Het jaar 2024 van Milco (64 foto's)

Dit is het forumdeel voor jouw mooie foto's. Plaats dus al je reisverslagen hier. Ook overige foto's zijn welkom, mits ze voorzien zijn van een omschrijving waarom je die foto graag wil laten zien.
Plaats reactie
Milco
OVNL-beheerder
Contacteer:

Het jaar 2024 van Milco (64 foto's)

Bericht door Milco »

Het jaar 2024 zit er bijna op. Voor mij was het een jaar met leuke dingen, maar privé ook wat minder leuke dingen die momenteel nog steeds spelen. Gelukkig ben en blijf ik altijd positief, wat mij altijd heeft geholpen. Ook in 2025 blijf ik positief en hoop ik weer veel mooie reizen te maken. Zo ben ik ook komend jaar weer van plan enkele weken door Duitsland te gaan reizen met het Deutschlandticket en volgt in oktober weer een meerdaagse reis naar Brussel vanwege Busworld.

Met dit jaaroverzicht blik ik nog eenmaal terug op het jaar 2024, waarin ik diverse reizen heb gemaakt door diverse landen. Veel kijkplezier! :)

Januari
Op 7 januari reisde ik onder andere door Twente, alwaar de rode bussen van Syntus plaats hadden gemaakt voor bussen in de RRReis-kleuren van Arriva:
Afbeelding

Die rode bussen van Syntus kwam ik dan weer drie dagen later tegen in Harderwijk, wel in dienst bij RRReis maar dan bij EBS:
Afbeelding

Op 24 januari maakte ik dan weer een klein en spontaan rondje door de buurt en nam ik onder andere een kijkje bij het pas geopende busstation in Blaricum:
Afbeelding

En nadat ik zaterdag de 27e een verjaardag had in Nuenen, ging ik de volgende dag weer die richting in om een dagje door Limburg te gaan reizen. Zo reed lijn 36 toch nog langer door Jabeek dan gepland, iets wat sinds eind november toch verleden tijd is:
Afbeelding

Februari
Februari slaan we over, want blijkbaar heb ik in deze maand geen reizen gemaakt. Gelukkig volgen er nog meer maanden zullen we maar zeggen. ;)

Maart
In maart werd er wel weer volop gereisd. Zo maakte ik op 9 maart een ronde door Overijssel en Drenthe. Zo kwam ik die dag onder andere door het pittoreske Zwinderen:
Afbeelding

Op 20 maart vond ik het weer eens tijd om de grens over te steken. De reis ging naar onze zuiderbuurkes en daarbij reisde ik onder andere door Lier:
Afbeelding

April
Door met april! Op de zesde van deze maand reisde ik dan weer rondom Amsterdam en was ik voornamelijk op jacht naar de Keukenhofbussen die nog onder de vlag van Arriva werden uitgevoerd:
Afbeelding

Vier dagen later reisde ik dan weer door Noord-Brabant, jongûh, en kwam ik onder andere door Sint-Michielsgestel:
Afbeelding

Vier dagen later was ik dan weer in Amsterdam te vinden op jacht naar de diverse gratis pendelbussen op buslijn 76 om daarna nog enkele door de stad rijdende museumtrams mee te pakken:
Afbeelding

En op 28 april was ik dan weer in Zuid-Limburg te vinden en kwam ik onder andere door Schin op Geul:
Afbeelding

Mei
Ook op de eerste dag van mei was het raak en ging ik op pad. Ditmaal reisde ik voornamelijk door Flevoland en Overijssel. Zo was ik die dag onder andere in Heino te vinden:
Afbeelding

Op 11 mei reisde ik dan weer door de Zaanstreek op jacht naar het toen nog tijdelijke materieel dat er reed. Zo trof ik in Assendelft deze voormalig bus van Connexxion aan:
Afbeelding

Een dag later reisde ik dan weer met de Trolley 2.0 die tussen Arnhem en Wageningen was gaan rijden:
Afbeelding

Op zaterdag 18 mei vertrok ik dan weer voor een vijfdaagse reis door Duitsland. Op deze eerste dag reisde ik via een niet-alledaagse route: met de trein tot Lelystad om daarvandaan volledig per bus, via Harderwijk, Barneveld, Arnhem, Doetinchem, Dinxperlo en Bocholt naar Münster. Letterlijk op de grens tussen het Nederlandse Dinxperlo en het Duitse Suderwick kon ik de stadsbus die mij naar Bocholt zou vervoeren alvast op de foto zetten:
Afbeelding

De volgende dag reisde ik per trein naar Hannover. Dit deed ik met tussenstops in Hamm, Paderborn en uiteindelijk nog Minden:
Afbeelding

Op maandag de 20e reisde ik verder naar Oldenburg en maakte ik een tussenstop in Bremen:
Afbeelding

Op dinsdag maakte ik vanuit Oldenburg dan weer een ronde door Ostfriesland en bevond ik mij onder andere in Esens.
Afbeelding

Op woensdag was het dan weer tijd om naar huis te reizen, via nog een flink stuk door Duitsland om in Oberhausen nog een voormalig bus van Connexxion te spotten:
Afbeelding

Juni
Door met de maand juni! Op de 2e van deze maand was het exact 75 jaar geleden dat de eerste PCC-tram in Den Haag arriveerde. Om dat te vieren reden er deze dag gratis PCC-trams mee op de route van tramlijn 11. Ik was uiteraard die dag in Den Haag te vinden om de route af te lopen en onderweg foto's te maken van de hedendaagse en historische trans:
Afbeelding

Drie dagen later was ik dan weer door Zeeland en Zuid-Holland aan het reizen en bevond ik mij onder andere in Ouddorp alwaar ik deze voormalige Limburger trof op het R-net naar Rotterdam:
Afbeelding

Zaterdag 22 juni trok ik dan weer naar België voor een weekendje reizen. Op deze dag reisde ik vanuit Almere naar Oostende en kwam ik daarbij onder andere in Eeklo:
Afbeelding

De volgende dag reisde ik langs de kust naar Knokke om daarvandaan weer richting huis te reizen. Nog voordat ik ging reizen maakte ik 's ochtends al enkele foto's langs de kust:
Afbeelding

Op 26 juni reisde ik dan weer door Twente en kwam ik onder meer door Deurningen:
Afbeelding

Op 29 juni vertrok ik dan voor een reis van 17 dagen door Duitsland, waarbij ik ook meermaals de grens over reisde. Op deze eerste dag reisde ik vanuit Almere naar Winningen, niet ver van Koblenz en had ik onder andere een tussenstop in Dinslaken, die langer dan gepland duurde doordat mijn schoen kapot bleek te gaan en ik, uiteraard geen reserve bij me, een nieuw paar schoenen moest kopen. Dinslaken dus:
Afbeelding

Op 30 juni reisde ik vanuit Winningen naar Kaiserslautern en maakte ik een tussenstop in Trier:
Afbeelding

Juli
Op de eerste dag van de maand juli reisde ik verder richting het zuiden. Vanuit Kaiserslautern reisde ik naar Weil am Rhein en had ik onder andere een tussenstop in Freiburg im Breisgau, alwaar de trams af en aan reden:
Afbeelding

Op 2 juli reisde ik dan een dag door het nabij gelegen Basel in Zwitserland. Zo bevond ik mij die dag in het dorp Leymen dat dan weer in Frankrijk ligt:
Afbeelding

3 juli werd een dag die uitleg nodig heeft: vanuit Weil am Rhein reisde ik naar Friedrichshafen om daarbij onder andere te reizen via Basel en Schaffhausen, dat beide dan weer in Zwitserland ligt:
Afbeelding

De 4e van juli reisde ik door naar Kempten en dat deed ik onder andere via Lindau, dat deels op een schiereiland ligt en alwaar de stadsbussen nog door de pittoreske straatjes rijden:
Afbeelding

De volgende dag, 5 juli, had ik een relatief lange reis voor de boeg. Vanuit Kempten reisde ik naar München en dat deed ik met onder andere een tussenstop in Reutte in Tirol in Oostenrijk:
Afbeelding

In München had ik een hotel voor twee nachten, zodat ik nog wat rust had. Op zaterdag 6 juli bleef ik zodoende in München en trof ik daar diverse bussen en trams:
Afbeelding

Op zondag 7 juli ging de reis dan weer verder en wel naar Salzburg in Oostenrijk. Helaas voelde ik mij die dag zeer beroerd en maakte ik geen tussenstops om in het hotel in Salzburg even goed uit te zieken. Aanvankelijk had ik er twee nachten geboekt, maar ik besloot ter plekke een nacht bij te boeken om mezelf toch nog even wat rust te geven. Een dag later was ik gelukkig alweer goed opgeknapt en besloot ik een flinke ronde door de stad te gaan lopen:
Afbeelding

Dinsdag 9 juli werd dan wel weer een reisdag en ging ik juist vanuit Oostenrijk een dagje reizen door Zuidoost-Duitsland. Zo bevond ik mij die dag onder andere in Berchtesgaden, bekend van de Obersalzberg alwaar tijdens de Tweede Wereldoorlog Hitler en andere hoge nazi's woonden:
Afbeelding

Op woensdag vertrok ik dan definitief uit Salzburg en ging de reis naar Regensburg waarbij ik een tussenstop had in Landshut:
Afbeelding

Op donderdag 11 juli ging de reis verder. Vanuit Regensburg ging het naar Hof. Deze dag had ik onder andere een tussenstop in Bayreuth:
Afbeelding

Op vrijdag de 12e reisde ik dan weer naar Zwickau en maakte ik een tussenstop in het heuvelachtige centrum van Plauen:
Afbeelding

Ook op 13 juli ging de reis verder en ging het inmiddels weer langzaamaan richting het westen. Vanuit Zwickau reisde ik naar Mageburg alwaar nieuwe en oude trams aan elkaar gekoppeld langsreden:
Afbeelding

Ook op zondag de 14e ging de reis weer westwaarts en wel naar Hameln, met een tussenstop in Braunschweig:
Afbeelding

Maandag 15 juli werd dan de laatste dag van deze vakantiereis door Duitsland. Vanuit Hameln ging het weer naar Almere en maakte ik onder andere nog een tussenstop in Ibbenbüren alwaar ik alvast aan Nederland kon wennen:
Afbeelding

Inmiddels was de instroom van de VDL's van EBS op gang gekomen. Zodoende reisde ik op 20 juli dan weer door Waterland en bevond ik mij weer eens op schiereiland Marken:
Afbeelding

Vier dagen later was ik dan weer in Uithoorn te vinden dat inmiddels was aangesloten op het tramnetwerk van Amsterdam:
Afbeelding

Op zondag 28 juli ging ik voor de verandering weer eens een grens over en ditmaal die van België. Zo was ik die dag onder meer in Leopoldsburg te vinden:
Afbeelding

Augustus
Door met augustus! Ook in deze maand ging het reizen uiteraard gewoon verder. Op de zevende was ik voor de verandering eens op Texel te vinden en trof ik onder andere deze ex-Utrechtse gelede aan:
Afbeelding

Op 21 augustus was ik dan weer in Gelderland te vinden en reisde ik onder andere door Elspeet:
Afbeelding

Vier dagen later reisde ik dan weer door een ander deel van Gelderland en kwam ik onder meer langs Winterswijk:
Afbeelding

Weer drie dagen later reisde ik dan weer over het Zeeuwse schiereiland Tholen alwaar half OV Regio IJsselmond haar bussen had gedropt. In Poortvliet trof ik zelfs een bus met het logo van Overijssel nog linksachter op de bus:
Afbeelding

31 augustus gingen mijn vader en ik dan weer op pad voor tot nu toe ons jaarlijkse uitje: de Rammelbakken Reis. Deze verliep ditmaal door Italië, Slovenië, Oostenrijk en Kroatië.

September
Aangezien er van deze reis al een reportage op het forum staat, besteed ik er in dit eindverslag niet heel veel aandacht aan. Wel wil ik nog een keer terugkijken op de laatste reisdag op 6 september waarbij wij ons hoog in de Italiaanse bergen bevonden:
Afbeelding

Op 14 september was het Open Monumentendag en pendelden er een aan elkaar gekoppelde Mat '54 uit 1962 en een Mat '46 uit 1952 tussen Amersfoort en het Spoorwegmuseum:
Afbeelding

Vier dagen later reisde ik voor de verandering door de kleine Groningse dorpjes en bevond ik mij onder andere in Uithuizermeeden:
Afbeelding

Op vrijdag de 20e reisde ik na een halve werkdag dan weer vanuit Almere naar Aachen en bevond ik mij onder andere in het Vaalserquartier:
Afbeelding

De volgende dag reisde ik vanuit Aachen dan weer door België en bevond ik mij onder andere in Pepinster:
Afbeelding

Zondag reisde ik dan weer huiswaarts en trof ik in Moers dan weer dit Nederlandse product:
Afbeelding

Op 29 september volgde dan weer een reisje door Zuid-Holland en was ik onder andere weer eens in Papendrecht te vinden:
Afbeelding

Oktober
Door met oktober! De dagen werden langzamerhand korter, maar niet altijd minder slecht! Op 4 oktober werd het dusdanig mooi weer dat ik een verlofdagje had opgenomen om voor het eerst en voor het laatst met Arriva door Zuidoost-Friesland te reizen. Zo maakte ik er voor het eerst foto's in Appelscha:
Afbeelding

Na een hotelovernachting in Assen reisde ik op 5 oktober dan weer door Drenthe en bevond ik mij onder andere in Musselkanaal:
Afbeelding

Op 13 oktober maakte ik dan weer een spontaan reisje door Zaandam om ook hier de nieuwe VDL's te spotten:
Afbeelding

Drie dagen later reisde ik dan weer door Zuid-Holland om voor het eerst en voor het laatst foto's te maken van bussen van Arriva in Lekkerkerk:
Afbeelding

Op 23 oktober was ik dan weer in Zuid-Limburg te vinden alwaar vanwege werkzaamheden aan de N278 extra bussen reden. Zo reden er in de spitsuren extra grote bussen door Sibbe, waar normaal enkel 8-persoonsbusjes rijden:
Afbeelding

Weer drie dagen later maakte ik dan weer eens een ronde langs Düsseldorf, Solingen, Remscheid en uiteraard, als je er dan toch bent, Wuppertal:
Afbeelding

De volgende dag reisde ik weer naar huis vanwege regen in Duitsland. In Nederland scheen de zon volop en zodoende maakte ik al lopend nog een ronde door Arnhem alvorens naar huis te reizen:
Afbeelding

November
Door met november! Ook deze maand heb ik gelukkig niet stilgezeten. Zo reisde ik op 3 november dan weer door Rivierenland en bevond ik mij onder andere in het dorp Ingen:
Afbeelding

Op 24 november reisde ik dan weer naar Heerlen om daarvandaan een flinke ronde door de regio te lopen. Eenmaal op de terugweg kon ik vanaf een heuveltje een leuke foto maken in Heerlen:
Afbeelding

December
En dan zijn we alweer toegekomen aan december. De eerste reisdag van deze maand was gelijk op 1 december. Deze dag bevond ik mij dan weer in Twente en was ik voor het eerst te vinden in het pittoreske Geesteren:
Afbeelding

Op 28 december volgde dan nog een dagje reizen door Zuid-Limburg, alwaar het in tegenstelling tot de rest van Nederland volop zonnig was en niet grijs en mistig. Die dag kwam ik onder meer in Klimmen, iets wat je in Limburg in elk geval genoeg kan doen:
Afbeelding

Hiermee sluit ik mijn jaarverslag af en wens ik jullie allemaal het beste voor het komend jaar. Op naar 2025 met hopelijk weer veel mooie reizen! :D
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands

Website: http://ov-almere.weebly.com/
Updates:
25-05-2025 NIEUW --> 30 foto's uit Amsterdam!
14-05-2025 --> 167 foto's uit Nederland, België en Duitsland!
Daniel
OVNL-bestuurslid
Contacteer:

Re: Het jaar 2024 van Milco (64 foto's)

Bericht door Daniel »

Leuk jaarverslagje :pos:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
waldo79

Re: Het jaar 2024 van Milco (64 foto's)

Bericht door waldo79 »

Geweldige reportage. Je hebt het Deutschland Ticket goed gebruikt.
Plaats reactie