Het Grote Asfalt- en AutoTopic

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Plaats reactie
huibf
Donateur

Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic

Bericht door huibf »

April064 schreef: vr 10 jan 2025, 14:03 Ik heb zojuist een Renault Twingo uit 2007 gekocht. 1e generatie natuurlijk *O*
Fijne bak. Veel laadruimte!
Suus
Contacteer:

Bericht door Suus »

En nu, ga je hem nog ombouwen naar elektrisch met het retrofitpakket?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
April064

Bericht door April064 »

Ik heb er wel naar gekeken, maar het zou wat duur zijn, dus voorlopig blijf ik op benzine rijden.
zij/haar/hen/hun
AppleMoose

Bericht door AppleMoose »

Ik heb dik tien jaar in een 2e generatie Twingo gereden, ook prima wagentje :pos:
Veel plezier ermee.
En blandning av sött och salt.
waldo79

Bericht door waldo79 »

Veel plezier ermee.
April064

Bericht door April064 »

Dank jullie wel!
zij/haar/hen/hun
trolly

Bericht door trolly »

Kijk uit voor overstekende bomen. Daar schijnen ze slecht tegen te kunnen.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
April064

Bericht door April064 »

Daarover maak ik mij geen zorgen, bij mij in de buurt steken de bomen niet zomaar over
zij/haar/hen/hun
umbusko
Donateur

Bericht door umbusko »

Je moet dan ook niet oversteken als de bomen gesloten zijn.
trolly

Bericht door trolly »

April064 schreef: za 11 jan 2025, 00:05 Daarover maak ik mij geen zorgen, bij mij in de buurt steken de bomen niet zomaar over
Pas dan maar helemaal op, want ze doen het altijd als je denkt dat ze het niet doen :Y
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
diederickx

Bericht door diederickx »

Hoe komt het dat automobilisten massaal vast zitten in modder op kruispunt? in Scheveningen. "Massaal" wil in dit geval zeggen 20 keer in een paar weken.
waldo79

Bericht door waldo79 »

Zoiets heet clickbait om lezers te verleiden je artikel te lezen?
Bemined

Bericht door Bemined »

Een mashup tussen de buurtsupergeneuzel en asfalt topics: een vrachtwagen van de AH zorgde vanmiddag voor een tijdelijke afsluiting van de Maastunnel in Rotterdam omdat deze geweigerd werd door de hoogtedetectie. Hierdoor werden beide tunnelbuizen tijdelijk afgesloten om de vrachtwagen de gelegenheid te geven te keren en z'n weg te vervolgen via een andere route.
Dionysusnu

Bericht door Dionysusnu »

Met een beetje rekken past het ook nog in het tot dusver nog niet aangemaakte bezorgdienstentopic.
Ardan
Oud-beheerder OVNL

Bericht door Ardan »

Gisteravond bij thuiskomst haalde ik wat spullen uit de auto en deed daarom handmatig mijn binnenverlichting aan. Die heb ik per ongeluk niet uitgedaan en dus was vanmiddag de accu leeg :') Gauw gauw haast op de fiets naar de zaak. Via de Wegenwacht kun je alleen online nog hulp boeken maar dan komen ze ook binnen drie uur. Das niet handig als ik nu op de zaak ben, dus morgenochtend maar even boeken..
Gediplomeerd ongeluksmagneet
erjeebee

Bericht door erjeebee »

Tip van Flip, koop een jump-starter (batterij met startkabels, hoe heet zo'n ding in het Nederlands?). Moet je voor onder de 100 Euri kunnen kopen.
Ik heb er een voor de dieselbak (schijnt niet te werken voor de elektrieke vehikuul). Al een paar keer plezier van gehad.
ArrivaBas
Contacteer:

Bericht door ArrivaBas »

De ANWB laten komen is als je geen gratis pechhulp van je garage krijgt wel een heel stuk duurder dan... :X
Een andere tip is om als je aan het rommelen bent in je auto van dat knopje af te blijven en een deur open te zetten. Dan gaat het binnenlampje automagisch uit als je de auto op slot zet (tenminste, dat werkt meestal wel zo als je centrale vergrendeling hebt).
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Ardan
Oud-beheerder OVNL

Bericht door Ardan »

Ik ben lid van de Wegenwacht ;) En ja, normaal staat mijn lampje ook op automatisch aan en uit met het portier, vandaar dat ik er ook niet meer bij nadacht hem handmatig uit te zetten want dat gaat normaal vanzelf.
Ik ben nu ook al een paar dagen soort van angstig, 'ik heb toch wel MiJN lAMpjE uItGeDaAn??????" (ja natuurlijk, gewoon met je poten van die knop afblijven in het vervolg)
ICE11

Bericht door ICE11 »

Afgesplitst uit de topic over de VIAS RE19:
Karl schreef: vr 08 nov 2024, 10:29
Suus schreef: do 07 nov 2024, 07:48 Als het bedrijf dat ze bezit in Nürnberg zit kan dat. Alle bestelbusjes van DB staan geregistreerd in Frankfurt, die van Deutsche Post DHL in Bonn. Maar het is niet dat al die busjes elke dag van/naar Frankfurt of Bonn gaan, ik denk zelfs dat de meeste busjes daar nooit komen.
Straks ga je de lezers hier nog wijsmaken dat schepen met als registratie "Nassau" of "Panama" daar nooit komen of nooit zijn geweest... :|
Als voor de toelatingsprocedure de papieren en de kentekenplaten op het kantoor van het betreffende district ter plaatse zijn is dat helemaal voldoende, het auto mag theoretisch overal in de wereld staan. ;) Het is alleen verplicht dat het auto elke twee jaar ergens in Duitsland in een erkende garage naar de TÜV-keuring (= APK) moet.

Overigens is het niet meer zo dat een Duitse auto ook echt in dat district geregistreerd is welke op het kenteken staat. Want sinds enkele jaren kan men het oude kenteken houden als men naar een ander district verhuisd, men moet allen het adres in de papieren laten wijzigen. Pas op het moment dat men en nieuwe auto koopt moet deze dan ook het kenteken van het district krijgen waar men woont (dat weer in tegenstelling als je oude auto al in dat district was geregistreerd, dan mag je wederom het oude kenteken hergebruiken).
ICE11

Bericht door ICE11 »

Ardan schreef: zo 09 feb 2025, 17:40 Via de Wegenwacht kun je alleen online nog hulp boeken
Dat`s een belangrijke informatie. Ik zal direct checken of dat ook voor mij als lid van de Duitse ADAC geldt. Want tot nu toe was er een Duitse nummer van de ADAC waar je vanuit het buitenland kon bellen en dan werd je doorgestuurd naar de ANWB of de ADAC heeft het direct voor jouw geregeld.
Matt

Bericht door Matt »

Sinds wanneer kan je bij de ANWB alleen pech via de app melden? Wij hadden twee maanden geleden pech (om 1 uur 's nachts) en konden de ANWB alarmcentrale gewoon telefonisch bereiken.
Ardan
Oud-beheerder OVNL

Bericht door Ardan »

Omdat ik geen noodsituatie had en/of niet onveilig stond maar gewoon thuis voor de deur. "Het is momenteel erg druk, u krijgt nu per SMS een link om uw pechgeval online te melden. De verbinding wordt nu automatisch verbroken." Tuut tuut tuut..
ICE11

Bericht door ICE11 »

Op de meest belastte snelweg van Europa, de A100 in Berlin, is per direct de brug over de Ringbahn ter hoogte van het knooppunt Funkturm gestremd (dat is daar waar de S-Bahn in het midden van de snelweg verloopt bij station Messe Nord). Er is een scheur in het beton ontdekt, zodat de rijbaan richting het noorden nu voor minstens twee jaar is afgesloten:

https://www.rbb24.de/panorama/beitrag/2 ... rrung.html
Tom024
OVNL-beheerder

Bericht door Tom024 »

Bij mij in de buurt is een weg al ruim een maand afgesloten vanwege de aanleg van een rotonde. Er staan ook volop borden (deels midden op de weg) en hekken, dus het zou duidelijk moeten zijn. Toch kom ik, elke keer dat ik op de fiets passeer, automobilisten tegen die toch doorrijden tot het echt niet verder meer gaat. Buiten werktijd overigens ook een aantal keer auto's via het fietspad zien rijden, waarbij de paaltjes even werden verzet om de boel passend te maken. :')

Blijft toch wonderlijk, de mens.
TffpaA
Donateur

Bericht door TffpaA »

Tom Waes was in ieder geval katjelam toen-ie zijn Porsche in de vernieling reed en zichzelf bijna ook:

https://nos.nl/artikel/2561386-belgisch ... een-gordel

2,44 - dan doe je je achternaam wel eer aan zeg :N
Plaats reactie