Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
010rdamm

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door 010rdamm »

atroffa010 schreef: za 11 jan 2025, 10:03 Zo te zien gaat tramlijn 7 in de toekomst 8x per uur rijden tijdens de middagspits, terwijl er in het vervoerplan gewoon 6x per uur staat. (heb ik gezien bij de dienstregelingskaartjes op de haltepalen bij Rotterdam Centraal) :')
Wellicht door de werkzaamheden aan het Hofplein? Vraag me af of dit echt nodig is. Op een deel van de route vast wel. Maar vanaf Crooswijk naar Kralingen zie ik de trams toch vaak erg leeg. Daarnaast is er rondom de Boezemstraat en op de Oudedijk vaak veel filevorming en daardoor vertraging. Volgens mij is het ook uiteindelijk de bedoeling dat het traject op de Oudedijk gaat vervallen, terecht ook wel.
atroffa010

Bericht door atroffa010 »

Julius schreef: za 11 jan 2025, 11:34 Staat er nog bij vanaf wanneer het geldig is?
Geen idee, maar ik denk gewoon vanaf afgelopen 6 januari 2025

Zo te zien zijn de dienstregelingskaartjes op de haltepalen nog niet overal aangepast aan de nieuwe dienstregeling. Op Zuid zie ik bijvoorbeeld bij de haltes van lijn 2 nog dienstregelingskaartjes liggen die inging op 2 oktober 2023 en bij de Randweg nog van de oude tramlijn 25 richting Schiebroek tijdens de afgelopen werkzaamheden bij het Kruisplein afgelopen herfst :roll:
Bemined

Bericht door Bemined »

Afbeelding
jesse-cruzu

Bericht door jesse-cruzu »

^^dit hebben we jaren niet meer meegemaakt zo'n hoge frequentie voor een Rotterdamse tramlijn. Best wel overkill als je het aan mij vraagt voor lijn 7. Maar heeft er denk ook mee te maken dat dit zo wat de enige serieuze lijn is in Crooswijk en het moet ook een deel van het Oude Noorden opvangen sinds het verdwijnen van lijn 8. Bus 38 rijd maar beperkt dus tja.

Als men lijn 6 over de Linker Rottekade hadden gestuurd en lijn 38 alle ritten lieten doorrijden naar Crooswijk had je een prima vraag en aanbod balans daar. Lijn 7 had dan gestrekt kunnen worden over de Goudsesingel en Boezemweg. Lijkt mij efficiënter.
atroffa010

6x/uur een tram op de Bergweg, Noordsingel, Nieuwe Binnenweg en het Heemraadsplein tijdens de avonduren is in mijn opzichte ook overdreven. Hier reed tot afgelopen week gewoon 3x/uur een tram. Op drukkere lijnen als lijn 2, 3 (tussen Beverwaard en Varkenoordseviaduct) en 5 (tussen Carnisselande en Varkenoordseviaduct) rijden er momenteel gewoon nog steeds 3-4x per uur een tram tijdens de avonduren.
atroffa010

jesse-cruzu schreef: za 11 jan 2025, 19:05 ^^dit hebben we jaren niet meer meegemaakt zo'n hoge frequentie voor een Rotterdamse tramlijn. Best wel overkill als je het aan mij vraagt voor lijn 7. Maar heeft er denk ook mee te maken dat dit zo wat de enige serieuze lijn is in Crooswijk en het moet ook een deel van het Oude Noorden opvangen sinds het verdwijnen van lijn 8. Bus 38 rijd maar beperkt dus tja.

Als men lijn 6 over de Linker Rottekade hadden gestuurd en lijn 38 alle ritten lieten doorrijden naar Crooswijk had je een prima vraag en aanbod balans daar. Lijn 7 had dan gestrekt kunnen worden over de Goudsesingel en Boezemweg. Lijkt mij efficiënter.
Die hogere frequenties kunnen ze beter inzetten op de lijnen 2 en 8.
mb90

Bericht door mb90 »

Zal die 8x per uur bij lijn 7 niet gewoon te maken hebben met de frequentie van lijn 1 en 11, die dan samen ook 8x per uur rijden, zodat er tussen Rotterdam Centraal en Marconiplein 16x per uur een tram rijdt?
fred

Bericht door fred »

Volgens de dienstregeling op de RET-website wordt er op lijn 7 om de 10 minuten gereden. Waarschijnlijk is er iets niet goed gegaan bij het maken van de haltevertrekstaat.
Bemined

Bericht door Bemined »

Dat kan ook zijn omdat een aantal lijnen tot nader order volgens de vakantiedienst rijdt vanwege personeelstekort.
CB-e-bike-ov

Bericht door CB-e-bike-ov »

HSG3 schreef: vr 10 jan 2025, 22:44 Ik vind het altijd apart dat ze ervoor gekozen hebben om de G van Geleding in de benamingen te verwerken. Waren er dan ooit plannen om metro's zonder geleding aan te schaffen? Lijkt me nogal ouderwets, zelfs als dit in de MG2-tijd was... (A)
In de tijd dat de aller eerste metro's gingen rijden, reden er nog niet gelede trams rond zoals de Allan trams. Gezien een metro als een soort tram werd gezien, had men dus gekozen om de geleding op te nemen in de type aanduiding. Stel dat ze er voor gekozen zouden hebben om metro's te bouwen die uit 1 bak bestaan, had het waarschijnlijk M1 geheten en in geval van een enkele bestuurderscabine M1/1.
Het is idd een overblijfsel uit de begintijd ;)
De e-bike is the best, het OV doet de rest :)
Julius

Bericht door Julius »

Op lijn 3 en 5 vallen ritten uit, omdat ze slechts 3 minuten te laat waren…
Trams zijn geweldig, waarom bouwen we er niet meer van?
atroffa010

Afgelopen weekend vielen er ook behoorlijk veel ritten uit op de lijnen 2, 3 en 5, waardoor er op lijn 5 op een bepaalde moment zelfs een gat was van 30 minuten :')
hauptbahnhof

Bericht door hauptbahnhof »

Julius schreef: ma 13 jan 2025, 07:59 Op lijn 3 en 5 vallen ritten uit, omdat ze slechts 3 minuten te laat waren…
Hoe kom je daarbij?
Julius

Bericht door Julius »

OVInfo, soms vallen er ritten uit, soms niet.
Trams zijn geweldig, waarom bouwen we er niet meer van?
Milco
OVNL-beheerder
Contacteer:

Bericht door Milco »

Hoe kun je aan OVinfo zien dat een rit uitvalt doordat hij 3 minuten vertraagd is?
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands

Website: http://ov-almere.weebly.com/
Updates:
02-07-2025 NIEUW --> 25 foto's uit Zandvoort, Haarlem en IJmuiden!
22-06-2025 --> 116 foto's uit de provincies Noord-Brabant, Utrecht en Gelderland!
Meltrain
Donateur

Bericht door Meltrain »

atroffa010 schreef: ma 13 jan 2025, 08:39 Afgelopen weekend vielen er ook behoorlijk veel ritten uit op de lijnen 2, 3 en 5, waardoor er op lijn 5 op een bepaalde moment zelfs een gat was van 30 minuten :')
Ik zag gisteren inderdaad één uitgevallen rit op lijn 5 en twee ritten die 22 resp. 15 minuten te laat waren, waardoor er inderdaad een gat van meer dan een half uur was.
Lijn 3 richting Rotterdam Centraal reed gistermiddag tijdelijk om via Station Lombardijen.
Ik reis ongeveer 3x/week van station Delft naar metrostation Spaklerweg (in Amsterdam) en weer terug.
hauptbahnhof

Milco schreef: ma 13 jan 2025, 15:36 Hoe kun je aan OVinfo zien dat een rit uitvalt doordat hij 3 minuten vertraagd is?
Precies dit bedoel ik.
Julius schreef: ma 13 jan 2025, 15:12 OVInfo, soms vallen er ritten uit, soms niet.
Die +3 is een feit. Trams zijn nou eenmaal vaker te laat want de RET is niet heel gul met rijtijden. Maar dat zal echt niet de reden zijn van de uitval want dan vallen er echt wel veel meer trams uit. Dus had die tram te maken met een storing waardoor hij uitgeruild moest worden?
mb90

Bericht door mb90 »

Alle ritten die volgens OVinfo met +3 begonnen zijn van 1 omloop die om 6 uur al verviel door een defecte tram op lijn 3.
hauptbahnhof

Ik snap je zin eigenlijk niet helemaal. Dus er zijn meerdere ritten met +3 en al die ritten behoren tot dezelfde omloop? En de uitval is door een defecte tram, die dus de hele dag geduurd heeft? :?:
mb90

Bericht door mb90 »

Ja klopt. Misschien niet helemaal duidelijk uitgelegd van mij als ik het zo terug lees. Waar elke keer die digitale +3 vandaan kwam, terwijl elke keer die hele rit niet reed, snap ik ook niet.
Heeft tot het begin van de middag geduurd.
atroffa010

De RET-website is ook van z’n padje af, de dienstregeling van buslijn 66 wordt heel raar getoond :roll:

https://www.ret.nl/home/reizen/dienstre ... us-66.html
dylanwild94
Donateur

Bericht door dylanwild94 »

Wat is er raar aan?
we're never gonna survive, unless We get a little crazy.
Milco
OVNL-beheerder
Contacteer:

Bericht door Milco »

Kijk eens naar de tijd tussen de ritten... dat zou toch elke 10 minuten moeten zijn?
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands

Website: http://ov-almere.weebly.com/
Updates:
02-07-2025 NIEUW --> 25 foto's uit Zandvoort, Haarlem en IJmuiden!
22-06-2025 --> 116 foto's uit de provincies Noord-Brabant, Utrecht en Gelderland!
dylanwild94
Donateur

Bericht door dylanwild94 »

beetje rare interval inderdaad.
we're never gonna survive, unless We get a little crazy.
atroffa010

Gaat weer lekker vandaag met de trams, tram 2 van 09:17 vanaf de Hillevliet is nog steeds niet op komen dagen :N
Plaats reactie