Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
Kwam elders op Facebook een bericht tegen dat er 10 nieuwe Iveco's in Katwijk staan en ook in Gouda. Al lijkt me dat laatste gek gezien er geen sroom is daar.
buschauffeurDH schreef: ↑za 28 dec 2024, 13:33
Vanmorgen zijn de meeste Volvo's opgehaald door Arriva-chauffeurs uit Kroatië. Die chauffeurs kwamen met een touringcar en vertrokken met een rode of blauwe Volvo.
Jammer dat ze niet tijdelijk konden rijden totdat alle Iveco's en Yutongs ingestroomd zijn.
Marijnvdm schreef: ↑za 28 dec 2024, 15:49
Ik weet niet of dit hier al was gestuurd maar ik hoor net dat er nog eens 50 13m Yutongs zijn besteld voor de snelBuzz diensten.
Is er ook bekend wanneer deze bussen beleverd worden?
buschauffeurDH schreef: ↑za 28 dec 2024, 13:33
Vanmorgen zijn de meeste Volvo's opgehaald door Arriva-chauffeurs uit Kroatië. Die chauffeurs kwamen met een touringcar en vertrokken met een rode of blauwe Volvo.
Jammer dat ze niet tijdelijk konden rijden totdat alle Iveco's en Yutongs ingestroomd zijn.
Zelfde geldt voor de ex-arriva Citea's.
Arriva is er niet zo van om andere vervoerders het makkelijker te maken. Maar desondanks zijn er wel een hoop ex Arriva Citea's in dienst bij qbuzz zhn.
Ik weet niet of dit hier al was gestuurd maar ik hoor net dat er nog eens 50 13m Yutongs zijn besteld voor de snelBuzz diensten.
Er zou 62 Yutong bussen besteld kunnen worden voor snelBuzz als ze tevreden zijn met de R-net Yutongs.
Ik heb het als het ware in de wandelgangen gehoord en er is dus nog niks officieel. Ik hoorde dat een deel van de bussen zelfs al gemaakt is maar geen idee wanneer er geleverd gaat worden. @Ramon het worden dus U13's.
Ik heb het als het ware in de wandelgangen gehoord en er is dus nog niks officieel. Ik hoorde dat een deel van de bussen zelfs al gemaakt is maar geen idee wanneer er geleverd gaat worden. @Ramon het worden dus U13's.
Een rechtstreekse verbinding tussen Boskoop en Zoetermeer is er inderdaad niet meer. Maar met een overstap op de halte "Hazerswoude Driesprong" kom je er ook.
ODRAIL schreef: ↑za 28 dec 2024, 23:46
Een rechtstreekse verbinding tussen Boskoop en Zoetermeer is er inderdaad niet meer. Maar met een overstap op de halte "Hazerswoude Driesprong" kom je er ook.
een overstap van een halfuur is niet bepaald fijn, overigens, dat was hoe het bij Arriva verliep... of de ene bus was vervroegd, maar zag je de volgende bus voor je neus wegrijden eens zien of Qbuzz het beter doet
CamilleKreemers schreef: ↑do 26 dec 2024, 00:10
En ik maar denken dat het lijn 1 en 2 is:
1: Gouda Noord-West - Station - Goverwelle
2: Gouda Noord-Oost - Station - Die wijk in het westen
Waarom denk je dat?
Heb je de lijnennetkaart, de dienstregeling of de OVNL Wiki niet gelezen?
Qbuzz heeft de site openbaar voor alle concessies behalte Fryslan en Zuid Holland vanuit Mexico waar ik woon. Ik kan letterlijk niet die site op voor deze nieuwe concessies.
Het is best pittig om te lezen wat allemaal niet goed gaat. Verliezers zijn in mijn ogen de passagiers en de buschauffeurs. Beide hebben op hun eigen manier er last van. Vraag mij wel af of de Provincie Zuid-Holland of Qbuzz aan zelfreflectie doen?
Waarom accepteert een opdrachtgever zoals een provincie als Zuid-Holland een aanbod wat niet reëel kan zijn? Elke vervoerder kampt met personeelstekorten. De ene meer dan de andere? Het is tijd dat een opdrachtgever goed nadenkt welke eisen zij gaan stellen voor een consessie.
Uiteraard dient een vervoerder ook duidelijk na te gaan of hu aanbod wel uitvoerbaar is.
dylanwild94 schreef: ↑za 28 dec 2024, 17:12
Arriva is er niet zo van om andere vervoerders het makkelijker te maken. Maar desondanks zijn er wel een hoop ex Arriva Citea's in dienst bij qbuzz zhn.
Ik zag gisteren in Rijnsburg nog een Arriva-bus rijden met alleen een grote Qbuzz-sticker op de voorkant en "TECHNIEK ARRIVA" op de koersrol.
CamilleKreemers schreef: ↑zo 29 dec 2024, 00:53
Qbuzz heeft de site openbaar voor alle concessies behalte Fryslan en Zuid Holland vanuit Mexico waar ik woon. Ik kan letterlijk niet die site op voor deze nieuwe concessies.