Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen
-
- Berichten: 1899
- Lid geworden op: vr 01 apr 2022, 20:26
Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Als je in Almere Haven of Huizen moet zijn, is bus 360 en dan een overstap op R·NET vaak sneller, en zeker relaxter.
Vanuit de ArenA moet je anders eerst naar Duivendrecht, daar de sprinter nemen, met een beetje pech nog in Weesp over moeten stappen op een ander sprinter en vervolgens moet je daarna nog met een bus.
Vanuit de ArenA moet je anders eerst naar Duivendrecht, daar de sprinter nemen, met een beetje pech nog in Weesp over moeten stappen op een ander sprinter en vervolgens moet je daarna nog met een bus.
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 10199
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Het valt mij op dat lijn 360 nu in de spits opeens 5x/uur rijdt. Volgens mij was dat direct per 16 december toch nog 4x/uur? Sinds wanneer is die frequentie zo snel opgeschroefd?
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands
Website: http://ov-almere.weebly.com/
Updates:
25-05-2025 NIEUW --> 30 foto's uit Amsterdam!
14-05-2025 --> 167 foto's uit Nederland, België en Duitsland!
Website: http://ov-almere.weebly.com/
Updates:
25-05-2025 NIEUW --> 30 foto's uit Amsterdam!
14-05-2025 --> 167 foto's uit Nederland, België en Duitsland!
-
- Berichten: 1899
- Lid geworden op: vr 01 apr 2022, 20:26
Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen
En in de ochtenddal (10-12) maar 2xpu, ook na de vakantie. Niet echt R-NET waardig.
Overigens heb ik GVB een suggestie gedaan om op Gaasperplas richting Bijlmer tijdelijk op het busstation te stoppen. Ik kreeg een belletje van een klantenservicemevrouw die er heel enthousiast over was en het door ging zetten, maar nog geen resultaat, terwijl het gister voor mij een handige optie was geweest, ik stond op Diemerknoop, de 66 was net weg en de 360 kwam er aan, maar de chauffeur zei dat ik daar niet uit mocht stappen.
Gelukkig kwam 1 minuut later de volgende 66 die niet op de DRIS te zien was er aan (ik ging er vanuit dat de 66 elke 30mn reed op zondag, kennelijk in de avondspits vaker). Die haalde op het stuk tussen Geldershoord en Ganzenhoef 10mn vertraging door verkeer, van die chauffeur mocht ik wél eerder uitstappen (bedankt!) en in de tegenrichting zag ik 2 66's tegelijk op Ganzenhoef staan, met +1 en +11.
Overigens heb ik GVB een suggestie gedaan om op Gaasperplas richting Bijlmer tijdelijk op het busstation te stoppen. Ik kreeg een belletje van een klantenservicemevrouw die er heel enthousiast over was en het door ging zetten, maar nog geen resultaat, terwijl het gister voor mij een handige optie was geweest, ik stond op Diemerknoop, de 66 was net weg en de 360 kwam er aan, maar de chauffeur zei dat ik daar niet uit mocht stappen.
Gelukkig kwam 1 minuut later de volgende 66 die niet op de DRIS te zien was er aan (ik ging er vanuit dat de 66 elke 30mn reed op zondag, kennelijk in de avondspits vaker). Die haalde op het stuk tussen Geldershoord en Ganzenhoef 10mn vertraging door verkeer, van die chauffeur mocht ik wél eerder uitstappen (bedankt!) en in de tegenrichting zag ik 2 66's tegelijk op Ganzenhoef staan, met +1 en +11.
-
- Berichten: 477
- Lid geworden op: za 18 jun 2011, 15:58
Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Is de volgende fase van de Oranje Loper hier al langsgekomen?
https://www.amsterdam.nl/projecten/oran ... den/trams/
Vanaf februari zal tram 13 twee jaar lang niet naar CS rijden. De eerste maanden is er ook nog geen goede overstap op het Haarlemmerplein. Vermoedelijk omdat de Houtmankade dan nog niet klaar is en Zoutkeetsgracht daarmee ongeschikt voor éénrichtingstrams.
https://www.amsterdam.nl/projecten/oran ... den/trams/
Vanaf februari zal tram 13 twee jaar lang niet naar CS rijden. De eerste maanden is er ook nog geen goede overstap op het Haarlemmerplein. Vermoedelijk omdat de Houtmankade dan nog niet klaar is en Zoutkeetsgracht daarmee ongeschikt voor éénrichtingstrams.
-
- Berichten: 3573
- Lid geworden op: di 27 mei 2014, 23:33
Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen
God forbid dat GVB daadwerkelijk gebruik maakt van de mogelijkheden die al die extra tweerichtingstrams bieden.
-
- Berichten: 289
- Lid geworden op: do 25 jun 2020, 18:05
Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen
maar dan komt het gesprek al snel op het onderwerp conducteurs
-
- Berichten: 3573
- Lid geworden op: di 27 mei 2014, 23:33
Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Dat was bekend toen in 2015 de tender werd uitgeschreven voor minimaal 63 tweerichtingstrams. En in 2020 toen er nog 9 extra bij moesten komen terwijl er ook een optie was op een eenrichtingsvariant. Wat is de gedachte achter zoveel duurdere tweerichtingstrams als conducteurs zo’n heet hangijzer zijn dat GVB ze niet eens tijdelijk wil inzetten op een conducteurslijn bij dit soort werkzaamheden?
-
- Berichten: 1899
- Lid geworden op: vr 01 apr 2022, 20:26
Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Volgens mij zijn tweerichtingstrams wel iets maar niet zó veel duurder. En hoewel er minder mensen in kunnen zitten, kunnen er in totaal meer mensen in, want veel meer staruimte.
-
- Berichten: 3573
- Lid geworden op: di 27 mei 2014, 23:33
Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Tweerichtingstrams zijn niet alleen duurder in aanschaf maar ook in onderhoud. Een eenrichtingstram kan je natuurlijk net zo goed inrichten met minder zitplaatsen als je de totale capaciteit wil verhogen.
- trolly
- Berichten: 11427
- Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43
- Locatie: Golf van Mexico
Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Maar tweerichtingtrams zijn wel ideaal als je meer wil betalen voor minder reizigerscomfort.
Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
-
- Donateur
- Berichten: 5052
- Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37
Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen

En van grote meerwaarde in Amsterdam met al zijn keerlussen.
-
- Berichten: 3573
- Lid geworden op: di 27 mei 2014, 23:33
Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Ja en als je per se duurdere trams wilt omdat ze met alle geweld universeel inzetbaar moeten zijn maar daar vervolgens niet toe bereid bent; want conducteur op 11 v/d 15 lijnen.
Had GVB maar de flexibiliteit die ze van hun trams verlangen.
Ik ga soms bijna denken dat een andere vervoerder die met een frisse blik naar het Amsterdamse OV kijkt misschien helemaal niet zo gek is. Maar goed, be careful what I wish for…


Ik ga soms bijna denken dat een andere vervoerder die met een frisse blik naar het Amsterdamse OV kijkt misschien helemaal niet zo gek is. Maar goed, be careful what I wish for…
Laatst gewijzigd door n-evo op do 26 dec 2024, 09:36, 1 keer totaal gewijzigd.
- trolly
- Berichten: 11427
- Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43
- Locatie: Golf van Mexico
Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Gee-vee-beeeee! Gee-vee-beee! Geeveebeeebeeebeeegeeveebeeeee! 

Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
- Suus
- Berichten: 52109
- Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
- Locatie: Delfshaven
- Contacteer:
Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Als we nu een maandje RET en GVB ruilen. Heeft Amsterdam zo af en toe conducteurs op de metro en komen GVB-buschauffeurs in het groene buitengebied 

Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
-
- Berichten: 3573
- Lid geworden op: di 27 mei 2014, 23:33
-
- Berichten: 72
- Lid geworden op: vr 08 nov 2019, 10:17
Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen
De consessies voor Amsterdam en Rotterdam worden toch altijd aan RET en GVB gegund? Of zouden andere vervoerders daar ook nog eens kans op maken?
-
- Berichten: 3573
- Lid geworden op: di 27 mei 2014, 23:33
Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Vooralsnog worden die onderhands gegund. Andere vervoerders kunnen daar niet op inschrijven.
-
- Berichten: 3573
- Lid geworden op: di 27 mei 2014, 23:33
Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen
GVB viert feest. Reizigers kunnen maar liefst € 1,50 korting (t.o.v. standaard 2024 tarief) krijgen op een 24-uursticket. 



-
- Berichten: 6954
- Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45
Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Wel een stuk voordeliger dan de aanbieding tijdens het vorige jubileum, voor 500 cent een dagje met de trekschuit konden de meeste mensen in 1775 niet betalen.
-
- Donateur
- Berichten: 5052
- Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37
Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Wat overigens meer lag aan het feit dat de eerste cent pas in 1817 werd geslagen, en niet zozeer aan de grootschalige pauperheid van de toenmalige bevolking.
Maar wel een leuk geforceerd grapje.
Maar wel een leuk geforceerd grapje.
- Meltrain
- Donateur
- Berichten: 22807
- Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
- Locatie: Delft
Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Je kunt prima conducteurs inzetten in de 15G, maar om de een of andere reden hebben Amsterdamse conducteurs een aversie tegen lopen...

De concessie Bus Rotterdam is in 2012 openbaar aanbesteed. De RET won vervolgens de aanbesteding.
(Hetzelfde gold voor het busvervoer in Den Haag. Daar won HTMbuzz, wat een samenwerking tussen HTM en Qbuzz was.)
Ik reis ongeveer 3x/week van station Delft naar metrostation Spaklerweg (in Amsterdam) en weer terug.
-
- Berichten: 3573
- Lid geworden op: di 27 mei 2014, 23:33
Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Zonder servicebalie die de helft van een compartiment opslokt gaat het echt niet.
-
- Donateur
- Berichten: 5052
- Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37
Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Ongeïnteresseerd wegkijkend onderuithangen kost nu eenmaal veel ruimte, n-evo.
-
- Berichten: 4282
- Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00
Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Ik weet niet hoor. Maar als de functie een zittende functie is waar alleen waargenomen wordt of er ingecheckt is en de functie wordt veranderd naar een functie als bij de RET waar er lopend actief gecontroleerd wordt, dan gaat dat niet zomaar. Neem aan dat zulke dingen door langs een OR/vakbond moeten om te beginnen. Is dus veel lastiger dan gewoon inzetten. Makkelijkste is om de conducteur niet daar in te zetten.
-
- Berichten: 1899
- Lid geworden op: vr 01 apr 2022, 20:26
Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Ik heb zojuist nostalgisch mijn OV-chipkaart opgeladen (tot €149,28) bij een kaartautomaat in een metrostation!
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 111 gasten