Concessie Zeeland (2027-2038)

Alles over het Openbaar Vervoer in Zeeland, Noord-Brabant en Limburg.
Plaats reactie
ICE11

Re: Aanbesteding Zeeland

Bericht door ICE11 »

Na de kritiek van CXX over de nieuwe plannen komt nu de echo uit het provinciehuis:

https://www.omroepzeeland.nl/nieuws/171 ... eurgesteld
Dionysusnu

Bericht door Dionysusnu »

Heeft iemand een link naar het achterliggende document? (De brief van de provincie)
huibf
Donateur

Bericht door huibf »

Het blijft smullen die soap. Eindelijk een vervoeder die de provincie eens te kakken zetten en vervolgens van de provincie een brief ontvangt over deze gang van zaken.

Ik wacht met spanning op eventuele problemen in de biedingen van EBS en Arriva met als ultieme uitkomst dat beide bieding ongeldig zijn. En dan de vraag of Connexxion weer wil doorrijden.

Ik pak er ff popcorn bij.
Laatst gewijzigd door huibf op wo 01 jan 2025, 12:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Tochjo
Donateur

Bericht door Tochjo »

Dionysusnu schreef: di 31 dec 2024, 21:03 Heeft iemand een link naar het achterliggende document? (De brief van de provincie)
https://www.zeeland.nl/sites/default/fi ... 95fc1c.pdf
huibf
Donateur

Bericht door huibf »

Ik krijg altijd jeuk bij bij de woorden "wij herkennen ons niet".
Dat komt omdat ze vergeten de oogkleppen af te zetten. In Zeeland zijn het geen oogkleppen, maar zijn ze blind. Dat is niet meer op te lossen.
Gartlin9

Bericht door Gartlin9 »

huibf schreef: wo 01 jan 2025, 11:37 Het blijft smullen die soap. Eindelijk een vervoeder die de provincie eens te kakken zetten en vervolgens van de provincie een brief ontvangt over deze gang van zaken.

Ik wacht met spanning op eventuele problemen in de biedingen van EBS en Arriva met als ultieme uitkomst dat beide bieding ongeldig zijn. En dan de vraag of Connexxion weer wil doorrijden.

Ik pak er ff popcorn bij.
Ik als connexxion zou dan eigenlijk zeggen van nee dat wil ik niet
Ben erg geïnteresseerd in het ov in Nederland
jv0088

Bericht door jv0088 »

Ik dacht dat de CNG bussen niet meer ingezet mochten worden? Er hebben er vandaag namelijk nog meerdere CNG’s gereden…
Durashift

Bericht door Durashift »

Tochjo schreef: wo 01 jan 2025, 11:42
Dionysusnu schreef: di 31 dec 2024, 21:03 Heeft iemand een link naar het achterliggende document? (De brief van de provincie)
https://www.zeeland.nl/sites/default/fi ... 95fc1c.pdf
Goed gevonden (ik had zelf ook even gezocht maar niks op de publieke site ontdekt).

Nu eigenlijk nog de brief van Transdev achterhalen, kijken of ze expliciet een scheiding in externe en interne communicatie hebben gemaakt.
Tochjo
Donateur

Bericht door Tochjo »

Durashift schreef: wo 01 jan 2025, 17:54 Nu eigenlijk nog de brief van Transdev achterhalen
https://www.zeeland.nl/sites/default/fi ... 4ad56e.pdf
Ivan

Bericht door Ivan »

Ik herken hierin in ieder geval geen totale scheiding tussen de brief aan de provincie en de redenering aan het personeel.
De brief aan het personeel zullen we (lijkt me) niet kunnen achterhalen, maar het lijkt me toch redelijk om aan te nemen dat er, al dan niet in andere bewoordingen, hetzelfde bedoelt wordt.
Over de communicatie met de pers: laten we niet vergeten dat de brief aan het personeel gericht was, niet aan mensen van buitenaf. Al valt te verwachten dat er wellicht het een en ander 'gelekt' wordt.
TomSteyl

Bericht door TomSteyl »

Ik snap eigenlijk de ophef niet. Er mag toch best gezegd worden dat men in een nieuwe aanbesteding niet achter de plannen van de opdrachtgever staat en niet meer mee doet? Snap echt niet dat de provincie daarover op de spreekwoordelijke pik is getrapt.

Ik vind het juist te loven dat een vervoerbedrijf opkomt voor zijn reizigers. Dat is wel eens anders geweest... Kan me daardoor voorstellen dat na die sneer vanuit Middelburg Connexxion ook wel eens achter zijn oren heeft gekrapt. Het is te hopen dat de provincie niet te hard geschopt heeft en de overgang naar de nieuwe vervoerder een lange weg zal worden...
Veel gebruik gemaakt van het OV tussen 2006 en 2012, daarna meer bekeken vanaf de zijlijn.
Rkl

Bericht door Rkl »

De provincie deelt ook nog even een sneer uit m.b.t. de rituitval. Is die zo hoog dan? Die indruk heb ik namelijk niet ...
ICE11

Bericht door ICE11 »

jv0088 schreef: wo 01 jan 2025, 17:37 Ik dacht dat de CNG bussen niet meer ingezet mochten worden? Er hebben er vandaag namelijk nog meerdere CNG’s gereden…
Nog niet al te lang geleden was er toch gebrek aan bussen, zodat zelfs de Crossway PRO op Walcheren en de Bevelanden kwamen opdagen. Ik weet niet hoe erg het nog is (in ieder geval minder erg dan toen), maar ik denk de CNGs kunnen nog steeds niet gemist worden.
huibf
Donateur

Bericht door huibf »

Rkl schreef: do 02 jan 2025, 10:38 De provincie deelt ook nog even een sneer uit m.b.t. de rituitval. Is die zo hoog dan? Die indruk heb ik namelijk niet ...
Dat juist de Provincie zich druk maakt om rituitval.
Ze moeten zich druk maken over rituitval zodra de nieuwe concessie begint.
Daarbij... dan kan de reiziger alvast wennen. _O_
sirvinniei

Bericht door sirvinniei »

TomSteyl schreef: do 02 jan 2025, 08:30 Ik snap eigenlijk de ophef niet. Er mag toch best gezegd worden dat men in een nieuwe aanbesteding niet achter de plannen van de opdrachtgever staat en niet meer mee doet? Snap echt niet dat de provincie daarover op de spreekwoordelijke pik is getrapt.

Ik vind het juist te loven dat een vervoerbedrijf opkomt voor zijn reizigers. Dat is wel eens anders geweest... Kan me daardoor voorstellen dat na die sneer vanuit Middelburg Connexxion ook wel eens achter zijn oren heeft gekrapt. Het is te hopen dat de provincie niet te hard geschopt heeft en de overgang naar de nieuwe vervoerder een lange weg zal worden...
Ik vind het eerlijk gezegd erg onoprecht. Beetje hetzelfde als fnv die zegt voor de reizigers te staken.
Natuurlijk probeer je jezelf als een deugmens neer te zetten en zieltjes te winnen voor iets wat waarschijnlijk gewoon een wiskundige som was.
Als ze oprecht tegen deze concessie waren omwille van de reizigers hadden ze dat wel eerder gezegd en niet op dit opportune moment.

Persoonlijk vond ik de afbraak deze concessie eigenlijk nog veel groter dan met de nieuwe concessie, maar daar hoorde ik Connexxion ook niet over.
Ik heb geen onderschrift
Durashift

Bericht door Durashift »

Tochjo schreef: wo 01 jan 2025, 20:36
Durashift schreef: wo 01 jan 2025, 17:54 Nu eigenlijk nog de brief van Transdev achterhalen
https://www.zeeland.nl/sites/default/fi ... 4ad56e.pdf
Top.

Tja, ik lees vooral dat men verwacht dat er media aandacht voor komt en dat zij de provincie daarbij niet in de weg willen lopen qua beeldvorming. Extern gericht dus.

Interne communicatie binnen de concessie wordt niet benoemd, waarbij Transdev er, vermoedelijk, formeel van uitgaat dat dergelijke bedrijfsinformatie niet gedeeld wordt omdat medewerkers daar ooit, bij hun indiensttreding of tijdens de loopbaan vanwege een update van voorwaarden, voor getekend hebben dit niet extern te delen. :')
ICE11

Bericht door ICE11 »

De soap opera gaat door. De gedeputeerde is boos op CXX:

https://www.omroepzeeland.nl/nieuws/171 ... -connexion

Spannend vind ik de stelling, dat (citaat) "Connexxion is gevraagd om op de vaste lijnen te gaan rijden. Voor het flexibele deel is Connexxion helemaal niet gevraagd.", want tot nu toe dacht ik dat een vervoerder alles zou moeten rijden, dus ook flexvervoer.
CamilleKreemers

Bericht door CamilleKreemers »

En waarom maakt ie zich boos?
sirvinniei

Bericht door sirvinniei »

Omdat Connexxion zelf suggesties heeft aangedragen om de aanbesteding aantrekkelijk te maken, zover ik het zie zelfs een op een met de provincie, zonder veel tussenkomst van de andere vervoerder, en daarna niet inschrijft en de concessie af gaat kraken.
Het was nooit een geheim dat Zeeland eigenlijk helemaal niet wil aanbesteden, maar eigenlijk Connexxion als permanente vervoerder wilde.

Wat betreft het flexibele deel: dat stond inderdaad niet in de aanbesteding: alleen de hoofdlijnen, een paar scholierenlijnen en eventuele aanvullende lijnen. Flexibele deel wordt los geregeld met een fors deel van het huidige budget voor busvervoer.
Maakt het hele zaakje natuurlijk wel fragiel, zeker omdat daarvoor nog geen aanbesteding is.
Ik heb geen onderschrift
TomSteyl

Bericht door TomSteyl »

CamilleKreemers schreef: di 07 jan 2025, 22:24 En waarom maakt ie zich boos?
Ik vind het best lachwekkend dat ie zelfs aan de directie gaat vragen waarom ze niet ingeschreven hebben :mrgreen: :X
Veel gebruik gemaakt van het OV tussen 2006 en 2012, daarna meer bekeken vanaf de zijlijn.
Philip

Bericht door Philip »

Alsof Connexxion dat ook maar iets zou boeien. Straks in december zijn ze klaar in Zeeland en succes verder.

Als het verhaal klopt - en daar ga ik maar vanuit - is hij wel lelijk te kijk gezet door Connexxion. Ze hebben niet de moeite genomen om hun bezwaren kenbaar te maken en zelfs niet de provincie ingelicht over hun niet-inschrijven. Welkom in de echte wereld, meneer Van der Maat.
huibf
Donateur

Bericht door huibf »

TomSteyl schreef: wo 08 jan 2025, 08:48
CamilleKreemers schreef: di 07 jan 2025, 22:24 En waarom maakt ie zich boos?
Ik vind het best lachwekkend dat ie zelfs aan de directie gaat vragen waarom ze niet ingeschreven hebben :mrgreen: :X
Dan man heeft totaal geen zelfreflectie. Dat weet iedereen behalve hij.
Philip schreef: wo 08 jan 2025, 09:10 Als het verhaal klopt - en daar ga ik maar vanuit - is hij wel lelijk te kijk gezet door Connexxion.
En terecht. Die man moet op zijn fouten worden gewezen.

En het mag maar blijven zitten op het pluche...

Bericht door Post »

Heb je ook nog iets toe te voegen?
Hainje

Bericht door Hainje »

Is water nat?
♪♫ Graai, pak, grijp, jat, naai, pik en bedonder ♪♫
"If you say you love freedom, but you don't believe in freedom for everybody, then the thing you love isn't freedom - it's privilege." ~ Tim Walz.
huibf
Donateur

Bericht door huibf »

Post schreef: wo 08 jan 2025, 21:02 Heb je ook nog iets toe te voegen?
Nope. De gedeputeerde ook niet.
Plaats reactie