Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
- ovVeluwe
- Berichten: 1548
- Lid geworden op: ma 06 mar 2017, 11:03
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Sowieso niet eerder dan zomer 2025. Maar zelfs dat is nog maar afwachten, de datum is al vaak genoeg veranderd.
https://instagram.com/ov_veluwe?igshid=1fcz6qmvpo302
Chauffeur bij Syntus Utrecht
Chauffeur bij Syntus Utrecht
-
- Berichten: 454
- Lid geworden op: di 15 nov 2011, 16:58
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Als ik mij niet vergis is de Citaro uit Luxenburg sinds een minuut of twintig niet meer onder ons. In de brand gevlogen op de dienst:
https://www.looopings.nl/weblog/27634/W ... rrein.html
Edit: Is de 729
https://www.looopings.nl/weblog/27634/W ... rrein.html
Edit: Is de 729
-
- Berichten: 2355
- Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:40
- Locatie: Arnhem
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Ah, het zal weer eens geen Citaro zijn. Ben benieuwd naar de oorzaak.
Speed doesn't kill you, suddenly becoming stationary is what gets you
-
- Berichten: 639
- Lid geworden op: do 19 mar 2015, 21:51
- Locatie: Arnhem
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Bizar dat de buschauffeur nog zo lang doorgereden is 

-
- Berichten: 673
- Lid geworden op: ma 25 mei 2009, 14:33
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Er is tijdens de rit op een gegeven moment vuur te zien, maar de chauffeur reed door? Begrijp ik dit goed?
Veel gebruik gemaakt van het OV tussen 2006 en 2012, daarna meer bekeken vanaf de zijlijn.
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 864
- Lid geworden op: zo 24 jan 2010, 14:09
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Tenzij er iemand van dit forum echt in deze bus heeft gezeten zal het moeilijk te achterhalen zijn. Bovendien kan het door de situatie op de weg wenselijk zijn nog een klein stukje door te rijden voor een veiligere situatie. Maar nogmaals, zonder ooggetuige te zijn geweest is het lastig te bepalen wat er exact is gebeurt.
-
- Berichten: 102
- Lid geworden op: za 14 dec 2024, 16:37
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Ik kan wel een aantal redenen bedenken waarom de bus niet meteen stilstond. Maar dan verkoopt het nieuws wel een stuk minder en uiteindelijk is dat belangrijker dan feitelijk objectieve informatie.
Chauffeur Syntus Utrecht.
-
- Berichten: 329
- Lid geworden op: wo 05 jun 2024, 20:53
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Op foto's is te zien dat eigenlijk alleen het motorluik niet verbrand is. Ook is te zien dat er vlammen aan de binnenkant van het dak zijn. Dat is wel heel bijzonder allebei en heb ik niet eerder gezien bij andere branden.
Gr BasG
- ArrivaBas
- Berichten: 9514
- Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
- Locatie: Dordrecht
- Contacteer:
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
De ruimte tussen het plafond en het dak zit vol met kabels om de elektronica van de hele bus aan te sturen. Daarnaast liggen de airco-units bij een bus vrijwel altijd op het dak.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
-
- Berichten: 499
- Lid geworden op: di 21 apr 2020, 10:42
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Sinds wanneer rijdt er een VDL Citea als lijn 247 naar Walibi? Heeft dit te maken met dat er geen ander materieel voor handen is doordat laatst een bus is afgebrand? Normaal rijdt men die lijn met gelede bussen toch of vergis ik mij?
Laatst gewijzigd door MichOV op vr 27 dec 2024, 14:38, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 7256
- Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Als je iets terugleest kun je hier een reden vinden.NintendoC schreef: ↑ma 23 dec 2024, 12:43 Als ik mij niet vergis is de Citaro uit Luxenburg sinds een minuut of twintig niet meer onder ons. In de brand gevlogen op de dienst:
https://www.looopings.nl/weblog/27634/W ... rrein.html
Edit: Is de 729
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 10199
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Het zou zomaar kunnen dat een van de twee geledes binnen staat voor onderhoud of een defect. Dan moet je toch op een andere manier roeien met de bussen die je hebt.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands
Website: http://ov-almere.weebly.com/
Updates:
25-05-2025 NIEUW --> 30 foto's uit Amsterdam!
14-05-2025 --> 167 foto's uit Nederland, België en Duitsland!
Website: http://ov-almere.weebly.com/
Updates:
25-05-2025 NIEUW --> 30 foto's uit Amsterdam!
14-05-2025 --> 167 foto's uit Nederland, België en Duitsland!
- Lijn 45
- Berichten: 5832
- Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
- Contacteer:
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Gebo heeft dan nog twee ex GVB'ers beschikbaar. Die hebben alleen geen vaste chipapparatuur en ik kan me voorstellen dat het niet handig is om iedereen langs één deur te sturen met deze drukkere periode voor Walibi, dus misschien dat ze daarom een Citea hebben gekregen.
-
- Berichten: 102
- Lid geworden op: za 14 dec 2024, 16:37
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Volgens mij zijn die Amsterdammers ook te oud
Chauffeur Syntus Utrecht.
-
- Berichten: 4581
- Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Waarom is de 141 geen Snelrrreis?
-
- Berichten: 454
- Lid geworden op: di 15 nov 2011, 16:58
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Ik vind de opdeling tussen 'SnelRRReis' en gewone RRReis sowieso heel vreemd. Waarom is de 215 een SnelRRReis terwijl het feitelijk gewoon een streekbus is tussen Urk - Nagele - Kampen die 1x per uur rijdt. Bij een SnelRRReis buslijn denk ik toch eerder aan een soort 'Intercity' zoals tussen Apeldoorn en Zwolle waar de SnelRRReis via de snelweg gaat en daarmee veel sneller is dan de reguliere lijn.
- Meltrain
- Donateur
- Berichten: 22807
- Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
- Locatie: Delft
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Lijn 215 rijdt voor een groot deel over provinciale wegen, dus de naam klopt wel, vind ik.
Wel denk ik dat de verlegging naar station Kampen Zuid (in plaats van Kampen) tot hogere reiskosten leidt, aangezien regionale abonnementen niet geldig zijn in de treinen van NS.
Wel denk ik dat de verlegging naar station Kampen Zuid (in plaats van Kampen) tot hogere reiskosten leidt, aangezien regionale abonnementen niet geldig zijn in de treinen van NS.
Ik reis ongeveer 3x/week van station Delft naar metrostation Spaklerweg (in Amsterdam) en weer terug.
-
- Berichten: 560
- Lid geworden op: do 27 mei 2021, 18:37
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
En de BYD-soap gaat weer verder: https://archive.is/7P3Nh
-
- Berichten: 4581
- Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
En waarom als dit materieel aldus de provincie "zo slecht is", verplicht het EBS ermee door te rijden?
-
- Berichten: 6079
- Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
- Locatie: Rhenen
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
^^ dat vindt de Provincie volgens mij niet. Ze vinden het vervelend voor de chauffeurs en verwachten dat het snel.opgelsot wordt (dooddoener).
Een Statenlid zegt in het artikel wél dat zij van mening is dat chauffeurs met onveilige bussen de weg op worden gestuurd.
Tja, wat ik lees in het artikel, over de uitlijning: het kan natuurlijk best dat de ophanging/stuurinrichting te zwak ontworpen (of gemaakt in deze serie) waardoor de uitlijning vrij snel weer versprongen is bij het raken van stoepranden (haltekommen).
Misschien verlangt dit type bus een nette haltering en is weinig vergevingsgezind als je te dicht op de halte stopt?
Een Statenlid zegt in het artikel wél dat zij van mening is dat chauffeurs met onveilige bussen de weg op worden gestuurd.
Tja, wat ik lees in het artikel, over de uitlijning: het kan natuurlijk best dat de ophanging/stuurinrichting te zwak ontworpen (of gemaakt in deze serie) waardoor de uitlijning vrij snel weer versprongen is bij het raken van stoepranden (haltekommen).
Misschien verlangt dit type bus een nette haltering en is weinig vergevingsgezind als je te dicht op de halte stopt?
-
- Berichten: 454
- Lid geworden op: di 15 nov 2011, 16:58
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Waarmee je eigenlijk niet meer spreekt over een bus die geschikt is voor het OV. Je mag bepaalde kwaliteiten en eisen verwachten van een bus.
Het zegt ook al genoeg dat de K7U's van Connexxion volledig uit de dienst genomen zijn, omdat géén één hetzelfde was. Het is troep. Het blijft aanmodderen en die 2035 gaan die bussen nooit halen.
Grote vraag blijft wie die ambtenaar met Keolis-aandelen was die wilde dat de bussen overgenomen werden bij de heraanbesteding
Het zegt ook al genoeg dat de K7U's van Connexxion volledig uit de dienst genomen zijn, omdat géén één hetzelfde was. Het is troep. Het blijft aanmodderen en die 2035 gaan die bussen nooit halen.
Grote vraag blijft wie die ambtenaar met Keolis-aandelen was die wilde dat de bussen overgenomen werden bij de heraanbesteding

-
- Berichten: 499
- Lid geworden op: di 21 apr 2020, 10:42
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Tsja je kan beter die byd's eruit gooien en een nieuwe order bussen de deur uit doen en tot die tijd dat de nieuwe bussen beschikbaar zijn dan maar even het doen met materieel die wel betrouwbaar is voor chauffeur en passagiers. En ja ik weet dat dit makkelijk gezegd is dan gedaan en wellicht moeilijk uitvoerbaar is maar dit is wel hoe je er op gegeven moment tegenaan gaat kijken want het blijven aanmodderen houdt een keer op zou je denken.
Daarnaast maak men mij niet wijs dat er geen goed alternatief
(al dan niet tijdelijk) is om deze BYD's te vervangen maar goed de 'milieupolitie' wil daar niet aan.
Pappen en nathouden is naar mijn mening niet de oplossing maar goed de hoge heren van de provincie zijn meer van goedkope oplossingen wat uiteindelijk duurkoop blijkt te zijn in het geval met die BYD's.
Laat sprak ik nog een chauffeur die bij EBS rijdt en erkende dat er nog best wel wat problemen zijn waar hij zich zorgen over maakt, toen gaf hij aan dat hij nog liever met een gasbus of dieselbus van een paar jaar oud wil rijden dan een bus die alsmaar mankementen heeft. Dat zegt ook wel genoeg en uiteraard zijn er ook heus wel BYD's die wel in orde zijn.
Daarnaast maak men mij niet wijs dat er geen goed alternatief
(al dan niet tijdelijk) is om deze BYD's te vervangen maar goed de 'milieupolitie' wil daar niet aan.
Pappen en nathouden is naar mijn mening niet de oplossing maar goed de hoge heren van de provincie zijn meer van goedkope oplossingen wat uiteindelijk duurkoop blijkt te zijn in het geval met die BYD's.
Laat sprak ik nog een chauffeur die bij EBS rijdt en erkende dat er nog best wel wat problemen zijn waar hij zich zorgen over maakt, toen gaf hij aan dat hij nog liever met een gasbus of dieselbus van een paar jaar oud wil rijden dan een bus die alsmaar mankementen heeft. Dat zegt ook wel genoeg en uiteraard zijn er ook heus wel BYD's die wel in orde zijn.
Laatst gewijzigd door MichOV op ma 30 dec 2024, 16:44, 2 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 100
- Lid geworden op: vr 04 nov 2022, 12:49
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Ik heb ook met die BYD's gereden bij Keolis destijds en bij mij kwamen de sturen telkens scheef te staan nadat de bus 'geknield' had bij een halte of wanneer je met de luchtvering de bus in hoogte verstelde. Op dat moment dat de bus in hoogte bewoog zag je het stuur scheef draaien. En nadat de bus weer op rijhoogte was, stond het stuur nog steeds scheef 
Als je met een voorwiel tegen een stoeprand aanrijdt trekt elk stuur scheef, vooral de VDL's hadden daar gauw last van (Ambassadors), Citaro's al een stuk minder. Dus dat is niet per se iets van BYD maar kwaliteit/degelijkheid van stuurinrichting zal er vast wel mee te maken hebben.
Deuren die klapperen of open vliegen tijdens het rijden op de snelweg bij de BYD's is ook al vanaf het begin zo. En er zijn nog veel meer problemen met die dingen die niet in de media staan.

Als je met een voorwiel tegen een stoeprand aanrijdt trekt elk stuur scheef, vooral de VDL's hadden daar gauw last van (Ambassadors), Citaro's al een stuk minder. Dus dat is niet per se iets van BYD maar kwaliteit/degelijkheid van stuurinrichting zal er vast wel mee te maken hebben.
Deuren die klapperen of open vliegen tijdens het rijden op de snelweg bij de BYD's is ook al vanaf het begin zo. En er zijn nog veel meer problemen met die dingen die niet in de media staan.
Laatst gewijzigd door Sorry_geen_dienst op di 31 dec 2024, 11:14, 2 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 104
- Lid geworden op: ma 05 sep 2022, 12:20
- Locatie: Velserbroek
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Dit hele gedoe duurt nu al vier jaar. Het feit dat ze het nog niet goed hebben kunnen oplossen maakt voor mij duidelijk dat er maar een oplossing is: weg met die bussen. Wellicht goed om te kijken of het mogelijk is om alle BYD’s te vervangen door nieuwe bussen van Yutong (U12 en U13), de ervaringen van Qbuzz zijn behoorlijk positief en deze fabrikant heeft aangetoond dat ze echt snel kunnen leveren, in tegenstelling tot bijvoorbeeld VDL en Ebusco.
Frequent reiziger in Haarlem IJmond.
- The Greyhound
- Berichten: 891
- Lid geworden op: vr 17 okt 2014, 21:48
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Bij de Youtongs waaien de deuren ook open met hoge snelheden heb ik gemerkt. Dat een bedrijf dat duizenden bussen per jaar bouwt geen bussen kan afleveren met fatsoenlijke deuren vind ik verontrustend.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 51 gasten