Het Grote Asfalt- en AutoTopic
-
- OVNL-beheerder
Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic
Een redelijk bizar ongeluk gisteren in Wielsbeke (West-Vlaanderen): een vrouw werd afgeleid door haar huilende baby op de achterbank, week daardoor af van haar rijstrook en kwam in botsing met een tegemoetkomende vrachtwagen. De vrachtwagenchauffeur verloor de macht over het stuur, reed door de vangrail en kwam in het water terecht. De chauffeur is overleden.
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2024/08/06 ... twagen-in/
-
- Donateur
Vreselijk natuurlijk en sterkte voor de nabestaanden en alles maarreh:
Typische formulering. Zetten ze in Vlaanderen zichzelf langs de kant in plaats van de auto aan de kant (over het verwisselen van langs met aan zal ik als geboren en getogen Brabander maar niet al te opzichtig struikelen)?Toen ik het ongeval zag gebeuren, heb ik mij meteen langs de kant gezet en ben ik uit mijn auto gesprongen [...] (mijn onderstreping, TffpaA)
-
Begrijpelijk dat je wilt zien wat er aan de hand is met de kind, maar misschien eerst even stoppen?Tom024 schreef: ↑wo 07 aug 2024, 10:05 Een redelijk bizar ongeluk gisteren in Wielsbeke (West-Vlaanderen): een vrouw werd afgeleid door haar huilende baby op de achterbank, week daardoor af van haar rijstrook en kwam in botsing met een tegemoetkomende vrachtwagen. De vrachtwagenchauffeur verloor de macht over het stuur, reed door de vangrail en kwam in het water terecht. De chauffeur is overleden.
Trams zijn geweldig, waarom bouwen we er niet meer van?
-
- OVNL-beheerder
Dit lijkt me een typisch voorbeeld van Belgisch Nederlands. Of het wenselijk is om zulke spreektaal over te nemen als publieke omroep is een vraag die in Vlaanderen zeer regelmatig naar boven komt. Het komt authentiek over, maar ergens staat het ook wel ´dom.´TffpaA schreef: ↑wo 07 aug 2024, 10:08 Vreselijk natuurlijk en sterkte voor de nabestaanden en alles maarreh:
Typische formulering. Zetten ze in Vlaanderen zichzelf langs de kant in plaats van de auto aan de kant (over het verwisselen van langs met aan zal ik als geboren en getogen Brabander maar niet al te opzichtig struikelen)?Toen ik het ongeval zag gebeuren, heb ik mij meteen langs de kant gezet en ben ik uit mijn auto gesprongen [...] (mijn onderstreping, TffpaA)
-
Even kijken hoe het er voor staat met de zelfrijdende auto...
https://www.nu.nl/310605/video/zelfrijd ... cisco.html
https://www.nu.nl/310605/video/zelfrijd ... cisco.html
- Hainje
Ze willen gewoon tüüteren!
♪♫ Graai, pak, grijp, jat, naai, pik en bedonder ♪♫
"If you say you love freedom, but you don't believe in freedom for everybody, then the thing you love isn't freedom - it's privilege." ~ Tim Walz.
"If you say you love freedom, but you don't believe in freedom for everybody, then the thing you love isn't freedom - it's privilege." ~ Tim Walz.
-
- Donateur
(Mijn hemel, ik moest drie keer zoeken naar dit topic. Waarom ruimen de roodjassen hier niet eens een beetje op? Het is niet dat ze understaffed zijn...)
Enfin, zoek je nog een leuk autootje? Beetje achterstallig onderhoud, maar als je het opknapt/op laat knappen, dan heb je ook wat. In oktober even meebieden bij Sotheby's:
https://archive.ph/1jCV7
...en wie weet is die aluminium Gullwing of Lambo Miura straks wel de jouwe.
Enfin, zoek je nog een leuk autootje? Beetje achterstallig onderhoud, maar als je het opknapt/op laat knappen, dan heb je ook wat. In oktober even meebieden bij Sotheby's:
https://archive.ph/1jCV7
...en wie weet is die aluminium Gullwing of Lambo Miura straks wel de jouwe.
-
Heb je tegenwoordig sponsors?

Trams zijn geweldig, waarom bouwen we er niet meer van?
- ArrivaBas
- Contacteer:
Een vraag die me sinds gisteren een beetje bezig houdt is hoe vaak jullie medeforummers met een auto wel eens ruimte hebben moeten maken voor een voorrangsvoertuig. Gisteren had ik een vrij zeldzaam geval op de snelweg. Er is file en de ambulance die vanachter (ik zag al blauwe flitslampen in mijn binnenspiegel) nadert komt iets voor mij stilstaand werkverkeer tegen op de vluchtstrook. Aangezien daar ook de kop van de file was, kon ik het zeer makkelijk oplossen door een beetje in te houden bij het terug op snelheid komen, zodat de ambulance vloeiend voor mij naar de linkerrijstrook kan opschuiven.
Van mijzelf rijd ik in de file overigens altijd al op zo'n manier dat hulpdiensten voldoende ruimte hebben wanneer ze door het midden zouden willen passeren, hetgeen in België en de Duitstalige landen overigens zeer gebruikelijk en wettelijk verplicht is.
Van mijzelf rijd ik in de file overigens altijd al op zo'n manier dat hulpdiensten voldoende ruimte hebben wanneer ze door het midden zouden willen passeren, hetgeen in België en de Duitstalige landen overigens zeer gebruikelijk en wettelijk verplicht is.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
-
Wel een paar keer moeten doen, ook ééns een bedankje van de ambu-chauffeur daarvoor gehad.
- Ardan
- Oud-beheerder OVNL
Ik denk dat het me zo'n twee keer per jaar overkomt, terwijl ik toch midden in de driehoek politiebureau-brandweerkazerne-ziekenhuis woon.
Gediplomeerd ongeluksmagneet
-
Ik heb het zelf in 7 jaar pas twee keer meegemaakt, waarvan overigens één keer al tijdens mijn rijlessen. Met een brandweerkazerne in dezelfde straat als mijn huis is het overigens wel opvallend dat beide keren voor een ambulance was 

- Ardan
- Oud-beheerder OVNL
Drie jaar geleden waren ze in Emmerich al bezig met de Rijnbrug. Tuien vervangen en de halve rijbaan dicht en snelheidsbeperking en alles. Die tuien zijn al zeker een jaar klaar, maar nog altijd is de halve weg afgesloten. Blijkt dat ze nu het wegdek nog gaan vervangen tot herfst 2026. Duitsland

- ICE11
Een vrachtwagenchauffeur onder invloed heeft gisteren namiddag en avond tijdens een rond 60 km lange chaosrit op de A46 en A1 van Neuss via Düsseldorf en Wuppertal naar Hagen tientallen ongelukken met in totaal rond 50 betrokken voertuigen en - tot nu toe bekend - minstens 26 gewonden, waarvan acht zwaar, veroorzaakt:
https://www1.wdr.de/nachrichten/ruhrgeb ... 1-100.html
https://www1.wdr.de/nachrichten/ruhrgeb ... 1-100.html
- ICE11
Informatie voor iedereen wie vanuit Arnhem via het Ruhrgebiet naar het zuiden wil: De Duitse A3 is vanwege een spoedreparatie tussen Oberhausen en Duisburg tot minstens aanstaande maandag gestremd.
-
In Duitsland is er tenminste nog een A3. In Nederland zal dat nooit wat worden:
https://www.wegenwiki.nl/A3_(Nederland)
https://www.wegenwiki.nl/A3_(Nederland)
- ICE11
En de A3 is dan met 769 km ook nog de op een na langste (na de A7 met 962 km). 

- ArrivaBas
- Contacteer:
Een spoedreparatie die ten minste een heel weekend duurt?

"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
- ICE11
Duitsland..... Hier in de buurt hadden wij een "spoedreparatie" aan een leiding van de Telekom, welke vier maanden duurde.... 

-
- OVNL-beheerder
- AppleMoose
-
Kennelijk staan er kunstobjecten langs het pad.
Is dat je niet opgevallen?
Overigens vraag ik me af wat dit in het GAeAT doet.
Niet gerelateerd aan auto en het pad is kennelijk gravel en geen asfalt
Is dat je niet opgevallen?
Overigens vraag ik me af wat dit in het GAeAT doet.
Niet gerelateerd aan auto en het pad is kennelijk gravel en geen asfalt

- Ardan
- Oud-beheerder OVNL
Paar dingen die mij opvielen rondom A12-grensovergang Babberich/Elten:
- veel mensen met mistlicht aan, terwijl het daar echt nog niet mistig genoeg voor was
- erg druk met Nederlanders, 's ochtends heen en 's avonds terug. Iets met vuurwerkverkoop en zo
- veel mensen die vanavond wel heel keurig 100 gingen rijden rond de grens, dat het haast gevaarlijk werd als iedereen remt in die drukte. Maar ja, die willen natuurlijk niet eruit gepikt worden als er grenscontrole mocht zijn..
- opvallend veel mensen met dakkoffers. Het lijkt me niet dat daar ski's in zaten
- veel mensen met mistlicht aan, terwijl het daar echt nog niet mistig genoeg voor was
- erg druk met Nederlanders, 's ochtends heen en 's avonds terug. Iets met vuurwerkverkoop en zo
- veel mensen die vanavond wel heel keurig 100 gingen rijden rond de grens, dat het haast gevaarlijk werd als iedereen remt in die drukte. Maar ja, die willen natuurlijk niet eruit gepikt worden als er grenscontrole mocht zijn..
- opvallend veel mensen met dakkoffers. Het lijkt me niet dat daar ski's in zaten

- Hainje
Jammer dat er geen CEO's tussen rijden...

♪♫ Graai, pak, grijp, jat, naai, pik en bedonder ♪♫
- ArrivaBas
- Contacteer:
Het viel mij gisteren al op een zeer storende manier op dat ontzettend veel mensen niet weten hoe de verlichting van hun auto werkt. Belgen rijden constant met mistachterlicht aan bij de minste of geringste mist. Daarentegen reden veel anderen met de verlichting in de automatische stand die alleen het daglicht in de gaten houdt. Daglicht was er uiteraard wel en dus reed het gros van het meestal grijze of zwarte leaseblik zonder verlichting rond in de mist.
Ik ben zelf van het vlot, maar veilig rijden en daar hoort ook bij dat je de verlichting goed instelt. Daarom heb ik gisteren voor ik überhaupt een meter heb gereden de verlichting in de Skoda van mijn ouders van automatisch regelen naar standaard dimlicht verzet en het mistlicht voor was waar nodig ook snel gevonden.
Ik ben zelf van het vlot, maar veilig rijden en daar hoort ook bij dat je de verlichting goed instelt. Daarom heb ik gisteren voor ik überhaupt een meter heb gereden de verlichting in de Skoda van mijn ouders van automatisch regelen naar standaard dimlicht verzet en het mistlicht voor was waar nodig ook snel gevonden.