Mag ik even kwijt
-
-
- Contacteer:
Re: Mag ik even kwijt
Iedereen nog de beste wensen voor het nieuwe jaar
Ik heb gisteren mijn laatste dienst voor de vestiging Oosterhout gereden en sinds vandaag ben ik werkzaam voor de vestiging Breda

Ik heb gisteren mijn laatste dienst voor de vestiging Oosterhout gereden en sinds vandaag ben ik werkzaam voor de vestiging Breda

- Suus
- Contacteer:
Voor wie het zich afvroeg: De Hafas-toegang van Träwelling is gisteren na een intiële blokkade nu rate-limited door DB, maar de rate-limiet is lager dan benodigd voor het aantal gebruikers en daardoor is de werking ernstig verstoord. Duur van de verstoring is nog niet bekend.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
-
De teksttoegang werkt ook niet meer sinds gisteren en zegt alleen maar "503 Service Temporarily Unavailable". Erg jammer want die interface was snel en zeer bruikbaar om plannen in een tekstdocument op te slaan.
Laatst gewijzigd door rvdborgt op do 09 jan 2025, 13:17, 1 keer totaal gewijzigd.
- Hainje
Can you explain this to me like I am five, please?Suus schreef: ↑do 09 jan 2025, 11:20 Voor wie het zich afvroeg: De Hafas-toegang van Träwelling is gisteren na een intiële blokkade nu rate-limited door DB, maar de rate-limiet is lager dan benodigd voor het aantal gebruikers en daardoor is de werking ernstig verstoord. Duur van de verstoring is nog niet bekend.
♪♫ Graai, pak, grijp, jat, naai, pik en bedonder ♪♫
"If you say you love freedom, but you don't believe in freedom for everybody, then the thing you love isn't freedom - it's privilege." ~ Tim Walz.
"If you say you love freedom, but you don't believe in freedom for everybody, then the thing you love isn't freedom - it's privilege." ~ Tim Walz.
-
Hafas is een reisinfosysteem. Träwelling gebruikt dit (onder andere) om gebruikers hun reizen te laten invoeren. DB heeft nu voor Träwelling een limiet ingesteld van maximaal <zoveel> aanvragen naar Hafas per minuut. Die limiet is lager dan wat Träwelling daarvoor gebruikte, en nodig heeft om alle gebruikers te bedienen, dus nu doet Träwelling het niet.
-
Hij doet het wel maar heel soms
Laatst gewijzigd door cassie127 op do 09 jan 2025, 16:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
- Hainje
Volkomen duidelijk nu, dank.Dionysusnu schreef: ↑do 09 jan 2025, 15:09 Hafas is een reisinfosysteem. Träwelling gebruikt dit (onder andere) om gebruikers hun reizen te laten invoeren. DB heeft nu voor Träwelling een limiet ingesteld van maximaal <zoveel> aanvragen naar Hafas per minuut. Die limiet is lager dan wat Träwelling daarvoor gebruikte, en nodig heeft om alle gebruikers te bedienen, dus nu doet Träwelling het niet.
♪♫ Graai, pak, grijp, jat, naai, pik en bedonder ♪♫
-
Ik dacht dat dit al langer het geval was. Daarom ben ik vorig jaar overgestapt op gewoon int.bahn.de en ÖBB Scotty. En je kan natuurlijk altijd nog de reisplanner van benerail raadplegen, maar ik vind hem minder gebruiksvriendelijk: https://hafas.bene-system.com/bin/query ... s:&L=profi
-
Is er nog ergens een tekstversie die je gemakkelijk in een tekstbestand kunt kopiëren?
-
Je kan de reisplanner die ik net heb gelinkt eens proberen. Als je op Printversie klikt, dan krijg je een versie die je kan printen, opslaan als PDF of kan kopiëren naar bv. Word.
Het is dezelfde reisplanner die ook wordt gebruikt door NMBS, CFL, NS International en DSB. Als je bij een internationale balie in Nederland een reisadvies opvraagt, dan is dit de layout die je dan krijgt.
Het is dezelfde reisplanner die ook wordt gebruikt door NMBS, CFL, NS International en DSB. Als je bij een internationale balie in Nederland een reisadvies opvraagt, dan is dit de layout die je dan krijgt.
-
De printversie van hafas.bene-system.com is helaas behoorlijk waardeloos geformatteerd.
-
Ik vind dat wel meevallen. Het is een eenvoudige tabel met alleen tekst:
- Spoiler: show
-
De printversie zelf is nog wel leesbaar maar je kunt er verder weinig mee.
In een teksteditor gekopieerd is het amper nog bruikbaar. Gekopieerd naar Word is wel beter leesbaar maar het is niet erg bruikbaar om verder veel mee te doen.
Opslaan als PDF is niet nuttig want het moet gemakkelijk bewerkbaar zijn. Hier een voorbeeld met de output zoals DB die de laatste 30 jaar heeft gehad:
Code: Selecteer alles
+-------------------------+--------+--------+----------+----------------+
| San Sebastian | | 08:52 | Alv 4086 |1. RP GP RO |
| Segovia Guiomar | 13:26 | 13:46 | Alv 4325 |2. RP GP RO |
| Ourense | 16:17 | 16:40 | Ava 9160 |3. RP GP RO 97 |
| Santiago de Compostela | 17:18 | 17:32 | MD 9173 |4. RP GP RO 97 |
| Vigo Urzaiz | 18:26 | | Übergang | 30 Min. |
| Vigo Guixar | | 19:56 | IC 422 |5. RP GP |
| Porto(Campanha) | 21:18 | | | |
+-------------------------+--------+--------+----------+----------------+
Als zoiets nergens meer beschikbaar is dan gaat de planning van mijn reizen significant meer tijd kosten

-
Ik heb een beetje rond zitten kijken en er lijken intiatieven te zijn om dit opgelost te krijgen met open software.
Zo is er https://github.com/public-transport/hafas-client Ik heb er even naar zitten kijken, maar ondanks dat ik mezelf programmeur noem kom ik niet verder hoe je daar nu echt een query mee uit kunt voeren.
Ook zijn er blijkbaar al publieke api's die daar op werken, zoals https://v6.db.transport.rest/ maar zelfs de voorbeelden die daar gegeven worden geven geen output.
Dus er lijkt wat te zijn, maar niets werkends.
Zo is er https://github.com/public-transport/hafas-client Ik heb er even naar zitten kijken, maar ondanks dat ik mezelf programmeur noem kom ik niet verder hoe je daar nu echt een query mee uit kunt voeren.
Ook zijn er blijkbaar al publieke api's die daar op werken, zoals https://v6.db.transport.rest/ maar zelfs de voorbeelden die daar gegeven worden geven geen output.
Dus er lijkt wat te zijn, maar niets werkends.
-
- Donateur
Ugh, ik probeerde net al een simpel weekendreisje te plannen met de nieuwe Abfahrten und Ankünfte (die heel gelikt zijn met een kaartje per rit, maar waar je niet meer naar het volgende station door kunt klikken
) en vervolgens met de oude Scotty, maar daar springen ook de hele tijd allerlei instellingen terug, voor de datum bijvoorbeeld of 'toon alleen treinen in Oostenrijk'.
Ik was toch al geen fan van Scotty.
Ik hoop dat iemand in dit vacuüm springt, want ik gebruikte de functionaliteit om al doorklikkend je reis op te bouwen echt de hele tijd.
Gelukkig ben ik nog net oud genoeg om te weten hoe je spoorboekjes leest.
--
Als reisplanner ben ik overigens groot fan van de ČD-app Můj vlak (niet de website, die is onbruikbaar), want 1) super overzichtelijk, 2) werkt ook met offline data die je regelmatig (automatisch) bij kunt (laten) werken, 3) je kunt heel eenvoudig bij een aansluiting swipen om de volgende of de vorige optie te zien op je overstappunt. Hoe minder je moet klikken en instellingen wijzigen en wijzigingen bevestigen (
), des te beter, maar dat lijkt bij moderne apps helaas precies de tegenovergestelde richting uit te gaan. De reisadviezen uit Můj vlak kun je trouwens heel eenvoudig exporteren als .txt-file, dat is dan geen tabel maar alles staat onder elkaar. Bijvoorbeeld zo:

Ik hoop dat iemand in dit vacuüm springt, want ik gebruikte de functionaliteit om al doorklikkend je reis op te bouwen echt de hele tijd.

--
Als reisplanner ben ik overigens groot fan van de ČD-app Můj vlak (niet de website, die is onbruikbaar), want 1) super overzichtelijk, 2) werkt ook met offline data die je regelmatig (automatisch) bij kunt (laten) werken, 3) je kunt heel eenvoudig bij een aansluiting swipen om de volgende of de vorige optie te zien op je overstappunt. Hoe minder je moet klikken en instellingen wijzigen en wijzigingen bevestigen (

Code: Selecteer alles
IC 4056
10-1-2025
San Sebastian/Donostia 5:00
Madrid-Chamartin 9:53
Čekání na další vlak 1 h 42 min
AVE 4315
10-1-2025
Madrid-Chamartin 11:35
Pontevedra 15:14
Čekání na další vlak 1 h 6 min
R 12455
10-1-2025
Pontevedra 16:20
Vigo-Guixar 16:53
Čekání na další vlak 3 h 3 min
IC 422
10-1-2025
Vigo-Guixar 19:56
Porto Campanha 21:18
Vygenerováno mobilní aplikací Můj vlak, http://www.cd.cz
Dat is uiteraard niet precies zoals je het gewend was, maar wel een heel snel alternatief om een makkelijk bewerkbaar document te genereren. Wellicht helpt dit?
- Visgraatmodel
Dus er reizen grote voetbalgroepen deze ochtend omdat zij allemaal op trainingskamp gaan.
Onze afhandelingspartner heeft uiteraard niet genoeg mankracht om ze in te checken dus spring ik bij. Als Airport Manager hoef ik dat zeker niet maar het is aan het eind van de dag mijn operatie.
Ik roep “next one in line please, eerstvolgende alstublieft”, roept iemand uit de groep “sambal bij”. (Ik ben Aziatisch)
Dus nadat die passagier is ingecheckt neem ik hem apart en spreek ik hem aan op dat hij zo iets roept uit de rij waarna hij dingen zegt als “hier moet je tegen kunnen, dit is voetbalhumor”.
Aan de gate zegt hij “sorry als ik je beledigd heb maar dit is iets waar je tegen moet kunnen. Ik heb Indonesische familie (hij is wit en middle aged) en ook vrienden noemen mij Pinda en PoepChinees”.
Gozer, ik heb niet met je geknikkerd. Ik ken je ook helemaal niet. Wie denk je dat je bent om zo iets te doen?
Dus ik ben nu een rapport aan het tikken voor het voetbalreisbureau.
Ugh, sommige passagiers..
Onze afhandelingspartner heeft uiteraard niet genoeg mankracht om ze in te checken dus spring ik bij. Als Airport Manager hoef ik dat zeker niet maar het is aan het eind van de dag mijn operatie.
Ik roep “next one in line please, eerstvolgende alstublieft”, roept iemand uit de groep “sambal bij”. (Ik ben Aziatisch)
Dus nadat die passagier is ingecheckt neem ik hem apart en spreek ik hem aan op dat hij zo iets roept uit de rij waarna hij dingen zegt als “hier moet je tegen kunnen, dit is voetbalhumor”.
Aan de gate zegt hij “sorry als ik je beledigd heb maar dit is iets waar je tegen moet kunnen. Ik heb Indonesische familie (hij is wit en middle aged) en ook vrienden noemen mij Pinda en PoepChinees”.
Gozer, ik heb niet met je geknikkerd. Ik ken je ook helemaal niet. Wie denk je dat je bent om zo iets te doen?
Dus ik ben nu een rapport aan het tikken voor het voetbalreisbureau.
Ugh, sommige passagiers..
- trolly
Getver. Maar wel goed aangepakt, lijkt me.
Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
-
Laat ik het zo zeggen: het is minder ongeschikt dan de de rommel van de profiplanner van BeNe Systems maar ik kan niet zeggen dat daar nu blij van word.umbusko schreef: ↑do 09 jan 2025, 23:58 Als reisplanner ben ik overigens groot fan van de ČD-app Můj vlak (niet de website, die is onbruikbaar), want 1) super overzichtelijk, 2) werkt ook met offline data die je regelmatig (automatisch) bij kunt (laten) werken, 3) je kunt heel eenvoudig bij een aansluiting swipen om de volgende of de vorige optie te zien op je overstappunt. Hoe minder je moet klikken en instellingen wijzigen en wijzigingen bevestigen (), des te beter, maar dat lijkt bij moderne apps helaas precies de tegenovergestelde richting uit te gaan. De reisadviezen uit Můj vlak kun je trouwens heel eenvoudig exporteren als .txt-file, dat is dan geen tabel maar alles staat onder elkaar. Bijvoorbeeld zo:
[knip]
Dat is uiteraard niet precies zoals je het gewend was, maar wel een heel snel alternatief om een makkelijk bewerkbaar document te genereren. Wellicht helpt dit?
-
- OVNL-beheerder
- Contacteer:
Ik snap iets niet he... vanmorgen met de bus in Almere was de bus van 8:16 uur zo'n vijf minuten te laat. De volgende bus op dezelfde lijn van 8:21 uur reed nagenoeg op tijd en zat dus vlak achter de vertraagde bus. Tot mijn verbazing, en dit gebeurt vaker, stapt iedereen die op de halte staat in de vertraagde bus, die bovendien al behoorlijk vol zit... Ik bleef een minuutje wachten en stapte in een zo goed als lege bus van 8:21 uur...
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands
Website: http://ov-almere.weebly.com/
Updates:
25-05-2025 NIEUW --> 30 foto's uit Amsterdam!
14-05-2025 --> 167 foto's uit Nederland, België en Duitsland!
Updates:
-
Hier lossen we die situatie heel simpel op.
Vertraagde bus gooit "NOT IN SERVICE" op de lijnfilm en laat alleen nog mensen uitstappen.
Tot hij voldoende ver voor de andere bus uit rijdt, dan gaat de lijnfilm terug naar lijn+bestemming en worden weer reizigers opgepikt.
Vertraagde bus gooit "NOT IN SERVICE" op de lijnfilm en laat alleen nog mensen uitstappen.
Tot hij voldoende ver voor de andere bus uit rijdt, dan gaat de lijnfilm terug naar lijn+bestemming en worden weer reizigers opgepikt.
-
- OVNL-beheerder
- Contacteer:
Dat gebeurt hier ook wel eens, alleen vandaag dus niet... Mijn bus was in elk geval heerlijk rustig 

Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands
Updates:
Updates:
-
Er is me ooit verteld dat dit de strategie in Amsterdam was: zo hard mogelijk rijden zodat je kort achter je voorligger zit zodat je geen reizigers meer hoeft op te pikken. 

-
Eh.... nee, nou draai je de boel om.
De VOORSTE pikt geen reizigers meer op.
De juiste strategie is dus om zo langzaam mogelijk te rijden zodat je achterligger op je bumper komt te zitten en je vervolgens geen reizigers meer hoeft op te pikken.
Overigens, m.b.t. Meltrains onderschrift
Hier zijn de schokkende feiten:
- Er bestaat GEEN ander metrostation Spaklerweg in Nederland dan metrostation Spaklerweg in Amsterdam.
Sterker nog
- Er bestaat GEEN andere Spaklerweg in Nederland dan die in Amsterdam
Sterker nog
- Er bestaat GEEN andere Spaklerweg in den ganschen wijden weerelt dan die in Amsterdam.
En ik vermoed zelfs dat er geen andere Spaklerweg in het ganse heelal bestaat dan die in Amsterdam
De VOORSTE pikt geen reizigers meer op.
De juiste strategie is dus om zo langzaam mogelijk te rijden zodat je achterligger op je bumper komt te zitten en je vervolgens geen reizigers meer hoeft op te pikken.
Overigens, m.b.t. Meltrains onderschrift
"(in Amsterdam)" geeft het gevoel toegevoegd te zijn om verwarring (met andere metrostations Spaklerweg) te voorkomen.Meltrain schreef:reis ongeveer 3x/week van station Delft naar metrostation Spaklerweg (in Amsterdam) en weer terug.
Hier zijn de schokkende feiten:
- Er bestaat GEEN ander metrostation Spaklerweg in Nederland dan metrostation Spaklerweg in Amsterdam.
Sterker nog
- Er bestaat GEEN andere Spaklerweg in Nederland dan die in Amsterdam
Sterker nog
- Er bestaat GEEN andere Spaklerweg in den ganschen wijden weerelt dan die in Amsterdam.
En ik vermoed zelfs dat er geen andere Spaklerweg in het ganse heelal bestaat dan die in Amsterdam