Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 40635
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Bericht door Daniel »

Er rijden inderdaad zowel ex-Arriva Citea's onder 44xx als 92xx rond. Diversen daarvan hebben de eerste 8 in het nummer vervangen door een 2, maar er rijden er ook rond met het originele Arriva nummer nog op de bus. En eentje zelfs nog met Arriva logo.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
CamilleKreemers
Berichten: 4581
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Bericht door CamilleKreemers »

Milco schreef: ma 30 dec 2024, 08:40 Die staan op deze wikipagina: https://wiki.ovinnederland.nl/wiki/Over ... stallingen

DMG is Alblasserdam, Dordrecht en Schelluinen.

Maar goed, dat is off-topic hier natuurlijk ;)
Sorry, ik bedoelde ZHN. En hoeveel materieel kan er per stamlling staan??
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 10202
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Bericht door Milco »

De stallingen van ZHN staan in hetzelfde overzicht. Hoeveel bussen per stalling geen idee.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands

Website: http://ov-almere.weebly.com/
Updates:
25-05-2025 NIEUW --> 30 foto's uit Amsterdam!
14-05-2025 --> 167 foto's uit Nederland, België en Duitsland!
Matt5154
Berichten: 937
Lid geworden op: ma 18 mar 2019, 12:58

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Bericht door Matt5154 »

Dat ken verschillen per stalling. Waar zit de techinische dienst van ZHN eigenlijk?

EDIT: De 8163 is blijkbaar weer in dienst na de politieonderzoek.
CamilleKreemers
Berichten: 4581
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Bericht door CamilleKreemers »

Ik bedoelde aan optioneel stallen, ik las ergens dat Katwijk en Noordwijk voor 40 laadplaatsen hebben en Lisse voor 50.
RamonZuidhoek73
Berichten: 88
Lid geworden op: do 30 nov 2023, 06:28

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Bericht door RamonZuidhoek73 »

Hoever zijn ze bij de Hallenweg in Leiden
Etienne
Donateur
Berichten: 8492
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Bericht door Etienne »

Vandaag merkte ik in Leiden en Alphen a/d Rijn dat er flink wat uitvallende ritten waren.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 40635
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Bericht door Daniel »

Wat achtergrond bij de verkeerde kentekens...

Politie neemt bus met verkeerd kenteken van Qbuzz in beslag
In een reactie tegen deze site zegt Qbuzz dat de bus in beslag is genomen tijdens een politiecontrole op zaterdagochtend 21 december. “Daarbij heeft de politie één bus in beslag genomen”, aldus een woordvoerder. “Van deze inbeslaggenomen bus heeft de RDW-inspecteur op 12 december aangegeven dat deze bus is goedgekeurd en klaar was in het proces. Helaas bleek dat deze bus in het systeem van de RDW is blijven hangen.”

Volgens de lezing van Qbuzz is door een “menselijke fout” het onjuiste kenteken op de bus geschroefd. De busvervoerder heeft goede hoop dat de bus weer snel naar de remise wordt teruggebracht door de politie. “Het juiste kentekenbewijs is naar ons onderweg, zodat we de bus snel weer kunnen inzetten.”

Lees verder
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Kopri
Donateur
Berichten: 106
Lid geworden op: ma 22 jul 2024, 16:23
Locatie: Utrecht

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Bericht door Kopri »

“Van de politie heb ik inmiddels vernomen dat men de zaak in onderzoek heeft. Ik tolereer geen enkele overtreding van de wet- en regelgeving. Ik zal de tot nu toe buitengewoon ondermaats verlopen start van de nieuwe concessie Zuid-Holland Noord ook op dit aspect intensief blijven volgen en u informeren wanneer nodig”, zo staat in de brief van Zevenbergen.

https://sleutelstad.nl/2024/12/30/inbes ... -centraal/
Favoriete bussen: VDL SLFA-181 Electric, MB eCitaro G, Setra S418 LE Business, Van Hool newAGG300, MB CapaCity L.
Favoriete treinen: Stadler FLIRT, ICMm, VIRMm 2/3.
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5832
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Bericht door Lijn 45 »

Ze lezen mee. :Y
Op een busforum klagen chauffeurs en passagiers ook steen en been. Over defecte apparatuur, verkeerslichten beïnvloeding die nog niet werkt en tal van andere tekortkomingen.
Speedmaster
Berichten: 286
Lid geworden op: ma 07 nov 2016, 11:27

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Bericht door Speedmaster »

Op dit moment is het hebben van genoeg wielen op de weg de grootste uitdaging! Zolang als er nog een tekort is aan materieel zijn zaken als defecte apparatuur en verkeerslicht beïnvloeding bijzaak wat mij betreft. Zodra er voldoende wielen zijn komt er rust in de tent voor chauffeurs. Nu gebeurd het te vaak dat een chauffeur op z'n handen zit omdat er geen bus is.
Hans
Berichten: 812
Lid geworden op: di 06 apr 2010, 20:43

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Bericht door Hans »

Vanmiddag nog een paar ritjes gedaan.

Na eerst even een rond het IJ wandelingetje in Amsterdam gelopen te hebben nog even met de trein naar Leiden.
De gewenste lijn 182 naar Alphen a/d Rijn kwam niet op dagen. Uiteindelijk de 400 naar Katwijk ESA gepakt. Helaas niet naar ESA ivm werkzaamheden, dus laatste halte Katwijk Sportpark uitgestapt. Idee was toen om de 385 naar Den Haag te pakken, dan 383 Capelsebrug en met wat geluk een Qbuzz rit op de 295 naar Utrecht.
Helaas net als 1,5 week geleden mislukte ook deze keer die 385 naar Den Haag. De eerst komende 2 vielen uit. Lijn 31 naar Leiden reed met 24 minuten vertraging en voor de rest veel rituitval op die halte beide richtingen de komende 1,5 uur! Uiteindelijk de 385 naar Noordwijk met circa +10 genomen. Daar even rond gelopen en vervolgens de 361 naar Schiphol.
Lekker door de dorpen van de Bollenstreek heen en slingeren met vele haltes. Echt snelbuzz.... die naam mag het pas hebben zodra je de Bollenstreek uit rijdt en via de provinciale weg en de A4 uiteindelijk op Schiphol terecht komt.

Ik wist dat de volgende 365 naar Leiden niet zou rijden (361 is gekoppeld aan 365) want die werd in Noordwijk al als rijd niet aangegeven.
Schiphol even rond gelopen en gepoogd de dan volgende 365 te nemen. Die had +31. Uiteindelijk de 470 naar Alphen a/d Rijn maar gepakt en toen daar de trein gepakt via Utrecht terug naar Eindhoven.

Wederom veel rituitval her en der. Overal verkeerde bus inzet. 2 stuks Snelbuzz in Alphen gezien bijvoorbeeld en zelf een Streekbuzz op de 361. Ook nog U-OV geleed op 361 gezien, een witte Mercedes geleed op de 57, Bravo geleed (businext) op 250 en nog een Citea GVB? aan de kleuren te zien op de 366. Verder stads-/streekbuzz door elkaar en R-net op lijnen waar ze niet horen. Maar goed, beter een verkeerde bus dan geen bus en als ze niet Rnet-lijnen in een Rnet omloop zetten krijg je dat sowieso.
BasGeluk
Berichten: 330
Lid geworden op: wo 05 jun 2024, 20:53

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Bericht door BasGeluk »

Waarom worden er dan chauffeurs uit andere regio’s uitgeleend aan ZHN? Het probleem is niet alleen te weinig bussen.

Welke vervoerder was tweede na Qbuzz en heeft deze een plan ingediend wat wel haalbaar was? Dan is de hele zaak juridisch interessant.
Gr BasG
Aart Rietveld
Berichten: 14
Lid geworden op: za 21 dec 2024, 18:28

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Bericht door Aart Rietveld »

Speedmaster schreef: ma 30 dec 2024, 21:05 Op dit moment is het hebben van genoeg wielen op de weg de grootste uitdaging! Zolang als er nog een tekort is aan materieel zijn zaken als defecte apparatuur en verkeerslicht beïnvloeding bijzaak wat mij betreft. Zodra er voldoende wielen zijn komt er rust in de tent voor chauffeurs. Nu gebeurd het te vaak dat een chauffeur op z'n handen zit omdat er geen bus is.
Ik heb vanuit mijn kantoor zicht op de stalling in Noordwijk en heb de stalling nog nooit helemaal leeg gezien. Overdag staan er soms wel tientallen bussen. Zijn die dingen dan allemaal defect of zijn er toch andere problemen?
Speedmaster
Berichten: 286
Lid geworden op: ma 07 nov 2016, 11:27

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Bericht door Speedmaster »

Is het in de spits leeg? Weet niet of Noordwijk elektrisch is, dan kan het ook laden zijn natuurlijk.
Philip
Berichten: 561
Lid geworden op: do 27 mei 2021, 18:37

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Bericht door Philip »

BasGeluk schreef: ma 30 dec 2024, 21:10 Waarom worden er dan chauffeurs uit andere regio’s uitgeleend aan ZHN? Het probleem is niet alleen te weinig bussen.

Welke vervoerder was tweede na Qbuzz en heeft deze een plan ingediend wat wel haalbaar was? Dan is de hele zaak juridisch interessant.
We zijn toch pas net twee weken onderweg? EBS in IJssel-Vecht was ook een enorme puinhoop. Nu zijn we een jaar verder en wordt de beloofde dienstregeling geboden zonder veel uitval.
matje82
Berichten: 188
Lid geworden op: zo 12 sep 2010, 13:30

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Bericht door matje82 »

Op Busposities zie ik dat er van de Citea's uit IJsland en Duitsland maar 30 van de 49 rijden. En dan moeten er nog 16 komen.
Dit zal deels nog te maken hebben met de kentekenproblemen.

Van de 8351-8362 rijden er momenteel ook maar 3 van de 12.

En van de weinige Iveco's die er zijn staan er ook wel wat stil. Alleen de Yutongs en de Volvo's 8100-8122 rijden volop.

Ben heel benieuwd waarmee ze vanaf 6 januari kunnen rijden.
Speedmaster
Berichten: 286
Lid geworden op: ma 07 nov 2016, 11:27

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Bericht door Speedmaster »

Volgens de RDW zijn er nog 7 iveco’s zonder tenaamstelling maar wel al met een kenteken.Dus veel zal er deze week niet meer bij komen qua elektrisch materieel.
Sleutelstad
Berichten: 162
Lid geworden op: wo 23 okt 2024, 18:34

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Bericht door Sleutelstad »

In het kader bij het materieeltekort kan alles. Volgens de digitale bronnen rijdt Yutong 8730 nu op StadsBuzz 2 in Leiden.
jor[D]1
Berichten: 41
Lid geworden op: ma 20 jul 2015, 08:51

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Bericht door jor[D]1 »

Vanavond voor het eerst iets anders dan yutong op de 400/401 gezien. Met een overvolle oude citea met arriva op t koerbord ri katwijk. Hulde aan de chaufeur die handmatig alle haltes afriep.
Verder veel uitval, waardoor die bus wel zo druk zal zijn geweest
Hans schreef: ma 30 dec 2024, 21:06 Wederom veel rituitval her en der. Overal verkeerde bus inzet. 2 stuks Snelbuzz in Alphen gezien bijvoorbeeld en zelf een Streekbuzz op de 361. Ook nog U-OV geleed op 361 gezien, een witte Mercedes geleed op de 57, Bravo geleed (businext) op 250 en nog een Citea GVB? aan de kleuren te zien op de 366. Verder stads-/streekbuzz door elkaar en R-net op lijnen waar ze niet horen. Maar goed, beter een verkeerde bus dan geen bus en als ze niet Rnet-lijnen in een Rnet omloop zetten krijg je dat sowieso.
T genoemde allegaartje aan invalbussen rond leiden/lisse lijkt vooral op 50,57,250,361,365 en 366 te zitten. Heb die zelfde gvb citea op de 250 gezien vandaag. Worden deze bussen in een bepaalde omloop gehouden?
Selivio
Berichten: 552
Lid geworden op: za 30 apr 2016, 12:02

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Bericht door Selivio »

Over die verkeerslicht-beïnvloeding, dat is zaak van de eigenaren van de betreffende verkeerslichtinstallaties om die op de nieuwe situatie in te regelen. En ook voor de meeste eigenaren heeft dat over het algemeen weinig prioriteit, dus daar kan Qbuzz niet altijd wat aan doen (behalve de benodigde gegevens doorgeven en blijven pushen dat het geregeld moet worden...).
Grt. Stefan
omaylie
Berichten: 817
Lid geworden op: wo 07 feb 2018, 15:46

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Bericht door omaylie »

Nou vandaag zijn er heel wat Iveco's tenaamgesteld. Ik heb zelf voor de lol maar bijgehouden hoeveel Iveco's er al een kenteken hebben en we dus zeer binnenkort kunnen verwachten (waarschijnlijk komen er meer Iveco's pas na de kerstvakantie in dienst).

Stand van vandaag (30 december 2024):
- E-way 10.7 meter: 10/15
- E-way 12 meter: 20/23
- Crossway LE 12 meter elec: 48/102
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 13643
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Bericht door Hainje »

Hans schreef: ma 30 dec 2024, 21:06 Bravo geleed (businext) op 250
Als ik op busposities kijk, zou dat zomaar eens de Arriva 0287 kunnen zijn welke je hebt gezien. Die is bij ons afgevoerd omdat ie kapot was, maar nu dus weer op dienst in ZHN.

Van de week toch maar eens op jacht om dat ding te platen, zullen de collega's in Tilburg vast hilarisch vinden.
Daniel schreef: ma 30 dec 2024, 20:40 Lees verder
Ongeldige cadeaulink. -0-

Maar zo zou het wel moeten werken.
♪♫ Graai, pak, grijp, jat, naai, pik en bedonder ♪♫
"If you say you love freedom, but you don't believe in freedom for everybody, then the thing you love isn't freedom - it's privilege." ~ Tim Walz.
Sleutelstad
Berichten: 162
Lid geworden op: wo 23 okt 2024, 18:34

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Bericht door Sleutelstad »

omaylie schreef: ma 30 dec 2024, 23:25
Stand van vandaag (30 december 2024):
- E-way 10.7 meter: 10/15
- E-way 12 meter: 20/23
- Crossway LE 12 meter elec: 48/102
Dat gaat toch wel hard dan dan. Hopelijk worden ze vanaf 6 janauri wel direct ingezet.
Gebruikersavatar
ThatPCDude
Donateur
Berichten: 1240
Lid geworden op: vr 12 nov 2021, 14:04
Locatie: Beverwijk/Delft

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Bericht door ThatPCDude »

Selivio schreef: ma 30 dec 2024, 22:56 Over die verkeerslicht-beïnvloeding, dat is zaak van de eigenaren van de betreffende verkeerslichtinstallaties om die op de nieuwe situatie in te regelen. En ook voor de meeste eigenaren heeft dat over het algemeen weinig prioriteit, dus daar kan Qbuzz niet altijd wat aan doen (behalve de benodigde gegevens doorgeven en blijven pushen dat het geregeld moet worden...).
Het probleem zit het er dus in dat Arriva tegen alle afspraken van concessiewisselingen in géén gegevens van verkeerslichten heeft gedeeld met Qbuzz, waardoor letterlijk ieder verkeerslicht opnieuw aangevraagd moet worden.
Dagelijks pendelstudent tussen Beverwijk en Delft!

Buschauffeur bij Qbuzz in ZHN, alle berichten zijn op persoonlijke titel.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 88 gasten