Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)
-
- Berichten: 2443
- Lid geworden op: wo 11 jul 2012, 10:53
Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)
De gemeente Haarlemmermeer heeft een lijstje met wensen voor de drg-2026:
https://www.google.nl/url?sa=t&rct=j&q= ... i=89978449
https://www.google.nl/url?sa=t&rct=j&q= ... i=89978449
-
- Berichten: 4281
- Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00
Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)
CXX past volgens mij nooit de reisinfo/dienstregeling aan bij omleidingen. Ik heb het ooit ook met aan buschauffeur gevraagd. Die zei van ja, de omleiding is kortdurend (enkele dagen/weken). En dan willen ze niet de normale dienstregeling voor aanpassen, noch de reisinfo. Dus dan kun je idd vanaf vervallen haltes gewoon een reis plannen, maar ook in de bus komen de vervallen haltes op de routelint te staan.sneltram schreef: ↑zo 05 jan 2025, 15:17 Het valt mij op hoe erbarmelijk slecht de verstoringsinformatie van Connexxion is. Volgend weekend ligt in Amstelveen zo'n beetje de belangrijkste Noord-Zuid-verbinding er uit. De 171, 174. 178 en 357 moeten omrijden, maar op de site van Connexxion is niets te vinden. In 9292 kun je gewoon een reis plannen vanaf bijvoorbeeld halte Hueseplein (midden in het gestremde gebied). Daar staat dan de melding 'halte vervallen, vervangende halte busstation', maar daar kun je zelfs te voet niet komen door die afsluiting. Je zal ongeveer 2 km moeten omlopen.
Of nog leuker: in de 300 wordt al twee weken aangekondigd dat er in januari een omleiding is. Meer info op de website. En dan zegt de website helemaal niets.
Heel slecht inderdaad.
-
- Berichten: 271
- Lid geworden op: za 27 jan 2018, 17:48
Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)
Ik kwam zonet op Uithoorn Busstation iets heel onverwachts tegen:
Citaro 9255, die 2 jaar geleden naar Veluwe Zuid is gegaan, blijkt sinds gisteren weer in Amstelland Meerlanden te rijden.
Tot nu toe blijken de ritten op alleen lijn 274 gericht te zijn.
Citaro 9255, die 2 jaar geleden naar Veluwe Zuid is gegaan, blijkt sinds gisteren weer in Amstelland Meerlanden te rijden.
Tot nu toe blijken de ritten op alleen lijn 274 gericht te zijn.
-
- Berichten: 1897
- Lid geworden op: vr 01 apr 2022, 20:26
Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)
Nooit is overdreven, maar als de impact klein (zeg 3mn vertraging per rit - dat kan op een reis natuurlijk veel meer zijn) en de duur kort (±3 weken) is dan wordt het vaak niet in de drgl gezet, maar met een tekstbericht en als het goed is een vervallen-halte-melding afgedaan. Wij hebben een relatief star IT-systeem waarbij in sommige gevallen een routewijziging tot wel 2½ maand van te voren ingeregeld moet zijn, terwijl kleine afsluitingen van de gemeente uit soms maar 3 week van te voren bekend zijn.hauptbahnhof schreef: ↑wo 08 jan 2025, 15:10CXX past volgens mij nooit de reisinfo/dienstregeling aan bij omleidingen.
Maar ik moet zeggen dat ik niet het idee heb dat andere streekvervoerders het veel beter doen.
GVB is wel heel goed hierin, als die een omleiding - of zelfs een heel nieuw lijnnummer - bedenken kan die in principe een uur later rijden met alle reisinfo.
Maar ik herinner me ook zat omleidingen van slechts een halve dag die keurig in de drgl zaten. Vaak was dan de impact wat groter, zoals bijvoorbeeld bij de afsluiting van de Schagerbrug (dat kan meer dan 30km omreizen betekenen).
- Meltrain
- Donateur
- Berichten: 22807
- Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
- Locatie: Delft
Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)
De omreisroute van Hoofddorp naar Badhoevedorp is echter wel erg groot. Het zou fijn zijn als er op de N232 een nieuwe halte gerealiseerd zou worden waar reizigers kunnen overstappen tussen lijn 161 en lijn 346/356.IIVQ schreef: ↑vr 29 nov 2024, 18:48Dat is wel vaker zo met scholierenlijnen. 's Middags zijn scholieren vaak veel gespreider uit (vanaf 13:00 tot 17:00, met de grote bups rond 14:30-15:00) en reizen ze niet samen met de forenzenmiddagspits. Bovendien, omdat ze geen strakke lesstart hebben, is het maatschappelijk acceptabeler om ze een niet-rechtstreekse route met een keer over te laten stappen met risico op bus missen en later dan gepland thuis komen.
Tot die tijd zou ik lijn 645 ook twee retourritten geven rond 15:30 en 17:00 uur.
Ik reis ongeveer 3x/week van station Delft naar metrostation Spaklerweg (in Amsterdam) en weer terug.
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 10191
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)
Waarom rond 17:00 uur? De scholierenlijn is voornamelijk bedoeld voor het Kaj Munck College en doorgaans is een middelbare school dan allang uit. En aangezien er vaak één begintijd is, maar de eindtijd verschillend is, is er bij scholerenlijnen vaak alleen een ochtendrit en geen middagrit.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands
Website: http://ov-almere.weebly.com/
Updates:
25-05-2025 NIEUW --> 30 foto's uit Amsterdam!
14-05-2025 --> 167 foto's uit Nederland, België en Duitsland!
Website: http://ov-almere.weebly.com/
Updates:
25-05-2025 NIEUW --> 30 foto's uit Amsterdam!
14-05-2025 --> 167 foto's uit Nederland, België en Duitsland!
- Meltrain
- Donateur
- Berichten: 22807
- Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
- Locatie: Delft
Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)
Blijkbaar is dan het laatste lesuur afgelopen.
(Op mijn middelbare school eindigde het laatste lesuur overigens om 16:35.)
(Op mijn middelbare school eindigde het laatste lesuur overigens om 16:35.)
Ik reis ongeveer 3x/week van station Delft naar metrostation Spaklerweg (in Amsterdam) en weer terug.
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 10191
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)
Dan moet je de route van de lijnen 346 en 356 verleggen, want beide lijnen rijden nu nog via de A9.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands
Website: http://ov-almere.weebly.com/
Updates:
25-05-2025 NIEUW --> 30 foto's uit Amsterdam!
14-05-2025 --> 167 foto's uit Nederland, België en Duitsland!
Website: http://ov-almere.weebly.com/
Updates:
25-05-2025 NIEUW --> 30 foto's uit Amsterdam!
14-05-2025 --> 167 foto's uit Nederland, België en Duitsland!
-
- Berichten: 271
- Lid geworden op: za 27 jan 2018, 17:48
Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)
Ik vind zelf ook dat lijn 357 mag terugkeren via de wijk Hornmeer, in de spits zit deze lijn richting Kudelstaart altijd vast in de file op de N231.
- OV-Ambtenaar
- Berichten: 53
- Lid geworden op: do 11 jul 2024, 13:11
- Locatie: [Rotterdam & Londen][+ Metropoolregio Amsterdam]
- Contacteer:
Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)
Waarom zou je willen overstappen op lijn 346? Als die scholieren richting Haarlem of Amsterdam Zuid willen kunnen ze in Hoofddorp al met andere buslijnen reizen.Meltrain schreef: ↑ma 13 jan 2025, 15:49De omreisroute van Hoofddorp naar Badhoevedorp is echter wel erg groot. Het zou fijn zijn als er op de N232 een nieuwe halte gerealiseerd zou worden waar reizigers kunnen overstappen tussen lijn 161 en lijn 346/356.IIVQ schreef: ↑vr 29 nov 2024, 18:48Dat is wel vaker zo met scholierenlijnen. 's Middags zijn scholieren vaak veel gespreider uit (vanaf 13:00 tot 17:00, met de grote bups rond 14:30-15:00) en reizen ze niet samen met de forenzenmiddagspits. Bovendien, omdat ze geen strakke lesstart hebben, is het maatschappelijk acceptabeler om ze een niet-rechtstreekse route met een keer over te laten stappen met risico op bus missen en later dan gepland thuis komen.
Tot die tijd zou ik lijn 645 ook twee retourritten geven rond 15:30 en 17:00 uur.
Het lastige van de retourritten is dat je dus ook (loze) matritten krijgt. Afhankelijk van welk materieel gereden wordt kan ik mij voorstellen dat ze voor die ene schoolrit alsnog vanuit de stalling Schiphol-Noord (Cateringweg) gaan rijden. Dan kan vanuit Hoofddorp die bus meteen door richting het Schipholnet z'n reguliere dienst beginnen. Andersom is lastiger, zeker op die tijdstippen. Dan moet je dus een bus hebben die rond die tijdstippen naar binnen moeten en dat klinkt minder logisch.
We gaan in Nederland van openbaar vervoer naar publieke mobiliteit
-
- Berichten: 28
- Lid geworden op: vr 06 apr 2018, 19:14
Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)
Zojuist op stalling Haarlem AML is de 9262 gesignaleerd, met de nieuwe 'reizen door Zeeland' opdruk.

https://busposities.nl/foto/227628

https://busposities.nl/foto/227628
- ThatPCDude
- Donateur
- Berichten: 1234
- Lid geworden op: vr 12 nov 2021, 14:04
- Locatie: Beverwijk/Delft
Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)
Blijkbaar rijdt de 5825 (ex-Veluwe Zuid, exex-HWGO) tijdelijk in Amstelland-Meerlanden vanwege de grote hoeveelheid defecte Ebusco's.
Dagelijks pendelstudent tussen Beverwijk en Delft!
Buschauffeur bij Qbuzz in ZHN, alle berichten zijn op persoonlijke titel.
Buschauffeur bij Qbuzz in ZHN, alle berichten zijn op persoonlijke titel.
-
- Berichten: 312
- Lid geworden op: zo 30 jul 2023, 16:31
Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)
Ik neem aan dat je de 5852 bedoelt?
Momenteel vinden er werkzaamheden plaats tussen Onderschrift Centraal en Onderschrift Zuid. U kunt ook omlezen.
-
- Berichten: 28
- Lid geworden op: vr 06 apr 2018, 19:14
Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)
Inmiddels heeft de 9262 al enkele ritten op AML Lijn 255 gereden
-
- Berichten: 480
- Lid geworden op: wo 18 mar 2015, 11:00
Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)
Ik zag 'm vanochtend (15/1) op lijn 300.
-
- Berichten: 160
- Lid geworden op: do 13 mar 2014, 22:35
Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)
Er staan bijna 40 Ebusco's stil daar, iemand enig idee wat er loos is?
-
- Berichten: 447
- Lid geworden op: do 11 aug 2016, 22:25
- OV-Ambtenaar
- Berichten: 53
- Lid geworden op: do 11 jul 2024, 13:11
- Locatie: [Rotterdam & Londen][+ Metropoolregio Amsterdam]
- Contacteer:
Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)
Vanochtend de Zeeuwse 5891 gespot op lijn 343. Hebben ze in Zeeland nog wel bussen over? 

We gaan in Nederland van openbaar vervoer naar publieke mobiliteit
- OV-Ambtenaar
- Berichten: 53
- Lid geworden op: do 11 jul 2024, 13:11
- Locatie: [Rotterdam & Londen][+ Metropoolregio Amsterdam]
- Contacteer:
Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)
Interessant. Lijstjes indienen is één, wat Connexxion er uiteindelijk mee doet is twee...Roeland schreef: ↑wo 08 jan 2025, 15:05 De gemeente Haarlemmermeer heeft een lijstje met wensen voor de drg-2026:
https://www.google.nl/url?sa=t&rct=j&q= ... i=89978449

We gaan in Nederland van openbaar vervoer naar publieke mobiliteit
- Meltrain
- Donateur
- Berichten: 22807
- Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
- Locatie: Delft
Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)
Ik snap op zich best wel dat Connexxion niet te vaak een bus wil laten stoppen bij de halte Koekoekslaan, maar voor lijn 198 (die 2x/uur rijdt) zou zo'n stop toch wel inpasbaar moeten zijn?
Ik reis ongeveer 3x/week van station Delft naar metrostation Spaklerweg (in Amsterdam) en weer terug.
-
- Berichten: 67
- Lid geworden op: wo 14 feb 2024, 19:29
Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)
Omdat die halte vrijwel nutteloos is, ook voor mensen in Badhoevedorp Oost. Er is inderdaad een pad onder de A4/A9 die er heen gaat, maar die kan je alles behalve rechtstreeks noemen, dus het is 1km lopen/fietsen voordat je de eerste huizen in Badhoevedorp bereikt. Zelfs voor de meest Oost liggende huizen is het makkelijker om de haltes Havikstraat en Badhoevelaan te bereiken, waar de 195 ook 2x/u stopt.
"Tuduu tuduu" van CBTC is mijn favoriete nummer.
-
- Berichten: 1992
- Lid geworden op: wo 01 mar 2023, 13:40
Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)
Er staan ook huizen langs de Nieuwemeerdijk, daarvoor is (was) Koekoekslaan wel de beste halte. Toevallig zag ik daar laatst dit opinieartikel over. Ik snap net als Meltrain niet waarom bediening van Koekoekslaan zo moeilijk inpasbaar zou zijn.
Connexxion heeft het over betrouwbare bediening, maar er zijn toch genoeg andere haltes waar ook alleen een normale lijn stopt terwijl de R-netlijnen ervoorbij rijden?eerdere houding Connexxion (volgens wensenlijst) schreef:de hoge kosten van een extra stop met een HOV-lijn, aangezien dan alle bussen op een dag daar moeten stoppen en niet enkel 1 á 2 keer per uur in het kader van betrouwbaarheid en continuïteit. Dit past dus niet in de R-netgedachte.
-
- Berichten: 271
- Lid geworden op: za 27 jan 2018, 17:48
Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)
Ik merk nu dat er naast Gooi-Vechtstreek bussen hier ook nieuwe In/Uitcheck palen krijgen, deze zijn te vergelijken met die van de GVB en Qbuzz Zuid Holland Noord.
-
- Berichten: 1077
- Lid geworden op: do 18 feb 2010, 09:47
Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)
Alle CXX concessies krijgen de nieuwe apparatuur, gefaseerd...
- nvdw
- Donateur
- Berichten: 3207
- Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12
Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)
Dat denk ik ook
Voor de rest van Badhoevedorp: laat die mensen het eerst maar met elkaar eens worden, want niemand wil er een bus door zijn straat.
Laatst gewijzigd door nvdw op zo 19 jan 2025, 11:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Feed the childrens
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 94 gasten