Een tas vol politiek!

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
TomSteyl

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door TomSteyl »

TffpaA schreef: di 07 jan 2025, 14:23 Nja, met 96 jaren was die al lang geen gevaar meer. Eerder valt het te hopen dat Trump de extreemrechtse Europese kopstukken (Wilders, Farage, Meloni, Marine Le Pen, Orbán, Poetin en wat AfD-gespuis) eens samen met Musk, Zuckerberg, Altman en Bezos uitnodigt voor een diner op Mar-a-Lago, en dat het Israëlische regeringsvliegtuig met Netanyahu aan boord er dan op neerstort ofzo.
Pfjoe zeg, dat is best een uitspraak hoor. We kunnen het helemaal niet eens zijn met deze mensen, maar wensen dat ze neerstorten hoeft nou ook weer niet.
Veel gebruik gemaakt van het OV tussen 2006 en 2012, daarna meer bekeken vanaf de zijlijn.
erjeebee

Bericht door erjeebee »

"Een tas vol politiek"e correctheid.....
Gaat vanzelf over als je wat ouder wordt zoals ondergetekende en de Fatpaf. *O*
en-es

Bericht door en-es »

Of een bijeenkomst in een hotel waar toevallig een bom ligt. (A)
TffpaA
Donateur

Bericht door TffpaA »

Een mens mag hopen. En hoewel het een schitterend ongeluk zou zijn, koester ik ook niet de illusie dat het einde van dit krapuul nu het einde van de ellende is. Die wordt immers niet zozeer door dit soort lieden gevormd, als wel door de miljoenen die er hersenloos achteraan lopen.

En die vinden wel weer een andere idioot om te volgen. De grootste hoop zit hem er voor mij dan ook in dat er genoeg mensen overblijven die dat niet doen.
Hainje

Bericht door Hainje »

TomSteyl schreef: do 09 jan 2025, 07:47
TffpaA schreef: di 07 jan 2025, 14:23 Nja, met 96 jaren was die al lang geen gevaar meer. Eerder valt het te hopen dat Trump de extreemrechtse Europese kopstukken (Wilders, Farage, Meloni, Marine Le Pen, Orbán, Poetin en wat AfD-gespuis) eens samen met Musk, Zuckerberg, Altman en Bezos uitnodigt voor een diner op Mar-a-Lago, en dat het Israëlische regeringsvliegtuig met Netanyahu aan boord er dan op neerstort ofzo.
Pfjoe zeg, dat is best een uitspraak hoor. We kunnen het helemaal niet eens zijn met deze mensen, maar wensen dat ze neerstorten hoeft nou ook weer niet.
Mwa, er zit genoeg bloed aan de handen van de hierboven genoemde personen. Iets met een bal kaatsen.
♪♫ Graai, pak, grijp, jat, naai, pik en bedonder ♪♫
"If you say you love freedom, but you don't believe in freedom for everybody, then the thing you love isn't freedom - it's privilege." ~ Tim Walz.
TomSteyl

Bericht door TomSteyl »

Je moet niet iedereen over 1 kam strijken. Er zitten beruchte dictators tussen, die idd bloed aan hun handen hebben. Maar dat is niet voor iedereen in dat lijstje het geval. Wel even realistisch zijn hé.
Veel gebruik gemaakt van het OV tussen 2006 en 2012, daarna meer bekeken vanaf de zijlijn.
TffpaA
Donateur

Bericht door TffpaA »

Je hoeft geen bloed aan je handen te hebben om een reëel gevaar voor vrede, vrijheid en überhaupt het leven op aarde te vormen. Dit zijn zonder uitzondering autoritaire types die duidelijk hebben laten blijken daar lak aan te hebben, of het nu vanwege een verwrongen idealisme, machtshonger of gewoon ordinaire hebzucht is.

En nu de opperhoofden van de almachtige techsectoren zich aan de voeten hebben geworpen van wat wel de meest autoritaire en wraakzuchtige president in de Amerikaanse geschiedenis is, voorzie ik dat die dreiging de komende jaren alleen maar reëler zal worden.

Maar Tom Steyl zegt liever 'foei toch'.
isadora

Bericht door isadora »

Wees niet bevreesd kinders, de bom zal sneller zijn, dan ons besef.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
TomSteyl

Bericht door TomSteyl »

TffpaA schreef: do 09 jan 2025, 13:58 Je hoeft geen bloed aan je handen te hebben om een reëel gevaar voor vrede, vrijheid en überhaupt het leven op aarde te vormen. Dit zijn zonder uitzondering autoritaire types die duidelijk hebben laten blijken daar lak aan te hebben, of het nu vanwege een verwrongen idealisme, machtshonger of gewoon ordinaire hebzucht is.

En nu de opperhoofden van de almachtige techsectoren zich aan de voeten hebben geworpen van wat wel de meest autoritaire en wraakzuchtige president in de Amerikaanse geschiedenis is, voorzie ik dat die dreiging de komende jaren alleen maar reëler zal worden.

Maar Tom Steyl zegt liever 'foei toch'.
Natuurlijk zijn er mensen a la Musk en Zuckerberg een reëel gevaar voor de mensen (die moet je bestrijden met democratische middelen), maar men kan niet zeggen "er zit genoeg bloed aan de handen van de hierboven genoemde personen" bij personen als Wilders, Farage en Meloni. Nogmaals, men kan het niet eens zijn met politici, groeperingen, partijen enz., maar dan moet men wel fair zijn en de juiste namen noemen. Dat is geen foei, dat is gewoon het benoemen van feiten.

(Politieke) vijanden mag je best bestrijden, met zelfs de nodige reuring, maar als je op basis van "het niet eens zijn" van een andermans mening iemand graag in een neerstortend vliegtuig wil zien, dan maak je ze echt onnodig groter dan ze meestal zijn. Waar vaak het grootste probleem zit is de te grote verdeeldheid van de oppositie.

Dictators van welke politieke windrichting dan ook zijn een ander verhaal, dat wil ik echt benadrukken. Die geopolitieke casussen kunnen we hier echt niet oplossen. Pas als het volk en leger ze beu zijn, dan kan er iets veranderen. Tot die tijd zitten we met de gebakken peren.
TffpaA
Donateur

Bericht door TffpaA »

Als je dan van mening bent dat je niet iedereen over één kam moet strijken (sic), houd dan ook even in de gaten dat ik niet degene ben die het over bloed aan de handen had (al is dat voor een paar van hen ontegenzeggelijk waar). En volgens mij zijn we het verder redelijk eens (zie ook mijn eerdere post): het is vooral de massa die alle ruimte maakt voor dit soort lieden om hun gang te gaan.

Vandaar dat ik ook blijf hopen dat er genoeg mensen overblijven die niet in die collectieve waanzin meegaan. De geschiedenis is immers niet deterministisch. Tot die tijd ben ik echter van mening dat een mens mag fantaseren, wat je verder ook van die fantasieën vindt.
TomSteyl

Bericht door TomSteyl »

TffpaA schreef: do 09 jan 2025, 16:14 Als je dan van mening bent dat je niet iedereen over één kam moet strijken (sic), houd dan ook even in de gaten dat ik niet degene ben die het over bloed aan de handen had (al is dat voor een paar van hen ontegenzeggelijk waar).
Exact dit heb ik voorkomen al door te spreken over "men" en niet "je". Met "men" bedoelde ik absoluut Hainje. Dus dat kunnen we afvinken ;)

Verder vind ik het allemaal best dat iedereen van alles en nog wat fantaseert, lang leve de vrije gedachte, maar op schrift zetten (hier dus) of tot uitvoering brengen is alweer een stapje verder. Sommige dingen kun je dan beter in je hoofd laten.
TffpaA
Donateur

Bericht door TffpaA »

TomSteyl schreef: do 09 jan 2025, 17:23 Verder vind ik het allemaal best dat iedereen van alles en nog wat fantaseert, lang leve de vrije gedachte, maar op schrift zetten (hier dus) [...] is alweer een stapje verder. Sommige dingen kun je dan beter in je hoofd laten.
Ergo: ik mag mijn mening er van jou op nahouden, zolang ik 'm maar voor me houd. Het heet 'vrijheid van meningsuiting', he...(A)

Het is vooral opvallend dat je er zo'n punt van maakt. Over de vele uitlatingen van voornoemde personen - die door hun bekendheid, invloed én reikwijdte op/via (social) media een veel grotere impact hebben dan de fantasie van ene TffpaA in de offtopicsectie van een forum over OV in Nederland - blijf je oorverdovend stil.

Het is een red herring die je in dit debat vaker ziet: de partijen zelf zien er geen been in om de meest rabiate teksten de wereld in te slingeren en worden daarin vaak toegejuicht. Maar zodra iemand daar eens wat scherp tegenin gaat, staan de foeiroepers alweer vooraan. In het beste geval betekent dat dat we gewoon met een naïeveling te maken hebben, die zonder zich verder om de context te bekommeren vindt dat we het toch vooral netjes moeten houden. In een minder goed geval zegt het iets over hoe de foeiroeper er in politiek opzicht in staat...
TomSteyl

Bericht door TomSteyl »

Je verdraait een beetje mijn woorden, want ik ben absoluut voorstander van de vrije gedachte (een term die misschien niet meer zo bekend is onder de jeugdigen), maar niet zo zeer van alles open en bloot op het net gooien onder het mom van vrijheid van meningsuiting. Ik zei dan ook dat men sommige dingen niet hoeft te zeggen. In mijn optiek zitten daar dus echt grenzen aan. Juist een aantal van die mensen die in je in dat vliegtuig wil laten neerstorten zijn daar heel erg voorstander van dat je echt alles zonder limiet mag zeggen.

Waar het zich mij om gaat is dat je niet iedereen die je (qua gedachtegoed) niet aanstaat kunt laten "neerstorten". Dat is echt niet realistisch als zoiets gezegd, ook hier op een OV-forum. Het is dan echt geen haar beter als X en Facebook, die nu alle remmen gaat lossen. Je zegt dat ik oorverdovend stil ben over voorgenoemde personen. Heb notabene gezegd dat ik mensen als Zuckerberg en Musk een reëel gevaar voor de mensheid vind, dat je politieke vijanden met reuring mag aanpakken (dat is echt iets anders als iemand dood wensen) en over dictators dat we in een hele andere categorie spreken.

Poetin en Netanyahu hebben absoluut bloed aan hun handen, maar dat kun men puur feitelijk niet van Wilders, Farage, Meloni en nog een paar in dit lijstje zeggen. Dat moet men een ander bloed-spreekwoord gebruiken, dat ze je het bloed onder de nagels vandaan halen.
erjeebee

Bericht door erjeebee »

puur feitelijk niet
En daar zit 'm de kneep.
Puur feitelijk niet maar indirect wel degelijk omdat het radicalere deel van de volgers van deze lieden niet terugdeinzen om hun handjes te laten wapperen.
OK, niet allemaal zo grootschalig als de volgers van Mr Mushroomprick (credit voor de naam: Stormy Daniels) lieten zien op 6 januari 2021, maar even zo goed genoeg agressie daar.
Weg met die lui dus. En dat is alles wat TffpaA probeert te zeggen denk ik. Dat ie daar een neerstortanalogie voor gebruikt moet hij weten. Ik kan me daar niet druk om maken. Weg met die lui is de boodschap en daar ben ik het mee eens.
En als het op een "opgeruimd staat netjes" manier gebeurt, prima. Elke andere vorm die wel door de politiekcorrectbeugel kan: ook prima.
Als ze maar op@)$#*&$#(*
TffpaA
Donateur

Bericht door TffpaA »

erjeebee schreef: vr 10 jan 2025, 08:16 Weg met die lui dus. En dat is alles wat TffpaA probeert te zeggen denk ik. Dat ie daar een neerstortanalogie voor gebruikt moet hij weten. Ik kan me daar niet druk om maken.
Dat, inderdaad. En ik vind het veelzeggend dat een enkeling zich daar vreselijk over blijft opwinden, en in die opwinding het reële gevaar dat deze lieden vormen meer als voetnoot behandelt.

Ieder zijn prioriteiten, denk ik dan maar. En weer door.
Suus
Contacteer:

Bericht door Suus »

De uitzending van Nieuwsuur vanavond is ook echt wel een indicatie dat het een janboel is in het kabinet, miljarden aan problemen, ministers die elkaar tegenspreken in interviews en holle leuzen over ambities :')
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Hainje

Bericht door Hainje »

Verbaast me eerlijk gezegd wel dat het de kerst gehaald heeft...
"If you say you love freedom, but you don't believe in freedom for everybody, then the thing you love isn't freedom - it's privilege." ~ Tim Walz.
ODRAIL

Bericht door ODRAIL »

Het nieuwe jaar (2025) is ook gehaald ...
Hainje

Bericht door Hainje »

Ja als het kerst haalt, dan is nieuwjaar appeltje eitje, aangezien die feestdagen in hetzelfde kerstreces zitten. :p
trolly

Bericht door trolly »

Bij elk ander kabinet zou ik het roerend met je eens zijn, maar deze brekebeentjes zijn wel een gevalletje apart. Elk kwartiertje is er toch maar weer eentje :Y
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
iamthedutchdude

Bericht door iamthedutchdude »

Xwitter is niet gesloten tijdens het kerstreces, dus er had van alles kunnen gebeuren ;)
Suus
Contacteer:

Bericht door Suus »

Hugo de Jonge roept de mensen op massaal naar Zeeland te komen. De Zeeuwen zelf zijn niet zo blij, het is zo lekker rustig, het OV en het wegennet kunnen al die extra Zeeuwen niet aan en waar moeten ze wonen :lol:

https://www.omroepzeeland.nl/nieuws/171 ... o-de-jonge
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Tom024
OVNL-beheerder

Bericht door Tom024 »

Leave Zeeland alone.

Dat artikel heeft wel een hoog Nimby-gehalte trouwens.
isadora

Bericht door isadora »

Wat schuift het?
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Hainje

Bericht door Hainje »

Nou ja, als ze een spoorlijntje Goes/Vlissingen - Zierikzee - Oude Tonge - Barendrecht - Rotterdam aanleggen, dan wil ik best overwegen naar Zeeland te verkassen hoor. :Y
Plaats reactie