frankfurt (Main) Hbf? Gewoon "F"? (Want dat is namelijk het enige wat ik kan vinden op Google, maar het lijkt me iets te logisch om waar te zijn).
en-es

Bericht door en-es »

FFM Hbf?
Hainje

Bericht door Hainje »

Weet je dat zeker of is het een gok? (gezien het vraagteken)
Plaats reactie