Beste vervoerder van Nederland 2024

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!

Peiling eindigde op di 31 dec 2024, 15:42

Arriva
5
8%
Connexxion/Transdev
4
6%
EBS
2
3%
GVB
3
5%
Hermes
5
8%
HTM
4
6%
Keolis/Syntus
12
19%
NS
18
29%
Qbuzz
8
13%
RET
2
3%

Totaal aantal stemmen: 63

Station Luchtbal

Bericht door Station Luchtbal »

Wie van de vervoerders kwijt zich volgens de kenners van OVinNL het beste van zijn taak goed reizigersvervoer te verzorgen en mag zich de beste vervoerder van 2024 noemen. Neem alle aspecten van die taak in je keuze mee. Gelieve 2 voorkeuren aan te geven. De peiling loopt 5 dagen. Later je keuze aanpassen is mogelijk.

Een overweging, toelichting, pleidooi of smeekbede wordt op prijs gesteld en kan hieronder worden geplaatst. Houd het leuk.

Edit: De NS op verzoek toegevoegd.
Laatst gewijzigd door Station Luchtbal op do 26 dec 2024, 16:25, 1 keer totaal gewijzigd.
waldo79

Re: Beste vervoerder van Nederland 2024

Bericht door waldo79 »

Wordt een beetje lastig om een waardering uit te spreken als 99% van mijn reizen met NS plaatsvinden.
TffpaA
Donateur

Bericht door TffpaA »

Ik vind ook dat de NS hier gewoon bij moet - een aantal van de vervoerders die wél in de poll staan, rijden immers ook treintjes.

Verder hebben dit soort 'wedstrijdjes' de onhebbelijke neiging in voorspelbare klaagzangen over hoe slecht vervoerder X het wel niet doet te verzanden, dus ik geef 'm niet veel kans dat-ie het einde van het jaar haalt.
Station Luchtbal

De NS toegevoegd. Hiermee zijn enkele al uitgebrachte stemmen gewist.

Met nadruk wordt dus gevraagd om de beste, niet om de slechtste vervoerder. Ook niet in de toelichting.
waldo79

Bericht door waldo79 »

Wat wil je bereiken? Ik heb geen referentiekader bij andere vervoerders.
en-es

Bericht door en-es »

Ik reis voornamelijk NS. En kort geleden ook Arriva wat mij wel beviel. Maar wat ik moet kiezen?
Station Luchtbal

waldo79 schreef: do 26 dec 2024, 17:09 Wat wil je bereiken? Ik heb geen referentiekader bij andere vervoerders.
Je leest hier nog al eens dat vervoerder X, Y of Z niet deugt, positieve beoordelingen zijn zeldzamer. Ik was nieuwsgierig wie wel zijn werk goed doet. Mijn eigen referentiekader is ook beperkt, anderen hier hebben echter veel kennis van zaken en/of voldoende ervaringen om wel een oordeel te kunnen geven, dacht ik.
TffpaA
Donateur

Bericht door TffpaA »

Met een poll gaat zoiets (sprekend uit ervaring als de forumpollmaker) niet lukken. Dan stemmen mensen gewoon op hun eigen favorietje en zijn daarna weer weg.

Je kunt dan beter die poll weglaten en een thread openen waarin je ook zelf wat meer de kaders schetst op basis waarvan je verwacht dat anderen hun keuze(s) motiveren. Of dat ook gaat aanslaan en tot een inhoudelijk interessante thread leidt valt natuurlijk ook dan nog te bezien - het kan ook nooit van de grond komen, na een paar inhoudelijke bijdragen weer doodbloeden of stranden in eerdergenoemde klaagzang.

Maar het lijkt me een betere optie om antwoord op je vraag te krijgen dan nu. Nu weet je op 31 december hooguit welke vervoerders het populairst zijn. Maar waarschijnlijk niet waarom.
Suus
Contacteer:

Bericht door Suus »

De personen die de eerste keer op Connexxion hadden gestemd zijn nu ook verdwenen :P
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Milco
OVNL-beheerder
Contacteer:

Bericht door Milco »

Ik vind de vraag sowieso lastig. Elke vervoerder heeft zijn goede en minder goede tot slechte punten. De ene vervoerder gaat er anders mee om dan een collega-vervoerder. Daarnaast heb ik ook geen ervaring met alle vervoerders. Eén keer een dagje reizen met Arriva is heel wat anders dan 4x per week met Keolis naar werk reizen, al zijn dat dan weer maar enkele haltes.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands

Website: http://ov-almere.weebly.com/
Updates:
25-05-2025 NIEUW --> 30 foto's uit Amsterdam!
14-05-2025 --> 167 foto's uit Nederland, België en Duitsland!
Durashift

Bericht door Durashift »

Ik zou de concessies er ook bij zetten. Bijvoorbeeld Qbuzz doet het in bestaande concessies niet slecht, volgens mij, maar is in de nieuw gestarte concessies nog (lang) niet de beste, zo te lezen.

Ik heb op de twee vervoerders gestemd waar ik het afgelopen jaar, incidenteel, bij in de bus gezeten heb. Totaal niet representatief maar mijn sympathie hebben ze wel.
Philip

Bericht door Philip »

Ik kies voor EBS... Ze hebben de problemen in IJssel-Vecht dit jaar opgelost en rijden weer de volledige dienstregeling zoals beloofd bij de inschrijving.
Station Luchtbal

Laatste kans.
en-es

Bericht door en-es »

NS met een grote voorsprong.
TffpaA
Donateur

Bericht door TffpaA »

NS alvast Gefeliciteerd met het Behalen van de Titel "Beste Vervoerder van Nederland 2024" :pos: ;) .
BasGeluk

Bericht door BasGeluk »

Philip schreef: do 26 dec 2024, 21:18 Ik kies voor EBS... Ze hebben de problemen in IJssel-Vecht dit jaar opgelost en rijden weer de volledige dienstregeling zoals beloofd bij de inschrijving.
Nee. Er rijden bussen die scheeftrekken. Daardoor krijg. Chauffeurs rug- en schoudeklachten. Omdat deze mensen 2 jaar ziek zijn, zijn ze ontslagen. Dus naast het niet oplossen van problemen is EBS een verwerpelijke werkgever.
Gr BasG
Philip

Bericht door Philip »

EBS moest die bussen verplicht overnemen.
TffpaA
Donateur

Bericht door TffpaA »

BasGeluk schreef: di 31 dec 2024, 14:27Nee. Er rijden bussen die scheeftrekken. Daardoor krijg. Chauffeurs rug- en schoudeklachten. Omdat deze mensen 2 jaar ziek zijn, zijn ze ontslagen. Dus naast het niet oplossen van problemen is EBS een verwerpelijke werkgever.
TffpaA schreef: do 26 dec 2024, 16:11Verder hebben dit soort 'wedstrijdjes' de onhebbelijke neiging in voorspelbare klaagzangen over hoe slecht vervoerder X het wel niet doet te verzanden, dus ik geef 'm niet veel kans dat-ie het einde van het jaar haalt.
Mwoah. In ieder geval is één van de twee voorspellingen uitgekomen. Goed genoeg wat mij betreft (A)
Suus
Contacteer:

Bericht door Suus »

Zo werkt de wetgeving nu eenmaal: nadat een medewerker twee jaar ziek is geweest, gaat deze over naar een WIA-uitkering (IVA of WGA) van het UWV. De werkgever behoudt nog jarenlang de schadelast die de WGA-uitkering veroorzaakt bij het bepalen van de premie werkhervattingskas, dus voor niemand is dit een wenselijke uitkomst.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Michael
Contacteer:

Bericht door Michael »

Philip schreef: di 31 dec 2024, 14:28 EBS moest die bussen verplicht overnemen.
EBS wist waar ze aan begonnen. Ze hadden ook niet kunnen inschrijven net zoals de andere vervoerders niet hadden ingeschreven omdat ze dan die probleembussen over zouden moeten nemen.
BasGeluk

Bericht door BasGeluk »

Bas waardeert deze post.
Het is niet verplicht mensen te ontslaan die ziek worden omdat je materiaal niet op orde is. De vakbonden doen er niets aan. Schandalig.
TffpaA schreef: di 31 dec 2024, 14:29
BasGeluk schreef: di 31 dec 2024, 14:27Nee. Er rijden bussen die scheeftrekken. Daardoor krijg. Chauffeurs rug- en schoudeklachten. Omdat deze mensen 2 jaar ziek zijn, zijn ze ontslagen. Dus naast het niet oplossen van problemen is EBS een verwerpelijke werkgever.
TffpaA schreef: do 26 dec 2024, 16:11Verder hebben dit soort 'wedstrijdjes' de onhebbelijke neiging in voorspelbare klaagzangen over hoe slecht vervoerder X het wel niet doet te verzanden, dus ik geef 'm niet veel kans dat-ie het einde van het jaar haalt.
Mwoah. In ieder geval is één van de twee voorspellingen uitgekomen. Goed genoeg wat mij betreft (A)
Ok doei.
Laatst gewijzigd door Tom024 op di 31 dec 2024, 15:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Berichten samengevoegd
Gr BasG
Milco
OVNL-beheerder
Contacteer:

Bericht door Milco »

Los van personeelstekort waar alle vervoerders last van hebben vind ik EBS juist een van de betere vervoerders van ons land. Ze weten lijnnetten vaak zo in te richten op de wensen van de reizigers. Daarnaast gaan ze vaak erg netjes met hun personeel om en zelfs met een weduwe van een ex-personeelslid, weet ik (helaas) uit ervaring. Ik zal niet op de inhoud ingaan, maar hoe EBS daarmee omgaat vond ik in elk geval erg netjes.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands

Website: http://ov-almere.weebly.com/
Updates:
25-05-2025 NIEUW --> 30 foto's uit Amsterdam!
14-05-2025 --> 167 foto's uit Nederland, België en Duitsland!
Philip

Bericht door Philip »

BasGeluk schreef: di 31 dec 2024, 14:36
Het is niet verplicht mensen te ontslaan die ziek worden omdat je materiaal niet op orde is. De vakbonden doen er niets aan. Schandalig.
Je kunt niet van EBS verwachten dat ze een personeelslid doorbetalen dat buiten de schuld van EBS ziek is geworden voordat EBS de werknemer in dienst had en dat nooit voor EBS heeft gewerkt.

Verder eens met Milco.
Meltrain
Donateur

Bericht door Meltrain »

Milco schreef: di 31 dec 2024, 14:37 Los van personeelstekort waar alle vervoerders last van hebben vind ik EBS juist een van de betere vervoerders van ons land. Ze weten lijnnetten vaak zo in te richten op de wensen van de reizigers. Daarnaast gaan ze vaak erg netjes met hun personeel om en zelfs met een weduwe van een ex-personeelslid, weet ik (helaas) uit ervaring. Ik zal niet op de inhoud ingaan, maar hoe EBS daarmee omgaat vond ik in elk geval erg netjes.
Meltrain waardeert dit bericht.

Overigens heb ik op de HTM gestemd, omdat de tram afgelopen zomer een goed alternatief bleek toen er geen treinen reden tussen (Rotterdam,) Delft en Den Haag.
Ik reis ongeveer 3x/week van station Delft naar metrostation Spaklerweg (in Amsterdam) en weer terug.
en-es

Bericht door en-es »

Gefeliciteerd NS! :trein:
Plaats reactie