Eurocity Direct

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Plaats reactie
Suus
Contacteer:

Re: Eurocity Direct

Bericht door Suus »

Ik zat woensdag in een ECD, het viel mij vooral op dat een aantal van de promotionele berichten in OBIS die mij toch niet heel erg relevant lijken als je in België bent nog steeds werden vertoond. Zo kwam het stationsraadsel (Recht Ut Craalent :') ) en Wintercity voorbij net nadat de trein Noorderkempen voorbij reed :s
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
tjoektjoek

Bericht door tjoektjoek »

Is de bedoeling dat de gescrhapte IC tussen Antwerpen en Brussel weer terugkomt, wanneer de ECD volledig met ICNG rijdt en 200 km/h? Wordt de langestop ook korter en komt er dan nog een stop zoals Brussel-Centraal?
Bemined

Bericht door Bemined »

De snelheidswinst zal ook gebruikt moeten worden om de stop in Duivendrecht terug te brengen en om de haltering in Rotterdam te verlengen ten behoeve van eventueel splitsen/combineren met een binnenlands treinstel dat meerijdt tussen Lelystad en Rotterdam. Geen idee hoeveel tijd je dan extra hebt aan de Belgische kant om daar een ander pad te vinden.
cassie127

Bericht door cassie127 »

tjoektjoek schreef: di 24 dec 2024, 17:59 Is de bedoeling dat de gescrhapte IC tussen Antwerpen en Brussel weer terugkomt, wanneer de ECD volledig met ICNG rijdt en 200 km/h? Wordt de langestop ook korter en komt er dan nog een stop zoals Brussel-Centraal?
Dan moet men in België al aanpassingen doen aan de dienstregeling op lijn 4. Daar mag nu -ook als er met het materieel 200km/h gereden worden kan- slechts 160 gereden worden met de 9500 serie, omdat het anders conflicten met andere treinen oplevert aldus Infrabel. Bij vertraging mag er e harder gereden worden om deze weer in te lopen
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
rvdborgt

Bericht door rvdborgt »

tjoektjoek schreef: di 24 dec 2024, 17:59 Is de bedoeling dat de gescrhapte IC tussen Antwerpen en Brussel weer terugkomt, wanneer de ECD volledig met ICNG rijdt en 200 km/h? Wordt de langestop ook korter en komt er dan nog een stop zoals Brussel-Centraal?
Het eventuele terugkeren kan hopelijk gebeuren als de werkzaamheden in Mechelen in de volgende fase komen. De stop in Brussel-Centraal zie ik niet komen. De ECD moet zo dicht mogelijk voor dan wel achter de Eurostar geplakt blijven om hem erdoor geperst te krijgen.
Fiscella

Bericht door Fiscella »

Is de naam ‘Lelystad’ eigenlijk een naam die uitspraakproblemen oplevert voor de gemiddelde Franstalige conducteur? Ik kan mij daar namelijk best iets bij voorstellen.
verfmeer

Bericht door verfmeer »

Lijkt mij niet. Stad wordt waarschijnlijk iets meer stade (Frans voor stadion) en Lely misschien iets meer le lys (Frans voor de lelie), maar aangezien zowel de e aan het einde van stade als de s aan het einde van lys niet echt uitgesproken wordt is het verschil niet heel groot met hoe Nederlandstaligen het uitspreken. Hooguit wordt de eerste e meer als een uh uitgesproken.

Het is sowieso niet erger dan Schiphol.
en-es

Bericht door en-es »

Daar begint het gedonder al. Zojuist mail ontvangen van NSI dat mijn terugreis uit Antwerpen Centraal met ECD niet mogelijk is. Ik kan een EC nemen maar wel met overstap in Berchem. Of het ticket kosteloos annuleren. Ik gok er dan op dat de EC extreem druk wordt. :D
Suus
Contacteer:

Bericht door Suus »

Vreemd genoeg is besloten om op 4 en 5 januari bij de omleidingen via het Ringspoor de Eurocity Direct rechtstreeks tussen Brussel-Zuid en Rotterdam Centraal te laten rijden. Een stop op Antwerpen-Berchem was wel zo klantvriendelijk geweest, al vraag ik mij af of je daar nu echt een gelijkvloerse instap hebt…
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
en-es

Bericht door en-es »

En de EC schijnt om de haverklap uit te vallen. Ik ga eens kijken of de heenreis ook kostenloos geannuleerd kan worden.
Ivan

Bericht door Ivan »

Suus schreef: vr 27 dec 2024, 16:38 Vreemd genoeg is besloten om op 4 en 5 januari bij de omleidingen via het Ringspoor de Eurocity Direct rechtstreeks tussen Brussel-Zuid en Rotterdam Centraal te laten rijden. Een stop op Antwerpen-Berchem was wel zo klantvriendelijk geweest, al vraag ik mij af of je daar nu echt een gelijkvloerse instap hebt…
In het verleden verviel bij werkzaamheden voor de Thalys ook de stop in antwerpen. Wellicht om het inpasbaar te maken?
Klantvriendelijk is het inderdaad niet.
Suus
Contacteer:

Bericht door Suus »

Nouja, als je op Antwerpen-Berchem stopt dan sta je op spoor 1 of 4, en die hebben nog perrons lager dan 30 centimeter boven bovenkant spoor, iets wat helaas echt nog veel te vaak voorkomt in België :(
Meltrain
Donateur

Bericht door Meltrain »

en-es schreef: vr 27 dec 2024, 16:55 En de EC schijnt om de haverklap uit te vallen. Ik ga eens kijken of de heenreis ook kostenloos geannuleerd kan worden.
Op basis van je eerdere bericht ging ik ervan uit dat je vandaag terug reist uit België, maar je moet de reis dus überhaupt nog maken?
Wanneer reis je dan?
Ik reis ongeveer 3x/week van station Delft naar metrostation Spaklerweg (in Amsterdam) en weer terug.
en-es

Bericht door en-es »

Dagtochtje op 4 januari. Heen met EC, terug met ECD. Maar dat laatste gaat niet lukken.
en-es

Bericht door en-es »

Ik heb uiteindelijk ook de heenreis kunnen annuleren aangezien die ook niet mogelijk was. Het dagje Antwerpen doe ik wel later. :roll:
en-es

Bericht door en-es »

Nieuwe poging op 1 maart. Heen met ECD in 2e klasse naar Antwerpen en terug met EC in 1e klasse voor 61,80 euro. Benieuwd!
isadora

Bericht door isadora »

Nette prijs voor de terugreis.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
verfmeer

Bericht door verfmeer »

De Eurocity Direct is nu ook op het binnenlandse gedeelte van bahn.de te boeken, zolang het onderdeel is van een reis van/naar/door Duitsland. Helaas alleen Flexpreis-tickets, die ook stukken duurder zijn dan de Flexpreisen voor de ICE naar Amsterdam: zonder korting betaal je voor Köln Hbf - Rotterdam Centraal € 117,20 als je met de ECD via Brussel reist, en € 81,40 als je met de ICE via Utrecht reist.
Matt

Bericht door Matt »

Dat je voor een flexpreis via Brussel meer betaalt dan een flexpreis via Utrecht is best logisch. Via Brussel heb je namelijk twee verschillende tickets, het ECD-ticket en het NVS-ticket (ICE). Voor de ICE naar Utrecht heb je één doorgaand NVS-ticket naar Rotterdam. In veel gevallen is het duurder als je meerdere tickets hebt dan als je één doorgaand ticket hebt.
en-es

Bericht door en-es »

isadora schreef: di 07 jan 2025, 14:49 Nette prijs voor de terugreis.
Is de totale prijs voor heen en terugreis, 26,10 heenreis en 35,70 terugreis. ;)
isadora

Bericht door isadora »

Dat had ik niet door. ;)
Dan is het helemaal netjes.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
verfmeer

Bericht door verfmeer »

Matt schreef: di 07 jan 2025, 16:45 Dat je voor een flexpreis via Brussel meer betaalt dan een flexpreis via Utrecht is best logisch. Via Brussel heb je namelijk twee verschillende tickets, het ECD-ticket en het NVS-ticket (ICE). Voor de ICE naar Utrecht heb je één doorgaand NVS-ticket naar Rotterdam. In veel gevallen is het duurder als je meerdere tickets hebt dan als je één doorgaand ticket hebt.
In situaties met meerdere tickets krijg je op bahn.de niet direct een prijs te zien, en wordt je doorgestuurd naar international-bahn.de.
Hier krijg je wel direct een prijs en kan je de hele transactie op bahn.de afhandelen: https://www.bahn.de/buchung/start?vbid= ... 77ab87478c
Ik verwacht dus dat je gewoon een enkel ticket Köln Hbf - Rotterdam Centraal krijgt met Brussel-Zuid in de lijst van via-stations.
Matt

Bericht door Matt »

Interessant, dan is het dus inderdaad één doorgaand ticket. Ik dacht dat het qua contracten niet mogelijk was, maar blijkbaar dus wel. Bij NS International heb je twee aparte tickets en ben je een paar euro duurder uit voor de flexpreis op deze route.
Meltrain
Donateur

Bericht door Meltrain »

verfmeer schreef: di 07 jan 2025, 15:17 De Eurocity Direct is nu ook op het binnenlandse gedeelte van bahn.de te boeken, zolang het onderdeel is van een reis van/naar/door Duitsland. Helaas alleen Flexpreis-tickets, die ook stukken duurder zijn dan de Flexpreisen voor de ICE naar Amsterdam: zonder korting betaal je voor Köln Hbf - Rotterdam Centraal € 117,20 als je met de ECD via Brussel reist, en € 81,40 als je met de ICE via Utrecht reist.
Waarom zou je van/naar Duitsland via België reizen? :|
Ik reis ongeveer 3x/week van station Delft naar metrostation Spaklerweg (in Amsterdam) en weer terug.
trolly

Bericht door trolly »

Waarom niet?
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Plaats reactie