Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
-
- OVNL-beheerder
- Contacteer:
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Door een stroomstoring rijden er geen treinen tussen Amsterdam Zuid en Duivendrecht en Bijlmer ArenA. Volgens diverse apps worden diverse treinen omgeleid via Amsterdam Centraal. Volgens mij gebeurt het niet zo vaak dat treinen in grote getale worden omgeleid.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands
Website: http://ov-almere.weebly.com/
Updates:
25-05-2025 NIEUW --> 30 foto's uit Amsterdam!
14-05-2025 --> 167 foto's uit Nederland, België en Duitsland!
Website: http://ov-almere.weebly.com/
Updates:
25-05-2025 NIEUW --> 30 foto's uit Amsterdam!
14-05-2025 --> 167 foto's uit Nederland, België en Duitsland!
-
De IC Direct naar Amersfoort C waar ik in zit wordt omgeleid via Amsterdam C maar zal daar niet stoppen. Eerste halte na Schiphol is Hilversum! 

Verder ben ik van mening dat lijn 4 niet op Albert Cuypstraat moet stoppen en lijn 3 wel op Amsteldijk.
-
Gisteren een dagje Noord Nederland gedaan. Daarvoor kocht ik afgelopen dinsdag met 58.8 % korting een Prijs Tijd Deal 1e klasse Baarn-Leeuwarden en Groningen-Baarn. In de 2e klasse was het met 50% korting. Daarnaast kocht ik een treindagkaart van Arriva voor Friesland/Groningen voor 7,50 euro terwijl die normaal 12,50 euro kost.
Op station Baarn zag ik rond 7.15 een ICNG doorrijden. De eerste keer dat ik die trein zie in mijn woonplaats. Ook was een bejaarde man bezig met het uitgebreid doorzoeken van vuilnisbakken op zoek naar statiegeld. De IC van 7.35 uit Amersfoort naar Leeuwarden was zeer matig bezet. Dat gold ook voor de aansluitende Arrivatrein van 9.23 naar Stavoren, zeker na Sneek. Stavoren maakte die zaterdagochtend een nogal uitgestorven indruk. Daarna nam ik de 11.18 naar Sneek. Veel reizigers stapten niet in, alleen ik en een dame met fiets. Maar op tussengelegen stations wel behoorlijk wat instappers. Na een korte bezichtiging van de binnenstad van Sneek nam ik de trein van 12.48 naar Leeuwarden die goed bezet was. Dat gold ook voor de aansluitende sneltrein naar Groningen van 13.16 uit Leeuwarden.
Na een bezichtiging van de zeer gezellige en in kerstsfeer ondergedompelde binnenstad van Groningen was het tijd om huiswaarts te gaan. Het station is helaas een onoverzichtelijke bouwput waar je gauw verdwaald en waar de stationshal de enige plek is waar je droog staat. Ik nam de IC van 15.48 naar Schiphol en stapte in Zwolle over op de IC van 16.49 die met een paar minuten vertraging aankwam in Amersfoort omdat de Berlijntrein voorrang kreeg. Gevolg was dat een aantal treinen met vertraging vertrok. Ook mijn aansluitende trein van 17.31 naar Baarn had een of twee minuten vertraging.
Op station Baarn zag ik rond 7.15 een ICNG doorrijden. De eerste keer dat ik die trein zie in mijn woonplaats. Ook was een bejaarde man bezig met het uitgebreid doorzoeken van vuilnisbakken op zoek naar statiegeld. De IC van 7.35 uit Amersfoort naar Leeuwarden was zeer matig bezet. Dat gold ook voor de aansluitende Arrivatrein van 9.23 naar Stavoren, zeker na Sneek. Stavoren maakte die zaterdagochtend een nogal uitgestorven indruk. Daarna nam ik de 11.18 naar Sneek. Veel reizigers stapten niet in, alleen ik en een dame met fiets. Maar op tussengelegen stations wel behoorlijk wat instappers. Na een korte bezichtiging van de binnenstad van Sneek nam ik de trein van 12.48 naar Leeuwarden die goed bezet was. Dat gold ook voor de aansluitende sneltrein naar Groningen van 13.16 uit Leeuwarden.
Na een bezichtiging van de zeer gezellige en in kerstsfeer ondergedompelde binnenstad van Groningen was het tijd om huiswaarts te gaan. Het station is helaas een onoverzichtelijke bouwput waar je gauw verdwaald en waar de stationshal de enige plek is waar je droog staat. Ik nam de IC van 15.48 naar Schiphol en stapte in Zwolle over op de IC van 16.49 die met een paar minuten vertraging aankwam in Amersfoort omdat de Berlijntrein voorrang kreeg. Gevolg was dat een aantal treinen met vertraging vertrok. Ook mijn aansluitende trein van 17.31 naar Baarn had een of twee minuten vertraging.
-
Gisteren controle in de 730. Er zat een 7-jarige jongen in mijn reisgezelschap, die nogal onder de indruk was van de HC. De HC deed het echt heel leuk, en gaf hem ook stickers. 
Op de terugweg maakte de 745 enkele snelremmingen tussen Almere en de Drontermeertunnel. De HC riep om dat aankomst in Zwolle met +3 zou zijn, en dat de trein ons enkele malen had laten stoppen om onbekende oorzaak. Lijkt mij toch handig oorzaak van enkele snelremmingen te weten...?

Op de terugweg maakte de 745 enkele snelremmingen tussen Almere en de Drontermeertunnel. De HC riep om dat aankomst in Zwolle met +3 zou zijn, en dat de trein ons enkele malen had laten stoppen om onbekende oorzaak. Lijkt mij toch handig oorzaak van enkele snelremmingen te weten...?
Beul van de blindegeleidelijn
- isadora
Waarschijnlijk, hopen we dan maar, wist de piloot van de trein wel, wat er (verkeers)technisch gaande was, en wou hij overbodige informatie naar de reizigers vermijden.om onbekende oorzaak. Lijkt mij toch handig oorzaak van enkele snelremmingen te weten..
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
-
Een hele uitgebreide uitleg hoeft niet. Maar dat de trein zichzelf binnen een korte periode drie keer zichzelf stilzette en je aan de reiziger doorgeeft dat de oorzaak onbekend is...
Beul van de blindegeleidelijn
-
Zoiets heb ik een tijdje geleden ook gehad. Het bericht van de HC was toen zoiets als "We hebben problemen met ons automatisch remsysteem". Daar voel ik mij toch prettiger bij dan "De trein heeft automatisch moeten remmen, maar wij weten ook niet waarom". Bij het eerste is er een probleem en wordt mij als reiziger het gevoel gegeven dat het wordt opgelost. Bij het tweede heb ik eerder het gevoel dat het treinpersoneel niet precies weet wat ze aan het doen zijn. Wellicht is de situatie hetzelfde, maar de communicatie is anders.
-
Met de IC Direct vanaf Schiphol 13:39 vertrokken ri. Zutphen. +15 dus de IC naar Enschede gemist op Amersfoort. Die van 14:52 werd speciaal een trein gestart in Amersfoort rijdt die niet... Dus maar wachten op 15:22 ipv 14:22 
-
@Rikkel, is het druk in de trein vandaag? Ik kan mij weinig voorstellen dat het vandaag druk is in de trein.
-
-
@nitein Nu sta ik door de bende in Amersfoort Het is best bedrijvig, alleen kan wel zitten.
Die trein die in Amersfoort was ingelegd is als leeg maar naar Deventer gereden en daar met +20 ingelegd.
Die trein die in Amersfoort was ingelegd is als leeg maar naar Deventer gereden en daar met +20 ingelegd.
-
Door een aanrijding tussen Alkmaar en Uitgeest, is daar geen treinverkeer. Het goede nieuws is dat ik daar net ervoor al was gepasseerd met de 3044.
-
In de spr van Ah naar Zp iets voor 15:00 (3 bak SNG) was het staanplaatsen tot zeker Dieren.Nitein-Repart schreef: ↑wo 25 dec 2024, 15:19 @Rikkel, is het druk in de trein vandaag? Ik kan mij weinig voorstellen dat het vandaag druk is in de trein.
Heel veel mensen die naar familie gaan om daar te kerstdineren.
Gister heb ik van 16 tot 23:00 meegereisd in de bus, ik vond het belachelijk druk voor een kerstavond tot 20:00, maar daarna zat de klad er wel een beetje in. Los van een rit náár het Utrecht Sciencepark om 20:30 hebben we nooit een lege bus gehad.
-
Hallo, het is kerst. Weet je hoeveel mensen er dan met de trein reizen….Nitein-Repart schreef: ↑wo 25 dec 2024, 15:19 @Rikkel, is het druk in de trein vandaag? Ik kan mij weinig voorstellen dat het vandaag druk is in de trein.

-
Ik dacht altijd dat 1e Kerstdag op Nieuwjaarsdag na de rustigste dag in het openbaar vervoer was, omdat de meeste mensen Kerst thuis vieren. Van de feestdagen zijn dan Koningsdag en Bevrijdingsdag het drukste vanwege alle festiviteiten en de Paasdagen, Hemelvaart en de Pinksterdagen kennen meer een gemiddelde zondagsbezetting, aangezien op die dagen een hoop mensen erop uit trekken.
-
-
Ik zou zeggen, reis zelf eens op zo'n dag in plaats van te speculeren 

- trolly
trolly waardeert dit advies
Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
-
Ik zit in de EC225 die een tijdje stil staat in Ede Wageningen. Iets met inzet hulpdiensten.
-
-
We rijden weer. Vertraging zal 50-60 minuten zijn schat ik. Gelukkig heb ik geen aansluitingen die ik moet halen.
-
Nog altijd zijn Eerste Kerstdag en Nieuwjaarsdag inderdaad de aller rustigste dagen van het jaar. Tweede Kerstdag is alweer drukker. Dat het rustig is, betekent natuurlijk niet dat de treinen leeg zijn. De materieelinzet wordt ook aangepast op de reizigersaantallen.Nitein-Repart schreef: ↑do 26 dec 2024, 08:42 Ik dacht altijd dat 1e Kerstdag op Nieuwjaarsdag na de rustigste dag in het openbaar vervoer was, omdat de meeste mensen Kerst thuis vieren. Van de feestdagen zijn dan Koningsdag en Bevrijdingsdag het drukste vanwege alle festiviteiten en de Paasdagen, Hemelvaart en de Pinksterdagen kennen meer een gemiddelde zondagsbezetting, aangezien op die dagen een hoop mensen erop uit trekken.
-
Daar van getuigd mijn rit zonet van Helmond Brouwhuis naar Eindhoven, die zat goed vol, maar ja; uurdienst met een driedelige FLIRT.
-
De ochtenduren zijn over het algemeen erg rustig,in de middag is het wat drukker en in de avond vaak weer een stuk rustiger met kerst
-
vandaag was t rustig in de trein naar hoorn
-
-
Vandaag met voornamelijk regionaal verkeer van huis naar Hannover gereisd. Afgezien van 1:20 uur overstap in Hengelo een probleemloze reis gehad. De RB61 van 10:34 was uitgevallen.