Dingen van Vroeger

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Suus
Contacteer:

Dingen van Vroeger

Bericht door Suus »

Ik had een echte Penniemaat van de Postbank. Heel gaaf ding, waren mijn vriendjes die bij de Rabo zaten echt jaloers op.

Dit jaar ben ik langzaam vertrokken bij de ING en volgend jaar wil ik gaan opzeggen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
erjeebee

Re: Dingen van Vroeger

Bericht door erjeebee »

Ik was ook compleet vertrokken bij de ING.. 100% Rabo.
Vertrek ik naar hier en wat blijkt... ING is de beste deal. Dus weer een oranje pas.
Tom024
OVNL-beheerder

Bericht door Tom024 »

De Douwe Egberts-winkel, waar je je zuurverdiende punten tegen bijbetaling kon inwisselen voor serviesgoed, koffielepeltjes of misschien wel een nieuw koffieapparaat. Al moest je voor dat laatste behoorlijk wat koffie hebben gedronken.
ODRAIL

Bericht door ODRAIL »

Je kon de punten na de opheffing van de Douwe Egberts-winkels gewoon inwisselen bij de Blokker winkels. Maar dit gaat sinds het faillissement van Blokker ook niet meer.
Suus
Contacteer:

Bericht door Suus »

Anderhalve week geleden stond bij Albert Heijn een donatiebak voor je DE-punten.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Hainje

Bericht door Hainje »

Extra bonus voor de CEO. :p
♪♫ Graai, pak, grijp, jat, naai, pik en bedonder ♪♫
"If you say you love freedom, but you don't believe in freedom for everybody, then the thing you love isn't freedom - it's privilege." ~ Tim Walz.
VIRM

Bericht door VIRM »

De tijd dat niet alles tientallen verschillende varianten moest hebben. In de oliebollenkraam heb je nu de Dubaibol. Eerder deze maand duizelde het van de vele verschillende soorten kruidnootjes.
Beul van de blindegeleidelijn
Dennenboom

Bericht door Dennenboom »

We hadden ook nog de onvolprezen 'Duitsland-antenne'. Dat leverde naast de 2 Nederlandse zenders ook nog eens 3 Westdduitse op. Bij mooi weer zelfs een inkijkje in de DDR via hun zender in Schwerin. De eerste kennismaking met de Aktuelle Kamera en hun visie op de Berlijnse muur.
MaartenD

Bericht door MaartenD »

Wauw, dat moet zo'n 300 km in luchtlijn zijn. DDR TV heb ik nooit gezien, wij hadden standaard ARD, ZDF en WDR.
Vraag me af of de oostduitsers een TV zender op de Brocken hadden staan. Dat is ongeveer even ver, dat zouden we dan wel ontvangen moeten hebben.
Duitsland werd toch met de lange antenne met twee schuine wasrekjes ontvangen?

Hier in het zuiden hadden we wel BRT1 en BRT2 en met veel sneeuw de RTBF. Volgens mij was daar de vertikale wasrekantenne voor.

Was het niet linksboven voor Duitsland, linksonder voor Nederland, rechtsonder voor België? Het is alweer zo lang geleden.
Afbeelding
ODRAIL

Bericht door ODRAIL »

Toen er zo'n 30 jaar geleden bij ons oude huis een schotelantenne geplaatst werd liep de gehele buurt uit om te kijken wat er aan de hand was.

Die schotelantenne heeft trouwens tot vorig jaar juli dienst gedaan.
Dennenboom

Bericht door Dennenboom »

MaartenD schreef: ma 30 dec 2024, 11:24 Duitsland werd toch met de lange antenne met twee schuine wasrekjes ontvangen?
Die hadden wij in ieder geval wel. Zat ook nog een versterker aan. De DDR tv konden we overigens niet in kleur ontvangen. Om een of andere reden hadden ze in het Oostblok gekozen voor het Franse SECAM systeem.
trolly

Bericht door trolly »

De DDR was gewoon kleurloos.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
TffpaA
Donateur

Bericht door TffpaA »

Kom, niet zo zwart-wit nu, trolly.
Daantje
OVNL-bestuurslid
Contacteer:

Bericht door Daantje »

Ik heb in België gewoond en daar waren we te zuinig om te betalen voor de tv maar met een vork in de antenne aansluiting konden we België 1 en 2 ontvangen en afhankelijk van het weer ook Nederlandse tv. Best handig maar twee zenders met zijn negenen, dan was er niet veel onenigheid over wat we zouden kijken.
TffpaA
Donateur

Bericht door TffpaA »

Daantje schreef: ma 30 dec 2024, 17:18 met zijn negenen
:shock:

Over 'dingen van vroeger' gesproken: grote gezinnen. Maar gezien jij een generatiegenoot van me bent, komen die dus nog steeds voor...
ArrivaBas
Contacteer:

Bericht door ArrivaBas »

De KRO-NCRV weet er al jarenlang televisie over te maken. :Y
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Daantje
OVNL-bestuurslid
Contacteer:

Bericht door Daantje »

TffpaA schreef: ma 30 dec 2024, 17:26
Daantje schreef: ma 30 dec 2024, 17:18 met zijn negenen
:shock:

Over 'dingen van vroeger' gesproken: grote gezinnen. Maar gezien jij een generatiegenoot van me bent, komen die dus nog steeds voor...
Studentenhuis met gezamenlijke keuken ;)
trolly

Bericht door trolly »

Ook één grote familie :Y

________________________________________________________________________________________________
TffpaA
Donateur

Bericht door TffpaA »

Oww, haha :lol:

Ja, die bewegen zich vaak ook in erg grote groepen.
Suus
Contacteer:

Bericht door Suus »

Televisieantennes zijn van voor mijn tijd, in mijn tijd bestond de Centrale Antenne Systemen Exploitatie Maatschappij al.
TomSteyl

Bericht door TomSteyl »

Mijn oude gemeente (Tegelen) had al heel vroeg een eigen kabelmaatschappij, waardoor er vanaf begin jaren '80 al de meest exotische zenders over de kabel de huiskamer binnenkwamen.

Duitse tv was al zo ingeburgerd uit het verleden, vandaar dat echt heel veel mensen hier de Duitse taal perfect spreken. Ik behoor tot de laatste generatie die ook met de Duitse tv groot geworden is. Je moet je voorstellen dat hier nog eerder de ARD te ontvangen was, dan de Nederlandse zender (tv-toren Roermond was nog niet af).

Beetje in navolging van het bovenstaande: laatst las ik trouwens een artikel over taalontwikkeling vs de opkomst van commerciële televisie in Vlaanderen. Terwijl heel Vlaanderen tot eind jaren '80 massaal de Nederlandse tv bekeek (de TROS-omroepster begroette altijd de kijkers in Nederland en Vlaanderen), zorgde de opkomst van VTM dat de taalontwikkeling van Vlamingen verslechterde en er minder goed ABN gesproken werd.
Veel gebruik gemaakt van het OV tussen 2006 en 2012, daarna meer bekeken vanaf de zijlijn.
TffpaA
Donateur

Bericht door TffpaA »

Zeker - net zoals hier iedereen nog perfect ABN sprak ten tijde van het Polygoonjournaal, en de huidige generatie nu als een stelletje onderontwikkelde holbewoners spreekt sinds de ver-RTL-isering van ons omroepsysteem. Om over het vervangen van onze taal door het Engels met al die social media en streamingdiensten nog maar te zwijgen.

Ach, leefden wij nog maar vroeger. Toen alles beter was.
TomSteyl

Bericht door TomSteyl »

Het Polygoon Journaal was natuurlijk al een parodie van het echte Nederland, want dat was amper een afspiegeling van het hele land met alle dialecten, gebruiken enz. Dat blijft nog steeds een terugkerend thema, want als ik sommige zenders mag geloven bestaat er niks buiten Amsterdam, Abcoude, Hilversum en de rest van de Randstad. Ik denk dat daarom zo'n programma's als Dwars door de Lage Landen en Binnenstebuiten zo goed gewaardeerd worden.
Veel gebruik gemaakt van het OV tussen 2006 en 2012, daarna meer bekeken vanaf de zijlijn.
TffpaA
Donateur

Bericht door TffpaA »

Wie heeft er hier toevallig - of kent toevallig - een betamaxspeler?

Het is een long shot, maar bij een bezoek aan het ouderlijk huis dook onlangs een doos vol geboorteparafernalia van mij op (inclusief bijzonder stichtelijke wenskaartjes in de U-vorm), waaronder een betamaxtape waarop kennelijk mijn eerste maanden zijn vastgelegd.

Maar het kan ook net zo goed een 'natuurfilm' zijn. Als er na 43 jaar nog wat op staat...
trolly

Bericht door trolly »

Denk dat ze er hier wel eentje hebben.

Plaats reactie